Sunday, June 28, 2009

Sinetron MONOHARA membohongi publik.

Manohara segera. itulah publisiti yang terdapat disalah sebuah station TV di Jakarta, yang akan menayangkan sebuah sinetron mengisahkan PEMBOHONGAN kepada publik, cerita rekaan untuk mendapat simpati orangramai bagi mencapai hasrat ibunya Dasiy Fajarina untuk membalas dendam bagi mengaibkan menantunya yang tidak menunaikan permintaan sejumlah wang bagi kegunaan peribadi.

Pada mula-mula cerita sensasi MANOHARA keluar, Dasiy Fajarina menuduh Tengku Temenggong menganaiya anaknya dengan Selit-Selit didada Manohara, mendera dan menyiksa dan hampir berjaya melibatkan pemerintah Indonesia untuk terlibat sama bagi memfitnah TT dan rakyat Malaysia. Tapi setelah penafian dibuat dan disertakan bersama-sama bukti bahawa Manohara tidak diseksa di Kelantan isu Manohara didera pun reda.

Kisah Manohara diseksa dan didera meletup kembali apabila Manohara pulang ke Indonesia bersama dengan ibu dan kakaknya iaitu Dasiy Fajarina dan Dewi Sri Asih dari Singapore dengan dibantu oleh Datuk Kadar Shah. Cerita di Selit-Selit didada, di Strike di tengkok, di cucuh api rokok di dahi di suntik dengan humor kecoh kembali.

Sedangkan semua tuduhan itu tidak disertakan dengan bukti yang 'SAH', apa yang dikatakan bukti hanya pernyataan akhbar oleh HOTMAN seorang peguam yang selalu cakap berbelit-belit tanpa bukti yang sah. Satu ketika dia kata, dia nampak luka-luka didada Manohara masih merah bekas luka dan satu waktu lain dia berkata bahawa luka Manohara sudah hilang kerana peristiwa Manohara di Selit-Selit telah berlaku lama. Itu hanya satu contoh yang memaparkan bahawa HOTMAN pun bercakap bohong pada publik.

Ternyata sekarang, Dasiy Fajarina, Manohara dan Hotman bercakap bohong kepada publik kerana sehingga hari ini tidak ada lapuran dibuat secara 'SAH' dan tidak ada bukti-bukti yang di 'SAH'kan secara mendapat lapuran dari pakar-pakar yang diputuskan oleh Mahkamah. Hari ini orangramai mulai bertanya:-

1. Bila mahu ke Malaysia untuk membuat lapuran yang SAH bersama barang-barang bukti.

2. Dactor Foransik mana yang diarah oleh Mahkamah untuk memeriksa tubuh Manohara.

3. Siapa saksi-saksi yang boleh mengesahkan Manohara kelihatan tidak ceria semasa berada di Kelantan dan selalu berada dalam keadaan takut.

4. Betulkan Manohara tidak mendapat apa-apa dari TT, sama ada nafkah lahir ataupun batin.

5. Berikan tarikh-tarikh dan masa yang Manohara diseksa.

Yang lagi jelas sehari sebelum Manohara pulang ke Jakarta, sempat juga Manohara berbelanja besar bersama TT. Apakah orang yang diseksa sempat bershopping. Inilah sedikit info untuk orangramai menilai tentang kejujran Manohara dan Desiy Fajarina dan latarbelakang mereka tiga beranak itu.

Desiy Fajarina telah terbukti latarbelangnya sebagai manusia yang paling JAHAT manakala Manohara pula bercakap berbelit-belit dan kadang-kadang nampak apabila mahu berboh0ng mesti berpaling kepada Desiy Fajarina, Dewi pula hanya mampu menumpang Manonara yang cantik yang sekarang ini mengaku adik beradik tapi sebenarnya mereka berdua berlainan ayah dan berlainan ibu. Dari mana asalnya Dewi?

Maka Sinetron "MANOHARA" segera buka cerita benar, bukan cerita peribadi Manohara sebenar, cerita itu adalah cerita hendak membohongi publik dan sesiapa yang menonton nanti sebenarnya menonton sinetron pembohongan yang direkayasa oleh MONOHARA anak kepada George Mann yang hidupnya setiap masa terpaksa berpindah randah kerana perangai ibunya Desiy Fajarina sekarang ini jadi buroan polis Perancis atas kesalahan JENAYAH.

88 comments:

  1. Haha!Pembohongan terserlah!Shit!Manohuruhara is a fake!Suke sangat hina raja melayu!Takde lubang pantat ke sampai buat fitnah tak masuk akal!Bukti kosong!Indon orang bodoh tak pernah maju!Kaya nasionalisme tapi miskin agama!

    ReplyDelete
  2. mari kita tengok sapa yang kenaaaa!!! saksikanlah betapa public indonesia yang sehat akal pikirannya semua makin nampak bahawa manohuruhahahahahara dan ibunya pembohong.

    http://www.detik.com/

    saksikan siapa yang kenaaaa!! scroll ke bahagian manohara dituding bohong....baca pro dan kontra. kasihannnnn...kasihannnnnn....

    p/s: ehsan daripada script p. ramlee. (p.ramlee bukan indon ya...haha)

    ReplyDelete
  3. Kuku : Indon orang bodoh tak pernah maju!Kaya nasionalisme tapi miskin agama!
    Sekilas tentang malingsia yg kaya agama (part I)!

