Sunday, June 21, 2009

and yes I Love U, say MANOHARA.

Berita Pertama "Model Cantik Di Culik Suami".
Apa kah logik/benar suami menculik isteri, culik untuk apa, culik dari siapa.

Berita Kedua "Artis Di Selit-Selit oleh Suami"
Apa benar suami selit-selit isteri, selit untuk apa, selit dibahagian mana.

Berita ketiga "Manohara Di Rogol Suami"
Apakah istilah rogol, rogol untuk apa, apa bisa bersuami dengan perogol.

Rogol, Culik dan Selit, inilah rumusan yang hendak dibawa oleh Dasiy Fajarina terhadap Tengku Temenggong, supaya dendam kesumat yang membara didadanya akan dapat kepuasan, Dasiy Fajarina telah puas kerana dapat mengaibkan TT dan dapat menfitnahkan Raja Perempuan Kelantan. Dasiy Fajarina puas kerana berjaya dengan langkahnya itu untuk menjadi terkenal diseluruh Indonesia. Dasiy Fajarina puas kerana dapat bayaran berupa wang dari produksi yang mengambil anaknya menjadi pelakun dan Dasiy Fajarina tidak akan merasa puas apabila beliau akan menjalani hukuman penjara nanti.

Tidak ada tempat bagi Dasiy Fajarina di Indonesia kerana sudah terbongkar bahawa dia adalah seorang PENJENAYAH di Perancis, hukuman Penjara selama 18 bulan sedang terngangga menanti kehadirannya. Walau pun tidak ada ekstradisi diantara Indonesia dan Perancis adalah mungkin pemerintah Indonesia akan memberi kerjasama kepada Kerajaan Perancis untuk membawa Dasiy Fajarina ke Perancis bagi menjalani hukumannya.

Indonesia sebagai sebuah negara yang anti keganasan, yang prahatin terhadap rakyatnya diluar negara akan tetap dengan prinsipnya bahawa yang bersalah akan tetap menerima hukuman tak kira dimana mereka berada. Maka seorang rakyat Indonesia yang diseksa di Perancis akan mendapat keadilan kerana seorang rakyat Indonesia yang sekarang berada di Indonesia akan dibawa ke Perancis untuk menerima hukuman.

Salihah akan merasa puas sekiranya Dasiy Fajarina di penjara di Perancis, puas Salihah kerana menegakkan KEADILAN, tapi lain pula puas Dasiy Fajarina, dia puas diatas sifatnya yang pendendam dan berniat JAHAT. Tapi Salihah tidak akan puas sekiranya pemerintah Indonesia tidak membantunya untuk membawa Dasiy Fajarina ke Perancis.

Manohara yang hanya sekadar melapurkan bahawa dia di rogol, di culik dan di selit-selit mendapat liputan meluas dari media di Indonesia yang tidak terbukti benar tapi Salihah yang telah terbukti di seksa dengan kejam oleh Dasiy Fajarina belum lagi mendapat liputan media dan sekiranya media di Indonesia jujur dan betul untuk membantu rakyatnya yang terseksa pergilah ke Perancis untuk mendapat berita yang jelas lagi tulus untuk ditayangkan.

Sekarang Salihah dibantu dan diurus oleh Asosiasi Kota Nice.

41 comments:

  1. Dunia selebriti dunia sementara, sampai saat keglamoran akan hilang begitu sahaja, Yang tinggal ialah dignity seseorang, akhlak mulia dan budi yg baik...

    ReplyDelete
  2. urus saja yang punya kelainan sex itu...ngapain sibuk betul nak urus perancis,urus pembantu urus saja kelantan chicken phedopil sex maniac itu...cuihhh

    ReplyDelete
  3. TT sudah BOTAK,PENDEK,KELAINAN JIWA LAGI!!! Hahaha

    ReplyDelete
  4. @Independent^Women & Junus - Bahasa menunjukkan Bangsa, fikirkanlah sendiri. Mencaci dan menghina kejelekan makhluk Allah adalah seperti anda mencaci dan menghina ciptaanNya dan tidak lain dari mengambarkan kekurangan anda sendiri.

