Tuesday, July 14, 2009

YAKINLAH.

Wow !!!

Kasus Manohara semakin panas, kini giliran Pinot bertarung dengan George Manz, antara ayah kandung dengan ayah tiri, keduanya adalah mangsa kekejaman Dasiy Fajarina, ibarat habis madu sempah dibuang, apa tidaknya semasa bekas suaminya mempunyai harta Dasiy Fajarina mengoncang habis-habisan tapi apabila bekas suaminya bermasaalah dari segi kewangan ditinggal dan diterajang.

Kini apabila bekas suaminya iaitu ayah kandong Manohara mendedahkan siapa latarbelakang Dasiy Fajarina yang sebenarnya, maka di FITNAH pula kepada George Manz dikatakan GM adalah bekas banduan dan pernah dipenjara di Singapore dan kaki kokein dan pemabuk. Di puja-pujanya Pinot sebagai penyelamat Manohara.

Manohara sendiri dipukau oleh Dasiy Fajarina sehingga tidak sanggup mengaku bahawa George Manz itu adalah ayah kandongnya dan masih bergantung harap kepada Pinot walaupun Manohara tahu perangai Pinot itu tidak aman sekiranya melihat 'kegadisan' berada didepan mata.

Yang anihnya, segala pendekar sama ada dari Pendekar Banten ataupun dari skuad Laskar Merah Puteh dengan tenang membenarkan ikan haruan mendampingi anaknya sedangkan mereka itu tahu perangai si ikan haruan itu apabila berada lama bersama anaknya, anaknya dimakan pula, apatah lagi rekod Pinot dengan Salihah telah terbukti seperti peribahasa 'harapkan pagar, pagar makan padi', hati-hatilah Manohara.

Disamping kita menunggu lapuran VIKSUM yang telah dilaksanakan oleh Manohara lama dulu, kita juga sedang menunggu pengacara/peguam Manohara datang ke Malaysia untuk membuat lapuran terhadap TT atau apa yang kita diberitahu bahawa Manohara juga sudah melantik pengacara/peguam di Malaysia tapi sayangnya sehingga hari ini peguam/pengacara tersebut tidak pernah membuka suara. Apakah perlantikan peguam/pengacara itu juga telah ditipu oleh Dasiy Fajarina?.

Kini penipuan demi penipuan yang telah dibuat oleh Dasiy Fajarina terbongkar satu persatu, bermula daripada menghebohkan kepada media bahawa Manohara telah dianaiya dan diseksa oleh TT bahawa dada Manohara di Selit-Selit hinggalah kepada menafikan bahawa pernah dihukum penjara di Perancis dan kini mula menipu bahawa dia tidak pernah menipu orang padahal orang yang bernama SOONI baru saja membuat lapuran polis bahawa Dasiy Fajarina dan Pinot telah menipunya.

Bagaimana agaknya muka orang-orang yang menyokong Dasiy Fajarina dan Manohara yang sekarang telah terbukti bahawa Dasiy Fajarina itu kaki PENIPU, PEMBOHONG dan suka membuat FITNAH. Bersatulah rakyat Indonesia, hukumlah Dasiy Fajarina yang JAHAT itu, hantarkan Dasiy Fajarina ke Perancis untuk menjalani hukuman atas kejahatannya melakukan penyeksaan kepada Salihah. Selamatkan Manohara dari dipergunakan oleh Dasiy Fajarina dan Pinot. Sokonglah KEIKHLASAN Tengku Temenggong.

Yakinlah bahawa TT tidak pernah menyeksa Manohara bahkan TT sering menunaikan kehendak Manohara bagi menjaga hatinya, tapi Manohara sebaliknya, menafikan keindahan alam berumahtangga kerana takut kepada ibunya yang rakus ingin memikili kemewahan menantunya dan patuh pada ibu tidak bertempat sehingga pula sanggup menabur FITNAH kepada suaminya.

JAHAT Daisy Fajarina kerana memangnya semula jadi dan dipengaruhi IBLIS dan SYAITAN, tapi JAHAT Manohara kerana masih terlalu muda dan dipengaruhi oleh Desiy Fajarina sehingga tak sempat memikirkan yang mana baik dan yang mana buruk. Akibatnya Manohara jadi mangsa keadaan dan sekiranya dibiarkan dibuai mimpi Senatron ianya akan terus lalai dan hanyut sehingga disatu masa nanti takut akan terjerumus kealam 'kejahatan'. Minta dijauhi.

131 comments:

  1. Paloi na duak beranak tok.. Mun sidaknya datang Sarawak tok..kamek campak jak sidaknya dalam Sungai Rajang biar makan boya..HAHAHA

    sori ler..aku gurau jer.

    ReplyDelete
  2. Kok tt jadi lebih sering membahas suaminya daisy yah? pinot,george manz kan tidak ada relevantnya dengan case rumah tangga mano dan tt?
    mungkin tunggu update dari infotainment dulu baru tt buat post baru lagi di blog ini.
    tak masalahlah entah darimana sourcenya.
    di indonesia banyak orang tidak tertarik tentang daisy,banyak yang tidak peduli.
    speechless lah kalau soal daisy...

    ReplyDelete
  3. @junus..
    kamu penah tengok tak gimana rupa pinot dan george tu? aku tak pernah la..teringin sekali nak tengok

    ReplyDelete
  4. Untuk masalah Mano mungkin TT masih tunggu hasil visum dan Mano buat report ke Malaysia. Tapi ditunggu malah takut untuk dateng ke Malaysia. Mano mungkin baru tahu watak ibunya yang sebenarnya, kalau sebenarnya Mano dijual ke TT dengan imbalan harta ha ha ha...
    Mano..Mano semoga dengan masalah yang kalian alami bisa mendewasakan kamu, jadilah dirimu sendiri jangan ikutin tabiat ibumu.

    ReplyDelete
  5. @xandria
    jumpa langsung tak pernah lah...kalau pinot kemarin ada wawancara sama mano kat tv one.
    akrab sangat kelihatannya.tapi tak payahlah bahas mereka...
    saya cuma ingin tahu perkembangan tt sekarang bagaimana ke? sehat sehat ke?

    ReplyDelete
  6. Sganas2 nya harimau punya naluri bwat protect anak2 nya... MANO sendiri sudah revealed kondisi rmh tangga nya ma pangeran Kelantan ke nyokap nya.. Bukti2 aduan penyiksaan ditentukan di pengadilan tar x.. Infotainment blum nyampe sono berita nya. ko author yg nentuin bukti2 MANO itu bohong.. Yg sangsiin hasil pemeriksaan Dr. Mun'im Idris... terserah lo dah... sekarep wae.. Apa pengadilan di Malay mo campur adukin perkara MANO thd pangeran Kelantan ma problem nyokap nye...?? Tdk objektif n melenceng banget... Setau gw psikologis anak yg diasuh&dirawat sedari balita
    selalu akan anggap sosok ayah tiri Reiner Pinot. Kasian anak2 angkat dr panti asuhan dicurigai mulu x ma sistem syariat Malay serba salah... tar anak cewe yg sayang ma bokap angkat bs dianggap TERKUTUK.. cepe dehh...

    ReplyDelete
  7. Stop press Berita from MANOHARA :

    "Manohara : Reiner Adalah Sosok Ayah Saya"
    10-07-2009

    Manohara kini mendapat dukungan dari ayah tirinya, Reiner Pinot Noack. Manohara mengaku kecewa dengan ayah kandungnya, George Manz, yang secara terang-terangan membela Keluarga Kerajaan Kelantan dibanding dirinya.

    `Aku cuma bisa bilang aku merasa sangat kecewa dengan apa yang telah dilakukan olehnya. Tidak masuk akal masa’ seorang ayah mau mengembalikan anaknya ke tempat dimana anaknya disiksa,` ujar Manohara saat ditemui di kediamannya, bilangan Slipi, Jakarta Barat, Jumat (10/7) siang.

    Lebih lanjut Manohara mengakui kalau dirinya lebih menghargai ayah tirinya dibanding ayah kandungnya. `Mungkin George adalah ayah kandung saya, tapi emotionally aku tidak merasa sama sekali. Dari kecil papa Mano adalah Rein (Reiner Pinot Noack,red),` lanjut Mano.

    Atas kejadiannya ini, Manohara yang kini disibukkan dengan syuting sinetron strippingnya menyerahkan semuanya kepada yang diatas.

    `Bagiku jangankan ayah, keluarga dekat ngga seharusnya seperti itu, apalagi ini ayah kandung, tapi sudahlah aku serahkan kepada tuhan,` ujar Mano seraya memasuki mobilnya.


    http://t-chat.boleh.com/?mn=dtnews&id=264&s=lifes

    ReplyDelete
  8. Marie,
    Baguslah kalau Reiner Pinot Noack telah menanggap Mano sebagai anak nya sendiri dan begitu juga Mano telah menganggap Reiner Pinot Noack sebagai bapa yang dikasihi. Sayangnya meraka bukan muhrim dan itu tidak boleh dipertikaikan.

    ReplyDelete
  9. Banyak hlo bapak tiri mengasuh sejak kecil, setelah anak perempuan tiri itu remaja dan cantik ngiler melihatnya. Saat ibunya tak ada si anak tiri malah disantapnya. Baca aja di koran apa berita.
    Bapak kandung sejelek apapun harus dihormati dan dihargai pendapatnya. Karena dari benih George Manz lah Mano hidup dan ada. Kalau tidak maka akan menyesal seumur hidup. Alangkah baiknya Mano bertemu dengan bapak kandung dan jangan menghujat dia, takut kualat.

    ReplyDelete
  10. ce ilee Temban...

    tar setiap anak cewe yg punya bpk angkat / terkondisi bapa tiri di malay sepertinya jadi bahan gunjingan... diduga selingkuh kali ya... ur word : TERKUTUK kah ???

    Om ku yg ga dikarunia anak benih sendiri mengambil anak angkat cewe balita sedari orok. Bisa kalian sebut non muhrim pula yah...

    aduh... pelik amat ga nyambung deh ma aq cara berfikir kyk githu... anyway Allah SWT Yang Maha Adil dah buat 7 tingkatan Surga tergantung amal ibadah umatNya masing2.. so concern ma cara ibadah masing2 aj & terus perbaiki akhlaq kalian aj. Anda2 bukan Tuhan yg bs menilai / ng-judge sesama manusia..


    Pantesan lebih indah hidup & tinggal di Indonesia tercinta deh.. Mayoritas Islam di Indonesia masih bisa menghargai umat non muslim
    lainnya.. n Polis di sini lebih concern perkara hukum ga ngurusin perkara syariah islam...

    Dari case MANO, di Indonesia muslim yg nikah hanya syariah islam hanya syah di mata Allah tp hukum negara ga bs mengakui, hukum nikah siri islam tuch banget2 merugikan wanita... tar pemberian harta dr suami bisa2 minta dibalikinn... HAHAHAHA

    @sakura,
    tidak d smua keluarga seperti itu... itu namanya generallized perilaku lelaki sperti itu.. korban sinetron aj x u... adakah lelaki yg cintanya berlabuh ke wanita sdh punya buntut
    n kebetulan anak perempuan pula mao dtuduh 'MAKAN ANAK'??

    Ad juga perilaku bapak kandung yg biadab 'makan anak sendiri' dah dipake trus dijual ke org lain dpaksa jual diri... AQ sendiri suka serem lihat acara berita kasus kejahatan di TV bikin paranoid tar...