    Kemerosotan Moral di Malaysia Lebih Parah Ketimbang Indonesia
    Diam-diam, sekularisme dan kebejadan moral tengah marak melanda muda-mudi Malaysia. Walau di dalam keseharian muda-mudi Malaysia tampak sebagai muda-mudi Islami, dengan tudung (jilbab) dan juga ciri khas Melayu lainnya, namun banyak dari mereka yang ternyata telah mencampakkan Islam dan bergaul sebagaimana orang-orang kafir Barat.
    "Muda-mudi Malaysia lebih parah pergaulannya ketimbang muda-mudi Indonesia. Mereka banyak yang pacaran sudah kelewat batas, kumpul kebo di mana-mana, walau tampak di luaran mereka seperti orang alim. Bahkan banyak perpusatakaan kampus yang besar-besar dan luas di Malaysia dijadikan tempat bermaksiat para mahasiswanya, " ujar seorang warga Malaysia yang berprofesi sebagai pengusaha penerbitan kepada Eramuslim. Com, Selasa (9/10).
    Namun mengapa hal tersebut tidak tersiar ke luar? Inilah hebatnya Malaysia, lanjutnya, "Mereka sangat hebat di dalam bidang public relation, mereka menyatakan diri sebagai 'A Trully Asia ', tetapi sesungguhnya bobrok di dalamnya. Malaysia tidak sebersih dan seindah yang dikesankan ke luar. Anda tentu tahu, pers dan media di Malaysia sekarang ini masih belum bebas, belum sedemokratis pers dan media di Indonesia. Kondisi kebebasan berbicara di Malaysia saat ini serupa dengan kondisi kebebasan berbicara saat Indonesia masih diperintah Orde Baru Suharto.

    Phobia Islam
    Meski dikenal sebagai mayoritas Islam, Malaysia dikenal tak ramah dengan gerakan-gerakan Islam. Begitu sensitifnya dengan kata Jama’ah Islamiyah (JI) sampai-sampai setiap gerakan Islam diawasi
    Hidayatullah.com–Saking takutnya dengan istilah Jama’ah Islamiyah (JI), sampai-sampai membuat pemerintah Malaysia menjadi sensitif dengan kegiatan Islam
    Sebelumnya, di Malaysia menerapkan Internal Security Act (ISA) semacam UU Antisubversif. Dalam UU ini, pemerintah berhak menangkap dan menahan siapa yang dicurigai berbahaya. Begitu tidak ramahnya dengan gerakan Islam, sampai-sampai semua masjid diwajibkan melapor dan dipasang kamera oleh aparat.

    Kebijakkan Tidak Islami
    undang-undang Malaysia yang mengatur TKI. Tidak adil, tidak Islami, angkuh dan sombong,
    hukum cambuk bagi TKI yang melanggar izin keimigrasian. "Padahal mereka hanya mencari rezeki di negeri jiran,"
    "Kalau mereka (TKI) salah, dikirim pulang saja baik-baik. Tidak perlu dizalimi sedemikian rupa," kata Anwar Ibrahim.

    Mirip Komunis
    Hadi dakwa demokrasi Malaysia mirip komunis
    MARANG 11 Mei – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini mendakwa Malaysia sebuah negara demokrasi mirip komunis kerana tidak melaksanakan kebebasan yang sebenar.
    “Demokrasi komunis ini adalah ke arah satu parti, Malaysia termasuk dalam kategori (itu),
    Beliau juga berkata, Indonesia juga jauh lebih baik dalam soal pelaksanaan demokrasi Islam kerana mereka dilihat lebih terbuka dan memberikan peluang kepada rakyatnya termasuk melalui media untuk bersuara.

    ReplyDelete
  4. Sekilas tentang malingsia yg kaya agama (part II)!

    Sebutan yg menghina Nabi dan Nilai Islami
    Kecewa nama ‘Mat’ digelar pada pelaku jenayah, antisosial
    PERBINCANGAN berkenaan nama tempat dan jalan raya yang tidak melambangkan imej Malaysia serta pandangan beberapa pembaca mengenainya memberi semangat bagi saya mengenengahkan satu fenomena yang lebih mencemarkan nama umat Islam.
    Tanpa disedari perlakuan buruk dan jelik anak muda kita dikaitkan dengan satu nama mulia iaitu ‘Muhammad’ dengan penunggang motosikal yang merempit di malam buta, membahayakan diri dan pengguna jalan raya digelar ‘Mat (Muhammad) Rempit’.
    Yang menghidu gam dan menghisap dadah digelar ‘Mat (Muhammad) Gam‘ dan ‘Mat (Muhammad) Pit’ (Dadah). Entah berapa banyak lagi gelaran Mat-mat yang berkelakuan bejat, jelik dan tidak senonoh di luar sana hanya Allah sahaja yang tahu.
    Keadaan di atas adalah jelas menunjukkan masyarakat kita mempunyai nilai berbeza, sesuatu perbuatan yang mulia dipersenda dan diperkecil manakala perbuatan buruk mendapat publisiti meluas, kedua-dua gelaran bermula dengan nama mulia Rasul umat Islam iaitu Muhammad.

    Perjudian Halal
    Genting Highland = majelis 24 jam menyiarkan aneka ragam permainan judi.


    P/s : Garden (p.ramlee bukan indon ya...haha),
    P. Ramlee keturunan Aceh (Indonesia) yg berjaya menjadi legenda hiburan di malingsia.
    Sepak terjang P. Ramlee sebelum atau setelah menjadi insan penghibur, banyak belajar dan dipengaruhi oleh seni musical dan seni perfilm-an yg ada di Indonesia (Djakarta,Surabaya,Yogya, dan Medan).

    ReplyDelete
  5. @ Malingsia, postingan elo informatif banget.
    I like it !!!
    Emang anak durhaka yang sok pinter and sok suci perlu dikasih teguran.

    ReplyDelete
  6. Setiap gerak gerik mano selalu di jelek jelekkan selalu dianggap sesuatu yang merugikan tt.janganlah bersikap seperti itu.
    mano main sinetron di RCTI hanya main sinetron,kenapa harus tersinggung oleh jalan ceritanya?
    oh...c,mon tt...grow up!!

    hai lovesense...kenapa baru sekarang sekarang ini muncul di publik?
    kenapa baru sekarang berani bicara? opini masyarakat sudah terbentuk.
    sebaiknya secepatnya selesaikan di pengadilan...biar lebih cepat tahu siapa yang benar dan siapa yang fitnah.

    ReplyDelete
  7. @Malingsia...
    U GO BOY!! Kasih pelajaran sm Malingsia, seenaknya aja maki org indonesia bodoh dan miskin agama.