    Biarlah hukum berjalan, pasti yang salah akan dihukum - di dunia dan akhirat.
    Sistem perundangan di Malaysia, setiap tersangka dianggap tidak bersalah sehingga terbukti sebaliknya. Siapa saja yang terbukti bersalah akan dihukum menurut undang2 yang ada, walau keluarga DiRaja sekali pun. Pepatah Melayu 'Raja yang adil Raja disembah, Raja yang zalim Raja disanggah'.

    ReplyDelete
  5. Pro-Mano kehilangan kata2. Tiada hujah untuk membela Mano. Akhirnya kata2 makian sahaja yang mampu dihamburkan. Menunjukkan betapa bebalnya mereka. Terpedaya dengan air mata seorang penjenayah wanita.

    ReplyDelete
  6. Pro-Mano dah speechless dah sekarang. Sekarang mereka ini hanya boleh berkhutbah dekat sini, mula ayat dengan Bismillah, Assalamualaikum. Tapi buta hati. Sekarang cacian mereka, makian mereka, mereka tengah jilat dan makan balik semua itu.

    Terima kasih kerana anda orang-orang Pro-Mano telah menunjukkan tahap IQ yang cukup rendah dan secocok untuk menjadi peminat Mano.

    ReplyDelete
  7. @Independent^Women & Junus,
    " Salihah akan merasa puas sekiranya Dasiy Fajarina di penjara di Perancis, puas Salihah kerana menegakkan KEADILAN, tapi lain pula puas Dasiy Fajarina, dia puas diatas sifatnya yang pendendam dan berniat JAHAT. Tapi Salihah tidak akan puas sekiranya pemerintah Indonesia tidak membantunya untuk membawa Dasiy Fajarina ke Perancis.

    Manohara yang hanya sekadar melapurkan bahawa dia di rogol, di culik dan di selit-selit mendapat liputan meluas dari media di Indonesia yang tidak terbukti benar tapi Salihah yang telah terbukti di seksa dengan kejam oleh Dasiy Fajarina belum lagi mendapat liputan media dan sekiranya media di Indonesia jujur dan betul untuk membantu rakyatnya yang terseksa pergilah ke Perancis untuk mendapat berita yang jelas lagi tulus untuk ditayangkan."

    APA KAMU BERDUA BODOH BANGAT SPT LEMBU HINGGA TIDAK EGERTI APA YG DITULIS DIATAS..FIKIRAN KAMU BIAR OBJEKTIF..NNT SEMUA PEMBACA BLOG INI BERANGGAPAN KAMU BERDUA MMG TOLOL..

    ReplyDelete
  8. seandainya ada kata kata yang lebih indah untuk ditujukan pada manusia bejat satu itu pasti saya peruntukkan untuk si bejat itu!!!

    ReplyDelete
  9. hua..ha..ha...
    merdeka aja di kasih belagak macam orang hebat jer...orang cina ama india memang mantap disana

    lihat kedubes anda disini....
    menyedihkan...bendera tiruan diinjak injak dibakar diludahi...ganyang malaysia mulai marak akibat ulah blog tolol ini..

    mano sudah lantik peguam malaysia..
    ini menandakan bahwa dia serius dan merasa benar telah dizalimi

    ReplyDelete
  10. Love Sense selalu bilang Daisy penjahat dan akan dipenjara. Mana buktinya??????? Nyatanya dia masih di Jakarta. Harusnya Pilisi Perancis sudah menangkapnya dong klo dia memang bersalah

    Ngomong ga ada bukti artinya FITNAH!!!!
    Tukang HASUT!!!!
    Tak tau diri dapat bayaran dari TT berapa kamu

    ReplyDelete
  11. This is indeed VERY odd..only 11 comments? :))

    ReplyDelete
  12. cairolyn07 said...

    Pro-Mano kehilangan kata2. Tiada hujah untuk membela Mano. Akhirnya kata2 makian sahaja yang mampu dihamburkan. Menunjukkan betapa bebalnya mereka. Terpedaya dengan air mata seorang penjenayah wanita.
    June 21, 2009 11:32 PM

    So true. :) Infact kalian yg pro-mano hanya mampu mencaci kami sahaja. Tiada debate yg sihat. Maki aja. Dah kehilangan modal. Lagian akan kehilangan modal pabila kes ini TT menang, malu kalian semua pro-mano. :)

    ReplyDelete
  13. Independent^Woman said...

