Friday, July 17, 2009

PEMBOHONG dianugerah "kanjeng mas ayu tumenggung" !

Pemilu sudah selesai

Masa yang ditunggu-tunggu akan menjelang tiba, rakyat Indonesia akan dapat menyaksikan babak baru dalam kasus rumahtangga TT dan Manohara. Minggu hadapan pengacara/peguam YAM Tengku Temenggong akan ke Jakarta bagi menunaikan tanggongjawab undang-undang untuk membolehkan Manohara melantik pengacara/peguam di Malaysia bagi perbicaraan kes Nusyuz (Isteri Derhaka) yang dituntut oleh TT.

Dulu terdengar berita melalui Dasiy Fajarina bahawa Manohara telah melantik pengacara/peguam di Malaysia, tapi sehingga ke hari ini, pengacara/penguam yang dikatakan dilantik di Malaysia itu tidak muncul-muncul samalah juga hilangnya HOTMAN diwaktu ini. Apakah pengacara/peguam yang dilantik oleh Manohara itu masih bersembunyi atau belum bersedia untuk menjalankan tugas kerana bayarannya belum lagi dibayar oleh Manohara.

Sekiranya Manohara telah melantik pengacara/peguamnya secara rasmi maka mudahlah kes di mahkamah syariah Kota Bharu dilaksanakan, tak payah menyusahkan peguam/pengacara TT pergi sampai ke Jakarta. Jangan nanti ada adegan pukul memukul pula seperti yang terjadi kepada pria yang menghantar notis NUSYUZ kepada Manohara tempoh hari. Jangan membuat undang-undang sendiri.

Lebih menyeronokkan pada minggu hadapan, banyak lagi kes-kes yang akan dilapurkan kepada pihak polisi Indonesia termasuk kes penipuan yang dilakukan oleh ibu Manohara dan ayah tiri Manohara iaitu Dasiy Fajarina dan Pinot. Nampaknya hari-hari kelam sedang menanti bintang senatron mendadak itu, bintang yang tak ada talent hanya mengharapkan kepada nama glamour atas ciptaan PEMBOHONGAN dan PENIPUAN Dasiy Fajarina.

Yang malangnya, apabila ibu bercakap BOHONG anak pun turut bercakap BOHONG. Adakah anda masih lagi ingat pada satu waktu Manohara bilang ia telah di Sterika oleh TT ditengkoknya tapi apabila ditanya oleh statiun TV, Manohara bilang dia lupa tengok disebelah mana yang kena Sterika, itukan BOHONG namanya, mana mungkin dalam masa dua bulan di Sterika sudah lupa dikiri ataupun dikanan yang kena.

Itu adalah salah satu contoh klasik bagaimana Manohara menipu publik, begitu juga ibunya Dasiy Fajarina, pada satu waktu dulu dia bilang bahawa dia tidak pernah dijatuhkan hukuman penjara di Perancis, katanya kalau ia kena hukum, mana buktinya. Nah sekarang 26 muka surat dekuman didedahkan bagi membuktikan bahawa Dasiy Fajarina jadi buruan kerajaan Perancis. Lantas Dasiy Fajarina terus membisu, yang muncul pula adalah Pinot, orang yang baru keluar dari penjara. Apakah rakyat Indonesia masih percaya pada percakapan Pinot yang mengatakan Dasiy Fajarina tidak bersalah atas tuduhan penyeksaan terhadap Salihah sedangkan hukuman penjara telah dijatukan oleh pengadilan.

Sekiranya masih ada rakyat Indonesia percaya kepada percakapan Dasiy Fajarina, Pinot dan Manohara yang telah terang bercakap BOHONG dan pembuat FITNAH, maka alamatnya dunia ini sudah hampir kiamat, dunia akhir zaman. Orang yang baik seperti TT di FITNAH dan dipercayai manakala si pembuat FITNAH seperti Manohara dan Dasiy Fajarina di sokong dan di dukong bahkan akan diberi gelaran "kanjeng mas ayu tumenggung" oleh Keraton Kasunanan Surakarta.

Dunia dah terbalik.

Salihah yang terbukti diseksa dan dianaiya tidak dipedulikan oleh rakyat Indonesia manakala Manohara yang tidak terbukti dianaiya bahkan membuat pembohongan bersama ibunya Dasiy Fajarina dipuji dan dipuja. Kalaulah ini benar, dimanakan maruah pejuang bangsa?.

368 comments:

  1. ayuh...
    udah byk yg gaduin..
    udah byk yg ikut hasutan syeitan ifrit..
    selesai aja kasus ini..

    ReplyDelete
  2. good morning everyone.ni manohuruhara yang asli dah tukar display name.anyway tak sangka plak si copycat ni mengganas sampai copy nama semua orang dan melaga-lagakan sesama member.jahatnya.nampak sangat si copycate ni desperate.cian...cian....

    anyway terkejut badak plak aku bila tgk resit2 junkfood si mano tu.mana taknya aku rasa air soda dia je ada nak dekat 100 can kot.mana la tak badan tu kembong.setau aku air soda ni boleh menggemukkan.apatah lagi kalau dah duduk kat istana tu jadi princess dan x buat apa2 just makan2 junfood je.manalah badan tu tak gemuk.so pokoknya bukan saje coklat2 kegemarannya tu buat dia gemuk malah segala junkfood yang dia stock tu menggemukkan.lain la kalau yang dia stock tu diet coke,kan.....aku tau ni pasal kawan aku yg american tu kurus setelah lama gemuk,bila aku tanya apa rahsia kurus,dia cakap dia tukar tabiat makan dan kurangkan minum soda.....

    to junus....kau perli2 lovesense ni TT kau tak perasan ke yang blog ni dimonitor 24 jam .....buktinya author ni pagi pagi dah rajin delete komen.kalau TT duduk depan pc 24 jam habisla dia kalah ngan mano dia.dari dia sibuk sibuk berblogging lebey baik dia sibuk prepare kes dia dan siap2kan strategi untuk lawan mano di mahkamah.kalau blog ni TT yang punya,kalau TT 24 jam nak layan korang ni semua takdelah siap semua dokumen2 dan report mahkamah dan notis nusyuz dia tu.

    oklah....peace.harini hari jumaat jgn gaduh2 k

    ReplyDelete
  3. satu lagi nak cerita..mano sekarang dah jadi pelakon sinetron termahal(gara2 producer diperas ibunya).bukan itu saja ,mano juga ada title pelakon video clip termahal.wah hebat manipulasi DF dengan mudahnya mengambil kesempatan diatas populariti mano.

    kalau kat negara2 lain pelakon2nya bekerja berhempas pulas bertahun2 baru sampai ke level yang mcm mano.cthnya kalau angelina jolie tu pelakon termahal hollywood ,legasinya sudah dibina sejak dia remaja.dah angelina juga ada rupa dan bakat dan sudah menang oscar.mano apa yang ada.....badan pun dah macam ibu beranak 3.aku rasa kalau foreigner tahu yang mano ni pelakon sinetron termahal indonesia,mesti diorang gelak guling2 tak percaya.pastu mesti diorang akan cakap: dah takde perempuan lain ke yang lebih hebat dari perempuan ni :)

    sekadar info
    manohuruhara asli -http://www.blogger.com/profile/05969415800742550689 ending-689
    manohuruhara palsu -http://www.blogger.com/profile/15658398776667455458 ending-458

    ReplyDelete
  4. sudahlah TT, Amat malu kepada royal prince with this behaviour. Argument akan tersasar mengapa TT seperti ini merosakkan nama sendiri.
    Pembohongan TT dan pembohongan sana sini adalah jenayah. Taktik basi lo, sememangnya TT ini tidak layak sebagai kerabat diraja kelantan.

    ReplyDelete
  5. attention:
    master yoda faked
    http://www.blogger.com/profile/14301754629715601921
    master yoda asli
    http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961

    ReplyDelete
  6. BELASUNGKAWA (sorry love sense)

    Ledakan bom di Ritz Carlton & JW Marriot Jakarta

    Sejujurnya aku kaget,simpatik,sedih dan kesal yang sangat mendalam akan kejadian diatas pagi ini.

    ReplyDelete
  7. ada ker suntikan yang menggemukkan..? kalau dah selera macam orang bela hantu raya..nak tuduh2 kena suntik pulak.

    skang ni dah balik Indonesia aku tgk tak kurus2 pun..tembam macam tu jer.

    Lovesense ni TT..? tak kot..mana dia ada masa nak buat benda ni semua.Banyak benda lain lagi dia nak buat.

    Sinetron pasal Manohara..?? HAHAHAHA.Dalam tu ada tak si pari2 yang datang membantu Manohara waktu dia tengah bersedih atau berduka..?

    ReplyDelete
  8. Daripada dulu aku tertanya2..bilalah orang nak buat sinetron pasal sinetron Nirmala Bonat.Melihatkan fizikal..dia lebih teruk disiksa berbanding Manohara.

    Atau sinetron Siti Hajar..HAHAHAHA.

    ReplyDelete
  9. copy nama orang dan melaga2kan antara satu sama lain..???

    Eww..busuknya hati..

    Macam ni punya manusia pun ada..

    Haha

    ReplyDelete
  10. perkataan belasungkawa ni mengingatkan aku pada soalan paper sastera BM spm aku tahun ...? .sungguh aku sengal tak tahu makna perkataan ni.tulah first time aku dengar perkataan belasungkawa masa aku umur 17 time ambek spm hehehe....

    hayooo jakarta kena bom ke? terbayang2 aku kalau marriot kat kl pun kena bom.dahla kawan baik aku sorang keje marriot sorang keje westin sebelah menyebelah...haru....

    nampaknya blog ni dah ada copycat detector..bagus bagus bagus

    ReplyDelete
  11. BELASUNGKAWA II (Ampun love sense)

    Ledakan bom di Ritz Carlton & JW Marriot,Mega Kuningan Jakarta,pukl 7.50pagi WIB.