    @ kuku U yg bodoh dan miskin agama!! EAT THAT!!

    ReplyDelete
  8. @junus @festanada Tak habis2 propaganda 'fitnah fitnah'...semua yg ditulis backing TT fitnah, backing manohara tentang facts yg barangkali memfitnah TT takpa pulak.

    Reading the blog from start until today, pembaca tak perasan ke blog owner ni barangkali kenal keluarga diraja ini kalau tidak masakan SMS private mano ke TT pun keluar. Jadi, ini mungkin cerita dalaman. Cerita yg dipaparkan media barangkali superficial dan belum tentu betul.

    Berat ler..


    And plus lakonan Mano dalam sinetron tidak ubah bagai lakonan kayu, sebab barangkali tidak pernah didera jadi tidak boleh menghayati watak didera.

    ReplyDelete
  9. Love Sense
    Sinetron kok dipercaya!! itu cuma cerita dongeng. Janganlah di dramalisir.....
    Apapun tulisan lo tetep keliatan bo'ongnya!
    Hanya orang ndeso aja yang percaya omongan lo!

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Now it is proven that Ibu Dessy is a big culprit and wanted by French interpol (don't know what the indonesian media is trying to hide..) how do you prove that both Ibu Dessy & Manohara berlakon sandiwara aka conwomen...kalau anda baca blog ini dari awal hingga akhir, you will know who's the culprit.

    TT you're doing a good job. Don't say anything. Diam itu emas. And the poll is a good one. 68% indonesians berkata manohara berbohong.

    And Dewi Sari Asih muka macam orang gaji..siapa mak bapak dia eh??

    ReplyDelete
  12. aku cuma nak tahu..apa kaitan Datuk Kadar shah dengan Manohara ni, apsal yang dia beria2 nak tolong bebaskan Manohara? sapa boleh jawab?

    ReplyDelete
  13. @ Sharul...

    Coba anda tanyakan sm lovesense yg tau segala galanya. Saya juga mau tahu nih!

    Knp Datuk Kadar Shah mau menolong Manohara? Apa benar Datuk melihat sendiri atau karena membaca permintaan tolong dr Manohara melalui kertas tissue?

    ReplyDelete
  14. Aku juga heran ternyata masih ada keluarga kerajaan kelantan yang masih punya hati nurani dan baik hati seperti Datuk Kadar syah ini?? Dia menganggap mano seperti keluarganya sendiri......dan menolongnya.....

    ReplyDelete
  15. Garden said...
    mari kita tengok sapa yang kenaaaa!!! saksikanlah betapa public indonesia yang sehat akal pikirannya semua makin nampak bahawa manohuruhahahahahara dan ibunya pembohong.

    http://www.detik.com/

    saksikan siapa yang kenaaaa!! scroll ke bahagian manohara dituding bohong....baca pro dan kontra. kasihannnnn...kasihannnnnn....

    p/s: ehsan daripada script p. ramlee. (p.ramlee bukan indon ya...haha)

    @Garden Nanti aku tengok link ni..

    @sharul Datuk Kadar Shah barangkali politician yg gila glamer kot...


    @Lovesense Adeh...kena dera siap boleh pegi shopping lagik...belanja besau...aku kalau kena dera takde masa nak pikir shopping sehhhhhhhhh........

    @fes mana kau tahu Datuk Kadar shah menanggap mano seperti keluarga sendiri? Kau keluarga mano yah??

    ReplyDelete
  16. odelia
    Kamu ga bisa jawab kan...kenapa Datuk Kadar syah nolong mano?? tapi itulah kenyataanya!
    Apa hanya karena Datuk dipihak mano, kamu sebagai orang malay juga mau maki-maki Datuk???!!!

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. fes - correction! Datuk Kadar is NOT from Kelantan royalty. Jangan tersalah ya ! Dan baru-baru ini rumahnya di Shah Alam dirampok ama maling dan pembantunya diperkosa ketika dia di Indonesia !!

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Sinetron Manohara memang bukan kisah nyata itu sudah diinformasikan oleh produsernya. Jadi itu hanya fiksi. Tenanglah TT..., kebejatanmu ga terungkap kok di sinetron ini...

    @ Odelia said :
    And Dewi Sari Asih muka macam orang gaji..siapa mak bapak dia eh??

    Nama kamu sih cantik Odelia, tapi ga tau apa kamu juga muka macam orang gaji.. and apa mak bapak kamu apa benar kandung. Siapa tau kamu anak pungut yang belum terungkap...

    So, klo topik blog ini CPT dan TT, jgn melebar kemana-mana...

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. @honey...Have you had your breakfast?Btw, orang malaysia memang pintar2. :) Lagipun pronouce bukan MALINGSIA, MALAYSIA. :)

    @fes...Datuk Kadar Shah is NOT a kelantan royalty. Membabi buta percaya media. Bila aku maki Datuk? Aku cuma kata 'Datuk barangkali gila glamer'...hihihih its just a statement. Kalau maki namanya dirty words semua keluar..


    @aurora :)

    Anyway, you all...i have a question sama cam to Lovesense... Bila manohara mahu ke Malaysia untuk membuat lapuran yang SAH bersama barang-barang bukti.

    Pengacara Mohamed Zaini Mazlan pasal ape senyap aje...:) mana bukti SAH? mai masuk TV ler tunjuk bukti SAH dah kau tu pengacara.:)

    ReplyDelete
  23. Barlah Mano nak cari makan dengan sinetron tu. Lagi pun orang Indon dah tau dia cuma berlakon. Cerita dongeng dan fitnah!TT kasi tempoh sampai 2 Jul untuk Manohara pulang dan taat sebagai seorang isteri sebelum tindakan undang2 diambil ke atasnya.