    TT sudah BOTAK,PENDEK,KELAINAN JIWA LAGI!!! Hahaha
    June 21, 2009 5:26 PM

    @Independent woman, i think you are NOT independent enough and in the wrong channel. Please go to channel ~@@~!@~&*^%&*%*&$%.


    Manohara say 'i love you' kepada TT?, siapa yg mahu siapa balik yahhhh??? :)

    ReplyDelete
  14. Sapa bilang pro mano mesti mencaci maki. Bagiku logika dan bukti itu yang bicara

    ReplyDelete
  15. Sampai jakarta mano langsung minta cerai!!!
    kenapa lama sangat??? ape nak pangeran tu nak tunggukan??? tak punya harge diri ke ????
    talak tigelah cepat!!!!

    still want indonesian woman ke??
    kemarin ada tak cakap cam tu??

    ReplyDelete
  16. Junus indon - mano kahwin kat malaysia minta cerai kat indon? Undang-undang apa yg mano pakai ini? Masuk akal tak? Marriage certificate was issued in Malaysia dol!!! Yg kau pergi merapek ... nak ikut bebal mcm dia kenapa? Jng kau jangkit bodoh mano tu kat kau junus...ooi! kecik aku tgk kau tau!!

    ReplyDelete
  17. Yang ajak kawin dekat malaysia SIAPA????
    yang paksa kawin ke malaysia SIAPA???
    Yang undang datang tapi langsung dipaksa kawin dekat malaysia SIAPA????

    jangan tambah malu lagilah!!!!

    ReplyDelete
  18. junus indon - jawapan kpd soalan kau tu mestilah tt tapi kau suruh ceraikan mano, tidak boleh dilakukan kalau mano kat indon, bedol? mano kena dtg malaysia, tuntut cerai, laporkan. sebab dia tertakluk kepada undang-undang malaysia? Kau suruh aja dia kalau berani dtg malaysia, uruskan penceraikannya tu... aku tak tahulah kalau indon kahwin kat tempat lain boleh cerai kat lain. sebab aku tengok ramai indon perempuan kahwin kat negeri dorang lepas tu boleh kahwin kat malaysia lagi satu. sukahati mak pak they all jer. macam tahu undang-undang, lepas tu bini org boleh kahwin dua. Indon kau tulah?

    ReplyDelete
  19. tanyalah sama tt hebat kau tu???
    kalau mau kawin..nak paksa,nak rogol...
    mau enaknya saja....suruhlah dia talak kalau masih punya harga diri...cuihh...botak!!!

    ReplyDelete
  20. junus indon - kau jgn bimbang, skrg mano dah pasang lawyer malaysia untuk proses penceraiannya. itu yg sepatutnya dia buat dari dulu lagi. bukan terpekak pekik kat seberang sana... kita tunggu! sementara tunggu tu, may i suggest that u stop maki hamun org? boleh kan, jub?

    lepas mano cerai nanti kau bolehlah nikah ngan mano... just make sure kau tak botak, pendek dll.

    ReplyDelete
  21. hue..he..he...tak ada yang bimbang disini...
    tak ada yang pekik pekak dari sini...
    jangan tambah malu marwah kelantan karena tak punya harga diri...

    cuma sayangkan sikap pangeran anda itu...udah jatuh sangatlah harga diri pangeran anda itu.

    tak payahlah pusing pusingkan mano...

    lain kali suruh bercermin dulu sebelum suka sama wanita...
    just make sure too...si fuckry itu tak berbuat aniaya dengan istri berikutnya...
    haooo...sapa nak kan duda botak penek phedopil???