    Waspada perlu... ber husnuzhon aja lah tar cape fikiran ma hati loh..

    ReplyDelete
  11. Hi kawan2 seme...

    Eh baru 24jam Inang tak tengok blog ni dah macam2 komen keluar ye. Banyak komen yang menarik buat difikirkan dan… ‘ya Allah’ masih ada rupanye 'anjing menyalak bukit'??? (ooops sorry, Inang just being straight forward)

    Nilah kawan2 Inang tak sabarlah nak tau akhir 'cerita' ni. Mudah2an secepatnya kebenaran dan keadilan ditegakkan.
    Inang ni setuju sangat dengan cutie Tembam, you’re right darling, bukan muhrim tetap bukan muhrim i.e. wudhuk akan batal walaupun bersentuh. Ini hukum Allah bukan hukum syariah M’siakan…. Setau Inanglah.

    @Marie, hi sista… berapi2 benar mempertahankan Manoharan ye, baguslah. Biar berimbang, betul tak sista marie. Cuma Inang nak beritau ni, kat M’sia tak ada langsung apa yang disebut di Indonesia ‘nikah siri’. Di Malaysiakan sista, seme pasangan mesti mendaftar terlebih dahulu sebelum bernikah, malah setau Inang, dibeberapa negeri mesti menghadiri kelas bimbingan rumahtangga dan melalui test darah untuk memastikan pasangan tiada penyakit kelamin i.e.HIV atau AIDS. Dan kalau ada pernikahan tidak berdaftar, ia dianggap tidak sah dan pasangan tu akan didakwa dan mesti dinikahkan semula oleh ‘kadi’ (Penghulu) yang dilantik oleh Pejabat Agama. Ini adalah semata2 untuk melindungi kaum wanita dan memastikan keutuhan institusi keluarga di Malaysia. Pernikahan Manoharan dan TT juga terdaftar, Kalau sista tak percaya ‘checklah’…
    Ini sista Marie, Inang dapat rasakan betapa lebih indah hidup & tinggal di Indonesia kerana majoriti Islam di Indonesia masih boleh menghargai umat bukan Muslim lainnya. Polis di Indonesia pun lebih ‘concern’ perkara hukum tak mengurus perkara syariah Islam. Tapi sista, Inang fikir semula, apa uniknya keadaan itu dibandingkan di Malaysia, Singapura atau Dubai sekalipun?
    Alahai…… sista Marie ni… betul tak kawan2?

    Nak lenconglah kejap,
    @Lim sayang, Inang love your 'pantun'. Inang also love peranakan food and culture...
    @Sweet Honey, Inang girllah sweetie, tak baik...
    @Bang Junus, nempel terus ya bang…… *wink*
    @Andrew dear, patutlah tak muncul2 last Friday rupanye baru baca Inang ajak gi clubbing. Hmmm…..
    @Cutie Tembam oooiiii…. Awak girl ke boy? Awak kat mana ni? Kita suke ngan nama awak…. Sooooooo cute….

    Ok kawan2, Inang nak sambung keje jap...

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. Adalah sebuah kesalahan melekatkan keturunan (nasab) anak kepada yg bukan bapaknya, karena mano anak George Manz maka tdk boleh diberi nama Manohara Pinot tetapi seharusnya Manohara George Manz.

    Panggillah mereka (anak-anak angkat itu) dengan (memakai) nama bapak-bapak mereka (Al-Ahzab 5).

    Ayah Kandung Manohara Ancam Gugat Daisy
    Iin Yumiyanti - detikNews

    Jakarta - Ayah kandung Manohara, George Manz, membantah pernah dipenjara di Singapura karena kasus narkoba. Ia akan menggugat mantan istrinya, Daisy Fajarina, dengan tuduhan telah memfitnah dirinya.

    "Saya belum pernah dipenjara dan saya bisa mendapatkan visa dengan mudah. Ini tidak mungkin jika saya memiliki catatan kriminal," kata Manz kepada Malay Mail edisi 13 Juli 2009.

    "Seperti pernah saya katakan, semua perkataan Daisy bohong dan jika ia terus berbicara bohong tentang saya, saya akan tuntut dia karena telah memfitnah," tegas Manz.

    George Manz sebelumnya menyerang Daisy dengan menyebut ibu Mano itu sebagai 'evil mother'. Daisy membalas serangan tersebut dengan menyatakan George Manz sebagai pengguna kokain, alkoholik dan sering melakukan kekerasan terhadap Daisy dan Manohara.

    George Manz telah menyatakan mendukung suami Manohara, Pangeran Kesultanan Kelantan Tengku M Fakhry. Pria berkebangsaan Amerika Serikat (AS) itu mengirimkan surat yang isinya mendukung sang menantu yang dituding istrinya melakukan kekerasan dalam rumah tangga (KDRT) itu.

    "Saya akan mendukungmu bila saya bisa," kata George Manz dalam suratnya untuk Fakhry bertanggal 15 Juni.

    ReplyDelete
  14. Mencuri sudah menjadi karakter kerajaan ini, negara, pengusaha dan rakyat sama saja. Maling..maling.. wuih..

    Kasus Afghan-Maxis ke Pengadilan
    Gatra.com

    Kuala Lumpur, 13 Juli 2009 13:28
    Pembajakan lagu-lagu penyanyi Indonesia Afgan yang dijadikan ring tones oleh operator telepon seluler Maxis Communication Bhd, Malaysia, akan disidangkan di pengadilan Malaysia setelah upaya perundingan menemui jalan buntu.

    "Karena tidak ada titik temu , maka Wanna B akan tempuh jalur hukum ke pengadilan pidana dulu, baru ke perdata, menggugat Maxis dan OSM (one stop music) Bhd yang menjual lagu-lagu Afgan untuk ring tones dan lagu penuhnya tanpa izin," kata Sekretaris III Ekonomi KBRI Kuala Lumpur, Herry Laksono P Maryadi, Senin (13/7).

    Maxis tidak hanya telah menjual tiga lagu Afgan yakni "Bukan Cinta Biasa", "Yang Kutahu Cinta Itu Indah", "Tanpa Batas Waktu" sebagai ring tone sebesar tiga ringgit per lagu, tapi juga menjual lagu penuh yang dapat di down load via internet dengan tarif lima ringgit per lagu.

    Maxis dalam menjual lagu Afgan di Malaysia melalui mitranya OSM Bhd. OSM ini yang seharusnya mengurus izin ke Wanna B, sebagai perusahaan rekamanan dan yang memegang hak penuh distribusi lagu-lagu Afgan. Namun kenyataannya, OSM sama sekali tidak mengurus izinnya, kata Herry.

    Direktur Utama Wanna B Naldi Nazar Haroen telah datang ke Malaysia untuk membicarakan kasus ini ke Maxis. Namun sejak awal Maxis tampak ingin lepas tangan dan menyerahkan persoalannya ke OSM. Maxis juga sudah menghapus lagu-lagu Afgan di websitenya dan memberitahukan pelanggan yang sudah mendownload lagunya kemudian menggantikan dengan lagu lain secara gratis ketika kasus ini mulai ramai, katanya.

    "KBRI kemudian membantu membawa Wanna B ke bagian penegakan hukum kementerian hal ehwal perdagangan dalam negeri dan perlindungan konsumen Malaysia untuk konsultasi," katanya.

    Setelah melakukan konsultasi diajukan pertemuan semua pihak yakni Wanna B, Maxis Communication Bhd dan OSM Bhd," ujar Sekretaris III atase ekonomi KBRI itu.

    "Berkat pendekatan KBRI, akhirnya terjadi pertemuan tiga pihak yakni Wanna B, Maxis dan OSM di Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Malaysia pada Kamis 2 Juli 2009. Pada pertemuan itu, Wanna B menuntut ganti rugi tiga juta dolar AS, sementara Maxis dan OSM hanya mau membayar sebanyak yang mendownload lagu Afgan. Menurut mereka , yang down load hanya 26 orang saja. Jadi Maxis akan membayar 10.000 ringgit atau 3.500 dolar AS," katanya.

    Merasa jawaban Maxis dan OSM itu dinilai menghina karena memberikan ganti rugi sangat kecil maka Dirut Wanna B langsung memutuskan akan melanjutkan ke pengadilan pidana dan perdata di Malaysia.

    Wanna B telah mengajukan pengaduan resmi ke bagian penegakan hukum Departemen Perdagangan Dalam Negeri Malaysia pada 6 Juli 2009.

    "Seorang polisi senior Malaysia yang punya hubungan baik dengan Presdir Wanna B Naldi Nazar menyatakan jika kementerian dalam negeri Malaysia tidak bergerak maka polisi Malaysia siap membantu Wanna B menyelesaikan kasus ini," katanya.

    "Jika kasus Afgan ini berhasil maka sudah banyak artis dan industri rekaman Indonesia yang melakukan gugatan serupa," katanya. [TMA, Ant]

    ReplyDelete
  15. Ternyata Daisy tdk bermasalah, love sense berbohong lagi spt yg selalu dia tuduhkan sama Daisy? Pembohong menuduh org lain berbohong, jadi sama2 pembohongnya. Bingung dah...

    Ayah Manohara Mendarat di Indonesia
    Shohib Masykur - detikNews

    Jakarta - Ayah Manohara Odelia Pinot, Juergen Reiner Noack Pinot, datang ke Indonesia. Juergen bermaksud menjelaskan bahwa ibu Mano, Daisy Fajarina, tidak mengalami masalah hukum serius di Prancis.

    "Beliau datang untuk klarifikasi bahwa Ibu Daisy tidak ada masalah hukum serius di Prancis," kata pengacara Mano, Farhat Abbas, saat dihubungi detikcom, Kamis (9/7/2009) malam.

    Juergen tiba di Indonesia sekitar pukul 21.00 WIB. Menurut Farhat, Juergen belum sempat bertemu dengan Daisy.

    "Baru nelepon-nelepon saja. Mungkin besok ketemunya," kata Farhat.

    ReplyDelete
  16. Manohara Ingin Bangun Masjid Dari Honor Sinetron
    Pebriansyah Ariefana - detikhot

    Jakarta ManoharaOdelia Pinot disebut-sebut dibayar miliaran rupiah untuk sinetron terbarunya, 'Manohara' yang tayang di RCTI. Lalu dikemanakan honor Manohara tersebut. Mano mengaku akan membangun masjid.

    "Rencananya saya mau bangun Masjid, ini lagi cari-cari tanah dan saya mau buat yayasan juga," jelasnya saat ditemui di kantor RCTI, Jl Raya Pejuangan, Kebon Jeruk, Jakarta Barat, Selasa (14/7/2009).

    Perempuan bertubuh bongsor itu melanjutkan ia belum terpikir untuk membeli mobil mewah atau rumah bertingkat. Ia masih ingin mendonasikan sebagian pendapatannya untuk kegiatan amal.

    Benarkah Mano dibayar Rp 1 miliar? "Mano amin saja," ujarnya.

    Untuk sinetronnya yang rencananya akan tayang pada 20 Juli 2009 mendatang Mano banyak belajar bahasa Indonesia. Perempuan blasteran Prancis itu memang belum lancar berbahasa Indonesia. Setiap diwawancara Mano kadang berbahasa Indonesia kadang berbahasa Inggris.