    ReplyDelete
  24. Ini aku petik dari Detiknews

    http://www.detiknews.com/read/2009/06/24/123557/1153170/10/hotman-pemberian-fakhry-terlalu-murah-untuk-wanita-secantik-mano

    V interesting and funny too.
    I have a question to Hotman, apakah kerana kecantikan Mano maka dia layak menerima jam atau tas lebih dari 500 Singapore dollar? :) You all have the answer. Kalau paras rupa buruk apa nilai jam tangan itu??
    Ha mano pulangkan segala barang2 yg fakhry beri kau kalau kau anggap itu terlalu murah..:)

    Kalau aku jadi Fakhry perempuan cenggini, jam tangan tiruan ajer aku beli...

    ReplyDelete
  25. @odelia & aurora
    Ga penting Datuk berasal dari mana. Mau kelantan kek, mau mana kek bukan poin penting.
    Yang jadi pertanyaanku kenapa Datuk bisa baik ama mano gitu aja. Ada apa dengan TT?!

    ReplyDelete
  26. Honey, in your earlier posting u wrote :
    'hi salam kenal semwanya my name is honey aku keturunan singapore dan indonesia tingal di singapore.kalian semwa hebo2 di sini dengan comment2 nya aku mau ikutan juga bole kan hehehe.oh ya aku tidak memihak anatara manohara dan fakhry.'

    bagus kalau kau tak memihak tapi tak semestinya kau tulis malingsia kan??? tak bagus tu sayang, org malaysia baca dan kami tak suka tukar nama malay to maling. Tipu kalau kami tak terasa.... kalau kau ada darah indonesia, kalau tak banyak sikit pun kau juga akan memihak ... ini bukan tuduhan tapi dari kenyataan kau tunjukkan.

    So u can back to neturality ... like u so wrote or otherwise, your call.
    suka aku nak tulis, 'cakap tak serupa bikin'

    ReplyDelete
  27. fes, eh penting!! penting sekali, sebab kau tersalah bagi kenyataan. nanti org baru mcm honey bingung. kalau di mahkamah kami tak boleh terima, tak tahulah kat mahkamah kau tu!!

    ReplyDelete
  28. aurora sayang.....ga penting maksudku tuh...meski bukan dari kelantan yang penting tetep dari orang Malay, itu yang paling aku tau. Artinya....? ternyata masih ada orang malay sendiri yang dukung mano gitu.....

    ReplyDelete
  29. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. @aurora hihihihihihih :)

    And another from Detiknews

    http://www.detiknews.com/read/2009/06/29/113123/1155583/10/fakhry-perintahkan-mano-balik-sebelum-2-juli

    Can you blame this Pengeran? Dari agama islam, mano is still his legitimate wife and mengikut undang2 Islam tempat istri disisi suami. Kalau kena dera buat repot yg SAH and tanggungjawab Pengeran hantar mano ke ibunya. Bukan mano LARI/KABUR!

    And another question that I have, for someone like mano who is not working, just a model apakah jam 500dollar singapura itu murahan? Jika yah, jadi where does she get so much money $$$ to even adore A.Piguet watches that cost around 100,000MYR? Lepas dah kikis ex-boyfren dia ker? I dont think modelling will earn her that much money..boleh tahan bodoh si mano ni...

    @fes mengaku ajerler tersalah bagi kenyataan. Your statement is considered VOID.

    @honey dah makan ker belum? Nampak statement macam bingung? Kalau tak suka blog ni nyah dari sini and open up your own blog on manohara. There you can give statement bengong cam sekarang ni...

    ReplyDelete
  32. odelia
    Ngaku salah apaan??! Pertanyaanku tadi aja belum ada yang jawab kok. Sorry yach....

    ReplyDelete
  33. hey odelia ape la kau ni i baik2 balas comment you dan you macam tak bersahabat pun.ini ker peribahasa orang malaysia yg di bangakan tu.you tak berhak pun nak usir i nyah dari blog ni karne you bukan pemilik blog ini.suka ati i la....

    ReplyDelete
  34. @odelia
    ramai malaysian seperti anda dapat copas dari media indonesia.apa sebab? anda la jawab sendiri.
    Ingat tak kemaren tt cakap bahwa mano ke jakarta atas seizin tt??
    sekarang cakap lain pula..apa pasal sekarang ni
    tapi biarlah nanti di pengadilan yang jawab siapa benar...

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. @tt
    kalau anda sudah menilai bahwa sinetronnya membohongi publik berarti anda sudah nonton dong sinetronnya? cepat juga dapat copiannya.
    wah...berarti setali tiga uang nih mano dengan tt..kita cuma korban mereka berdua...mereka berdua yang untung kita yang korban sinetron mereka berdua..

    ReplyDelete
  37. @honey, malingsia, junus, festanada whatever...

    @honey bukan kau sorang ajer yg ada darah indonesia. Aku pun...But we all know the story is all rubbish from mano, so pikir logik memang x logik cerita mano ni..

    @lovesense sekarang ini lovesense hanya perlu membuktikan daisy fajarina seorang ibu yg memperalatkan mano serta cerita-cerita tentang pengeran adalah rekaan semata tiada kena mengena dengan hidup atau mati dikalangan kerabat diraja kelantan.

    ReplyDelete
  38. honey, u wrote 'jangan la sala sangka i am believe 100%tengku fakhry is right'
    come on, u don't have to write that...

    i pun menyirap jugak bila baca u tulis malingsia, so be careful with what you write, dear honey, sebab ramai yg baca ...

    ReplyDelete
  39. junus indon - u wrote :'ramai malaysian seperti anda dapat copas dari media indonesia.apa sebab? anda la jawab sendiri.'

    media malaysia tidak perlukan rating untuk survive. tidak spt di indonesia, station tvnya terlalu byk dan terpaksa berlumba-lumba utuk mendpt rating dan mempermainkan sentimen kalian! sebab tu cerita mano ada di hampir semua tv station.

    ReplyDelete
  40. @odelia

    Benarkah kamu ada darah Indonesianya? tapi sepertinya tak suka sm Indonesia terlihat dari komen2 kau!

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. fes, u asked about Datuk kadar, bukan tak dpt jawab tapi kami tak jawab melulu...kerana :
    sudah jelaskan disini, from an earlier posting about Datuk Kadar which is in detail (termasuk kes samannya), aku rasa kamu pun sudah baca. so there is no need to repeat. Iya, benar mcm kau tulis 'cape deh'!