    ReplyDelete
  22. junus indon - u wrote
    lain kali suruh bercermin dulu sebelum suka sama wanita...

    mano tak bagus utk tt? itu memang kami semua tahu tak payah kau tulis. Is that what u are trying to tell us? be careful on what u write. takut makan diri sendiri... malu nanti. aku tak dpt nak tolong kau

    ReplyDelete
  23. @kayangan: Suka2 akulah mau independent mau tidak, apa urusan kaw!! Urus dirimu sendiri! Saya mau di channel/bloq ini atau tidak suka2 aku! Siapa kaw larang2 aku!!

    ReplyDelete
  24. Yang kata diperkosa tapi lantas datang ke Malaysia jumpa keluarga TT KENAPA?
    - Adakah dipaksa keluar dari Indonesia supaya keMalaysia?

    Yang kata diperkosa tapi tidak menolak lamaran TT dan kenapa Manohara tidak melaporkan dahulu bila ada bukti perkosaan yang masih fresh, KENAPA?

    Yang sudah melantik lawyer keliling pinggang tapi masih tidak lapor ke polisi ditempat kejadian (Malaysia) KENAPA?

    Yang disilet-silet tapi boleh terjun mandi air laut seperti divideo, KENAPA?

    Yang Manohara balik ke Indonesia, tidak langsung dibuat visum, KENAPA?

    Yang Daisy anak 15 tahun tapi diberi izin malah diikutnya Daisy sekali naik cruise dengan lelaki bukan muhrim, berdugem dengan pakaian menjolok mata turut diikuti siDaisy, yang memakai kebaya menunjuk separuh buah dada, yang terima pendinding yang ternyata bukan ajaran Islam, KENAPA?


    @ junus - melantik lawyer aja tapi masih tidak ada satu pun lawyer yang suruh Manohara buat laporang di Malaysia seperti seharusnya, buang masa sajaha.
    kalau hendak membela orang pun, lihat pada bukti, bukan hanya kata-kata.
    tak ada yang jerit-jerit, pekik-pekik dari sana? yang saya lihat di tv indonesia siHotman itu apa? menyanyi? Itu bukan jerit-jeritkah yang dilihat ramai orang?
    siaran televisyen Indonesia boleh dilihat melalui cable orang yang diMalaysia, Singapura mahupun Jepang. Jangan cuba membohongi kami juga.

    @ festananda - Bukti Daisy diburu polisi Perancis ada, dan kenapa polisi Perancis tak boleh menangkap Daisy? Kerana dia tak bisa diextradisikan dari Indonesia.
    Cari fakta sebelum melulu cakap orang sana sini tukang hasut. Bukti yang boleh dilihat dengan mata kepala sendiri banyak, jangan nak dengarkan kata-kata saja.

    ReplyDelete
  25. uy'2 kok judulnya gak nyambung sihh ama beritanya,,, kan gue pengen tau emang bener si mano bilang i luph you ama TT? isinya malah ttg ibu daisy??

    ReplyDelete
  26. udah gua bilang...blog ini cuma buat orang senewen aja...jaka sembung bawa golok dari awal bolg ini dicreate..

    ReplyDelete
  27. Thankyou for Datok Kadar Shah, Kelantan Royal relative,
    who helping Manohara escape from singapore,
    besides Singapore police and FBI.
    Point no 1 : Malaysia have a good people too.

    Check & Recheck Magazine, which has good relation with TT,
    inform that TT make proposal with a lot of money,
    so as to Mano not continue the case but refuse
    by Mano.
    Point no 2 : Mano & Deasy not greedy.

    People of Indonesia not believe Mano until she get
    VISUM from forensic specialist doctor with 27 years experience,
    for the vital was with female doctor.
    The visum result is Mano body had a lot of slash and
    her vital was damage.
    Point no 3 : Mano has backup with 17 lawyer include
    Hotman, Farah, Elza syarief etc because they belived
    Mano was true.

    Indonesia proud to become democratic country.
    The media, people have a freedom which
    we can give for any cost.
    If our President wrong people and Media
    will protest.
    Point no 4 : I hope Kelantan will become the first
    REPUBLIC in Malaysia. Why you support the Royal family
    which lost of "MARUAH KERAJAAN".
    Royal family have special rights from they born.
    We live now in modern time not in ice era.