    "Saya banyak baca koran dan majalah saja," imbuhnya

    ReplyDelete
  17. isk2 malon.. Semua tu kata daisy n Mano... semua kamu percaya..

    oh ya.. Malon= Hoptman

    memang la dia percaya kata2 tro jalang...kui2..

    dah tgk lom Malon link yang aku bagi..?? bagaimana pendapat anda?

    satu lagi.. dah la dok letak statement yang sama... muak orang nak baca..

    kamu bukan bijak pon.. tapi bodoh.. kua2

    kalau kamu cerdik kamu tak la di tipu bulat2 sandiwara trio jalang... terang2 kena tipu.. aku tak tau la kamu ni bebal sapir ke apa..?

    ReplyDelete
  18. everyone talk lots of nonsense, and lurk on this page everyday, me lol so hard signs that everyone here is very very FREE and have nothing else in life to do. see you again in 1 week (not as free as you guys)

    ReplyDelete
  19. to Marie..

    aku tak tau kamu islam ker tak.. sebenarnya kamu tak jelas dengan hukum agama..

    Jika kamu islam jangan menghalal hukum yang haram.. boleh buat akidah terpesong..

    kalau kamu bukan islam jangan cuba bahas hukum islam.. lucu..

    Pinot tu asalnya memang ayah tiri Mano.. jika DF n Pinot status suami isteri...Mano di benarkan tinggal serumah dengan Pinot.. tapi jika sudah berstatus cerai.. Maka HARAM bagi mereka tinggal satu rumah(berdua) walaupun Pinot bekas ayah tiri Mano..kerana tiada pertalian darah atau Muhrim...

    Kamu tau tak sis Marie kenapa HARAM tinggal berdua dalam satu rumah? sebab Pinot dah bercerai dengan DF.. jadi Mano layak utk kawin dengan Pinot..

    Aku bukan nak jelikkan ayah tiri.. hukum islam itu sangat sempurna dah kamu tidak boleh menyangkal HUKUM tuhan..

    Anak n ayah tiri ada tertib pergaulan.. semua tercatat dalam hukum islam.. harus di ingt.. Pinot itu BEKAS ayah tiri.. bukan ayah tiri.. so, jika bergaul tidak boleh bersentuhan kulit tanpa alas.. Mano boleh hormati Pinot sebagai ayah tiri.. itu tidak salah(malah di galakkan dalam islam) tp seperti aku ckp td.. harus mengikut tertib ISLAM.

    Jika mau Pinot bawa si Manohara, DF harus kawin dengan Pinot.. susah kalau nak terangkan A-Z.. sebab sepatutnya jika kamu Islam ini adalah hukum yang sangat asas dah wajib kamu simpan dalam otak.Dan jika kamu ada anak kamu wajib ajari anak2 kamu dengan hukum ASAS ni..

    aku rasa x ada pun orang cakap jika Mano anggap Pinot ayah maka jadi terkutuk..
    Yang terkutuk jika Mano ikut Pinot tanpa DF.. dan jika DF nak ikut Pinot seharusnya jadi suami isteri.. bukan ikut pg dugem ya sis Marie.. ikut KAWIN..

    Seperti juga jika sis Marie ada anak angkat... anak tersebut akan jadi Muhrim sis Marie jika sis menjadi ibu susuan...jika anak perempuan di bataskan pergaulan dengan suami kamu jika bukan Muhrim..

    Semuanya ada hikmah.. Kawin siri yang sis cakap td adalah mengikut islam(sah) mengikut undang2 negara tidak sah..
    Sebenarnya kawin ni jika pasangan menurut aturan islam adalah SAH..Tapi kenapa harus di daftarkan kpd kerajaan..? kerna untuk memastikan Kadi yang menikah betul2 bertauliah dan memantau setiap pasangan yang berkawin mendapat/mengetahui hak sebagai suami/isteri..

    Aku bukan nak menilai atau mnghukum.. memang tuhan Maha adil.. syurga adalah untuk orang yang beramal atau sujud atau menurut hukum2 Allah SWT..

    Tapi adakah satu amalan kpd Allah SWT jika
    1.Mano bersentuhan dengan bukan Muhrim...
    2.Satu keluarga pergi Dugem..
    3.Mano berpelukan dengan lelaki lain ketika masih status isteri orang
    4.Mano tinggal serumah dengan Pinot tanpa di temani DF..

    Satu lagi.. Islam melarang berkawin dengan pasangan yang bukan islam.. contohnya keburukannya telah jelas seperti pengalaman DF kawin dengan bule2 kristian.. islam memang mengizinkan umatnya berkawin dengan ahli kitab.. tapi saya yakin kristian skarang ni tidak mengikut kitab Injil yang sebetulnya... dan mereka tidak boleh di anggap ahli Kitab.. kerana Injil skarang telah di ubah dari landasan hukum ALLAH selepas mereka penganutnya percaya nabi Isa di salib..

    Yang paling jelas kalimah ketuhanan mereka.. kamu tanya la mereka yang kawin campur agama.. banyak kat Indo kan?..

    jika kamu Islam pasti kamu tau kan..? jika isteri melakukan dosa.. suami juga mendapat dosa(jika x da tindakan).. tapi jika isteri kamu non-muslim, macam mana tu ya.. byak dosa kena tanggung.. ish2
    boleh sesaper jelaskan tak?

    Dan jika kamu Ingin mendalami Islam atau Kristian.. cuba2lah cari video perbahasan antara Maulana islam n father kristian.. moga kamu dapat bezakan ahli kitab dengan kristian skarang

    kamu tau ker maksud Maulana tu ape?.. kalau nak crita tak abis kat cni.. tak semua orang pandai sebaik saja di lahirkan.. semua itu bergantung kepada kedua ibubapa dan Masyarat sekeliling dan diri sendiri yang akan mencorakkan kamu...

    Alahai.. OUT OF TOPIC lagi... kui2

    ReplyDelete
  20. kerana Injil skarang telah di ubah dari landasan hukum ALLAH selepas mereka penganutnya percaya nabi Isa di salib..

    sori.. ngantuk sampai silap tulis..

    yang sebenarnya... Injil sekarang telah di ubah oleh pengkhianat, nabi Isa selepas nabi isa di percayai di kenakan hukum salib.

    ReplyDelete
  21. Dan kepada Malon.. bukan susah kan nak buat kita saling membenci.. tapi pk la cket.. kalau nak buat rakyat Malaysia benci Indonesia siapa yang susah...

    Iklas aku cakap.. jika rakyat Malaysia anti ngan rakyat Indonesia.. kesian TKI kamu yang kerja kat cni.. dia pun nak cr makan untuk keluarga.. aku tau la sbb aku ada teman orang Indonesia..

    aku tau gaji dia brapa skarang.. Rp300 ribu.. kerja tanpa public holyday tanpa MC advantage. kerja kat supermarket cilacap..

    kamu tak kesian ker dngn TKI kamu yang kerja kat Malaysia hanya untuk sara keluarga.. mungkin kamu hidup senang.. tapi orang lain yang susah macam mana..

    dah la buat orang saling membenci.. minta guna sedikit otak kamu yang bijak pandai berfikir.. susahkan warga kamu sendiri saja kamu...

    jangan penting diri dan ikut nafsu..OK HPTMan=Malon

    ala bucuk2

    ReplyDelete
  22. bahasa gaul, kahwin gaul, ugama gaul... nasi gaul ada tak? Indonesia truly gaul!

    Tapi aku suka makan nasi ambeng, kelas!

    ReplyDelete
  23. uyy,,, udeh ampe mana nih beritanya makin ga jelas dehh,,, pokoknya kalo ampe ujung'2nya si manohara baikan ama suaminya ato ga jadi lapor bener'2 dah gue bakar tuh manohara ama emaknya,,, bikin susah seluruh jagat indonesia hahahha,,,, sekarang bapaknya yg berantem sendiri yah??

    ReplyDelete
  24. haha....nasi ambeng.teringat plak kaum kerabat jawa aku.nasi ambeng memang best semua macam macam ada.nasik ,ikan,ayam sayur,mee goreng...semua lambak kat situ.kitorang panggil"berkat"....i separuh jawa separuh banjar.huhu.sorry teroff topic pulak

    good morning everyone.to lovesense,i memang yakin TT tak dera mano.i rasa mano tu mengada ngada(sebab dah selalu dimanjakan maknya).agaknya TT tegur sikit dah melenting.TT jentik dia kata TT dera.penyebab fitnah ni adalah mungkin angkara pengaruh daisy dan mungkin jugak mano x tahan duduk istana dan rasa cam tak happening duduk kat kelantan.ditambah pulak mungkin mano pun terkena jampi serapah mak dia.

    hal pinot yang beriya-iya nak support mano, mesti ada udang di sebalik mee.ni mesti ada kepentingan antara dia dan daisy.who knows....kan dua dua dah terbukti jahat.mesti ada satu agenda yang kita tak tahu.biasala tu.daisy ni kan ada ada je.....

    ni aku nak bongkar satu penipuan mano.kan daisy cakap masa kecik george manz selalu pukul mano.dia kata GM pernah baling lilin kat mano lah.lantas daisy pun melarikan mano masa umur 2 tahun....lalu untuk backing penipuan maknya ni mano pun berkata:masa dia umur 10 tahun dia selalu dapat nightmare mimpi2 dia didera....bila ditanya ke emaknya,emaknya mengiakan dia pernah didera masa umur 2 tahun

    yang sebenarnya...ingatan manusia cuma rekod start umur 3 tahun keatas

    yang ni aku baca kat forum detik kalau x silap.


    akupun pelik manusia yang kuat menipu ni.apa dia ingat orang semua tolol sangat ke sampai nak percaya semua penipuan dia.aku kalau jumpa si DF ni aku cili cili mulut dia biasa dia jadi bisu,baru aman dunia ni.

    ReplyDelete
  25. malon said...
    Kasus Afghan-Maxis ke Pengadilan

    Selamat Indon, kini bisa bangga hasil kerja dibajak. Kan Indon ngak hentinya membajak hasil kerja org laen dari dulu. musik, lagu, movie nyampei motto. Eh kalian orang malay tau kagak di Indon udah ade mottonya Indonesia Bisa, copy dari Malaysia Boleh??? Jakarta juga pengen mau ada monorail, lrt mrt persis kaya adanya KL? Apa gak bisa bangun sistim sendiri? copy malay aja kerjanya. kalo gak demen ama malay coba napa dibanding bandingin terus ama negeri itu? JK aja waktu kampanye capres bilang : pilih JK - Wiranto, Isyaalllah kita akan lebih hebat dari malaysia.
    Malon/Andrew/Malingsia kalo iri bilang ajah sich. malu maluin indon aja loh. cepe dech

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. Halo Heng..

    Untuk pengetahuan ya, saya sama sekali tidak pernah bilang saya iri dengan Malaysia. boleh tolong cuba bagi balik komen saya yang cakap saya iri malaysia dear?? kau ni memang lah budak bengkek!!! (nama Heng cina la tu gaknye)..

    kalau nak bagi komen bernas lah sikit macam kawan2 kamu yang lain, i.e Mr.Street, Inang, Tembam.. dll.

    dari dulu sampai sekarang pon kau cuba tengok ade yang aku hina negeri jiran? ha?? helo bangang?? wake up guy.. dah pagi ni..
    wakakakakakakk

    Pasal pembangunan Monorail tu bukan je ade kat KL sana, singapore pun ada dan pembangunan negara yang mencontohi negara lain yang lebih maju tidak berarti mencuri tau??

    itu adalah motivasi untuk maju dengan menjadikan Malaysia or singapore or negara lain sebagai parameter pembanding.. mhhh dah terencat akal kau ni gaknya.. kesian lah..

    sekalli lagi aku cakap aku tak pernah iri dengan malaysia.. ok peace bengkek...