    ReplyDelete
  43. guys, honey has apologised...

    ReplyDelete
  44. everybody saya tak memihak dengan siapa2 tapi menurut peng amatan saya bukti2dari manohara itu ane ane dan tidak masuk akal.kenapa saya bilang begitu ini alasan saya. 1 di strika masa baru berapa bulan bekas strikahan itu suda tidak ada bekas akan bisa terlihat bila mengunakan kaca pembesar.asal tau aja bekas strikahan sangat susah hilang mungkin makan waktu bertahun baru bisa sama dengan kulit asli.di sayat di dada asal anda tau luka saytan atau cakaran itu cuma makan waktu 5 sampai 6 hari saja untuk sembu dan cuma meningal kan bekas nya saja.dan anehnya mano waktu vicum kata doctornya kalu luka2di dada mano masi segar dan baru.dan kalian semwa tau kan kalu mano suda 10 hari lebi di jakarya baru vicum.dan banyak lagi yang menuryt saya tidak masuk akal..apa menuruk kalian?hey tell me guys???????????????


    aurora jika maaf menciptakan sebua kedamai yan..aku ingin menucapkan nya di setiap kesilapan ku..

    ReplyDelete
  45. aurora lebih enak denger ga cuma sepihak kan. Perlu juga denger pendapat/pikiran kalian. Bener kan...

    ReplyDelete
  46. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  47. fes - betul, aku setuju.

    honey- udah-udahlah minta maaf. we are not that mean. kamu kok penyedih amat.

    ReplyDelete
  48. Senangnya membaca komen dari honey meskipun tidak sepenuhnya orang Indonesia asli tp masih memiliki rasa nasionalisme tinggi terhdp Indonesia. SALUT for HONEY!

    ReplyDelete
  49. TT sang Pedofili wrote:

    Senangnya membaca komen dari honey meskipun tidak sepenuhnya orang Indonesia asli tp masih memiliki rasa nasionalisme tinggi terhdp Indonesia. SALUT for HONEY!

    ---------

    Ehm, nasionalismenya si Honey memang pada tempatnya biarpun I am bit annoyed becos dia mungkin kurang paham that MARAH, MASALAH, PERNAH, ENTAH, MASIH, DARAH, itu ada H di akhir kata.

    Anyway, nasionalisme yg diagung2kan oleh kebanyakannya orang Indonesia baik di alam sebenarnya maupun alam cyber, is exaggerated. Itu adalah cara pemikiran yg berujung pada satu tindakan yg kurang berpendidikan, kurang wise, easily provoked, right or wrong yg penting perang, winner or looser yg penting perang. Apa yg mau dibuktikan? That one is greater than the other one? What is the cost you have to pay for putting the country future and the inoccent people at stake? Instead of proving you're a winner, you are a looser for following your primitive thought. And when you realize it, it's too late.

    Tingkatan mental seseorang bisa ditunjukin dari mudah atau tidaknya dia diprovokasi.

    ReplyDelete
  50. Albert Einstein: Nationalism is an infantile disease. It's the measles of mankind. It is nothing more than an idealistic rationalization for militarism and aggresion.

    Nationalism = Two Face, musuhnya Batman. There are good side and bad side.

    Good side is, love your country by contributing something for its future, improve the education system, bla bla, you name it. So you can tell your grandchildren that you have done something for your country because you love it, you have this right kind of nationalism in you. You do it because you want to provide a good and better life for your children.

    Bad side is, well, what you're doing now, defending it for a wrong reason.

    ReplyDelete
  51. Idiih si dian sampai dijabarin begitu mau buktikan apa haha? Saya cuma senang saja baca komen si honey meskipun dia bukan Indonesia asli (campuran) tp rasa nasionalismenya msh ada.

    Kamu juga pasti berbuat yg sama kan kalu ada org spt kuku diatas mengeluarkan kata2 spt kuku:-)).

    Hahay!!

    ReplyDelete
  52. Maling.. maliiingg... maling sia..
    Negara, pengusaha dan rakyat sama saja...

    Lagu dibajak malaysia, afghan minta ganti 30 milyar.

    www.detik.com

    ReplyDelete
  53. Saya setuju dg Malingsia, pemuda/i malaysia tdk kalah rusaknya, hanya mereka menutupi rapat aibnya karena mereka bisa kontrol pers dg ketat. Dengan cara diktator ala ISA. Tapi yg busuk pasti berbau, bahkan baunya hingga tanah seberang.

    Indonesia pernah mengalami dikatorisme dg UU subversif, malon mengalami sekarang berarti malon tertinggal jauh dari indonesia dalam hal kebebasan berpendapat.

    ReplyDelete
  54. Maliing oooy.. halah!!

    Lagu Dibajak di Malaysia, Afgan Minta Ganti Rp 30 Miliar
    Detik.com

    Jakarta - Masih ingat soal pembajakan RBT 'Bukan Cinta Biasa' milik Afgan di Malaysia? Gara-gara lagunya dibajak Afgan meminta ganti rugi 3 juta dollar atau sekitar Rp 30 miliar.

    Salah satu perusahaan telekomunikasi Malaysia , Maxis membajak lagu Afgan sejak Mei 2009. Lagu itu dijual di situs www.maxis.com dengan harga 3 Ringgit Malaysia untuk RBT, 4 Ringgit Malaysia untuk Truetone, dan 6 Ringgit Malaysia untuk full song.

    Pada 9 Juni 2009 pihak Afgan datang ke Malaysia . Tak lama, 10 Juni 2009 Maxis mengajak Afgan berdamai. "Kita menyetujui langkah damai namun dengan syarat Maxis harus membayar ganti rugi sebesar 3 juta dollar Amerika Serikat," kata kuasa hukum Afgan, Handra Deddy Harsan saat ditemui di kantor WannaB di kawasan Kebayoran Lama, Jakarta Selatan, Sabtu (27/6/2009).

