Tuesday, June 30, 2009

Nasib Kadar Shah sama dengan Dasiy Fajarina !

BERITA TERBARU DARI MALAYSIA.


KADAR SHAH JADI BURUAN POLIS MALAYSI.

DASIY FAJARINA JADI BUROAN POLIS PERANCIS
lari ke Indonesia.

Kedua-duanya menghadapi 'KES JENAYAH BERAT'
boleh dihukum "MATI" atau di "PENJARA"
sekiranya Dasiy Fajarina didapati bersubahat?

Kadar Shah mengaku telah bersubahat dengan Dasiy Fajarina dalam kasus Manohara apakah tak mungkin Dasiy Fajarina pula bersubahat dalam kes Kadar Shah dan 'SENJATAPI & PELURU HIDUP'. Sama-samalah kita tunggu penyiasatan POLIS Malaysia yang cekap dan tepat.

112 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Kadar Shah Kadar Shah...shame shame...late last month you made a statement saying you had the blessing of Kelantan royalty to help bring Manohara back to Jakarta. Now you are searched by the Malaysian police. Tak kisah ada party yg ingin mengatakan polis Malaysia tidak reliable, huh jgn underestimate SB polis malaysia. :)

    Adeh, nasib sama macam Daisy

    Lagi Lovesense, lagi...

    ReplyDelete
  3. And isn't it obvious now this case about Daisy, Kadar Shah, is a minus point for Mano's so called case vs TT...kesian...Kejahatan ibu daisy sudah terang lagi suluh, kadar shah statement bengong sekarang nak kena charge for illegal possesion of senjata api. Mender la..

    ReplyDelete
  4. and Mano might send sms to TT again..

    I love UUUUUU with all my hrt
    I'm T's baby nyo nyo ko ko bobo me jean you tarzan kwa kwaaaaaaawww...

    ReplyDelete
  5. a bunch of crook!! crook mesti nak kawan ngan crook, shame shame!

    ReplyDelete
  6. S.8 of Firearms (Increased Penalty) Act 1971 states: any person who is in unlawful possession of a firearm shall be punished with imprisonment for a term which may extend to 14 years and with whipping with not less than 6 strokes...

    dato' sabo je lah time kena rotan yee..tu baru rotan dunia, belum rotan akhirat...

    ReplyDelete
  7. hmm.. semoga topik ni tak sepanas topik sebelumnya yang sudah hampir membuat gempa. Aurora n Junus n Festananda bagaimana kalau kalian bertiga berteman, pasti seru tuh..boleh lah fes berkunjung ke tempat aurora di KL atau sebaliknya, tapi jangan pulak fes bawa pistol atau aurora bawa setrika n silet, kecoh pulak nanti..wakakakak...

    @honey.. r u singaporean? boleh tak tolong bagi info apartment kat sana yang biasa disewa para backpackers dengan harga berpatutan? kabari ya. ada plan r nak melancong kesana.

    @aurora..
    saya teringin sangat nak ke langkawi, dah puas pusing2 KL dah. bagilah info macamana nak ke sana from KL.

    saje nak out of topik, x pe lah yer.. jangan x jawab tu..

    ReplyDelete
  8. andrew - for fes to come to KL not a problem ya! she is most welcome but NOT YOU!! you are not welcome...

    u owe me an apologise for calling me pelacur!! i am waiting and counting .... u *+"*"รง. tunjukkan sedikit adab disini.

    ReplyDelete
  9. ish.. marah sangat ker Aurora ni?? ok Aurora.. i will show u that i am a gentle (x tau lah u nak ckap pe gi) sebagai seorang lelaki i say: "hai Aurora, saya minta maaf atas perkataan saya tadi. berdampak buruk sebagai pendatang baru. saya berbesar hari untuk meminta maaf pada kamu..". semoga kamu juga ada timbal baliknya untuk semua komentar yang diberikan next time. dan untuk semua tetaplah fokus pada masalah jangan sampai merembet2. saya mau lihat komentar kamu atas permintaan maaf saya yang nantinya akan mencerminkan kamu dipikiran saya..