    ReplyDelete
  28. lagi satu Heng bangang!!
    kau tersalah tu cakap pasal:

    "Indon ngak hentinya membajak hasil kerja org laen dari dulu. musik, lagu, movie nyampei motto. Eh kalian orang malay tau kagak di Indon udah ade mottonya Indonesia Bisa, copy dari Malaysia Boleh???"

    dah tersampuk gaknyer kau ni? sapa yang membajak? sapa yang mencuri lagu, musik, movie?? lo tanya diri lo sendiri bego!!!
    orang baru dah lah tak tau topic tak tau pulak apa yang dipertikaikan.. sememangnya kau ni budak terencat akal!!!

    ReplyDelete
  29. Mrstreet. sila perbetulkan pernyataan anda. Anak tiri adalah haram dinikahi dengan bapa tiri jika bapa tiri sudah bernikah dan juga bersetubuh dengan ibu anak tirinya.

    “Dan janganlah kamu kawini wanita-wanita yang telah dikawini oleh ayahmu terkecuali pada masa yang telah lampai. Sesungguhnya perbuatan itu amatlah dan dibenci Allah dan seburuk-buruknya jalan (yang ditempuh).


    Diharamkan atas kamu (mengenai) ibu-ibumu; anak-anak yang perempuan; saudara-saudaramu yang perempuan; saudara-saudara bapakmu yang perempuan, saudara-saudara ibumu yang perempuan; anak-anak perempuan dari saudara-saudara yang laki-laki; anak-anak perempuan dari saudara-saudaramu yang perempuan; ibu-ibumu yang menyusui kamu; saudara perempuan sepersusuan; ibu-ibu istrimu (mertua); anak-anak istrimu yang dalam pemeliharaanmu dari isteri yang sudah kamu campuri, tetapi jika kamu belum campuri dengan isteri kamu itu (dan sudah kamu ceraikan), maka tidak berdosa kamu mengawininya; (dan diharamkan bagimu) isteri-isteri anak kandungmu (menantu);, dan menghimpunkan (dalam perkawinan) dua perempuan yang bersaudara, kecuali yang telah terjadi pada masa lampau sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.


    Dan (diharamkan juga kamu mengawini) wanita yang bersuami, kecuali budak-budak yang kamu miliki (Allah telah menetapkan hukum itu) sebagai ketetapan-Nya atas kamu. Dan dihalalkan bagi kamu selain yang demikian (yaitu) mencari isteri yang telah kamu nikahi (campur) di antara mereka, berikanlah kepada mereka maharnya (dengan sempurna), sebagai suatu kewajiban; dan tiadalah mengapa bagi kamu terhadap sesuatu yang kamu terhadap sesuatu yang kamu telah saling merelakannya, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.” (An-Nisaa:22-24).

    ReplyDelete
  30. Lama2 yang bikin blog ini semakin ngawur buat posting udah ga fokus. Maless......semakin ga masuk akal aja.
    Mendingan ganti aja judul blog ini. Klo seperti ini udah keluar jalur napa ngomongin Reiner Pinot, George Manz, Daisy. Mana topik penyiksaannya...sampai sekarang belum terbukti TT bebas dari tuduhan penyiksaannya, kenapa sekarang topiknya ga bahas itu malah melenceng pertarungan antara ayah mano, ihh.....

    ReplyDelete
  31. @Andrew
    Pengen bukti nih? Mau? Malu sendiri lho ntar... coba guling kebelakang...
    Emang gw chinise nape?

    ReplyDelete
  32. Sori untuk semua, agak out topic cket jer sbab nak layan Cibeng ni.. seboleh2 nak bertahan yang indo bajak hasil karya orang lain..

    @Cina bengkek Heng..

    pantaslah kau selalu dianak tirikan disana dari pada puak melayu, karna memang agaknya terencat akal.. heheheh???

    helo cibeng, aku nak sangat tu tengok yang indo kau kata bajak lagu, movie, musik? boleh bagi kat aku dear??

    aku tak nak lah buka sume cite pasal bajak, curi, claim sana sini, kerana apa sweetie Cibeng?? kerana tak mengena ngan topik ni, tau???

    eh you all ingat tak lagu Ricky Martin yang bertajuk "Cibeng... Cibeng" Cibeng ke She Bang? kuih2.....

    ReplyDelete
  33. @Cibeng Heng..

    Dengan hormat kalau tak bole bagi komen bernas seperti teman2 anda yang lain janganla join kat sini, kalaupun xde yang nak disampaikan cukuplah say hello jer kat kawan2, seperti yang lain buat..

    kamu dah malukan diri kamu sendiri. komen kamu yang berseberangan dengan kenyataan tu dah membuat kamu nampak sangat baru bangkit dari lubang kubur. kamu menyedihkan kerana memiliki tingkat intelektual yang bisa dijengkal diakibakan oleh komentarmu sendiri..

    ReplyDelete
  34. @fes
    kelihatan sekali tt selalu berusaha untuk menjatuhkan semua orang yang support mano.
    selalu mengungkit masa lalu dan background keluarga mano.padahal itu tidak ada hubungannya sama sekali denagn masalah rumah tangga mano dan tt sendiri.
    dear tt,tunjukkanlah tentang keseharian tt,perasmian masjid,melihat kebun,menembak,diving dan acara sukan lainnya.itu lebih baik kalau tt memang seorang yang normal dan dewasa.
    lebih baik tt prepare buat di mahkamah nanti.

    ReplyDelete
  35. sudah lah tu TT, lepas i tengok bahan bukti dari pihak polis, memang sah kesalahan is on you.

    ReplyDelete
  36. Sebahagian Pelanggaran HAM di Indonesia

    Abuse and Exploitation of Child Domestic Workers in Indonesia
    February 11, 2009
    This report documents how hundreds of thousands of girls in Indonesia, some as young as 11, are employed as domestic workers in other people’s households, performing tasks such as cooking, cleaning, laundry, and child care. Most girls interviewed for the report worked 14 to 18 hours a day, seven days a week, with no day off. Almost all are grossly underpaid, and some get no salary at all. In the worst cases, girls reported being physically, psychologically, and sexually abused.

    Papuans in Merauke Face Abuses by Indonesian Special Forces
    June 24, 2009
    This 16-page report documents how Kopassus soldiers operating in the town of Merauke, in Indonesia’s easternmost province of Papua, arrest Papuans without legal authority, and beat and mistreat those they take back to their barracks.
    Kopassus’ record of human rights violations and its failure to hold the abusers accountable spans its operations across Indonesia, particularly since the 1970s in East Timor, Aceh, Papua, and Java. Human Rights Watch urged the United States, United Kingdom, and Australia to withhold training from Kopassus until serious efforts are made to investigate and hold abusive soldiers accountable.

    Forced Evictions in Jakarta
    September 5, 2008
    This 115-page report describes the Jakarta regoinal government’s excessive use of force to clear out urban slums. It draws on numerous evictees’ accounts of government security forces beating or mistreating them before destroying their homes and possessions. Many residents say they were given so little warning before their homes were razed that they did not have enough time to collect their belongings. Others describe how security forces opened fire on communities and set buildings alight while people were still inside. The government of Jakarta justifies many of the evictions by claiming it is trying to ensure public order, remove trespassers from private or state land, or clear land for infrastructure projects. However, the government has used excessive force to conduct the evictions and failed to provide alternative housing or other assistance to the displaced.

    Political Prisoners in Papua
    February 20, 2007
    This 42-page report documents how the Indonesian government continues to use the criminal law to punish individuals who peacefully advocate for independence in the eastern Indonesian provinces of Papua and West Irian Jaya (hereafter referred to as Papua). All the prisoners have been convicted for treason or spreading hatred against the government, for nonviolent activities such as flag-raising, or attendance at peaceful meetings on self-determination options for Papua.
    Papua, at the far eastern end of the Indonesian archipelago, is one of the most remote places in the country. This isolation, compounded by government imposed restrictions on access to the two provinces which make up Papua (“Papua” and “West Irian Jaya”), has contributed to a dearth of information on the human rights situation there. With international attention focused on the peace process and post- tsunami reconstruction in the province in Aceh, relatively little is known about recent human rights developments in Papua.

    ReplyDelete
  37. 15, 2009 11:13 AM
    andrew said...

    @Cibeng Heng..

    Dengan hormat kalau tak bole bagi komen bernas seperti teman2 anda yang lain janganla join kat sini, kalaupun xde yang nak disampaikan cukuplah say hello jer kat kawan2, seperti yang lain buat..

    Silah katakan itu pada diri anda/malingsia/malon

    ReplyDelete
  38. Kata pepatah melayu lama : jgn dijolok sarang tebuan .... habis semua keluar!

    ReplyDelete
  39. Dear Junus - spt yg lovesense telah nyatakan : 'tt sedang giat menjalankan tugas kemasyarakatan di kelantan, terbaru tt sedang menyusun program bagi dilaksanakan oleh YAYASAN TENGKU TEMENGGONG KELANTAN'

    He is going on with his life, lagipun ini bukan blog dia!

    ReplyDelete
  40. Yup aurora
    saya sudah lihat comment tt di sebelah.
    saya cume beri saran kat tt.supaya tt lebih wise menyelesaikan masalah tanpa out off topic.

    ReplyDelete
  41. @honey
    thanks infonya..
    saya sudah baca comment tt disebelah.
    senang sekali rasanya bisa berinteraksi secara langsung dengan tt.
    sukses selalu buat honey...

    ReplyDelete
  42. Out of topic...hmmmm... kurang jelas.

    topic diblog ini? kan bukan blog tt?