    Namun permintaan ganti rugi itu tak digubris Maxis hingga jatuh tempo pada 24 Juni 2009. Afgan pun tak segan-segan melaporkannya ke Mabes Polri jika permintaannya tak dipenuhi.

    Afgan tak datang saat jumpa pers, ia pun ditelepon oleh pengacaranya dan suaranya diperdengarkan ke wartawan. "Kecewalah, cuma saya sebagai penyanyi menyerahkan sepenuhnya ke pihak label. Semoga ada titik temunya lah. Saya mengharapkan ada yang terbaik," kata Afgan.

    Di tengah masalah yang membelitnya, Afgan mendapatkan nominasi dari ajang Anugerah Planet Muzik Malaysia . Namun menurut Afgan itu tak mempengaruhi permasalahan pembajakan RBT lagunya. "Nggak ngaruh, itu beda," katanya.

    Saat ini aktifitas download RBT Afgan di situs Maxis sudah dihentikan. Pelanggan telekomunikasi Malaysia yang terlanjur mendownload lagu Afgan akan digantikan dengan lagu Selalu Mengalah milik Seventeen secara cuma-cuma.

    "Maaf, hak jualan Afgan - Bukan Cinta Biasa telah tamat, dan akan dipadam. Dari menu caller ringtone Anda diganti dengan Seventeen - Slalu Mengalah secara percuma untuk sebulan," begitu informasi yang tertulis saat men-download RBT Afgan.

    ReplyDelete
  55. HUH.. dah senyap dah perang..
    Kalau ada 100 orang kelakuan macam kamu..

    Dah lama Indonesia n Malaysia jadi Debu...

    Perang2perang2perang2...

    ReplyDelete
  56. sgt kelakar bc ape yg hotman ckp....
    "xyah nk ungkit psl beli2 brg tuk mano...bg seorg pangeran,brg2 tu sgt murah..brg bekas.."
    ngek btul si hotman ni...
    aku rs TT tunjuk bukti dia beli mcm2 kt mano sbb nk menyangkal dakwaan mano yg TT xbeli ape2 kt dia..TT nk tnjk mano tu penipu bkn nye saje2 nk ungkit blk..
    ske sgt belit2 ayat si hotman nih...
    xhabis2 nk tunjuk yg diri dia(hotman) kaya bla bla bla...

    ReplyDelete
  57. Saya setuju dg azhari, karakter harus di ubah agar tdk suka maling!

    ReplyDelete
  58. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  59. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  60. @dian said

    ehm nasionallimenye si honey memang pada tempatnya biar pun i am bit annoyed becos dia mungkin kurang paham that mana MASALAH,PERNAH,ENTA,MASI,DARA, itu adala H di ahir kata.


    hi dian ape kabar da makan tenga hari?
    dari comment awak nampak awak ni seorang yang bijak..tapi entala benar atau tidak saya pun tak tau karne belum jumpa pun.
    saya senaje tak nak comment terlalu mendalam tentang manohuruhara ni nanti takut pulak membuat keadaan tamba buruk.
    saya nak tanye dengan awak sedikit la.yang najak perang tu ungkapan secara langsung atau cuma ungkapan di comment?kalu setakat ungkapan lewat comment aje tak kan awak nak tangapi mendalam sangat.mereka kan comment aje mengungkapa kan rasa mara dan kecewa dengan orang malaysia.karna buakn case manohara saje yang buat mereka mara tapi case case lain yang melibat kan orang indonesia..yang di sikse begitu kejam sekali oleh orang malaysia anatra nye pembantu rumah seperti siti hajar baru2ini dan banyak lagi sebelum nye.dan blog ini peranataraan malaysia dan indonesia dan wajar kalu mereka meluahkan mara mereka lewat comment yang mereka tulis.tak kan orang malaysia nak mara2 pulak kan karne yang kene sikse tu orang2indonesia..
    dan jika ini terjadi dengan orang malaysia dimana orang indonesia menyikse orang malaysia saya tak yakin kalu orang malaysia diam aje dan cakap peduli ape.pasti kalian kesal dan mara menyirap la menuntut keadilan dan segale macam kan..dian kadang kale kite harus bertimbang rase dan memahami keadaan walau itu kadan menyakit kan..jangan la menyangke orang indonesia tu kurang pendididkan..tak baik tau kite harus juga melihat dan memahami keadaanye..

    ReplyDelete
  61. honey bunny...

    Each of us can say whatever we want to say, BUT, must be ready for the effects, yes?

    Apa yg ada di newspapers Indonesia is only on how the Indonesians are being ill treated. Yes they are. ALL OF THEM? No.

    So there are 2 groups.
    1. workers being ill treated.
    2. workers being properly treated.

    The Indonesians REFUSE to consider group 2. They will consider group 2 ini sebagai tidak punya nasionalisme karena memilih hidup di negara orang dan tdk membangun negara sendiri. They don't consider we, the Indonesians di sini, SEND OUR BLOODY MONEY HOME! So uang masuk for the country, yes? Yes!

    From the 2 groups, ada lagi pecahannya.
    1. proper employee + proper employer.
    2. improper employee + improper employer.
    3. improper employee + proper employer.
    4. proper employee + improper employer.

    The Indonesians REFUSE to accept group 1,2,3. Mereka hanya memperjuangkan nasib group 4. Do you know the percentage of group 3 kalau dilihat dari total semuanya? LEBIH BANYAK DARI group 4!

    Pelaku di group 3 is rampant! I, is one of the victims. Di Indonesia berapa banyak pembantu disekap dan disiksa sama majikan? BANYAK! Then what is the difference? The problem is because some negative sentiments yg being exaggerated terhadap Malaysia. WHY I am asking you?

    JEALOUSY. Dulu Malaysia tumpang satellite Palapa Indonesia. Now look how many satellites they have? And the Indonesians say Malaysia tidak tahu diri, sombong padahal dulu Indonesia gurunya Malaysia sekarang banyak action. So what do they want? Msia creates 10 satellites and give them for free as thank you reward? come on.. think logically... what do they want? Msia should be aaalways below Indonesia tidak boleh maju?