    ReplyDelete
  10. andrew - as a token of appreciation, i will ignore your comment!

    ReplyDelete
  11. siapa yang berbesar hati dan siapa yang tidak. kenapa kamu tidak komentar. bukankah saya sudah memenuhi kebutuhan "adab" disini? semua komentar saya sudah terbaca orang, come on girl.. apa ada yang masih kurang?

    ReplyDelete
  12. Aurora, i will keep an eyes on you. disini (blog ini) kamu saya anggap cerminan wanita Malaysia (melayu). saya akan melihat terus apakah kamu bisa berubah pada komentar2 kamu. saya telah membaca semua komen dan yang paling menonjol adalah kamu. semoga ada perubahan..

    ReplyDelete
  13. ooo...c,mon aurora
    janganlah cepat terbakar oleh koment koment orang yang sebenarnya tidak berniat untuk jahat
    yang dibahas tt disini nasib kadar shah yang tidak ada hubungannya sama sekali dengan masalah mano dan tt sendiri.
    boleh tahan dikit lar...
    @andrew
    like i said before...orang yang berani meminta maaf dan berubah menjadi lebih baik adalah orang yang mempunyai jiwa yang besar.

    ReplyDelete
  14. hmm... Junus. saya setuju dengan kamu. dimana2 statement itu memang betul. saya harap kamu juga tolong bantu tuk liat komen2 yang diberikan oleh teman kita aurora, saya harap bisa berubah nanti.

    ReplyDelete
  15. Datuk kadar shah adalah seorang pahlawan yg menyelamatkan seorang wanita dari kekejaman.

    Seorang wanita adalah makhluk yg lemah, sabar dan mempunyai perasaan yg lembut. Begitulah cara Allah swt menciptakan manusia yg berbeda antara laki2 dan wanita. Karena wanita dibutuhkan untuk mengasuh dan mendidik anaknya. Sementara laki2 diciptakan kuat dan tegas karena di beri tugas mencari nafkah dan melindungi wanita.

    Tetapi ketika kelemahannya dimanfaatkn oleh laki2 (suami) dg menggasak, menyakiti secara fisik dan jiwa maka manusia apa yg spt ini. Ini jika TT (baca titi bukan titit) terbukti melakukan kekejaman.

    Bagaimana bisa laki2 yg ditugasi melindungi wanita malah melakukan penyiksaan. Ini dunia sudah terbalik-balik.

    Lantas wajar saja rakyat malon melakukan kekejaman pula kepada TKI, karena mereka melihat contoh apa yg dilakukan oleh kerajaan.

    Guru kencing berdiri, murid kencing berlari.

    Atau jangan2 karena makan uang haram hasil pajak perjudian genting, maka segala perbuatan sudah tdk terkontrol.

    ReplyDelete
  16. hi andrew salam kenal..aurora jangan la begitu sangat dia kan suda minta maaf..andrew saya rasa kamu hapus saja comment pertama mu yang yang memangil aurora wanita nakal.jangan la sampai banyak orang yang baca comment itu ok saya rasa that is good idea betul tak andrew..hope you delete the first comment ok..lain x jangan buat lagi ya.
    masala ruma sewa disini saya rasa banyak tapi saya kurang paham.kalu ada saya kasi info but i am not promise becz i really was busy with my duty.

    ReplyDelete
  17. @andrew - hi, saw u asked honey... check out Meropolitan YMCA at Stevens Rd. Walking distance to Orchard Rd. reasonable rate. Cheers!

    ReplyDelete
  18. Kerajaan malon bisa saja mengakui bahwa agama resmi kerajaan adalah islam. Tapi tahukah anda bahwa ini sebagai kamuflase saja dan hanya ucapan di mulut saja. Sama saja seorang mengaku islam, tapi tdk shalat, tdk puasa, banyak berbuat maksiat, dll. Ucapan dan perbuatannya berbeza, ini ciri munafik.