    Sedikitnya 10 korban & 4 tewas.

    Ritz Carlton akan menjadi hotel lokasi penginapan pasukan Manchester United pada 2 hari mendatang @19 Juli 2009.

    ReplyDelete
  12. Heng - aku dah baca pasal ledakan bom tu! Aku turut bersimpati, takziah!

    ReplyDelete
  13. hehe that is what we call manipulation.From Manohara cases..she has been manipulate by her mom (MOM..REALLY..??) and the film industry in Indonesia.

    She become an actress while the case is still under investigation..that is so weird to me.

    Does she have time to face all of that..? Handle the case while making a sinetron..??

    Polik den..apo nak jadilah dengan duo beranak ni.MAkin hari makin polik. (AKU ORANG SARAWAK..JANGAN SALAH FAHAM..HEHE)

    ReplyDelete
  14. teruk manapun TT (KALAU BETUL LA)..selagi masih sah bergelar isteri pun HARAM pergi menceritakan keburukan rumah tangga sendiri ke orang lain.

    Aku yang belum kahwin (STILL 22..HEHE) pun tau..

    Dah kahwin masih duduk bawah ketiak mak.Ko dah kahwin maknanya dah jadi hak suami.Selagi belum terbukti kesalahan TT mana boleh pergi canang sana sini.

    Siap buat sinetron lagi..bagi aku ini sudah terlebih bah.Atau Daisy Fajarina terlebih excited..??

    HAHA.

    ReplyDelete
  15. Bila Malaysia nak buat drama pasal TT lak..?

    ReplyDelete
  16. anaz.akira, it shows that Mano does not have a lot of money as TT claims, and if money is all she cared she would have just stayed on with abusive TT and leech all his money,Mano accepting the offer only goes to show that she just want to live on by working for her money, not by leeching TT money's as everyone claims. now must she go back to TT and have free meals while he continues to abuse her day and nite?

    ReplyDelete
  17. Aku ada idea..siapa nak jadi selebriti kat Indonesia silalah datang ke Malaysia.Selepas kahwin..derhakalah pada suami anda..lari pulang ke Indonesia..panggil media untuk interview anda.Make sure ibu anda disebelah anda ok.

    Nah..sudah jadi selebriti dan menerima bayaran lumayan berlakon sinetron kan..?

    Kalau bernasib baik dapat anugerah 'Hanjeng Mas Ayu Tumenggung'.

    Haha.Yeah Im very sarcastic.

    ReplyDelete
  18. Remind me of a song by Donna Sommers ... 'she works hard for the money, so hard for it honey, she works hard for the money so you better treat her right!' Tak sesuai...

    ReplyDelete
  19. @ Morakot ;

    Some people never feel enough for what they have.They always want to get more and more.

    Live on working by her money..?? I respect that but what about the publicity..? or popularity..?

    Yeah I do believe she doesn't have a lot of money..because she have to pay the debt that her mother own.I wonder how much does she have with all the popularity..and the payment from media.

    Bla..bla..bla..

    ReplyDelete
  20. Dr pada pandangan aku kes Mano-TT ni sgt2 la meragukan.
    Sbb klu lah betul pompuan tu kner dera mcm kner cucuh cigar kt dahi dy, takan la xder parut kot.
    Yg kner seterika tengkuk dy tu pun xkn xderr parut kot. Dasat btul kulit dy. Jenis buaya ijau kot. Hahaha.
    Yg lagi satu aq tgok gambar2 mano tu mcm xsedih pon. Jumpa wartawan mengadu pun siap senyum2 kambeng gitu.
    Bodo betul la citer ni.
    Budak bawah umur, klu kiter cucuk sikit, dah huru hara.
    Xyah la caya ckp2 dorg nih.
    Nk glamor jer.
    Kiter tunggu la nnt.
    The truth will reveal.
    Insya'Allah..

    ReplyDelete
  21. heee memang pun rasa mcm nk gelak pun ada kan kes ni...buaya hijau...? hahahahah lawak la plak buaya hijau... hee ada gmbar mano n the gangs lepak2 dalm bilik hotel (tgk kat rakyat kelantan blogspot)...and daisy yng dh bertudung pun buka tudung balik...hmmm bertudung depan wartawan je kot..nak tagih simpati..hehehee

    peace...

    ReplyDelete
  22. @ eZuMie eZuaNa

    Pandangan saya lak tak meragukan langsung.Tapi kelakar AKA lawak dengan perangai dua beranak ni..Haha.

    Lepas ni kalau wartawan tanya kenapa tak ada parut..? dia akan cakap aku dah disuntik TT dengan dadah agar kesan parut itu hilang.

    Xsedih..? dia akan kata 'aku dah disuntik dadah untuk sentiasa tampil tersenyum walaupun aku ini sangat menderita diseksa TT'.

    Aku 'SALUTE' dengan Mano ni..dia seorang anak muda yang 'TABAH' walaupun diseksa dan dizalimi oleh TT.Masih mampu tersenyum dan berlakon sinetron.Jarang ada anak muda setabah dan seperti dia ni.

    Biasanya mereka yang mengalami penderaan fizikal terutama anak muda akan trauma..serta mengasingkan diri dari orang ramai.Hilang keyakinan dan sebagainya.Tapi dia mampu mengukirkan satu senyuman yang cukup HINA..

    HAHAHA.

    ReplyDelete
  23. @ permata hati

    Manusia macam Daisy ni memang dua alam.Ada dua karakter dan sebagainya..

    Jadi memang sahlah dia ni keturunan buaya..

    Buaya yang kena sumpah jadi manusia..

    ReplyDelete
  24. Weh korang.
    Korang tau xseteruk-teruk kiter kutuk2 mano nih kt sini, ader satu lagi laman web yg kutuk2 TT, Org2 Malaysia dgn institusi2 Beraja kiter skali.
    Macam haram jadah.
    Aq bengang jer...

    Chek tis out:
    http://sjsandteam.wordpress.com/2009/06/01/a-quick-access-to-manohara-odelia-pinots-stories/

    ReplyDelete
  25. Dulu masa jadi buaya Daisy makan orang..

    Sekarang dah jadi manusia dia perbodohkan orang pula..

    Kau lagi dahsyat dari Bujang Senang kat Sarawak ni..

    Hahaha.

    ReplyDelete
  26. salam sejahtera...Hi kengkawan..saya selalu mengikuti perkembangan mano dan TT ni..tak sabar rasanye nak tahu apa ending citer dorang ni....saya nak tau..macam mana Mano ngan Ibunya boleh dapat gelaran ni ek..? ada elaun ke (buat lawak la puloQ )heheh

    ReplyDelete
  27. heee tu la ari tu dh baca blog tu...mcm2 diorang ckp...hmm marah gak..tapi as rakyat malaysia yang rasional kita takdelah nk memburukkan sampai negara kan... cuma yang jadi hal kes ni adalah Mano n TT je...apa la smpai masuk bab negara la..itu la... ini la....
    sadis tul...membaca

    ReplyDelete
  28. 17, 2009 7:10 AM
    master yoda said...
    sudahlah TT, Amat malu kepada royal prince with this behaviour. Argument akan tersasar mengapa TT seperti ini merosakkan nama sendiri.
    Pembohongan TT dan pembohongan sana sini adalah jenayah. Taktik basi lo, sememangnya TT ini tidak layak sebagai kerabat diraja kelantan.

    July 17, 2009 9:29 AM

    ADA ORANG PAKAI NICK AKU TULIS BUKAN2 RUPANYA....AKU NAK BAGI SATU DAS BIAR KENCING DALAM SELUAR YG MENYAMAR NICK AKU NI...SAT EH..

    ReplyDelete
  29. yang best nye ada gak la perkataan tumenggung tu...ke sbb dh terlepas gelaran CPT.. so dapat la Kanjeng......Tumenggung

    hehehehe ....ampun Kanjeng Mas Ayu Tumenggung Manohara...hamba patik bersalah memburukkan kanjeng..heheheheh jangan marah ye..nati kna jual

    ReplyDelete
  30. ala master yoda....kita tau la tu bukan master yoda ...dari awal ikut apa yg korang suma bincang2...dh tau dah cara u all..heee.. cuma terkilan dulu ada inang manja..tapi lepas ada org copy nama dia ..dh tk muncul pun 2 hari ni

    p/s: ampun kanjeng...jangan copy i nye nick plak..sian la i nk cari mkn

    ReplyDelete
  31. master yoda said...
    sudahlah TT, Amat malu kepada royal prince with this behaviour. Argument akan tersasar mengapa TT seperti ini merosakkan nama sendiri.
    Pembohongan TT dan pembohongan sana sini adalah jenayah. Taktik basi lo, sememangnya TT ini tidak layak sebagai kerabat diraja kelantan.
    July 17, 2009 9:29 AM
    PLEASE TAKE NOTE THAT THIS IS A FAKE MASTER YODA.

    THE ID OF THIS BLOGGER IS : http://www.blogger.com/profile/14301754629715601921

    MY ID IS : http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961

    ‘Taktik basi lo’..Nampak sangat orang indon…sudah2lah indon bodoh tak abis2 ambik nick aku and menyamar tulis bukan2.

    Myself, TT or TT’s relative go way back and I’m giving moral support for TT..go TT GO TT! go to Jakarta and lanyak mano-daisy ni cukup2.

    Hi aurora! :)

    PS: That donna summers song is good. wakakakakkaka

    kepada pembaca indonesia yg MENYAMAR NICK SERTA KATA TT JENAYAH BOHONG SANA SINI, SAYA NAK KATA HABIS TU KALAU MANO-DAISY BOHONG SANA SINI...BACKGROUND FAMILY PUN TAK TENTU ARAH, PASTU PERAH DUIT SUAMI SAMPAI RM1 JUTA PASTU FITNAH SUAMI bukan jenayah??

    jgn babi buta judge orang....