    I am half Msian half Indonesian so don't challenge me about my knowledge about the 2 countries. Of course I do not address this specially for you Honey, but for all yg maki2 di sini.

    Don't talk about culture. None is ours because we are not bangsa pure breed. Kita sudah bangsa campur2an dari berbagai macam darah. Beside Msia tidak mencuri. They assume because it's been there for donkey years so they assume it's theirs. In fact, you should blame the Indonesians yg membawa culture itu ke tanah malaya hundred of years a go.

    Go find them and stone them for transferring culture to other land.

    ReplyDelete
  62. Hmmm tampaknya dian lebih membenci Indonesia bgt yah meskipun msh ada keturunan dr Indonesia terlihat dr koment kamu. Pantesan dari kata2nya sangat fasih berbahasa indonesia ternyata half Indonesian juga.

    ReplyDelete
  63. what dian you call me honey bunny

    so i call you dian banny wahahhahhah
    ye ke you dara campuran..
    pantas la cakap logat melayunye kurang.
    awak ni menangapi sesuatu cukup seriouse..
    saya tak nak jawab ape comment awak tu..malas la bedebat
    menurut awak itu bagus dan benar well saya
    hargai.. tapi jangan memandang sepihak saje kadang kite pun harus memahami sesuatu keadaan
    dan melihat puncenye kenape keadaan jadi begini..

    ReplyDelete
  64. Honey I am a Malaysian citizen but spent 22yrs in Jakarta since I was small. Just recently shifted to Msia. That explains why I speak Jakarta slank more than Msian.

    Am I serious? I dont think so. Words can confuse you. Dari sms aja orang bisa berantem padahal yg satu tidak bermaksud seperti apa yg dianggap yg satunya lagi. Gue cuman prefer to do 'mental games'. mungkin itu yg bikin gue terkesan serius kali. kali loh..

    honey, you are in Sin right? you can access the star or any msian newspaper online right? do you think.. or other people think, the msian people protect the employer who did this evilish act ke siti hajar? do you think they keep quiet about it?

    maybe in this blog or beberapa forums mereka memaki indon maids deserve to be treated like that because they are stupid. tapi kenyataan yg ada honey, gak begitu! mereka gak sesadis itu hahaha.. gila kaliiiiiiiiii! kalo iya gue udah kabur dari dulu deh.. mereka ngomong begitu karena dimulai oleh orang indonesia yg hantam kromo langsung masuk blog/forum dan memaki hamun orang msia.. ya marah lah pastinya dong..

    ini kenapa persoalan mano vs TT jadi ngomongin beginian???

    @TT sang pedofili, iye gue setengah Indo. gede besar di pulomas! sekolah juga di sono. nasgorkam kebon sirih udah gak enak ye.. rasa jamu gitu jadinya. banyak copet lagee. ada tempat makan yg laen lagi gak yg ok?

    ReplyDelete
  65. @ honey;
    betul..betul dr nada2 komennya sgt memihak ke salah satu. Seharusnya jgn bgtu kan? sesuai dgn kata2nya "Don't talk about culture, none is ours because we are not bangsa pure breed.

    ReplyDelete
  66. @TT sang whatever, gue gak membenci Indo. but I dont like the way they act. If you keep doing this, gak reason out maksud gue, kita gampang dihasut, gampang dipecah belah,gampang disusupi, gampang dibeli. Nantinya jadinya negara Indonesia gempah ripah loh jinawi air dan garam cukup menghidupi mu bakalan jadi kayak Pakistan! Peraaaang melulu. Please save something for your children's future... better buktikan nationalisme kamu by building the country, and not attacking your neighbour. kalo lo perempuan, lo sebel sama tetangga lo, tiap hari beranteeeeeem sampek lupa masak lupa urus anak bersihin rumah, laki lo bete gak sih sama lo hihihi? bete kali ye..

    ReplyDelete
  67. Huahahahahaha sygnya gwa cowo jd kaga tau tuh!

    ReplyDelete
  68. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  69. @honey;

    I think u've misunderstood i meant not you but to dian. She also half indonesia as well. Hehehehe sorry dian, gwa bw2 lu nih.

    ReplyDelete
  70. @TT sang pedofili

    oh ok i am was wrong hehheh sorry..kenapa kamu ga buat nama dian di sana takut dian menyirap ya hahhahhah..

    ReplyDelete
  71. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  72. andrew - nampaknya kamu baru disini. have u read all the posting??? i suggest u read. don't look at one side only, ok? and how about comments from indons? harus kami berdiam diri?

    lihat aja kamu sudah memaki aku ; 'kamu semua bangsa malingsia memang biadab... tak bermarwah, tak bertamadun, nenek moyang kamu pencuri dan perampok!!! ' bagus sangat perangai mcm tu?

    DAN SATU LAGI BUKAN AKU YG CAKAP MUKA DEWI MCAM ORANG GAJI, BONGOK!! JGN CAKAP MEMBABI BUTA DAN HENTAM KROMON.

    DAN PANGGIL AKU PELACUR?? marah sekali kau sama aku? kenapa? sakit hati? nampaknya kami telah berjaya mengusik kamu!

    kau hanya berani di sini aja kerana aku tengok kau!! aku tak terasa pun ... tapi kau terasa sampai sanggup panggil org pelacur!!

    is that all u can say.
    u just gave yourself a bad impression!!

    ReplyDelete
  73. @honey,

    Setelah aku baca lagi koment aku diatas ternyata i forgot to put dian's name:-))..

    ReplyDelete
  74. Aurora, will u read my next comment please? saya memang baru disini. adakalanya orang memang harus dipelakukan seperti itu untuk menyadarkannya. saya minta tolong agar "focus" dan jangan melebar kemana2. saya tidak hanya berani dikandang, saya pernah berlaku serupa pada warga kamu ketika saya di KL, itu menunjukkan saya tidak takut. saya ngerti kamu tersinggung dan maaf jika ucapan itu terlalu kasar walau saya rasa lebih kasar sindiran kamu dan berbagai perkataan yang tak senonoh. tak pantas kalau wanita berkata seperti itu.

    saya memang akui malaysia negara yang asik buat dikunjungi(many times i've been there). tolong janganlah kamu buat semua itu pergi dari pikiran saya dengan beranggapan semua warganya punya cara bicara seperti itu.
    terserah mau pikir apa tentang orang lain. itu hak kamu kok.