    Malon mengaku agama resmi islam. Tapi judi di genting dihalalkan, pajak dinikmati oleh kerajaan, ini makan uang haram. Bank2 ribawi masih eksis dan bertebaran. Fitnah sodomi terhadap Anwar Ibrahim untuk menyingkarkan lawan politik. Perlakuan budak dan kejam kepada TKI. Hukum bagi pencuri, penzina, peminum khamr, penjudi, tdk sesuai dg ajaran islam. Menerapkan ISA dg kejam dan cara diktator.

    Jadi,masih layakkah mengaku agama resmi islam?, sementara perbuatannya jauh dari islam.

    Fazakkir anta muzakkir..

    ReplyDelete
  19. thanks so much Jibrail 4ur info..(alamak malaikat pun masuk koment juga..) wakakaka.. your reference is good.
    @Honey..
    ok it's good idea. i'll try 2 hapus komen tu. saya coba ok.

    ReplyDelete
  20. Honey, komen yang kurang berkenan sudah saya hapus.. semoga yang diseberang tu tak merajuk berkepanjangan..

    kalaulah dekat dah kuhantar kuntum bunga nan segar untuk mencairkan kebekuan palung hatimu.. permohonan maaf telahpun sampai ke ranah seberang namun tiada komen, ibarat menunggu titisan hujan ditengah kemarau nan berkepanjangan..

    oh Aurora.. andai kau bisa melihat, lihatlah ke dalam mataku, niscaya akan kau temukan seberkas sinar kejujuran nan suci disana.. oh tidak..

    ReplyDelete
  21. Hehehe...Andrew puitis sungguh kau ni.
    Hatiku pun tersentuh dengan bujukanmu.
    Andai aku Aurora, langsung kuberi senyum termanis untukmu...oh Andrew....alamak....

    Btw, all of u, please janganlah isu SARA (Suku, Agama, Ras dan Antar Golongan)masuk komen this blog. Tentang perjudian di Genting katanya diperuntukkan untuk non-muslim.
    Duh, yang ku tahu, semua agama mengajarkan kebaikan. Ga hanya muslim, tapi Kristen, Hindu, Budha pun mengajarkan kebaikan. Kalaupun ada pemeluk agama itu yang melakukan kemaksiatan, itu adalah oknum, keinginan individu.

    Bukan karena dia non-muslim maka melakukannya, karena yang muslim pun bisa saja melakukannya.

    Marilah kita membuat komen yang tidak melukai hati dan mendiskriminatifkan agama lain.

    Semoga next komen will be better...

    ReplyDelete
  22. semoga tidak ada koment yang bawa bawa issue agama,suku dan ras yang menjadi tujuan sebenarnya blog ini dibuat.
    peace all...
    @andrew
    gua suka gaya loe..he..he..

    ReplyDelete
  23. aurora,

    If andrew is an Indonesian, he might be a moslem u know hehe.. cos I read your comment yesterday calling him like infidel or something. In Indonesia, Ridwan can be a Christian, Kristian can be a moslem (Haji some more), Krishna can be Moslem can be Christian, Aditya can be a very dedicated Moslem hehe. It's quite unique there. We're children of Abraham after all. If u want to look it that way.

    Back to Datuk alahai Datuk. Dah jumpa belum yg robbed rumah dia hari itu? Why is he missing now? Tak kan die tak nak tahu menahu pasal maid dan rumah die..

    http://www.mmail.com.my/content/6748-missing-kadar-sought-cops

    ReplyDelete
  24. btw, TT, the rakyat kelantan blog provides more interesting proofs. Are you two a same person? Bodoh sangat lah aku bertanya mcm ni. Takkan dia nak menjawab!