    Point no 5 : Mano now has casting to become tv / moviestar.
    and will have a contract almost 12.000.000.000 rupiah.
    I pray Mano will continue her new live will happiness.
    Because she still 17 years old.

    Point no 6 : when "MAJLIS" invite TT, he will be ashamed
    now, not has "BERBANGGA-BANGGA" anymore,
    because now TT still alone in 31th years.

    If Royal Family had a good religion in "ISLAM"
    why Tengku Anis involve almost all project in Kelantan ?
    How greeedy ..
    Why Tengku Fakhry drunk every night ?
    Point No 7 :
    The people of Kelantan just silence
    because Royal Family untoucheble,
    they above the law in Malaysia.

    Deasy was came to Frence embassy to Clarification
    of her status in Interpol.
    Point No 8 : She get news that
    no prove of she was become list in Interpol.

    ReplyDelete
  28. DON,T FORGET...before you leave this blog :

    Agar Blogging seperti itu agar tidak semakin berkembang kemana-mana, sebaiknya kita bersama-sama berupaya mencegah agar blog tsb dihapus oleh blogger dengan cara melaporkannya ke blogger.

    Caranya:
    1. Buka http://help.blogger.com/bin/request.py?&contact_type=hate_speech&blog_ID=&blog_URL=
    2. Masukkan http://toughlane.blogspot.com ke kotak yang telah disediakan

    Selanjutnya kita tinggal berdoa semoga blogger mengabulkan permohonan kita. Silahkan cara ini diinfokan ke rekan member grup, semoga dengan semakin banyak yg melaporkan akan semakin cepat blogger meresponse.

    ReplyDelete
  29. @AnneAdaire
    Jumpa dengan kluarga TT setelah diperkosa ya minta pertanggung jawaban TT untuk dinikahi dong.

    Tidak dilaporkanya luka yang masih fresh, karena Mano tidak mungkin bisa keluar dari Kerajaan karena dia dikurung TT dan slalu ada bodyguard dan hanya boleh kluar kalau bersama-sama TT atau kluarga kerajaan lainya. Mano mau ketemu ibunya saja tidak boleh dan dipersulit sampai ada larangan masuk untuk Daisy ke Malay kan, dulu itu?? Coba pernahkah kamu liat Mano berjalan sendiri tanpa didampingi orang istana??

    Melapor ke Polisi Indonesia dulu karena tak mungkin bagi Mano ke Malay lagi mengingat baru saja pasca kejadian kaburnya dari Singapura bisa-bisa nanti diculik kerajaan lagi. Sambil mengumpulkan bukti dan lawyer tentunya. Lagian melapor ke polisi Indonesia dulu yang nantinya laporan beserta bukti-buktinya dilimpahkan ke polisi Malay dengan bantuan kedubes.

    Lukanya kan sudah agak lama kejadiannya, jadi bukan luka baru yang sakit, makanya bisa mandi dilaut dong. Kalau Bukti foto disayat itu kan memfotonya setelah kejadiannnya jadi masih baru.

    Mano tidak langsung buat visum karena merasa berterima kasih dengan media yang telah membantu dalam memberitaannya sampai akhirnya dia lari dari Singapura. Makanya dia membalas budi media dengan bersedia diwawancarai kapanpun. Lagian dalam visum kan ditentukan pihak kepolisian yang meminta untuk melengkapi laporannya.

    Masalah membuka aurat itu berpulang pada kepribadian masing-masing. Aku ga coment untuk itu. Karena bukan hakku

    Soal Daisy karena tak bisa diextradisikan dari Indonesia? Harusnya kan bisa Polisi Perancis bekerja sama dengan polisi Indonesia untuk mengusut kasus itu!! Tapi nyatanya kelihatan adem ayem gitu

    ReplyDelete
  30. Mano dan ibu Daisy kayaknya hanya pengin cari sensasi dan menguras hartanya TT. Lihat aja gaya Mano seperti orang kaya tasnya aja harganya puluhan juta, tidurnya di Hotel bintang 5, trus bicaranya sombong sekali. Mungkin dada Mano terkena cakaran burung setelah itu baru di foto. Soalnya tanganku yang kena cakaran burung dan kucing juga seperti itu. Kalau silet bekasnya pasti masih ada nyatanya dada mano tak ada bekas sama sekali, liat aja Mano kan selalu pake baju berdada rendah. Tolong orang2 yang shoting bareng Mano dadanya Mano ada bekas goresan apa tidak ? Apa jadinya kalau bu Daisy dan Manohara jika terbukti mengfitnah dan memeras TT pasti akan kena hukum cambuk