    ReplyDelete
  32. Umumnya semua dah tau.
    Pelapur2 Indonesia nih mmg suka melebih2kn perkara yg tidak2.
    Korg tgok jer la isu2 artis dorg.
    Sampai artis2 dorg pon ckp tak tau dh mcm mana nk ckp ngan wartawan2 dorg ni.
    Almaklumlah, nk melakukan majalah2, blog2, & akhbar2.
    Citer2 tu mmsti la selalu panas2 selalu mcm pisang goreng.
    Betul kata Cik permata hati.
    Kita nih xpayah hura hara mcm depa.
    Kelam kabut sgt.
    Kiter cool jer mcm TT.
    Betul x? He~~
    (",)

    ReplyDelete
  33. aku tau kenapa diorang menyamar pakai nick name org lain ;

    1.kurang kasih sayang
    2.emosi keterlaluan
    3.berfikiran tidak waras.
    4.sakit hati sebab dah habis hujah.
    5.tak ada otak.
    6.kurang keyakinan diri.Mungkin sebab peristiwa silam.


    HAHA

    Ampun Hanjeng.

    ReplyDelete
  34. FAKE NICKS around:

    master yoda said...
    sudahlah TT, Amat malu kepada royal prince with this behaviour. Argument akan tersasar mengapa TT seperti ini merosakkan nama sendiri.
    Pembohongan TT dan pembohongan sana sini adalah jenayah. Taktik basi lo, sememangnya TT ini tidak layak sebagai kerabat diraja kelantan.
    July 17, 2009 9:29 AM
    PLEASE TAKE NOTE THAT THIS IS A FAKE MASTER YODA.

    THE ID OF THIS BLOGGER IS : http://www.blogger.com/profile/14301754629715601921

    MY ID IS : http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961


    Anyone using the nick master yoda ASIDE the id blogger of http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961
    is NOT me.:)

    tq

    ReplyDelete
  35. anaz.akira said...
    aku tau kenapa diorang menyamar pakai nick name org lain ;

    1.kurang kasih sayang
    2.emosi keterlaluan
    3.berfikiran tidak waras.
    4.sakit hati sebab dah habis hujah.
    5.tak ada otak.
    6.kurang keyakinan diri.Mungkin sebab peristiwa silam.


    HAHA

    Ampun Hanjeng.

    July 17, 2009 11:55 AM

    TQ akira. :) Aku setuju bulat2 dengan kau. :) These people yg menyamar nick are just sad people.

    ReplyDelete
  36. Yer..
    Hinanyer hntar komen pakai nama org lain.
    Mmg bodoh sungguh org itu.
    Xder Identiti sendiri.
    Msti anak haram.
    Warghhhhhh!!!

    ReplyDelete
  37. TT datang sarawak belanja makan..!

    Haha

    Way to go TT..! Hidup TT..!

    Ha betul tu tak payah huru hara..

    Nanti jadi Manohuruhara.

    Ampun Hanjeng Tumenggung.Patik derhaka.

    HAHA.

    ReplyDelete
  38. Morakot said...
    anaz.akira, it shows that Mano does not have a lot of money as TT claims, and if money is all she cared she would have just stayed on with abusive TT and leech all his money,Mano accepting the offer only goes to show that she just want to live on by working for her money, not by leeching TT money's as everyone claims. now must she go back to TT and have free meals while he continues to abuse her day and nite?

    July 17, 2009 11:04 AM

    so one sided...you actually believe this shit morakot??? wakakakakakkakakakakakakakakka sorry i almost pee in my pants...wakakakakakakkaka

    ReplyDelete
  39. eZuMie eZuaNa said...
    Yer..
    Hinanyer hntar komen pakai nama org lain.
    Mmg bodoh sungguh org itu.
    Xder Identiti sendiri.
    Msti anak haram.
    Warghhhhhh!!!

    July 17, 2009 11:57 AM

    wakakkakakakak betul betul, orang yg menmyamar ni memang keji personality dia. aku bongakr ID dia senang ajer. ID dia lain, ID aku lain. biasala indon...IN DENIAL.

    ReplyDelete
  40. Kesian Mano..

    Terpaksa berlakon sinetron untuk menanggung hidup dia yang semakin kesusahan (KONON).

    Isk..isk..

    Ampun Hanjeng.

    ReplyDelete
  41. master yoda - hi!

    aku pun terkezut baca ur posting earlier, mcm beralih arah lak! rupanya kena clon! sabar k?

    'Ampun Hanjeng Tumenggung. Patik derhaka' kelakar ...

    ReplyDelete
  42. btul tu eZumie eZuana (hee panjang le plak nk tulis) kita takyah la nk berkompang berdrum mcm diorang... btw APM dh dkat... hmmm apa la citernye artis malysia yg kesana (Jakarta).....
    Agak2 rasa tak bahang kepanasan Kanjeng Fan kat sana
    mana la tau diorang wat perarakan sepanduk meraikan kejyaan Kanjeng mendapat gelaran Kanjeng

    p/s: Ampun Kanjeng Mas Ayu Tumenggung Manohara
    mana honey, aurora, inang manja, tembam dll ye...yang dulu saya suka baca u all nye comment
    hmmm

    ReplyDelete
  43. tak per master yoda..aku selalu baca komen komen ko kat sini..biarpun i baru join kat sini..ayat ko lah paling suka aku baca selain sakura n the geng..orang yang curi nick hang tu sbetulnye dengki kat ayat ayat hang :D .dan tak ada identiti...tak ada modal dah nak jatuhkan orang ...cam tue la...

    ReplyDelete
  44. sebetulnya aku dah bosan tembak orang yang jenis tak paham bahasa n kalau perbincangan selalu keluar topik..kita bincang pasal manok..dorang bincang pasal politik...suka mengaku bijak..tapi entah aper aper yang dorang hujahkan..sebenarnya dorang ni dah kalah hujah Contohnye mmg mano ngan ibunya tu dah terang terang menipu...masih nak pertahankan lagi ..best juga jadi mano ni kan..ramainya kuli kuli kat sana pertahankan dia tanpa upah hehe ....:D

    ReplyDelete
  45. kesiannye la artis artis n sleb kat indon tu...bermati matian nak kejar glamor ngan keringat dorang ..tapi tak dapat gelaran istimewa macam mano ngan ibunya....kalau nak cepat dapat gelaran kat indon...senang aje kejenye.."menipu " :D

    ReplyDelete
  46. lepas ni mano buat album pulak..

    kulit album muka daisy farajina..

    HAHA.

    ReplyDelete
  47. hi anaz akira...
    salam ye...manohara tu better ko suruh diet la.hehe..bakat dia cuma boleh jd model je..bakat yang lain boleh blah :D

    ReplyDelete
  48. Mula2 dulu aq raser sian gak ngan pompuan nih.
    Tp bila aq dok kaji2, bukak blog nih, baca ni. baca tu. Aq raser cam something is not right somewhere.
    Banyak mender yg xlogik.
    Aper yg dorg nk sebenarnyer ek?
    Dorg nih xtakut ke akibat2 yg akan berlaku bila dorg menyerbarkn fitnah2 camni?
    Best ker popular sbb2 bender yg negatif?
    Isteri nusyuz?
    OWH TIDAKKKKKKK!!!

    ReplyDelete
  49. anaz..kalau muka DF alamat lelaki umur baya Hotman saja yang beli..kalau umur muda mudi...Confirm tak laku....:D

    ReplyDelete
  50. tul tu EnaManjalara.......sadis tul la org yg suka copycat ni kan... hmmm no identity le tu...pastu nk pakai org lain nye

    p/s: heee makan time

    ReplyDelete
  51. Ampun Kencing Mas Ayu Ponggong Manohara! Itu kah di beri nama baru Manohara? Ha!Ha!Ha! Mak Gendong... kemana..mana... Ha!Ha!Ha!

    master yoda, good to hear from you again! nasib baik ada orang dapat detected your clone pagi tadi. I very much prefer orang2 original lama daripada yang separuh akal berdebate. Kita pun nampak nya ada followers baru yang sehaluan with our thinking.

    Very shocked to hear two hotels were bombed this morning in Jakarta - Ada kah ini untok menyambut opening ceremony soap opera "Manohara" this weekend?

    Ampun Senopateh Ramayana mundor diri! Ha! Ha! Ha! Mak Gendong...kemana...mana...(Joking aje!)
    (Ini Ram Asli ya!)

    ReplyDelete
  52. master yoda.i tau u tak online seminggu.jgn gelabah...2-3 hari ni hampir semua orang dah terkena dengan si tukang copycat ni.bermula dgn nick i,then inang,sakura,andrew,honey dan lain lain.more worst,si copycat ni dah melaga-lagakan nick i dgn tembam,nick inang dgn sakura....tapi kitorang semua dah perasan dgn penjahat ni,so jgn tergezut....

    ReplyDelete
  53. ye permata hati..
    dorang ni macam tu lah..saling tak tumpah macam perangai c manok juga..tak ada identiti ...gunalah jalan singkat nak jatuhkan orang ...
    dear
    ezumie...
    manok tu tak akan kemana popularitinye...kalau ambik jalan pintas memburukkan suami kat media...Allah tak redha ...benda ni akan terus berlaku ...bila dia dah membuka aib suaminya Insyaallah aib dia sendiri juga perlahan lahan akan terbuka...Lihat la apa yang berlaku sekarang...TTF siap tunjuk bukti lagi...ambik kau manok ayam

    ReplyDelete
  54. kanjeng tu macam anjeng je bunyi nye hehehe :D

    ReplyDelete
  55. Hi ManoHuruHara,
    How you doing? Sorry forget to say hi to you earlier. Anyway, if any of us spotted the clone maker, just announce back so that people would know. I hope Inang Manja tak merajok and would write again. Thanks

    ReplyDelete
  56. 1059355070 said...
    attention:
    master yoda faked
    http://www.blogger.com/profile/14301754629715601921
    master yoda asli
    http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961

    July 17, 2009 9:40 AM


    TQ for highlighting. :)

    And thank you ram,aurora, manohuruhara, permata hati, ena manjalara, anaz.akira, ezumie ezuana...thank you thank you! love you all (lambai gaya miss universe....wakakkakakakaka)

    ReplyDelete
  57. naz.akira said...
    aku tau kenapa diorang menyamar pakai nick name org lain ;

    1.kurang kasih sayang
    2.emosi keterlaluan
    3.berfikiran tidak waras.
    4.sakit hati sebab dah habis hujah.
    5.tak ada otak.
    6.kurang keyakinan diri.Mungkin sebab peristiwa silam.