    Semakin hari kutengok si Mano ni tak secantik masa pertama tengok muka dia. I mean, I am not that religious you know. Biasa aja. Tapi seriously, orang yg pake baju gak terlalu terbuka gitu justru lebih sexy loh ketimbang ngeliatin foto si mano waktu di Miss Indonesia dan poto berdua sama si Hotman Hot Preman (samseng) itu. Jauh banget deh.. lebih sexy yg dia pake baju kurung lembayung merah tuh waktu acara kerajaan kelantan yg dia bagi hadiah apa gitu ke rakyat.. itu dia cakep banget cos bajunya pas jatuhnya pun pas ikut bentuk badan dia ummmm. sexyyy...

    ReplyDelete
  25. @andrew...

    Hehehe rayuan lu mantapp!! Maju terus broo gwa dukung!! suit..suit ^ ^

    ReplyDelete
  26. Blog owner said :
    ....apakah tak mungkin Dasiy Fajarina pula bersubahat dalam kes Kadar Shah dan 'SENJATAPI & PELURU HIDUP'.

    Bila masih menduga, berhenti ler cakap.
    x ada guna berkata yang mengarah pada fitnah...

    Life is too short.....,
    sisa waktu hidupmu isilah dengan hal yang bermanfaat karena bisa saja besok engkau sudah berpulang pada-Nya tanpa sempat minta ampun atas segala fitnah yang telah terucap.

    ReplyDelete
  27. dian - i wrote that because he called me *รง%! a decent muslim won't call another person whom he has no clue of a *%/&%! For what I wrote ... come on!!

    anyway he has apologised and i have accepted! He has got my piece of mind already, hasn't he?

    and why are we arguing about this ?? tersasar ...

    ReplyDelete
  28. thanks andrew karna kau menghargai pendapat ku.dan semoga aurora tak mara lagi dengan mu.
    aurora senyum la sikit kata2 inda buat mu ungkapan dari hati si andrew.whahhahhhahaha
    andrew kata2 puitis mu buat aku tertawa Oop sorry..

    nerwastu
    aku setuju dengan comment mu....

    ReplyDelete
  29. honey darling, aku sdg tersenyumlah ni!!!

    narwastu - itu kan cuma pertanyaan, pasal tu ada perkataan 'apakah tak mungkin ...'

    satu lagi dia pun tulis 'Sama-samalah kita tunggu penyiasatan POLIS Malaysia yang cekap dan tepat' dan disuruh tunggu!!

    personally aku harap tidak, KALAU iya sudah kes berat ni!

    ReplyDelete
  30. mungkin si datuk kadar syah itu mahukan ibunya mano kikikikikik... mungkin looooh... kutengok ada 1 poto dorang berdua tu macam saling mendekat kikikikik..

    ReplyDelete
  31. @ aurora :
    Haaaii...akhirnya datang juga puan ni.
    Pa kabar...?
    Sudah baikan ker dengan si Andrew?
    Perlukah dia bawa puan some flowers?
    Kurasa tak perlulah, nanti banyak nyamuk ya..?
    Tapi kalo bunga bank, oww, that's great !!!

    Dear Aurora, blog owner, sememangnya bertanya.
    But, pertanyaannya bisa timbulkan fitnah.

    Tapi aku setuju padamu, kita tunggu saja kelanjutan this story...

    ReplyDelete
  32. narwastu - maaf saya bukan manohuruhara, tak perlu bunga atau bunga bank. soalan tak sesuai... sepatutnya ditujukan ke ... u know who?

    ReplyDelete
  33. @ Aurora :
    Hehehehe...
    You said : soalan tak sesuai... sepatutnya ditujukan ke ... u know who?

    What should I fill that blank with?

    Sorry, I just want to make sure...