    ReplyDelete
  43. terimakasi kembali junus
    succes juga untuk anda dan keluarga
    dan semoga tuhan selalu memberkati mu,

    melon darling
    saya perna berkata kalu kebencian dendam amara caci maki akan membuat kamu tertekan sendiri,
    dari awal comment yang kamu post kan tiada ungkapan kedamaian yang ada caci maki amara dan mencari2kekurangan malaysia,dan seolaolah kamu menyeru supaya orang indonesia membenci orang malaysia dengan mendedakan segala keburukan dan kekurangan negara malaysia,saya kecewa dengan sikap dan cara kamu,
    saya perna ungkap kan kalu sebua negara tu bukan di huni oleh malaikat yang tampa nafsu tampa noda dan dosa.tapi sebua negara itu di huni oleh manusia biasa yang tidak sempurna.

    melon
    kamu juga lebi percaya kata2yang di ungkap kan pinot tentang fajarina yang katanya tidak ada masala di perancis.tapi ane kamu tidak percaya dengan bukti yang nyata yang beredar dari makamah perancis tentang fajarina seorang yang tela di jatu hi hukuman dan melarikan diri dari hukuman.kamu lebi percaya dengan lidah manusia yang dengan muda membalikan fakta dan kata2.

    melon
    kamu juga terus menerus menghuja malaysia tentang perjudian,melon judi baik di singapore maupun di malaysia memang di legal kan tapi tidak di halal kan untuk umat islam.kamu juga mengatakan judi tidak di bolekan di indonesia,ya benar sekarang ini dan mungkin seterus nya tapi yang lalu adaka kamu lupa.dengan togel aku sebutkan togel pasti semwa orang indonesia tau apa itu togel yang dulunya perna di boleh kan di indonesia tapi sekarang tidak di bolehkan lagi,karna banyak orang yang menghabiskan hartanya untuk togel dan ada juga yang gila togel dan banyak case2yang lain laagi.

    pepata mengatakan

    semut di seberang lautan kemu kelihatan tapi gaja di kelopak mata kamu tidak kelihatan.

    melon
    kamu juga bilang kalu malaysia mencuri budaya indonesia,tapi tidak ka kamu sadari orang melayu malaysia nenek moyang mereka banyak berasal dari indonesia,itu sebab nya mengapa budaya malaysia ada kesamaan dengan budaya indonesia,itu bukan mencuri tapi menuruni budaya nenek moyang mereka.melon darling kalu kamu masi tak paham2lagi tak apa la,aku akan tulis comment yang bebal untuk anda di lain ketika.


    melon aku mintak maaf jika kata2ku ada yang menyingung kamu.
    aku cuma ingin menjelaskan kepada mu.
    my darling melon berpikirla dengan jerni bukan dengan kebencian dan amara.
    ,

    ReplyDelete
  44. Musik? Coba - musik di Film "Ayat-ayat Cinta" nyontek abis instrumen "Legend Of The Fall". D’massive ‘Dilema’ nyontek lagunya Muse ‘Soldier’s Poem’…
    my heart - irwansyah & acha, jiplak lagu mandarin taon 90/91, ai siang i ke pu huei cia ti ren
    Ceria by J-Rocks VS C'est La Vie by L'Arc en Ciel
    Entah Bagaimana by J-Rocks VS Bell Air by Malice Mizer
    Topeng Sahabat by J-Rocks VS Shinsoku (Lose Control) by L'Arc en Ciel
    Serba Salah by J-Rocks VS Sobakasu by Judy and Mary
    Mestinya Kuakhiri Semua by J-Rocks VS Butterfly Sleep by L'Arc en Ciel… MAU LAGI???

    Movie / sinetron banyaknya niru korea, india cina

    Mau lage?

    ReplyDelete
  45. someone is using my nick: how sad

    i dont make this statement :
    manohuruhara said...

    sudah lah tu TT, lepas i tengok bahan bukti dari pihak polis, memang sah kesalahan is on you.
    July 15, 2009 11:34 AM

    im PRO TT.....i dont know who's this other so called manohuruhara

    ReplyDelete
  46. ambil kau
    - Dewa (Arjuna Mencari Cinta) => U2 (I Still Haven’t Found What I’m Looking For) + The Police (Roxanne)
    - Dewa (Pangeran Cinta) => Led Zeppelin (Immigrant Song)
    - Dewa (Hadapi Dengan Senyum) => Queen (Let Us Cling Together)
    - Ratu (Lelaki Buaya Darat) => Chantal Kreviazuk (Another Small Adventure)
    - Sheila On 7 (Anugerah Terindah …) => Cat Stevens (Father & Son)
    - Sheila On 7 (Karna Aku Setia) => Oasis ((What’s The Story) Morning Glory)
    - Sheila On 7 (Kita) => Blur (Coffee & TV)
    - Sheila On 7 (Percayakan Padaku) => The Beatles (Blackbird)
    - Sheila On 7 (Saat Aku Lanjut Usia) => The Beatles (When I’m Sixty Four)
    - Sheila On 7 (Seandainya) => Blur (No Distance Left To Run)
    - Sheila On 7 (Temani Aku) => Oasis (She’s Electric)
    - Sheila On 7 (Tunggu Aku Di Jakarta) => Oasis (Champagne Supernova)

    ngak abis lagi tuh!

    ReplyDelete
  47. ok andrew....ok heng...tak payah la gaduh gaduh,sebab member2 kat sini semua aman aman dan tak suka bergaduh.so ...heng dan andrew,berdamailah ye

    ReplyDelete
  48. andrew said...
    ah ya idiot!!! aku dah terlanjur pesan tiket MH339 bulan ogos nak melancong ke KL. aku nak pastikan sama ada ketiak melayu masih busuk tak, rambut masih hapak tak, nanti aku bagitau kau sapa tau aku boleh cabut koment aku mengenai itu. pastu kitoran nak cuba KTM ke Bangkok, aku nak survey plak sama ada wanita Thai. tapi dorang lebih best lah. tak busuk.

    aku heran lah jiran kitorang paling biadap ni nampaknya si kayangan tu. agaknya dia keluar dari belakang. kakakakakakaka.... dah lama juga kita bejiran dengan Puan sing, puan thai, puan brunnei, puan phil tapi dorang tau adat resam. tak macam jiran depan ni. biadap tak sudah!!!!
    July 4, 2009 10:33 AM

    andrew said...
    @kayangan.. kau malu ya aku kata bangsa kau dah dicap sebagai 1 dari 5 negara penginjak HAM?? aku tak tengok pun kau komen pasal ni? oiya kau kan low IQ.. pasal tu memang lah tak boleh jawab. pasal dah didakwa satu dunia pon... maap lah yer.. lekas lah habiskan sop BUNTUT sapi tu.. nanti ilang pulak ciri khas kau tu!!!
    July 4, 2009 10:49 AM

    andrew said...
    @kayangan..
    aku nak tau apa boleh IQ lemah kau tu merangkak naik dengan menanggapi komen2 histori.. tak seorangpun dari malaysia dapat menjawabnya.. faham kau!!!
    July 4, 2009 11:28 AM

    ReplyDelete
  49. @aurora
    maksud saya out off topic tu, out off tt and mano problem.tak payahlah urus urusan george manz dan pinot tu.keep focus dengan masalah mano and tt sajelah.itu lebih bijaksana.

    ReplyDelete
  50. @Heng,

    thanks 4your info.. saya tiada sebarang komen pasal posting kamu tu. pada saya ianya adalah sudah menjadi pengetahuan orang ramai dan xda apa2 yang patut ditanggapi pasal tu, lagipun out of topic.. saya marah tidak, suka pun tidak, biase jer..

    Kita hidup berjiran. Malaysia tau kelebihan dan kekurangan Indo, begitu juga Indo tau kelebihan dan kekurangan Malaysia, so tau sama tau. tak payah nak penatkan taip ini itu pasal sume dah tau.. cite biase jer ni..

    sebab tu lah saya tak pernah komen balik pasal hal klaim-mengklaim, kes curilah papelah..

    pada akulah x terperanjat sebab posting kau tu dah dijangkakan..

    marilah kawan2 sume untuk lebih focus pada apa yang menjadi topic kat sini. janganlah dilayan komen2 yang mengarut berkenaan politik, budaya, kes curi claim etc.. baik yang dipostkan dari Indonesia ataupun Malaysia.

    Xguna nak postkan benda benda cam tu kerana sume dah tau.. bukan hot news la..

    ReplyDelete
  51. again ... jgn dijolok sarang tebuan...

    Heng, i think they got your message. Cool down, ok?

    ReplyDelete
  52. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  53. junus - ok aku boleh terima, tak semua org berminat ngan GM and Pinot!

    ReplyDelete
  54. @aurora
    Terima kasih nasehatnya, maaf ya. Im ex Indonesian Chinese and I know what these people are good at. They dare to talk abt HAM while my race is bullied and killed at least no such things for chinese in malay. Im proud to get malaysia citizenship and always feel at home and safe and my rights are protected in malaysia although im born in jakrta. They started it first and i just want to shut them.

    ReplyDelete
  55. @Manohuruhara..
    hai lepas lunch aku... hmm kenyang.. kalaulah aku dapat makan cibeng tu.. betul tu kata kamu, saya tak terniat nak begaduh, tapi kalau yang satu ni saya kena tunjuk ajar cket..

    @Cibeng terencat akal..

    My dearest.. nak lagi lah.. kalau boleh bagi sume yang kau dapat dari website tu ok..

    satu hal aku nak tanya kau sama ada kau bole jawab ke tidak?

    apa hubungan antara pernyataan kau yang cakap aku IRI kat Malaysia dengan kata2 aku yang kau copas tentang pendapat aku PERSONALLY terhadap gadis disana???

    sapepon kau disana, ntah orang indo ker malaysia ker, thanks dah buktikan level minda kau pada sume orang..

    nak lagi ar, biar aku makin faham level kau ni..

    ReplyDelete
  56. Heng - we all have our own shortcomings and advantage. We are all here for a reason.

    Anyway, you handle it profesionally, didn't have to use harsh word,bangang, bego, cibeng etc. Salute! You are one cool dude!

    ReplyDelete
  57. @heng and andrew..
    cool down..

    why evryone said this blog is TT's?

    @junus..
    aku tanya pasal GM and pinot sbb curious jer..
    TT, dewi.daisy, mano sume pernah tengok...pinot dgn GM jer belum tengok..
    u ader link tak? bout wawancara tuh..

    ReplyDelete
  58. @Cina bengkek ex-indonesian chinese..

    moga-moga level cina jongkok yang kau bawa dari Jakarta tidak kau tularkan pada kaum chinese Malaysia yang lebih cerdas ok dear... terbukti komen lo memang nggak setaraf dengan orang-orang Malaysia.

    and let me tell ya one more thing, don't try to ask them stop for what they want to say. the only thing you can do just giving an advise..
    for me if we are wiser and having more intelegent level, the one and only thing you can do is look at the topic and make up your mind for something related need to be considered..

    ReplyDelete
  59. xandria,gambar pinot tu dah merata2 keluar.cubalah check ...website kapan lagi ade kot kalau tak silap.kan ke si honey ada bagi link haritu...memang GM mmg xde la pasal da 15 thn terpisah kan

    andrew nanti dtg kl nak pergi mana?kalau tanak tgk pompuan yang pakai baju kurung silalah pergi ke tempat2 yang up seperti pavillion,hartamas square,bangsar village,sunday flea market at curve,zouk,area2 clubbing mcm kat heritage row tu.....:P gurau je :p haha dah berjangkit honey pulak

    pasal blog ni,i rasa bukan punya TT tapi mungkin teman terdekatnya.pasalnya si author ni nampaknya macam monitor blog 24 hours(pagi-pagi dah ada yang kena remove comment).ntahlah....lagipun dari TT sibuk2 buat blog lebih baik dia sibukkan diri pasang strategi untuk menentang pembohongan DF yg licik tu.....

    ReplyDelete
  60. andrew said...
    Sori untuk semua, agak out topic cket jer sbab nak layan Cibeng ni.. seboleh2 nak bertahan yang indo bajak hasil karya orang lain..

    @Cina bengkek Heng..

    pantaslah kau selalu dianak tirikan disana dari pada puak melayu, karna memang agaknya terencat akal.. heheheh???

    helo cibeng, aku nak sangat tu tengok yang indo kau kata bajak lagu, movie, musik? boleh bagi kat aku dear??
    ---------------------------

    lho tadi nanya bila diberi dibilang ideh tau? Gimana sih lho? Pusingyach.... Napa nggak pake nick malon/malingsia ajee... ketauan deh lho...

    Andrew katanya udeh keMalaysia, apa lho nggak tau tuh. orang melayu di malay tuh baek baek koq harmonis banget. GW bukan asal sini aja udeh kagak rasa dianak tiri. Kalo diindon yach chinise tuh dirampok diperas sewenang wenang ngomong bhs chinese aja takot dikroyok. diMalaysia beda tuh mau chinese kek,indian kek, malay kek kagak takot semwa dilindungi sangat hamonis. asal lho tau yach dimalay tuh ada chinse schoolnya jugak loh... bebas banget mana anak tirinya? disinetron kale....
    makanya mikir yang bening donk bier jelas... cape deh ngeladenin lho...