    HAHA

    Ampun Hanjeng.
    ** aku nak tambah lagi anaz :

    7.dengki tak habis tabis
    8.ada penyakit ( Bodoh sombong ) hehe jangan marah ...ye tukang copycat ...

    P/s : kalau nak naik..gunakan usaha sendiri ...Bukan Copycat Nick orang....

    ReplyDelete
  58. @ena
    yup...betul yang anda bilang.banyak yang out off topic.tapi biarlah,itu memang tujuan blog ini dicreate.supaya bisa saling menhujat ,mencaci maki dan mengadu domaba sesama.jangan cepat terpancing oleh comment comment yang bahasanya saling menghasut.

    kalau soal topic ini yang dianugrahi gelar,koment saya automatic mano mendapatkan perlakuan seperti anggota kerajaan.pengawalan,perlakuan dan fasilitas seperti layaknya anggota kerajaan.tapi itu semua tidak ada hubungannya dengan kes mano dan tt.

    soal lovesense = tt
    sekali lagi itu cuma pendapat pribadi saya.koment saya pernah direply langsung oleh tt.soal dia maintain 24hours itu bukan urusan saya.itu urusan tt.so...semua orang bebas mengenukakan pendapatnya disini.

    ReplyDelete
  59. *ManoHuruHara* said...
    master yoda.i tau u tak online seminggu.jgn gelabah...2-3 hari ni hampir semua orang dah terkena dengan si tukang copycat ni.bermula dgn nick i,then inang,sakura,andrew,honey dan lain lain.more worst,si copycat ni dah melaga-lagakan nick i dgn tembam,nick inang dgn sakura....tapi kitorang semua dah perasan dgn penjahat ni,so jgn tergezut....

    July 17, 2009 12:30 PM

    ler nick kau pun terkena ngan copycat? sian kau...

    @aurora ni aku nak kecek kelate ni, nate mano yg ngoyak hotel nikko kat genting? sah menipu...tolol pun yer..nak menipu agak2 ler..

    @lovesense hello..:)

    ReplyDelete
  60. master yoda..ayat ko mmg senang kami detect...ala ala lawyer gitu...:D ..tak per master yoda...kami tetap mengudi ko jadi wakil rakyat kat sini ...Kui Kui Kui

    ReplyDelete
  61. hi ram,hi sume....ram outsation kemana hari-hari yang menghilang ni....

    layak ke orang yang ada kes polis,kes mahkamah macam mano tu terima pingat?lainlah kalau kes dia dah selesai dan terbukti dia takde rekod hitam/tak bersalah.nampak sangat anugerah kraton tu takde standard,baik bagi kat mbah surip lagi bagus.hahaha aku tak gendong mano :P

    ReplyDelete
  62. Hye Junus salam ye...
    perbezaan pendapat itu mmg selalu berlaku...So ena tak hairan le...masing masing punya pendapat kan..

    ReplyDelete
  63. EnaManjalara and permata hati, dari comment kamu saya bisa lihat kamu ini seorang yang tidak berpendidikan, keep your stupid comments to yourself.

    ReplyDelete
  64. Owh really Junus, TT pernah contact u?
    Apa yg TT beritahu pada kamu?
    Dia marah, senang, atau apa?
    Cerita lah siket...
    (Jgn PEMBOHONGAN lg sudeyh...)

    ReplyDelete
  65. junus,memangla semua orang bebas mengemukakan pendapat,tapi takyah la perli2 author blog ni TT.sebab u suka perli2 lovesense yang kononnya lovesense TT

    ReplyDelete
  66. wahai heng,
    Ko ni suka hati cakap orang tak berpendidikan...Ko suka la rendahkan kepala otak orang lain...ada aku kacau ko ke..? kutuk ko ke...??

    ReplyDelete
  67. EnaManjalara and permata hati, dari comment kamu saya bisa lihat kamu ini seorang yang tidak berpendidikan, keep your stupid comments to yourself. ( mmg sah dengki tak leh tgk orang senang :P )

    ReplyDelete
  68. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  69. @ManoHuruHara
    Oh bisa aja hilang kerana perkerjaan - pergi Dubai and Bahrain kerana ada project Hospitality.

    Ya! I am puzzled, setahu I, Pihak Kraton sunggoh suci dan di hormati oleh warga Yogjakarta dan Solo dan megapa orang seperti Manohara pantas untok mendapatkan title itu. Jauh panggang dari Api! She has no dignity to receive it, if given.

    ReplyDelete
  70. EnaManjalara!! you are the same psychotic person who just joined today, who doesn’t have any other better things to do in life and been living at this blog all day, your IP reveals it all, you sicko

    ReplyDelete
  71. eleh heng...sorry la..engko ni tak ada peminat nak baca tulisan ko kat sini...tak yah la ko nak Judge orang laK....dengan ayat ayat ko nak merendahkan pemikiran orang lain...kau tu yang sakit...Orang bincang topik lain kau melalut tembak orang lain yang tembak kau..shut up la heng!!

    ReplyDelete
  72. naManjalara!! you are the same psychotic person who just joined today, who doesn’t have any other better things to do in life and been living at this blog all day, your IP reveals it all, you sicko) ko ni doktor bertauliah ke nak kata aku sakit..hehe...

    ReplyDelete
  73. Heng said...

    EnaManjalara!! you are the same psychotic person who just joined today, who doesn’t have any other better things to do in life and been living at this blog all day, your IP reveals it all, you sicko

    ***Yg si Heng-jeng nih saket hati sangat apesal ek?
    Tu la, satu jari pointed pd org, and another four fonger pointed at u. Inilah contoh2 org huru hara yg aq ckp td.
    Owh, sekarang ko nk marah2 kitorg lah sbb melahirkn rasa xpuashati kt sini?
    Ini lagi baik la woi, dari buat demonstrasi jalanan macam korang tu!!
    Warghhh!!!!

    ReplyDelete
  74. heng..ko ni yang sakit aku tgk..orang tak kacau ko..engko yang terlebih lak mengata orang....:D Ni la salah satu gol. yang sakit hati..tak leh tgk orang lain senang ...kalau orang sebut nama ko ..nak bercakap dengan kau..baru ko cakap ngan dia heng..tapi aku tercari cari mana ayat aku mula cari pasal kat ko kat sini ..hehehe

    ReplyDelete
  75. ezumie...
    heng ni sebetulnya tak ada modal nak cari pasal ..jadi dia cari la pasal...kata orang sakit..macam dia tu Ok...orang bijak tak macam kau heng...suka cari pasal....Ko cakap je yang kau nak jadi orang paling cerdik kat sini ...perasan la tu....

    ReplyDelete
  76. heng,tidak payahlah bercakaran sama orang lain,tidak cukupkah bercakaran sama andrew haritu?

    oppsss enamanjalara,jangan panik.apa kata u check ini heng palsu ke heng ori?sebab yang palsu ni selalu melaga-lagakan member.ntah ntah ni heng palsu.pastu yang palsu ni dia terer tau dia pandai tiru gaya percakapan seseorang.sebabtu orang selalu konpius

    ReplyDelete
  77. Ena - aku rasa tu bukan Heng ori. mesti copycat! Can someone pls detect! cian Ena...

    Watch out guys, copycat is in the house!

    ReplyDelete
  78. hello heng please don't get angry, eZuMie eZuaNa/EnaManjalara you all just joined this forum today, i doubt your authenticity so please stick to topic.

    ReplyDelete
  79. suka hati orang la nak cakap apa kat sini heng...kita ada bantah ke apa yang ko cakap kat sini...setahu aku..tak pernah ...kalau ko rasa diri ko dan pemikiran ko je betul..tak yah la ko nak cari pasal ..macam kami ni seolah olah cari gaduh ngan ko dari awal lak....ayat macam ko la sebetulnya jadi pencetus gaduh kat sini...

    ReplyDelete
  80. sorry xandria...tak pe aku releks je...Kita mmg cakap pasal mano la..tak de pon keluar tajuk..kita pon tak tau tu heng mana...Kui kui...banyak sangat kan IC tiruan ekekeke

    ReplyDelete
  81. ena dan permata hati,sila tarik napas lega dalam dalam.heng yang kutuk2 u all adalah heng palsu

    heng palsu-http://www.blogger.com/profile/12896153159951131447

    heng asli-http://www.blogger.com/profile/13330168537676265345

    jangan gabra....rilek rilek

    ReplyDelete
  82. * manohuru hara...kita orang baru kat sini..tapi dah lama follow up tang blog ni...sorry le aurora hehe...biasala...setakat ni aku baca ayat ayat ko.mano..xandria tembam ..inang ngan master je...tapi bau heng ori aku tak cam lagi hehehe

    ReplyDelete
  83. mari doh nate hare copycat hancing ... suko nok cari pasa...

    ReplyDelete
  84. Heng Asli
    http://www.blogger.com/profile/13330168537676265345
    Heng faked
    http://www.blogger.com/profile/12896153159951131447

    ReplyDelete
  85. * manohuruhara* tak pe mano..aku harap heng palsu tu kepanasan pakai nama heng ori...:D salam mano....aku tau ko ni mano yang baik heheheh

    ReplyDelete
  86. Hello Cik Xandria, ada masalah ker klu i join diskusi aka accusing2 blog ni hari ni?
    I raser, blog ni terbuka kn, sukati la saper pon yg nk enter or drop komen.
    setakat u tu yg hmm.. mungkin lah just 2 or 3 bulan dh masuk blog ni, jgn berlagak keyh.
    Sbb kita disini terbuka utk memberi pendapat.
    huh..