    ReplyDelete
  75. andrew, kalau panggil org pelacur tidak kasar bagi kau, kau silap besar. kita ada adab dan i don't expect that from u for what u have done!!

    kau lemparkan tuduhan ini kat aku sorang jer dan secara peribadi. aku cuma balas balik apa yg telah dihentam dan maki hamun. kau baca balik comment aku, tolong ya!

    kau salah org beb!! ada yg lebih teruk lagi, tak pulak kau maki dorang pelacur?? cubalah kalau berani?? i have just put u in my BAD book!!

    Aku pun gi gak kat indonesia setiap tahun ke hampir semua bandar utama, tapi tak perlulah nak heboh kat sini. bukan tempatnya. i have my own prescription about indonesians and the people and bad one about you! sorry beb u just cause a damage!!

    ReplyDelete
  76. andrew - anyway APOLOGISE ACCEPTED!! just don't do that again to anyone.

    ReplyDelete
  77. andrew - jgn bikin org indonesia malu sama kamu! sebab ramai yg beradab sopan!

    ReplyDelete
  78. @honey
    wise man or woman...seseorang yang berani mengakui kesalahannya adalah orang yang mempunyai jiwa yang besar...

    ReplyDelete
  79. hi junus apa kabar kemana aja si kamu sibuk ya..baru lihat tu comment mu,you know i miss you alot whahhahahhaha i mean miss you comment..junus yang kamu tanya wise women or man..tanya siapa tu? tanya saya atau orang baru yang caci maki si aurora itu?

    ReplyDelete
  80. @honey
    Anak sekolah dah mulai vacancy.jadi ramai kegiatan yang lebih bermamfaat disini sekarang.
    kalau komentku dulu itu karena waktu itu saya terprovokasi oleh tt.sekarang kita lebih baik bersikap rasional saja.akhir akhir ini isi posting blog semakin tidak nyambung.semakin tidak rasional.lebih baik kita tunggu siapa yang benar benar serius untuk mengatakan kebenaran..
    tentang wise man or woman itu...saya tak tau betul honey tu wanita ke atau lajang ke?
    takut salah panggil jadi yah..lebih baik panggil kedua duanya..

    ReplyDelete
  81. hi junus good morning apa kabar?ya saya pun suda merasakan nya kalu topic yang di tulis tukang blog ni banyak mengapi2kan keadaan.ahirnya jadi huruhara disini saling caci maki dan segala macam.mungkin itula yang dia ingin kan i don t know.tapi ada baik nya juga tu bisa kenal orang malaysia orang indonesia dan sipat2mereka.setiap komen yang saya tulis tiada yang terlalu mendalam takut tamba memburuk kan lagi keadaan.ya banyak kegiatan yang lebi bermanfaat yang bisa kita lakukan.saya suda menamat kan pelajaran. dan pekerjaan saya mengunakan computer jadi hari2 saya bisa pegi ke blog ini bacain comment2disini ambil yang baik nya saja yang tak baik nya tak usa di masukkan dalam hati..

    junus i am girl yeah single hehhhee

    dan saya rasa kamu masi bersekola kan?

    ReplyDelete
  82. @honey
    saya sudah punya sepasang anak...istri masih satu.benar yang kamu bilang sampai saat ini saya terus "sekolah" dalam artian masih terus belajar dari siapapun yang saya anggap lebih tau dari saya sendiri.
    my occupation is technical support in sonyericsson indonesia...
    loh..kok jadi isi bio data begini yah..kkk
    out of topic nih honey.

    ReplyDelete
  83. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  84. hi junus

    yeah out of topic nanti dimara sama love sense heehhe
    tapi ga ada topic baru si.

    kamu punya prinsif yang bijak untuk terus belajar wah itu bagus sekali.
    kamu juga have a great job
    have a 2 kids and beauty wife wow that is great family.jangan tamba istri lagi ya whahhahhahhaha

    love sense adala TT kalu bukan TT pasti teman baik nya kalu bukan teman baik nya pasti orang bayaran nya whahahaa

    ReplyDelete
  85. Istri satu aja tidak habis habis...wkwkwk
    istri cukup satu...tidak mau ikut P.Ramlee lah
    soal lovesense is tt semakin menguat ketika posting luahan hati dan mano tidak pernah kata cinta pada tt.
    that,s so private statement.
    kita tidak akan pernah cerita tentang isi hati kita kepada istri sendiri kepada orang lain kan?

    ReplyDelete
  86. we're 'indonesian people' ga bangga maen caplok inheret bangsa or negara tetangga laen. coz qt kaya banget seh kebudayaan dari sabang ampe merauke.. Please lah MalingSIA mikir apa ga punya identitas sebagai bangsa KAU. RASA SAYANGE GITHU Hik Hik malu x ngaku2.. Aku sampai titik darah AKU belain MANOHARA. Yg tau yg terjadi di dalam kamer FUCKRY hanya ALLAH SWT, MANO, n si BOTAK yg tahu.. we'll see in court aja lah. Smoga MANO bertindak cepat laporin interpol. Selesaikan sampe Mahkamah Internasional biar dapet keadilan yg pantas.. Bwat Psikopat hipersex cepetlah tobat.. Perempuan itu bukan dijadikan budak hawa nafsu.. Allah menitipkan wanita2 sebagai istri untuk dilindungi..

    -Marie- Love & Proud being Indonesian People. MERDEKA.

    ReplyDelete
  87. this is not healthy debate..such creep! stop being childish everyone..anyway may Allah bless malaysian..just be patient, cause the truth will reveal soon..may tt finds a lady that well educates n nice n sincere to our peoples...

    ReplyDelete