    ReplyDelete
  61. @Manohuruhara,

    saya rasa memang blog ni punya kerabat terdekat Diraja - seperti kata kamu. terbukti dari semua komen dan gambar2 yang x dieksploitasi di media tapi dorang ada..

    pemandangan baju kurung x boleh dielakkan kat sana mano, kena hati2 jer bila naik monorail mesti mata bergeliga jangan sampai bersebelah dengan yang lagi angkat tangan kat depan hidung, terhidu pulak kang.. :p kelakar jer..

    ReplyDelete
  62. andrew - nak dtg kl ogos ni? eloklah tu... sambil ronda-ronda kalau terjumpa pompuan pakai baju kurung, ketiak busuk, rambut hapak, ringan-ringankan mulut berbual ngan dorang, manalah tahu, kot-kot TKI. coz ramai TKI kat sini pun pakai baju kurung, ... dan ... Jgn tersalah lak!

    pompuan melayu kat sini yg berbaju kurung kebanyakkannya bertudung, heran lak aku mcm mana kau boleh bau rambut dorang! Kompius!

    ReplyDelete
  63. @Cibeng..
    ya iyalaahhh gue udah tau.. idih ni orang jongkok banget sits.. gue minta lo post lagi sebanyak2nya biar semua orang liat bahwa apa yang lo posting itu semua udah tau.. sampe lo capek juga kapalan jari lo semua udah tau... teruskahlah..teruskanlah..kau begitu..(kata Agnes Monica).. wkakakakakaka...

    emang gue pernah ke Malaysia, gue juga udah tau banyak orang disana harmonis dan baik, udah gue bilang punya temen di Melaka dan Central market.. huh...

    lo hidup jaman Soeharto ya.. waktu jaman beliau emang iya, tapi itu udah lebih dari 11 tahun yang lalu.. sekarang semua sudah berbeda.. kayaknya kamu memang jongkok deh.. nggak tau perkembangan, semua yang kamu ceritakan itu lagu lama.

    ok sebelum posting update berita dulu ya.. would ya?? yayayayaya..

    ReplyDelete
  64. @aurora..
    dinda darling.. jangan kompius.. kalau rambut wangi manalah mungkin tudung berbau..
    boleh tolong jangan meleret2 dinda sayang..

    ReplyDelete
  65. hi andrew

    sabar ya

    comment nick manohuruhara kat atas tu kan.
    nick manuhuruhara yang asli atau yang palsu.bingung aku?
    ade sebagian orang kat blog ni suka pakai nick name orang lain,macam dulu si Msnonatti kalu tak silap saye.ade yang pakai nick name die senaje memburuk2kan Mssonati ni ahernye kan Mssonati out dari blog ni.kasian kan siape saje bole bercomment tapikan jangan la pakai nick name orang lain yang da dikenal di blog ni tak baik tau..

    ReplyDelete
  66. haha ada ada je andrew ni,tapi jangan risau sekarang musim arab so kalau naik tren pun akan berbau harum tren itu sehari semalam sebab pompuan arab suka pakai perfume bau kuat(very intoxicated).betul kata andrew kat sini memang orang suka pakai baju kurung.yang cina india pun suka pakai baju kurung lagi lagi kalau hari jumaat(mereka faham hari jumaat hari noble orang islam).selalunya yang pakai office workers lah.budak sekolah cina india pun suka jugak pakai baju kurung

    ReplyDelete
  67. Nah! skrg tudung lak, tadi kau jugak yg kata rambut, macammana aku tak kompius! berbelit!
    kalau aku jumpa ular dan kau, mana aku nak pukul dulu?

    ReplyDelete
  68. hi honey,selamat petang.da mamam?ni yang asli,itulah i pun terkejut jugak baca statement tu.....tapi yang pasti i pro TT.takpelah kalau terjadi lagi nanti i tukar nama untuk elak kekeliruan....

    ReplyDelete
  69. @manohuruhara..

    K.. thanks for your intermezzo..

    @Honey.. thanks.. memang kena bersabar hadapi pengadu domba cam ni. aku pon xtau tuduhan yang dilancarkan pada aku. aku bukan Malingsia or Malon.. dan nampaknya dah ada satu yang terpancing tu.

    @Aurora.. apanya yang berbelit,
    aku bagi kau satu hubungan sebab akibat ok.. bila badan kita bau maka bau itu akan melekat pada baju sehingga baju jadi bau, so bisa teruskan sendiri hubungan sebab akibat itu Aurora??? sekali lagi bukan nak perli sesapa tau..

    kalau jumpa aku dan ular kau kena tengok dulu.. kalau tak jelas pakai cermin mata, lepastu kau usap2 dulu, kalau yang satu mendesah nikmat maka itu aku. kalau dia mematuk maka itu ular. nah baru boleh pukul.. kakakaka.. (kelakar je jangan marah ye cik adik)

    ReplyDelete
  70. @Andrew,
    lho nggak naek angkot ato bus kota? lebih pering baunya donk. kagak ade yyg pake baju kurung tuch baunya udeh segitu buruknya... Lagi distasiun dipasar dimall juga baunya YA AMPUNNN... ngerasa kagak ade yg pake baju kurung tuch disono.....

    @Andrew juga...achhh yg bener lho. koq 11 tahun segitu cepatnya bisa brubah yach? kagak mungkin deh buktinya lho ajah maseh sama koq.? kalo dimalay yach emangnya asli gini kagak maen zaman zaman nya. Ngak apelah andrew, gw udeh seneng banget jadi WNMalaysia... Gw udeh jadi patriotik juga ni kagak redho ngliat orang mehujat yg nggak nggak pada Malaysia tabahair tercinte gw.

    ReplyDelete
  71. @ Heng

    Tak tahukah kau apa yg terjadi kat perak satu bulan lepas? Ha, ko baik cari tau. Mmg takde kenyataan apa2 kuar kat akbar. Sbb kerajaan tgh war-warkan kempen 1 malaysia. Malu la beb. Aku tau sbb ada kawan aku kat sana. So, jgn taksub sangat. Just, watch out! Lagi sekali aku suggest, berhati-hatilah :).

    ReplyDelete
  72. Ha..ha..last week kisah Junus dan nafkah batin nya. Hari ni Andrew dan ular ular nya. Kelakar lah.

    ReplyDelete
  73. @Heng..
    gw sukur banget lo bener2 mencintai negara baru lo, paling tidak ada rasa nasionalisme dan patriotik, tapi sayangnya lo mengambil sikap yang salah. seharusnya lo tidak membela siapa2 disini, bukan artinya karena lo warga Malaysia dan bekas Indonesia, tetapi lebih karena - seperti kata gue tadi - lo bisa memilah mana yang lebih baik untuk ditanggapi.

    cuma satu nasehat gue, kalau lo pindah warga negara setelah ini jangan sekali2 menghina Malaysia seperti lo hina tanah kelahiran lo Indonesia.

    yang jelas BUKAN GUE yang menghujat Malaysia.. more and more and more gue bilang gue GAK PERNAH HUJAT MALAYSIA.

    paragraph pertama lo - sekali lagi - mengindikasikan kemampuan berpikir lo, so no comment..

    bener lho jeng heng hang heng hong!! 11taun udah berubah. masak jeng gak tau?? emang segitu cepatnya sih, secepat jeng ngelupain tanah kelahiran jeng..

    ReplyDelete
  74. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  75. Aku pun suka kan kedamaian. Tp ada beberapa org yg mmg mengusik rasa kedamaian aku. Specially Heng & Malon. Aku dah beberapa hr ni tingin sangat nak jawab Malon, tp masa tak berapa ada.

    So, aku nak counter sikit apa Malon kata.

    @ Malon
    Kalu kau kata, malaysia localized judi means that Malaysian government legalkan judi. So, apa jawaban kau pasal Gang Dolly yg famous sangat kat Surabaya tu? It means that Indonesian Government legalkan prostitute ke? Sbb Gang Dolly tu di localized la.

    @ Heng
    Kalu kau puas jd Warga Msia, alhamdulillah. Takyah buruk2kan ur ex. country. Nnt kalu org Indon ada yg cakap 'Kau kata di Indon ko kena seksa sbb derang racist, eh nape ye tiap ada kes dera pembantu umah indonesia kat msia, cina je yg punya ulah.'

    Dan yg lain, jgn la ikut2 memancing dalam air keroh. Stop it! We need peace and harmony.

    Semua ada kekurangan dan kelebihan. Takde yg sempurna. Kesempurnaan hanya milik Tuhan.

    ReplyDelete
  76. Duh!!!! andrew/evan licik bangetttt deh lho... Makasih aja nasehatnya yach omm... cape nich... sori yah... PEACE

    To others, im sorry... didn't mean to offend anyone. We all know no perfect nation on this earth but to insult others be it by highlighting isolated bad cases occured and calling names are just unacceptable and need to be corrected. Peace to all.....

    ReplyDelete
  77. LOL!! Andrew ni makin menjadi jadi but you make me smile. Teruk lah budak ni. Nanti Aurora marah baru tau.

    ReplyDelete
  78. Andrew - pasal ular tu... otak kau memang kuning! aku tak marah, tersenyum lagi adalah ...naughty and dirty! tak sesuai ...

    ReplyDelete
  79. @ Heng:

    Peace juga :). Tak ada bermaksud licik. Saya just tak suka org buruk2an org lain depan mata. So, I give u both (Malon and U) the fact. Just to open ur eyes. Kita sama. Takyah bergaduh. Anyway, I love Indonesia and Malaysia cause I have that two blood in me, very proud of it. Thanks.

    ReplyDelete
  80. Evan baguslah kau tulis : 'Dan yg lain, jgn la ikut2 memancing dalam air keroh. Stop it! We need peace and harmony'

    Sebab kau memancing jugak earlier tadi 'Tak tahukah kau apa yg terjadi kat perak satu bulan lepas? Ha, ko baik cari tau. Mmg takde kenyataan apa2 kuar kat akbar. Sbb kerajaan tgh war-warkan kempen 1 malaysia.'

    kita semua tak sempurna ... peace!

    ReplyDelete
  81. @ Aurora

    Aku ckp tu spy Heng tak taksub sangat dengan msia.
    Aku ckp hal yg sama kat Malon spy dia pun tak taksub sgt kat Indon. I just want to open their eyes. Takde yg sempurna. Sudah la ek. Aku pun sama mcm Heng. Ponat..

    ReplyDelete
  82. @xandria
    wah..maas nak search link about GM and pinot tu.tt je yang sibuk gerusak gerusuk tak punya bahan untuk update blog ni.
    bagus tt upload foto foto terbaru tt lagi bersama rakyat kelantan tu.lebih kena.
    betul betul betul...(ipin cakap)

    ReplyDelete
  83. @junus..
    r u sure ini blog TT?

    @all...
    lmbtnyer 2 ogos...
    nk tgg result neh

    off topic cket...kes farawahida dgn zulfekar...biler dh gadoh, jdla cm mano n TT neh..sume yg buruk2 kluar..xtaw nak pcya sape

    ReplyDelete
  84. @ Xandria

    Kalu dua2 kuarkan sume yg burok2. Maknanya dedua tak betul.