    ReplyDelete
  87. :)ampun tuanku sembah patik harap diampun...hehe...minta maaf le...kengkawan...

    ReplyDelete
  88. hi Xandria I agree, please stick to topic and don't let copycat to make you worry, and EnaManjalara and eZuMie eZuaNa... stick to topic.

    ReplyDelete
  89. ram Asli
    http://www.blogger.com/profile/10593550704336364381
    ram Faked
    http://www.blogger.com/profile/16040493218331790051

    ReplyDelete
  90. EnaManjalara said...
    master yoda..ayat ko mmg senang kami detect...ala ala lawyer gitu...:D ..tak per master yoda...kami tetap mengudi ko jadi wakil rakyat kat sini ...Kui Kui Kui

    July 17, 2009 12:40 PM

    kui kui kui korang kena undi aku jadi JP kelate ni...wakakakakkakaka

    @manohuruhara..nick kau yg paling best aku stuju

    @heng palsu...woiii mu tadok kejo lain ker??Heng said...
    EnaManjalara!! you are the same psychotic person who just joined today, who doesn’t have any other better things to do in life and been living at this blog all day, your IP reveals it all, you sicko

    July 17, 2009 12:54 PM

    BLOG OWNER ajer yg tahu IP ADDRESS..so, kau tu yg tolol. malas nak layan orang macam kau nih perabih beras. blog owner pun dah boleh detect sapa kau.

    SOALAN: CAMNE SI MANOHARA DAPAT TITLE 'KANJENG MAS AYU' DARI KRATON SOLO?? apa criteria dia???

    ReplyDelete
  91. 1059355070 said...
    ram Asli
    http://www.blogger.com/profile/10593550704336364381
    ram Faked
    http://www.blogger.com/profile/16040493218331790051

    July 17, 2009 1:17 PM

    YA TUHAN, COPYCAT ON THE LOOSE....wakkakakakakkaka sudahlah tu woi copycat takde keja ker??

    ReplyDelete
  92. Tu lah masalahnyer.
    Biler aq drop opinion aq, apa yg aq pikirkn kt sini org marah2 plk.
    DCkp aq org baru la saiko la aper la.
    Aq try la to stick to the topic.
    Yer la, dgn cuba nak luahkan apa pandangan aq.
    Pastu yg "org2an" tu nak xsuka kenaper lak?
    Ader masalah ker?

    ReplyDelete
  93. aurora said...
    mari doh nate hare copycat hancing ... suko nok cari pasa...

    July 17, 2009 1:10 PM

    @aurora mari doh nate copycat...dah huru hara satu blog ni dia dok lagokan ore..ni nate psiko boleh tahe...nate gila pun yer...aku rase nate kat hute pun tak buek kejo2 camni...

    ReplyDelete
  94. ha....panas sekejap blog ni dek heng palsu.tulah i pun tergezut tgk heng berkata-kata.sebab kat sini member sume kan cakap mesti bertapis.....rileks...jgn gabra.huhu

    si penyangak ni pandai tau,dia boleh tiru slang orang.mesti dia study siang malam semata2 nak buat hasad dengki kat orang.so pathetic.....

    enamanja,i rasa xandria yang komen kat atas tu xandria palsu la


    xandria palsu-http://www.blogger.com/profile/05363950453415437968


    xandria asli-http://www.blogger.com/profile/07126854060023534961

    ReplyDelete
  95. 1059355070 said...
    attention:
    master yoda faked
    http://www.blogger.com/profile/14301754629715601921
    master yoda asli
    http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961

    July 17, 2009 9:40 AM


    TQ for highlighting. :)

    And thank you ram,aurora, manohuruhara, permata hati, ena manjalara, anaz.akira, ezumie ezuana...thank you thank you! love you all (lambai gaya miss universe....wakakkakakakaka)

    ReplyDelete
  96. master yoda Asli
    http://www.blogger.com/profile/14301754629715601921
    master yoda Faked
    http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961

    ReplyDelete
  97. Hey, Aku dan kena clone pulak! Okay if the cloner want to be me. Answer this question:

    si votre sont la vraie RAM, dites-moi combien l'animal familier j'ont à la maison et ce qui sont le nom ?

    Jawap lah clone faker?

    ReplyDelete
  98. IP traced checked*
    ram Asli
    http://www.blogger.com/profile/16040493218331790051
    ram Faked
    http://www.blogger.com/profile/10593550704336364381

    ReplyDelete
  99. haha ram,lepas ni aku nak soal si penyangak ni bahasa arab plak.biar dia terkedu nak jawab.so penyagak ni lepasni mesti dia belajar bahasa french siang malam sebab nak copy ram.huhu

    ha si copycat...apa lagi kalau berani cuba la tiru ram komen bahasa french.kalau tak pandai gi blaja ngan mano kan daisy bilang mano fasih english and french

    ReplyDelete
  100. IP traced checked*
    *Manohuruhara* Asli
    http://www.blogger.com/profile/05969415800742550689

    ReplyDelete
  101. so kengkawan,apa pendapat u all pasal mano dapat pingat ni.layak ke dia tu?apa sumbangan dia terhadap masyarakat Yogjakarta dan Solo ....bukankah pemberian pingat hanylah kepada orang yang sudah berbakti kepada nusa bangsa?apakah teriak2 ganyang malaysia mano didepan kedutaan malaysia tu dikira satu sumbangan kepada bangsa?

    yang lebih hairan.....layak ke orang yang ada kes polis dan kes mahkamah yang belum selesai ni dapat pingat.pingat ni kan untuk orang yang baik baik je.bukan orang yang sudah didakwa macam mano tu.bagaimana kalau mano nantinya terbukti bersalah berbohong dan menyebarkan fitnah......

    daisy mesti makan hati anaknya dapat pingat keraton.daisy pun nak jugak...pingat yang bernama...kanjeng mas ayu susuk...hahaha

    ReplyDelete
  102. Hi Manohuruhara,
    Tengok tu dah desperate sangat copycat faker itu. even dia faked 1059355070 to confuse everbody. Tapi dia tak tahu, if anybody check posting yang lama it would tell. Ini aku punya mulut masin, aku nak sumpah dia - kalau hakikat dia tidak baik, balak akan dia terima. Semoga di makbul kan. If anybody watch the tv drama criminal minds - this is the type of person, this person is.

    ReplyDelete
  103. hai kawan2....
    hishhh baru je kuar g mkn jap...dh panas blog ni dek kerna copycat...hmmm
    tu la terkejut juga....sian awak kan enaManjalara... kita tk backup awak pun dek kerana heng cetak rompak..hmm sian heng yang asli mesti sedey kna cetakrompak

    p/s: u all dh mkn ke? heee i baru je mlantak lambchop

    ReplyDelete
  104. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  105. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  106. Aku ada lagi satu soalan nak tanya ni...TT ada call junus? wahh hebat...yer ker?? ker cerita dongeng buatan nate maner doh ni...

    lagi satu WHAT HAS MANOHARA DONE TO BE ELIGIBLE FOR THE TITLE 'KANJENG MAS AYU'? my answer to gusti murtiyah is...if this title as you said is a rebuke vs the royal kelantan family then you are wrong because mano-daisy who started all this drama and story telling. the case is not over yet, and yet there's a sinetron of manohara and now bestowing a title of 'kanjeng mas ayu' is a real disgrace to kraton solo. seperti tiada orang lain yg layaknya. gusti murtiyah has no right to condemn the palace of kelantan. the palace of kelantan is doing what's right to save the issue and the family form this slander. why isit out in the open you ask, my answer to you is go ask mano-daisy.

    lagi satu, kan george manz dari amerika sudah dedahkan yg daisy pakai susuk jarum yg bagai ilmu hitam penunduk. i am not surprise kraton solo pun dah terkena. The title for this LIAR MANOHARA should be 'HANJENG MERAPU'.

    ReplyDelete
  107. Hi permata hati,
    aku tahu kau baru join sini hari ini, but newbie please learn from others and jangan nak simply comment.

    ReplyDelete
  108. Moving on ... aku tak ternampak pulak posting from our colleague from Indonesia re. the anugerah tu! terkedu ker? atau terkesima ...

    ReplyDelete
  109. ye ker.....berani sungguh dia nak menunjukkan kebodohannya.....so semua orang from now on kena berhati hati la,lebih2 lagi kalau ada komen2 yang provokin,check dulu sebelum nak hambur2.
    ram kau sumpah tangan dia accident boleh?biar dia takleh taip lagi kekekeke....

    ram seronoknya pergi gulf region,i pun ada kawan baik budak oman,zaman dulu banyak omani study kat malaysia.kawan i ni balik oman rindu nak makan tomyam,mencari tomyam sampai ke bahrain sebab tak jumpa kedai tompyam kat muscat.yang ada ada semua dah tutup.yang bestnya tahun ni je kawan i turun kl 2 kali,maklumlah sebelum ni duduk kl 5 tahun.i pun tak sabar nak pergi melancong kat semua gulf region kalau kawan i sponsor haha gurau je :P..sorry teroff topic...

    ReplyDelete
  110. ram said...
    Hi permata hati,
    aku tahu kau baru join sini hari ini, but newbie please learn from others and jangan nak simply comment.


    RAM PALSU

    ReplyDelete
  111. Malas ar nk drop komen lagik.
    Busan..
    Tunggu Love Sense kuarkn article baru yg hot2 & up to date.
    *xsabar*
    (",)

    ReplyDelete
  112. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  113. @Ram n Evan..
    helo pe kabar, btul saya pun dah kena cloning dah.. tak terfikir nak cakap cam tu pada lovesense petang kemaren.. itu andrew palsu..

    thanks Ram dah tau ID saya..