    ReplyDelete
  31. Love sense...walopun kata surat itu Daisy bersalah...kenapa police dari prancis tak tangkap-tangkap? Mungkin karena tidak ada bukti yg benar. Kalo kamu berkata jangan bela orang senegara...jadi mengapa kamu membela TT. Mungkin memang benar derita Manohara kerena selama ini diseksa...kamu hanya cakap karena kamu tak tau. Kalo kamu yang diseksa anak raja...pasti kamu akan juga bersuara!

    ReplyDelete
  32. festananda
    "Tidak dilaporkanya luka yang masih fresh, karena Mano tidak mungkin bisa keluar dari Kerajaan karena dia dikurung TT dan slalu ada bodyguard dan hanya boleh kluar kalau bersama-sama TT atau kluarga kerajaan lainya."
    mano yang tak cantik langsung tu still wife TT,nak buat ape report polis,rogol tu istilah utk ape?cb fahamkan seblum utarakan komen.

    ReplyDelete
  33. ms.rider
    mana mungkin lapor polisi, apa TT mengijinkan, boleh? pastinya ga kan..Mano pergi sendiri aja tentunya ga dibolehin, Coba apa kamu pernah liat mano jalan sendiri?? pasti ditemani orang kerajaan kan,nanti bisa-bisa mano kabur dari TT kan, untungnya mano bisa kabur di Singapura karena penjagaan yang lengah. Mano dikurung TT ga dibolehin ketemu ibunya, karena klo sampai ketemu pasti mano balik jakarta karena TT sering KDRT sama mano dan tentunya semua kaburukan TT akan terbongkar apalagi media selalu membuntuti mano yang pada akhiranya TT ketahuan jahatnya

    ReplyDelete
  34. kalao mano memang memfitnah tt silahkan mau dihukum mati juga semua rakyat indonesia pasti mendukung...
    tapi bagaimana bila tt yang memfitnah,bagaimana kalau semua yang mano bilang benar adanya?? tetap bela dia ke?? semua pasti takut untuk hukum dia ..
    biar pengadilan yang jawab...

    ReplyDelete
  35. Cape deh, tiap hari perang urat saraf.
    Let's start to make money online. Anak-anak muda Hongkong dan Singapore sibuk Cash Money Online cuman promote RingTones:Chek It Videos Here :

    http://offto.net/money_423d

    ReplyDelete
  36. oh my gawwwdddd!!!
    kenapa pro-mano ni, ckp tak professional?
    oh my gawwddd, it shows,mmg suka maki hamun.
    pro-tt slumber badak je tepis hujah2 pro mano.

    oh my gawwwddd!!!!

    ReplyDelete
  37. Bingung juga nih siapa yang salah..., daripada bingung mending dengar/download music di www.musicinbox.info

    ReplyDelete
  38. kelurga kerajaan malaysie adalah keluarga binatang sehingga mempunyai keturunan binatang juga seperti anjing yg tidak punya perikemanusiaan,, bagaimana bila itu terjadi sm saudaramu perempuan atau ibumu.?
    berfikirlah... anjing ya tetap anjing (TT)..

    ReplyDelete
  39. pepatah mengatakan " buah jatuh tidak jauh dr pohonnya ". nah itu jangan-jangan bpk TT jg dulu spt kelakuan anaknya.. suka seksa perempuan, wuihhh... keluarga kerajaan apa tuh,,, cocoknya kelurga kerajaan maniak sexxx..

    ReplyDelete
  40. orang malaysie tingkahnye macem tak diajar...

    perilaku binatang, makanya disana banyak perampokan dan pemerkosaan krn pemerintah dan kerajaan sendiri bejat, pers dikekang..

    keturunan binatang...

    ReplyDelete