    ReplyDelete
  85. Ha..ha...ha...kutengok warga malaysia dan Indonesia saling hujat. Kalian janganlah saling hujat, ciptakan perdamaian.
    Apakah dah liat foto Mano bersama anjing kesayanganya di tabloid Nova dan ingin mendirikan masjid. Bagaimana menurut pendapat kalian ?

    ReplyDelete
  86. @ Sakura

    Kami dah berdamai, insya Allah ;). Aku lebih syok tgk news kat detik semalam yg kata Mano nak gak jd penyanyi lepas main sinetron. Hurmm, tak tau nak kata apa pd minah ni. Sure turun badai topan kalu dia nyanyi hehe. Jgn ada yg mare ek.

    ReplyDelete
  87. sakura, aku dah baca pasal dia nak dirikan masjid. Alhamdullillah! ... baguslah ada niat murni. tapi bab anjing kesayangan tu... susah sikit penerimaan aku.

    Evan - badai topan! kelakar... kau rasa genre musik yg camna sesuai? pop, r&b (bukan ribut & badai, k), or dangdut?

    ReplyDelete
  88. sakura,pada pendapat i la kan,sebelum mano tu bina masjid,bayar hutang2 dia dulu.yang dipersetujui hutang dengan TT ,hutang emaknya dengan TT.lepastu hutang dengan shaliha yang diarahkan mahkamah untuk bayar(sila rujuk dokumen mahkamah ) dah habis hutangg semua baru lantak kau lah nak buat masjid

    mano pegang anjing ni dia tak tau ke anjing ni najis.....mazhab apa arr dia ni?(oke tanak cakap banyak ...tanak menganggu sensitiviti non muslim di sini)

    peace

    ReplyDelete
  89. @ Aurora

    Aku rasa music hindustan ala2 iklan ribena lagi bagus. Boleh la dia nnt gelek bersama TT. Menyambung balik tali chenta yg hampir putus, chewah! Wakakakak! :D

    ReplyDelete
  90. Aku kan, sebenarnya kesian tgk Mano nih. Aku setuju apa yg dikata LoveSense kat atas tu. Manohara ni aku rasa byk dipengaruhi dengan perkara yg tak baik oleh ibunya (walau aku rasa ada gak masalah ngan TT). Tp sebagai suami yg baik, TT if u read this pls pertimbangkan my suggestion. Aku tgk muka dr muka Manohara, aku rasa dia org baik. Cuma ada yg tak kena pada org2 sekeliling dia. Sebagai sorang suami, TT datang la pd Mano, pujuk dia balik semula. Kalu semua based on ego, takkan jadi apa.

    TT dlm hal ni mesti lebih waras dr Mano, ertinya takde sape yg bagi pengaruh buruk kat TT. So maknanya TT lebih boleh berfikir jernih.

    Datangilah dia, pujuk la dia. Kalau TT datang dengan hati telus, insya Allah hati Mano akan boleh terbuka dalam melihat mana yg betul dan mana yg salah. Jgn lupa do'a pd Allah supaya buka hati Manohara. Takde sesiapa yg boleh menandingi Allah, tidak jg bomoh yg dipakai DF (kalau mmg betul). Jgn fikir pasal ego. Fikirlah pasal macamana nak selamatkan rumah tangga ni.

    Org kata, berumah tangga ni mcm bangun masjid. Ertinya kalu rumah tangga runtuh sama gak mcm kita meruntuhkan masjid. Manohara ni masih kecik, baru 17 tahun. Budak kecik ni cepat merajuk. Suka sangat dipujuk, aallaa ala2 manja gitu la. Aku teringin sangat tgk korang bersatu balik. Terlepas dr sapa yg bersalah. Sama2 la bermunasabah. (ingatan untuk diri sendiri gak)

    ReplyDelete
  91. Evan Said:
    "Jgn lupa do'a pd Allah supaya buka hati Manohara. Takde sesiapa yg boleh menandingi Allah, tidak jg bomoh yg dipakai DF (kalau mmg betul)".

    kah..kah..kah.. kuih..kuih..kuih.. gelak lak aku sorang2 bace komen kau Evan, awal-awal aku dah siries bace, tetiba joke nyampuk lak.. kuih2.. kalau dah gelak lama nak berenti.
    masa Aurora cakap pasal jolok-menjolok tembuan tu gak. kikikikiki..

    ReplyDelete
  92. Ini bukan kali pertama Mano balik ke Indonesia secara 'mengejut'. Kali pertama TT dah pujuk dia, then they went to Umrah. Ni buat lagi. Lepas tu dia aibkan nama TT dan keluarga. Memang rumahtangga tu patut diselamatkan tapi Si Mano ni patut di ajar tata tertib alam berumah tangga. Kalau ada masaalah, patutnya suami isteri yang selesaikan. Bukan buka pekung di media.

    If you are reading this TT, doakan semoga tuhan membuka hati Mano to comeback to you and my prayers are for you and Mano. Tapi pasal pergi ke Indonesia untuk pujuk Mano, I don't think so. This coming from a woman, wife and a mother.

    ReplyDelete
  93. @ Tembam

    Aku setuju bg pelajaran kat Mano. Tp condition tak kena. Mano sorang2 je menghadapi sekeliling dia yg licik entah itu ibu, peguam, etc. But anyway, aku do'akan mcamana pun caranya supaya dioragn bersatu balik. Salam kenal untuk tembam. Suami dan anak tembam mesti bertuah punya isteri dan ibu sebijak tembam :).

    ReplyDelete
  94. Tembam..takpelah aku rasa you tak xde bukti yang katakan TT tak abuse pun..haha....buktikan

    ReplyDelete
  95. Aduh Evan, jangan kata saya bijak. Kata orang 'belum cukup empuk' lagi.

    ReplyDelete
  96. Kita semua tidak ada bukti samada perkara itu berlaku atau tidak. Cuma TT dan Mano sahaja yang tau.

    ReplyDelete
  97. Tembam yang beriya-iya nak support TT.ni mesti ada kepentingan antara Tembam dan TT.biasala Tembam you ini ada ada je.....

    ReplyDelete
  98. @ Tembam

    Nak empuk kena direbus lg kekekekekek :D. Ok ek semua, selamat menjalankan solat maghrib. May Allah bless us all. Amien

    ReplyDelete
  99. @manohuruhara

    Satu lg nak komen seblum maghrib. Ni mesti manohuruhara palsu lagik wakakakak!

    ReplyDelete
  100. ni aku nak test hp baru..nanti kita sambung lagi..

    ReplyDelete
  101. Betul tu Manohuruhara, saya dibayar duit bertimbun timbun. Lepas ni boleh bersara.

    ReplyDelete
  102. MRstreet,

    video youtube rekayasaan lagi yg kau tebar kpd publik blog ini, ada kesamaan perilaku antara kau dgn fuck'hry botak kelantan itu. Lihatlah foto kening fuck'hry yg menyerupai cangkang kura2,,,,,,,wakakakakakakakak

    ReplyDelete
  103. Eva,

    Jgn kau bawa2 nama Yesus disini krn bakal diketawain & diprovokasi oleh segerombolan geng fuck'hry di blog ini. Video youtube yg mrk muat itu sdh direkayasa oleh geng fuck'hry, jd jgn terpancing emosi kau. Hati2 dek Eva ! Ada ihwal dinegara kita harus kita selesaikan dlm negeri kita. Tak elok bicara di blog. Sama hal nya dgn menepuk air didulang kepercik air ke wajah sendiri.

    Cool down dikit dek Eva. Jari tangan kita dilipat kedalam jgn dilipat keluar, sakit rasanya nanti.

    ReplyDelete
  104. big mouth waja,

    Waja big bomb = waja's big mouth. Hahahaahahhawakakakakkakakakkakkk !!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  105. Marza, waja, MRstreet, semua geng2 fuck'hry !

    Brg siapa laki2 malay yg merasa ingin berduel dgn naga, tentukan waktu & dimana. Naga siap kali utk bertempur. Tapi bila pejantan malay ketakutan berhadapan satu lawan satu, keroyokan juga siap Naga ladeni. Bukankah selama ini wong malay sering melakukan keroyokan thd rakyat Indonesia ? Wong untuk mencegah manohara kabur saja, geng fuck'hry melakukan pengeroyokan (bahkan suntikan ikut mengeroyok). Sekarang setelah manohara berhasil kabur dari Singapore, kura2 botak kelantan fuck'hry malah meminta kembali harta yg pernah dia berikan sbg nafkah kepada istri & mertuanya sendiri. Botak ternyata bukan type laki2 genleman.

    Satu hal lagi kura2 botak (wakakakakakkkk kening fuck'hry menyerupai cangkang kura2 maka laik disebuti sbg kura2 botak tapi sayangnya dari kelantan), manohara sudah memiliki pacar baru disini, jd jgn kau punuk merindukan bulan lagi. Berilah ganti rugi kpd manohara sbg kompensasi atas perbuatan dosa kau itu.

    ReplyDelete
  106. Dek Eva,

    "bila pipi kiri mu ditampar berilah pipi kanan mu"

    Ini memang bagus sekali demi perdamaian dunia.
    Tapi, bila payudara manohara sdh dua2 nya disilet mana ada payudara mano ketiga lagi yg bisa diberikan kpd kura2 botak utk disilet ?
    Wong kura2 botak ini ada ketidak beresan jiwa dlm hal melakukan sexual, manalah cukup satu atau dua payudara ? Seribu payudara dari 500 orang wanita didunia ini pun masih belum memuaskan syahwat biadab bagi pasien sakit jiwa kelainan sexual semacam botak kelantan.

    Jadi jgn pula kau katakan lagi : "bila payudara kiri mu disilet berilah payudara kanan mu lagi". Konyol x lah itu. Bakal terpingkal2 kesenangan pula fuck'hry kura botak kelantan itu.

    Maaf bukan bertujuan utk menghina dek Eva, apalagi kita umat seiman !

    ReplyDelete
  107. Eva said...
    Salam sejahtera buat semua.

    Waduh jantungku dag dig dug membaca pertengkaran di blog ini. Jantungku bergetar menyaksikan video penyiksaan thd bocah oleh sitter nya. Di Indonesia juga pernah terjadi hal demikian. Dimana PRT (pembantu rmh tangga)/baby sitter menganiaya anak majikan.
    Baby sitter menyuruh balita anak majikan mengisap jempol sitter, sementara sitter nya enak2 ketiduran. Lalu sitter pemalas memberi obat tidur ke anak majikan.
    PRT memukul anak majikan, PRT menghardik anak majikan, PRT Mendidik anak majikan berbuat porno. PRT menggoda majikan cowok nya supaya terjadi pelecehan sexual, lalu ketika terjadi pelecehan sexual maka PRT menelpon ke pihak Yayasan penyalur PRT, lalu org yayasan pun datang bersama dgn aparat (ujung2nya bagi2 duit hasil pemerasan).
    PRT mencuri makanan majikan. PRT mencuri uang majikan. PRT yg baru kerja 2 hari sdh tidak betah dgn alasan yg dibuat2. Dan lain2 kasus sering terjadi di Indonesia.
    July 14, 2009 8:51 PM

    malon said...
    @Eva
    Bagaimana dg PRT yg di siksa, setrika, perkosa, siram air panas? Bukankah ini perilaku binatang?