    Salam kenal untuk EzumieEzuana, enangmanjalara..

    @Manohuruhara... saya rasa buat masa ni malas nak selalu join pasal banyak clones..

    salam mesra untuk teman2 tercinta InangManja, Aurora, Honey, Tembam, Junus, Fes etc..

    just click and remember my four last digit..

    ReplyDelete
  114. Hi ManoHuruHara,
    Tengok tu dia copy aku lagi dan disturb permata hati. Mudah2an harap the clone faker would get it some bad omen.

    Tak tahu lah dekat Oman, tapi di Bahrain ada satu kedai makan thai - amboi, Tomyam nya sedap sekali!

    ReplyDelete
  115. and buat malu kepada salah seorang kerabat diraja negeri sembilan yg telah berkahwin dengan seorang raden kraton solo...anda carilah siapa dia. lagi satu yg lawaknya gusti murtiyah kata anugerah kanjeng mas ayu itu sebab kraton mengaku manohara masih isteri fakry. jika itu adalah sebabnya maka TT ada hak untuk bawa legal action ke atas manohara atas sebab2 yg patut dibawanya iaitu manohara isteri durhaka dan NUSYUZ. TENG! terror tak argument aku...huhuhuhuhuhu aku nak bertanding jadi JP kelate lah camni....wakakkakakaka

    1059355070 - don't worry we know which is the authentic one. tengok saja BLOG ID. :) ni semua keja pro mano atau pencinta mano macam pencinta alam flora yg IN DENIAL gitu...takyah layan lah...:) lol lagi satu kang ader nanti pencinta singapore nak buat comment disini TT ada weapon guns in his room(cerita dongeng klasik), polis singapore the best in the world dan macam2 lagi like how many times we have to read this rubbish...

    ram- you gave me a brilliant to write my comments in french.
    thank you. :)


    @ram aku pun nak sumpah copycat ni...biar tangan dia kekudis tak boleh type lagi...padan muka...

    ReplyDelete
  116. Hello Semua,
    Have to take a break, semua tahu kan attitude Ram, tak suka sangat layan kanak budu, will be back tomorrow. Kalau ada Ram Clone, just ignore saja dia, biar dia shok sendiri. Got to go.

    ReplyDelete
  117. haha my friend gi carik tomyam sampai ke bahrain.dia cakap yang kat restorang thai kat bahrain tu tomyamnya memang kick tapi bersantan...ntahla....

    clone faker ni sebenarnya nak divert attention semua orang,biar orang konfius,bertelagah,biar orang malas nak komen,biar isunya bertukar dari cerita TT-mano jadi telagah member-member.....telagah indo-malay.....

    ReplyDelete
  118. *reserved by /var/etc/webadmin

    ReplyDelete
  119. Xandria said...
    hello heng please don't get angry, eZuMie eZuaNa/EnaManjalara you all just joined this forum today, i doubt your authenticity so please stick to topic.

    >>Attn...ini bukan aku...
    siot tol hanjeng utan neh...copy name aku...

    @*Manohuruhara*
    thax for perasan about the copycat sialan.....syg u!

    ReplyDelete
  120. Guys, teman setanahair.
    Ini aku Heng asli. Aku tak mungkinlah mengadu domba sesama warga Malaysia. Aku sudah bersumpah waktu ambil kewarganegaraan Malaysia bahawa aku akan TAAT SETIA PADA PERSEKUTUAN MALAYSIA DAN RAJANYA SERTA SENTIASA MENJAGA KEHARMONIAN KAUM DIMALAYSIA.

    Aku cuma bersuara saat ada yang menhujat Malaysia tanahair tercinta kita saja.

    Soal klon tu, awak perasan tak kerja siapa? Hati hati ya.

    ReplyDelete
  121. to mr copycat,silakan saja copy nama nama sapa pun terserah,tapi ingat kami kat sini bukan tolol macam kamu.kami semua dah alert dgn taktik busuk kamu tu.mengerti?so carilah jalan lain nak buat havoc kat sini.buang masa u je moron

    ReplyDelete
  122. *ManoHuruHara* said...
    *reserved by /var/etc/webadmin

    July 17, 2009 2:08 PM

    @manohuruhara thank you for monitoring the wesbite efficiently and revealing the copycat. Lepas ni aku tak tahu nick mana dia nak 'copy'. :) yes, aku setuju dengan kau daisy pun nak anugerah jugak...dia kan greedy. anugerah 'kanjeng mas ayu susuk'...wakkakkakakakakakkakaka

    ReplyDelete
  123. *IP Traced
    Heng faked
    http://www.blogger.com/profile/13330168537676265345
    Heng asli
    http://www.blogger.com/profile/13330168537676265345

    ReplyDelete
  124. @ezumi ezuana..
    ur statement mengguris hatiku...itu bukan akulah..
    aku hari2 baca jer...nak reply xtaw aper...korg asek wat aku tergelak sampai xder idea...hahaha..tp biler name aku dh kene copy...mane boleh berdiam...

    >>>copycat>>anak buangan tol sampai xtaw adap...gerammm...warghhh

    ReplyDelete
  125. tak per kengkawan...orang orang yang buat huru hara ni sebetulnya risau...dan dengki...takut kita nanti bagi ancaman kat dia...tak per ..releks...aku malas nak berhujah ngan dorang ni...selalu tak paham bahasa...tu yang aku fed up tu..dalam youtube pon mcm tu juga...hehe dorang yang Copycat tu pandai kan pesan stick to the topic..tapi dorang tu tak sedar ke...kalau berhujah ngan para " cendiakiawan kat sini...selalu melalut...aku rasa dorang terasa tu ...tu la marah marah kat aku hehe

    ReplyDelete
  126. hi copycat..... semoga awak gembira dn bahagia kerana berjaya membuat blog ni kacau bilau..mesti awak tgh mengadap pc and gelak2 kan...heheheh cuba gak awak tgk keliling awak tu...kot2 ada FBI ke Singapore Police ke yg dh dapat trace IP Add awak and just been waiting to shoot u in a second (heheh gurau je) jgn marah ye sayang..intan payung....

    hmm lagi satu sebelum tutup pc atau awak nk kemana2 cepat2le minta maaf kt org2 yg dh kna copycat tu...takut2 nnti nasib malang tak berbau kan tk smpat nk minta maaf tercalit satu dosa tuk awak(sbb fitnah org)...tk sempat nk bertaubat (nauzubillah...) ye sayang intan payung

    p/s: sekian dari saya ...peace selalu

    ReplyDelete
  127. @manohuruhara..
    the copycat neh mesti someone yg argue pasal TT dgn mano dgn kite dari awl...hmmmm...

    ReplyDelete
  128. ayo master yoda..mu nak jadi JP kelate ko..? Boleh la...ada bakat...:D ...
    ezumi..releks ezumi..kita ni budak baru kat sini ezumi...apa apa pon junir harus menghormati senior kat sini heheh

    ReplyDelete
  129. wahai heng asli...baik ko jampi jampi siapa yang pakai nama hang suka hati nak buat huru hara kat sini....* mano*,xandria,aurora,master,permata hati.. kami ni budak baru belajar..tu la tak kenal lagi ..hehe

    ReplyDelete
  130. tak per lah Xandria, nama ko ni pun sgt2 la meragukan. Sbb aq tahu ko lah org yg paling pandai kat sini xder org lain lg pandai dari ko.Xyah la caya ckp2 dorg nih.

    ReplyDelete
  131. kepada yang ada hati nak copycat nama aku juga kat sini..aku harap le tangan dia berkurap type nama aku ..semata mata nak buat huru hara kat blog ni...:P

    ReplyDelete
  132. eZuMie eZuaNa said...

    tak per lah Xandria, nama ko ni pun sgt2 la meragukan. Sbb aq tahu ko lah org yg paling pandai kat sini xder org lain lg pandai dari ko.Xyah la caya ckp2 dorg nih.

    *****Babi.. Aku pon kener gak ker? Fofular gak aq ek.. Warghhhh!!!

    ReplyDelete
  133. ok kawan2 back to the topic...
    penganugerahan "Kanjeng Mas Ayu Tumenggung" to Manohara Odelia Pinot.......
    ____________________

    SOLO -- Ketua Dewan Kesenian Surakarta (DKS), KRT Murtidjono menggugat pemberian gelar kepada Manohara Odelia Pinot oleh Keraton Surakarta dan menilai keraton ingin menumpang popularitas model yang mendadak jadi pesohor ini.

    "Apa sih sumbangan Manohara kepada keraton selama ini. Saya kira keraton hanya menumpang popularitas dan ketenaran artis yang sedang naik daun itu," katanya kepada pers di Solo, Kamis.

    Menurut dia, langkah Keraton Kasunanan Surakarta memberi gelar Kanjeng Mas Ayu Tumenggung (KMAT) kepada Manohara yang mendadak jadi terkenal setelah berseteru dengan suaminya, pangeran di Kelantan, Malaysia, itu tidak tepat.
    __________________________

    ini saya baca dari
    http://www.republika.co.id/berita/62804/Gelar_Kanjeng_Mas_Ayu_Tumenggung_Manohara_Digugat

    betul tu apa sumbangan manohara ye?

    ReplyDelete
  134. master yoda said...
    *reserved by /var/etc/webadmin

    July 17, 2009 2:12 PM

    THIS IS FAKE MASTER YODA. Nate tak sedar diri dok buat lagi..:) Ore dah reveal dia fake masih buat lagi. Are you really a stupid arse (brains cells dah hilang) to actually NOT notice:

    master yoda FAKE
    http://www.blogger.com/profile/14301754629715601921
    master yoda ASLI
    http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961

    so i would suggest whatever you are doing now you best stop it, ok moron? thank you.:) the entire world knows already i'm the ASLI master yoda. tak paham bahasa ker? nak bahasa sanskrit? cara penulisan aku dan kau (fake) BEZA bagai langit bumi.

    @manohuruhara attention. tq.

    ReplyDelete
  135. @ezumi ezuana..
    suka hati korg lah....malas nak layang budak2 ...

    ReplyDelete
  136. heee lawak la copycat ni..perbuatan awak tu cukup menghiburkan saya...

    p/s: sonok sgt tgk ada org gila meroyan ni

    ReplyDelete
  137. Xandria said...
    @ezumi ezuana..
    suka hati korg lah....malas nak layang budak2 ...
    _____________________

    hahahahahahahahah...hebat la copycat ni...sorang2 nama dia copy...sian Xandria kna copy...ezumi ezuana jgn dilayan tu palsu tu

    ReplyDelete
  138. kengkawan...baik kita takyah cerita pasal copycat ni.berikan pendapat anda tentang penanugerahan hanjeng mas ayu tertonggeng ni?layak ke mano tu?umur 17 tahun dah dapat pingat istana?siti nurhaliza tu pun bekerja keras baru dapat pingat itu ini tau.mwahahaha nak gelak pun ada.lawak la mano ni ada2 je tak habis2 kisah dia

    ReplyDelete
  139. Xandria clone..
    Fu*k u..
    Sukati ko la nk clone org ker, aper ke.
    Yg penting aq, eZuMie eZuaNa nih adalah proud rakyat Malaysia yg sebenar.
    Dan xperlu buat apa2 untuk fofulariti, atau cari makan macam srikanji kau tu. Hape tuh, hanjeng mas temenggung blablabla...?
    Warghhh!!!

    ***Nk check betul x nih haku, visit my profile keyh. Nk hntar email pon boleh. Tq..

    ReplyDelete
  140. hi eZuMie eZuaNa kalu kebencian dendam amara caci maki yang ko comment kat sini ini akan membuat kamu tertekan sendiri,dari awal comment yang kamu post kan tiada ungkapan kedamaian yang ada caci maki amara kat Xandria,dan seolaolah kamu menyeru supaya orang kat sini membenci Xandria

    ReplyDelete
  141. Xandria said...
    @ezumi ezuana..
    suka hati korg lah....malas nak layang budak2 ...
    @all
    >>INI BUKAN STATEMENT AKU TAW..
    kawan2..aku xkn penah marah kepada warga2 malaysia yang tercinta serta penyokong2 TT..

    >>TO Xandria palsu..
    weh, ko buat aper2 pon ko xsehebat akulah...
    aku taw ko tuh xder saper yang sudi berkawan sebab hotak taraf sipot babi..
    geram...
    hahha..

    ReplyDelete
  142. * manohuruhara*
    Tu lah aku kata tadi artis indon yang berhempas pulas dapat puluh puluh award tu tak lak dapat gelaran "hanjeng" ni....tak yah kata siti...Krisdayanti pon tak dapat gelaran tu...agaknye manohara dapat gelaran tu pasai dia berjaya larikan diri dari tukang dera dia kot...tapi kalau dari segi kerjaya dia...tak ada lah tip top..aku tak kenal pon manok ayam ni....start dia buat kontroversi ni baru dia meletup...

    ReplyDelete
  143. Pada Xandria yg sebenar aq ucapkan i luv u lah bebeh.

    ****Hi, marah ke sbb xleh nk clone aq agi. Ielah, org dh blh detect. Warghhhh!!!!
    Pasnih aq xkn buat lg statement pasal clone2 keyh. U guys just check my profile to kompom whether its me or not.

    MALAYSIA boleh!!!
    (",)

    ReplyDelete
  144. ayat honey aku rasa sedap sikit dibaca :D

    ReplyDelete
  145. guys, ini Heng asli.

    Please read my previous comments from the 1st comment to latest on previous posting. You should be able to know who the culprit is.

    ReplyDelete
  146. hehe aku pon nak edit profile jap...supaya tak ada Prof Klon kat sini ....:D

    ReplyDelete
  147. continue...and no one else can clone any id at this place except the webmaster himself.

    ReplyDelete
  148. u allz,aku rasa cam nak guling2 ketawa tengok semua tertipu ngan si klon ni.tulah sebelum nak marah2 maki2 check dulu jangan main taram je....

    kat atas tu honey palsu

    honey asli-http://www.blogger.com/profile/04530546092397741915

    honey palsu-http://www.blogger.com/profile/01615641206327126165

    ReplyDelete
  149. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  150. kat atas tu Heng palsu

    Heng asli-http://www.blogger.com/profile/12896153159951131447

    Heng palsu mengaku tulin-http://www.blogger.com/profile/13330168537676265345

    ReplyDelete
  151. biar kan dorang tu * manohuruhara* ...dorang tu dah ketandusan keje...tak ada keje...amik keje Klon nama pon jadi la..dah terdesak kan :D

    ReplyDelete
  152. first time komen atas nama aku kena remove by author.....profesor klon la ni punya kerha.ni 2 komen kat atas ni,profesor klon la ni....nanti kau aku panggil cicakman biar dia libas lidah dia kat kau wakakakaka

    prof klon,u r so pathetic....

    ReplyDelete
  153. Niway guys, nampaknya dikalangan rakyat Indonesia juga xbersetuju dgn penganugerahan title Kanjeng_Mas_Ayu_Tumenggung itu.
    Alah, fikir logik je la.
    Budak tu baru umo 17.
    Ape yg dy buat sampai blh dpt title tu?
    Adakah kerana kelantanganya memfitnah suaminya sendiri yg membuatkn dy dipilih utk mendapat title tersebut?
    Ape2 yg dy ckp pon blh belum dibuktikan kebenaranya.
    Mungkin title2 tu mudah diberikan org org2 yg buta di sana.
    Kalau mcm tu, aper kata kita bg title "ISTERI DURHAKA ABAD BARU" plk pada beliau.
    Adakah semudah itu?

    ReplyDelete
  154. aku pun gelak guling....wakkakakakakakakakakka

    1059355070 said...
    attention:
    master yoda faked
    http://www.blogger.com/profile/14301754629715601921
    master yoda asli
    http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961

    July 17, 2009 9:40 AM


    TQ for highlighting. :)

    And thank you ram,aurora, manohuruhara, permata hati, ena manjalara, anaz.akira, ezumie ezuana...thank you thank you! love you all (lambai gaya miss universe....wakakkakakakaka)

    and lagi satu....bijak sungguh copycat ni tapi sebenarnya dia bodoh:

    nick 1059355070 pun ada yg FAKE, ada yg ASLI...tengok saje BLOG ID, senang.


    Heng said...
    continue...and no one else can clone any id at this place except the webmaster himself.

    July 17, 2009 2:52 PM

    @heng palsu why are you blaming the webmaster? the webmaster has no time to clone people's id. the webmaster's job is to REVEAL the identity of the ID. :)

    ReplyDelete
  155. heheh betul tu lpas ni kan check profile plak...anyway u all can check my profile gak..its link to my blog....kalau rajin2 singgah2 le ye..mula2 nk gak letak gmbar tapi takut si professor klon ni pandai sgt kang di jampi nye saya
    heheheh

    peace

    ReplyDelete
  156. Permata hati, betul ker camtu?
    Aq pon nk remove la gambar aq.
    Takot seyhh!!!
    Warghhh...

    ReplyDelete
  157. guys, ini Heng asli yah /13330168537676265345

    Please read my previous comments from the 1st comment to latest on previous posting. You should be able to know who the culprit is.

    Ini orang gila akan tambah gila dia,for sure.Licik sekali orang gila ini, orang gila ini mulai panik setelah sedikit demi sedikit sipat munafiknya ditelanjangi.Otaknya sudah mendidih kepanasan tu. Sebentar juga akan meledak otak kau.

    ReplyDelete
  158. hahaha tau takpa......

    snang la sikit tgk profile sbb ip add tu kekadang poning nk hafal nombor dia
    hehehe

    ReplyDelete
  159. eZuMie eZuaNa said...
    Niway guys, nampaknya dikalangan rakyat Indonesia juga xbersetuju dgn penganugerahan title Kanjeng_Mas_Ayu_Tumenggung itu.
    Alah, fikir logik je la.
    Budak tu baru umo 17.
    Ape yg dy buat sampai blh dpt title tu?
    Adakah kerana kelantanganya memfitnah suaminya sendiri yg membuatkn dy dipilih utk mendapat title tersebut?
    Ape2 yg dy ckp pon blh belum dibuktikan kebenaranya.
    Mungkin title2 tu mudah diberikan org org2 yg buta di sana.
    Kalau mcm tu, aper kata kita bg title "ISTERI DURHAKA ABAD BARU" plk pada beliau.
    Adakah semudah itu?

    July 17, 2009 3:05 PM


    Entahnyer...entah aper sumbangan dia...teriak2 kat PC yg TT tu jahat...tu sumbangan dia...daisy sure jeles kan anak dia dapat title anugerah. daisy pun nak title jugak. anugerah 'kanjeng mas ayu susuk'...wakakakaka


    eh clone faker, kau pergilah tiru ID lain, master yoda faked
    http://www.blogger.com/profile/14301754629715601921
    master yoda asli
    http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961


    dah terbukti pun takyah kau desperate terdesak nak guna nick orang...(gelak guling2) lagipun cara penulisan aku beza ngan kau. orang boleh detect. :)

    ReplyDelete
  160. anyway im off for today,so lepasni kalau ada nama cam aku nampak sangat fake.rindu nak baca komen honey yang asli sebab dia suka bergurau senda huhu....to everyone else....jangan suka makan coklat ngan minum air gas nanti jadi kembang cam mano tu.....:P wassalam

    ReplyDelete
  161. Manohara sebagai isteri yg NUSYUZ dah tak layak pegang title cik puan temenggung. Ini jawapan aku bagi kraton solo. Manohara nak pegang title kanjeng mas ayu sampai ke mati lantak dia...aku refer dia 'hanjeng merapu' dok merapu kat PC tak abis2. aku rasa kraton solo yg anugerah title 'kanjeng mas ayu' kpd manohara tu nak tumpang popular ajer...