    Siapa yg mengajarkan ini kepada rakyat malaysia, ini pun sejalan dg kisah mano. Ingat pepatah raja kencing berdiri, rakyat kencing berlari.
    July 14, 2009 10:23 PM

    Eva said...
    malon,

    PRT disini tak ada yg pernah disiksa di siksa, setrika, perkosa, siram air panas. Yg ada justru PRT berbuat lantas ditegur, tapi setelah ditegur langsung minta berhenti berkerja dgn alasan tdk betah. Ini pun segera dipulangkan oleh pihak majikan ke pihak yayasan penyalurnya setelah gaji PRT dibayar lunas.

    Ada kasus lagi, seorang PRT mencuri perhiasan majikannya tapi tak mengaku. Setelah majikan cewek nya (ingat bukan majikan cowok) menggeledah sekujur badan barulah ketahuan bahwa perhiasan hasil curian disembunyikan didalam kutang. PRT ini langsung minta berhenti kerja dgn alasan tdk betah.
    Tapi PRT tak jujur ini malah berteriak2 dgn suara keras diluar rumah majikan bahwa dia ditelanjangi. Lalu datanglah beberapa massa pendukung ini untuk menunjukkan sikap pahlawan kesiangannya, seolah2 majikan yg etnis cina ini menghina suku mereka. Majikan nya tentu ketakutan, nah apa yg mau anda katakan malon ?

    Kasus pencurian yg terjadi di Indonesia memang pernah dilaporkan oleh salah satu majikan ke pihak polisi. Tapi dari pihak yayasan penyalur malah meminta damai sambil mengancam halus ke pihak majikan bahwa kalau PRT nya dipenjarakan maka pihak yayasan tdk bertanggung jawab sekiranya segerombalan massa dari kampung PRT ini datang mendemo majikan. Apa majikannya yg cina ini tdk ketakutan ?

    Pihak yayasan ini juga membela PRT dgn beragumen bahwa pendidikan PRT sangat rendah barulah mau berkerja sbg babu & seharusnya majikan yg mengalah.

    Nah oleh karena itulah maka kebanyakan majikan di Indonesia tdk mau memperpanjang kasus kejahatan yg dilakukan oleh PRT yg berkerja didalam negeri. Sdgkan TKW yg berkerja di arab saudi disiksa & dibuntingi pihak yayasan penyalur & massa sekampung TKW bisa apa ?

    Kayaknya malon tdk pernah jadi majikan nech ?
    July 15, 2009 1:27 PM

    Eva said...
    kpd. Saudara ku Malon.

    Kita sama2 rakyat Indonesia. Bukan bermaksud utk menjelek2kan bangsa sendiri, tapi kita harus berpihak kpd yg benar barulah perdamaian dunia bisa tercapai dgn tanpa membeda2kan agama, suku, ras, antar golongan. Setuju ?

    Saling menghujat itu berarti iri, iri itu berarti dikuasai nafsu setan. Bersabar adalah kunci kedamaian. Ingat apa yg Tuhan Yesus katakan : "berilah pipi kiri mu bila pipi kanan mu ditampar"
    July 15, 2009 1:35 PM

    ReplyDelete
  108. budi bahasa mencermin kan bangsa,post kan la comment dengan kata2yang sopan walau kamu mara dan benci dengan seseorang tu,karna comment yang kamu post kan akan di baca oleh ribuan orang yang mengunjungi blog ini,
    kebencian amara dan dendam akan membuat kamu stress dan tertekan sendiri.all the best untuk yang suka menabur kebencian semoga tuhan memberkati mu dan membukakan pintu hati mu........

    ReplyDelete
  109. saya setuju dengan tembam

    macam mane nak bedakan manohuruhara yang asli dan yang palsu karne die 2 ni pakai bahase melayu.sape la punye ulah ni kan macam tak ade name nick lain.tapi tak ape la kan manuhuruhara yang asli ok aje hehehe

    andrew
    seru juga kau saling hujah siang tadi sampai heng tak larat nak layan kau orang ahernye dia undurkan diri.wkakakakak
    buat aku tertawa kau orang ni lain x bedamai la jangan gado ok

    melon atau malon dimana ka di kau?
    aku da tulis comment untuk kau baca dan renungi tu,
    saya tak bermaksut untuk turut bicara kepada mu tapi comment mu yang suda agak melampau tu yang buat aku angkat bicara.

    ReplyDelete
  110. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  111. @eva
    Saling menghujat itu berarti iri, iri itu berarti dikuasai nafsu setan. Bersabar adalah kunci kedamaian. Ingat apa yg Tuhan Yesus katakan : "berilah pipi kiri mu bila pipi kanan mu ditampar"

    Ditampar pipi kanan, dikasi pipi kiri. Ditampar pipi kiri, dikasi pipi kanan. Bonyok dong mukanya Eva...Berarti agama kamu ada kekurangannya tuh.. org bodoh aja yg mau ditampar pipi kanan, trus.. dikasi pipi kiri.

    ReplyDelete
  112. @heng
    Sebahagian Pelanggaran HAM di Indonesia

    Tetap malaysia pelanggar HAM no. 1

    ReplyDelete
  113. @heng
    Selamat Indon, kini bisa bangga hasil kerja dibajak.

    Heng yg menjadi pembajak CD2 itu di indonesia org cina kayak kamu! wakakakak

    ReplyDelete
  114. @mrstreet
    aku tak tau kamu islam ker tak.. sebenarnya kamu tak jelas dengan hukum agama..

    Saya salut dg anda, begitu paham dg islam. Teruskan da’wah ini. Tapi kurangi kata caci maki, karena sikapmu akan merusak citra Islam.

    ReplyDelete
  115. malon said...
    @heng
    Sebahagian Pelanggaran HAM di Indonesia

    Tetap malaysia pelanggar HAM no. 1
    July 16, 2009 6:46 AM
    ---------------------------------
    yg bener… yakin lho malon? Mau laghi nich? Ntar nyesel lho


    malon said...
    @heng
    Selamat Indon, kini bisa bangga hasil kerja dibajak.

    Heng yg menjadi pembajak CD2 itu di indonesia org cina kayak kamu! wakakakak
    July 16, 2009 6:47 AM
    --------------------------------------------
    Baru sadar lho malon? Ayo,siapa yg pinter tuh? Lho mau tau siapa yg beli CD2 bajak dari org cina kayak gw? Pertinya bukan CD aja tuh pokoknya apaaa aja yg dibajak pembelinya siapa tuh?Karna apa sich? Ayo…karna apa? Murahkan.. maka sukurin software lho aja bajakan tuh! Malu donk,


    malon said...
    @mrstreet
    aku tak tau kamu islam ker tak.. sebenarnya kamu tak jelas dengan hukum agama..

    Saya salut dg anda, begitu paham dg islam. Teruskan da’wah ini. Tapi kurangi kata caci maki, karena sikapmu akan merusak citra Islam.
    July 16, 2009 6:49 AM
    ----------------------------------
    Malon bilang ke gw donk apa citra Islam sebenarnya? Pengen tau nich. emang lho praktek citra islam lho?

    ReplyDelete
  116. @xandria
    absolutetly sure..
    saya ikuti sejak awal blog ini di create.walaupun tidak jelas siapa ownernya tapi kelihatan sekali dari post dan bahasa yang digunakan untuk posting.
    jadi saya benar benar faham who,s this blog owner exactly.tapi saya baru faham baru baru ni je.sejak post "nyo nyo i love you"
    terserah visitors mau percaya atau tidak,tapi saya pribadi menganggap tt is lovesense.

    ReplyDelete
  117. @ Malon & Heng
    Sudah la haiii, duk dendiam lg bagus...

    ReplyDelete
  118. Naga,

    Capek deh depat sama kamu. Ya udah sekian aja. Bye naga.

    ReplyDelete
  119. Naga,

    Capek deh debat sama kamu. Ya udah sekian aja.
    Bye naga.

    ReplyDelete
  120. Eva2,

    Siapa sih kamu ? Boleh kenalan ?
    Kog copy paste comment dari gue ?

    ReplyDelete
  121. @eva
    semua dah kena rupanya...saya dulu pertama kali di clone...mungkin ulah pengelola blog ini yang ngak punya bahan untuk kerjaan..

    ReplyDelete
  122. Tak abis2 nak bergaduh... kepada malon..

    Kepada malon.. ko cakap aku perosak citra islam..

    ko lagi teruk.. jauh panggang dr api..kui2

    ReplyDelete
  123. Hati kalau telah bernoda, serta kesombongan membuat org tdk bisa lagi menerima nasehat.

    ReplyDelete
  124. @ Malon
    Ok malon, kan hati ko ni blum bernoda. Aku nasihatkan ko stop la ye malon. Dengan segala kerendahan hati. Biar tenang tgk blog ni. Salam persahabatan untuk Malon :).

    ReplyDelete
  125. salam juga evan, klo ingin tenang maka blog ini juga jangan menjelekkan negara tetangga dan rakyatnya.

    ReplyDelete
  126. @ Malon
    Blog ni rasanye tak bermaksud memburuk2kan negara kamu. Kitorang just discuss pasal kes Manohara. Aku lupa lah aku nampak kat blog ni atau blog yg lain. Tp ada satu posting tu yg kena mengena dengan Dato Kadar Shah. Dato Kadar Shah bukan Indonesian kan malon? Jd maknanye, bukan memburuk2an negara atau org dr negara tu. Kitorang just discuss about kes Manohara. Harap Malon faham dan jgn emosi ye :).

    ReplyDelete
  127. tak emosilah, santai saja. komen malay disini kan memburukkan indonesia. apa kamu suka negaramu dikatakan negara judi dan pelanggar ham?

    ReplyDelete
  128. Eva,

    Sudah pigi tidur kau sana, jgn sampe nongol lagi nama kau di blog ini, Ngacoo saja kau, kayak mau cari muka sama bar2 malay aja.
    Minta kenalan sama honey pula kau bahhh, kenalan boleh2 saja utk nambah pergaulan, tapi hati2 jgn terpedaya lagi kayak manohara yg bernasib malang itu.
    Apalagi bila sampai pacaran pulak kau sama honey bahhhhhh yg jelilah kau memandang honey, pilih bibit bebet & bobotnya. Bangsa & warga negara manapun boleh2 saja asalkan bukan bangsa & warga negara malingsia yg sering main nyilet payudara & main keroyokan !
    Ingat kau eva, hindari nasi menjadi bubur, hindari nasib tragis & malang yg menimpa manohara. Jgn sampai aku dengar/baca berita bahwa kau dikeroyok geng2 honey, bahkan jarum suntik pun ikut mengeroyok. Jgn sampai pulak aku mendengar payudara kau disilet2 oleh honey. Berdoalah semoga honey bukan org malingsial.

    btw, beri salam kepada bang malon kita juga dong, akkkhhh macam mana pulak kau ini bahhh, sama sobat sebangsa setanah air pun bisa pangling pulak kau ini bahhh.

    Good bye dek eva, mimpi mu akan indah bila tidak memikirkan kura2 botak kelantan !

    ReplyDelete
  129. One wonders what type of family is this?? sesuai dengan name manohara=huru hara. The stepfather pinot is a sex maniac. the mother is an evil psycho....sigh.

    1059355070 said...
    attention:
    master yoda faked
    http://www.blogger.com/profile/14301754629715601921
    master yoda asli
    http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961

    July 17, 2009 9:40 AM


    TQ for highlighting. :)

    And thank you ram,aurora, manohuruhara, permata hati, ena manjalara, anaz.akira, ezumie ezuana...thank you thank you! love you all (lambai gaya miss universe....wakakkakakakaka)

    ReplyDelete