    Nak detect FAKE atau ASLI, tengok post nick yg terawal baca penulisan dia dan tengok BLOG ID. :)

    ReplyDelete
  162. * manohuruhara *
    tak lama lagi mano tu pendek umur kalau suka makan manis manis...ada potensi kene kencing manis budak tu....

    ReplyDelete
  163. The truth & my prescription of TT
    "Ini orang gila akan tambah gila dia,for sure.Licik sekali orang gila ini, orang gila ini mulai panik setelah sedikit demi sedikit sipat munafiknya ditelanjangi.Otaknya sudah mendidih kepanasan tu. Sebentar juga akan meledak otak kau"

    ReplyDelete
  164. ye ke permata hati..? boleh klon juga ke gambar..eeeee dahsyatnye la profesor klon ni...

    ReplyDelete
  165. Terima kasih master yoda kerana reply post komen sy. Sy "BANGGA JADI WARGA MALAYSIA".
    Takut plk. Zaman sekarang nih wanita bangga menjadi Nusyuz.
    Adakah mereka xtakut dgn siksaan Allah S.W.T nnt kepada mereka?
    Tidakkah mereka tahu yg syurga itu terletak di bawah kaki suaminya?

    ***Yg aq xblh tahan tu mak dy la.
    Dah anak dy tu bahagia dgn TT dy sebok2 plk nk interprame.
    Mungkin dy xblh terima kenyataan sbb ank dia dh xblh nk jaga or bagi kemewahan pd dy lagi. Ielah, si kakak Manok kn mukanya x komersial.. Xloaded la.. Warghhhh!!!

    **Aq doa2 kn supaya Manohara akan sedar satu hari nnt. Yg kebhagiaan terletak pada suaminya yg sgt2 mencintainya. Bukan pada ibunya yg cuba mengexploitasi dy.

    *Amin...

    ReplyDelete
  166. @ezumie ezuana..
    luv u 2 bebeh..hahaha
    cube pakat2 kecek klate..
    mst copycat xtaw nk pos aper...sbb xtaw..haha

    ReplyDelete
  167. Heng said...
    The truth & my prescription of TT
    "Ini orang gila akan tambah gila dia,for sure.Licik sekali orang gila ini, orang gila ini mulai panik setelah sedikit demi sedikit sipat munafiknya ditelanjangi.Otaknya sudah mendidih kepanasan tu. Sebentar juga akan meledak otak kau"

    July 17, 2009 3:25 PM

    Baca pun tau ini FAKE Heng...aku rase kau yg gila dok menyamar nick orang pastu cut & paste. :)
    prescription of TT? Your english is an ultimate disdain to the language itself. it is best that you spend your money on english classes.

    Heng asli is 13330168537676265345 blogger id.

    @ezumie ezuana dapat title jp kelate lagi best dari title 'hanjeng merapu' ni...

    ReplyDelete
  168. copycat = copydog

    copydog = hanjeng

    HAHA.

    ReplyDelete
  169. Xandria said...
    @ezumie ezuana..
    luv u 2 bebeh..hahaha
    cube pakat2 kecek klate..
    mst copycat xtaw nk pos aper...sbb xtaw..haha

    * kalau Kita suma kece kelate..Confirm Tukang Klon tok leh nak tiru :P biasalah...tok pehe bahasa :D...kalau korang dapat kece sarawak lagi molek :D

    ReplyDelete
  170. anaz.akira said...
    copycat = copydog

    copydog = hanjeng

    HAHA.

    >>aku up lg

    hanjeng = anak haram

    ReplyDelete
  171. Nak kecek Kelate buleh jew..
    Tp xlah fluent.
    Sbb ambo oghang noghoghi.
    Hahahaha..
    SY BANGGA JADI ANAK MALAYSIA..(",)
    *bg jeles org hendon*

    ReplyDelete
  172. alamak...sarawak lum expert lagila..hahaha

    ReplyDelete
  173. saya pon bangga..malaysia boleh!!

    ReplyDelete
  174. hehe ...bagi expert la xandria..saya ni bukan orang sarawak..tapi jiran sebelah sarawak :D ...tapi masa aku study kat_________ tut...aku blajar macam macam bahasa..hehe...apapon saya turut berbangga jadi anak malaysia...kaya dengan berbilang bangsa ekekeke.....

    ReplyDelete
  175. hahahha
    nak kecek kelate masak kawe ni...
    kawe tak gheti kecek kelate...kawe ore kodah..
    hehehe suami kawe ore perak...kelate kawe pegi melawat je.. agak2 mano tinggal kelate fasih tak oyak loghat kelate
    huhhuh

    ReplyDelete
  176. Takziah buat warga Indonesia diatas kejadian letupan bom pagi tadi! Kami semua mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan terkutuk itu. Semoga anda semua bersabar dan tenang menghadapi ujian ini.

    Besok APM - semoga musik menyatukan kita semula!

    ReplyDelete
  177. teringat aku lagu...saya anak malaysia...saya anak malaysia...sape nyanyi tu eh?? btw, this is a very interesting read:http://www.republika.co.id/berita/62804/Gelar_Kanjeng_Mas_Ayu_Tumenggung_Manohara_Digugat

    kris dayanti pun tak dapa title KMAT 'Kanjeng Mas Ayu Treng teng teng'...wakakakakkakakak

    ReplyDelete
  178. sapa nak kecek kat sini bek kece bahasa masing masing..aku gerenti puok puok Klong..Ni tokleh nak Copy ayat ....
    Master yoda...
    Aku dah amik cnth artis paling top dah tu..krisdayanti pon tak dapat lagi gelaran tu...Kui kui...penyanyi lagu saya anak malaysia tu nama dia Doktor sam...:D
    ..

    ReplyDelete
  179. sarawak..?? haha rah ctok kamek jak boleh kelaka sarawak..sbb nang kamek org Sarawak..

    kecek kelate..dulu try..tapi pade doh..

    negeri sembilan..pun boleh sbb mak org kuala pilah..

    HAHA.. :P

    ReplyDelete
  180. @ Ena Manjalara

    Tak payah kecek bahasa lain2..ckp Bahasa Malaysia jer.Kalau ada copyadog AKA Hanjeng ni copy2 lagi..

    Kita wat penilaian sendirilah.

    Hehe.

    ReplyDelete
  181. Ckp pasal artis, aq salute pd Rossa.
    Dlm pada dy nk cerai berai dgn laki dy pon, dy ttp ckp yg walaupun mereka sudah bercerai nnt, tp dy masih akan menyayangi Yoyo sepertimana dy pernah menyayangi beliau masa dulu2.
    Xder pon dy memburuk-burukan suami dy.
    Walaupun umum tau yg yoyo tlah bermain kaki tiga..
    Wah.... Rossa lah "SRIKANDI CINTA" yg teragung.. Aq rasa title Kanjeng_Mas_Ayu_Tumenggung tu kalu bagi kt Rosa lagik seswei.
    Setuju X?

    ReplyDelete
  182. kaki tiga ker kayu tiga..

    hehe.. :P

    yer sy setuju..Manohara hanya layak dapt title Hanjeng.

    ReplyDelete
  183. Jakarta bombing: Marriott, Ritz-Carlton hit; 9 dead, 70 injured.

    Takziah kepada Indonesia. Saya mengecam sekeras-kerasnya tindakan terrorist ini.

    Peace, Love and Respect.

    ReplyDelete
  184. ataupun bagi kat Mas Ayu..sebab jadi juara Mentor..

    Haha.

    ReplyDelete
  185. KMAT ; Kanjeng MAs Ayu Tumenggung

    or

    KMAT ; Kebodohan Manohara Amat Terserlah

    HAHA

    ReplyDelete
  186. Haha..
    Salah. Kayu 3.
    Cepat sgt type.
    Ngah kjer lah.
    Hehehehe...
    (",)

    ReplyDelete
  187. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  188. eZuMie eZuaNa,EnaManjalara,anaz.akira, jangan nak duk komen citer cam orang giler clone tu..nampak cam korang ni pun tak kurang giler gak...komen topic tt dan mano jer k

    ReplyDelete
  189. heheheh pandai je anaz akira ni...
    sempat plak pikir ayat lain KMAT
    hikhikhikhik
    lawak2

    tu la org indo pun mesti ramai tk setuju dengan anugerah tu
    hmmm dunia dunia...... apa nak jadi...

    KMAT tu apa keist5imewaan dia ek?
    can anyone tell me?

    ReplyDelete
  190. Tq pd Andrew jugek..(",)
    Betol tu Cik permata hati.
    Sy pon nk tahu jgk aper kelebihan title KMAT.
    Anyone? master yoda?
    Hehehe..

    ReplyDelete
  191. mana la org2 yang expert pasal KMAT?
    atau lovesence tau apa keistimewaan KMAT ni?
    hmmm
    anyway lagi setngah jam nk balik umah ni...heheheh tak sabar nk menatap si comel kt umah...

    ReplyDelete
  192. andrew said...
    eZuMie eZuaNa,EnaManjalara,anaz.akira, jangan nak duk komen citer cam orang giler clone tu..nampak cam korang ni pun tak kurang giler gak...komen topic tt dan mano jer k

    July 17, 2009 4:18 PM

    Attention:
    Above is clone faked!

    ReplyDelete
  193. hi all,
    nampak nye masa tk mengizinkan saya komen lelama kt sini...anyway if sesap yang tau kelebihan KMAT tu silalah drop by your comment pleaseeeeeeeeeeeeeeeeee

    ok la got to go... i will come back on monday...slamt bercuti kawan2 suma...moga menjadi weekend yang bahagia

    so if this coming saturday and sunday ada nama saya yang keluar..itu adalah dusta semata ya.... love u alll...for copycat.saya doakan yang terbaik buat awak...moga jadi insan yang baik..amin

    daaaaaa

    ReplyDelete