    ReplyDelete
  34. dear aurora bagus la kalo awak da tersenyum..aku lebi dari senyum ketawe sorang2 aku bace kata2puitis si andrew tadi.
    datuk kasian die
    ai fajarina2 betul2 da jadi huruhara ni..all the best la untuk mereka yang terbabit siape yang terbukti bersala nanti penjara la tempat nye.. tapi jangan pulak kan kalu fajarina yang terbukti bersala kabur pulak dari penjara.tak tangung jawab langsung tu hehhhehehe
    huruhara indonesia dan malaysia gara2 case die orang..

    ReplyDelete
  35. Aku pun kesian ma datuk...
    Orang yang baik, tapi harus turut tanggung perkara kerana dah pulak terlanjur di dalamnya.

    I hope, He is fine.

    ReplyDelete
  36. Narwastu, this is part of a quote from rakyatkelantan:
    ' ....wang 2jt itu yg diminta daisy semasa sesi 'negotiation' mereka di bilik hotel di singapore..kan sampai 7 jam mereka bernegosiasi? tapi permintaan daisy ditolak oleh keluarga diraja,maka mano dibawa pulang ke indonesia...polis singapore sendiri mengatakan bhw tidak terlihat ada kesan kekerasan fizik pd mano,cuma daisy sebagai saudara sedarah berhak membawa mano ke indonesia (mengikut law sing)'.

    mungkin pompuan diatas tu lebih perlukan bunga bank dari aku! i am not that desperate ya!! tak perlu handbag Hermes dan jamtangan...sorry!

    ReplyDelete
  37. Kalau datuk dah jadi buron berarti lari sembunyi kemana ke datuk ni?
    Sudahkah datuk dipenjara sekarang ni?
    semua orang boleh bersahabat dengan siapapun.suka suka orang.mana mana korang tau dia boleh bersahabat dengan siapa...mau dengan hantu dan jin sekalipun.

    semoga tuduhan terhadap datuk itu tidak benar adanya...seseorang berani berbuat karena berani mempertanggung jawabkannya.itu baru sikap kesatria!!!
    besok besok buat berita tentang anak datuk,istri datuk,jiran datuk.semua semualah tt buat untuk menyudutkan orang yang tidak dia sukai.

    ReplyDelete
  38. Cubalah ditengok :
    http://www.detiknews.com/read/2009/04/28/190337/1122909/10/kakak-ipar-manohara-juga-kabur-dari-pangeran-kelantan

    ReplyDelete
  39. hey dian,,,,stupid coment macam apa kau ni...bicaramu kasar bak maling pasar,,wanita tak punya love sense sekali,bisanya mencaci maki orang,datuk tuh sebangsamu,,,hormati dia palu belum juga di ketuj jangan menghukum orang....

    macam wanita jalang kau ni...

    ReplyDelete
  40. ku perhatiakn blog ini... tak mendidik...dari isue manohara,tt and then datuk semua diangkat...macam orang suci saja kau ni....semua diberitakan salah..salah..jangan lah kau hina bangsa serumpun ,tak ada negara yang sempurna semua memiliki kelebihan dan kekurang...cakap apa ni blog....memalukan bangsa melayu saja

    ReplyDelete
  41. Mr. Dollydian...
    Welcome to this blog !!!
    Memang beginilah isi blog ini.
    Tak hanya membaca postingan si owner kita menghela napas, membaca komen-komennya pun perlulah kita banyak istighfar...

    So, bila hendak visit this blog, kita mestilah slow down.
    Kalo tak, kena stroke lah kita..hehehe...

    But, sekadar iseng-iseng, tak apelah kita bincang-bincang di sini.
    Kasian juga si owner kalau tak de yang baca blognya...hihihi...

    ReplyDelete
  42. junus - u asked : Kalau datuk dah jadi buron berarti lari sembunyi kemana ke datuk ni?Sudahkah datuk dipenjara sekarang ni?
    aku jawab : Dilapurkan dia berada di LA, belum pulang ke malaysia lagi.

    Satu lagi petika from rakyatkelantan, itupun kalau kau nak tahu, aku tak paksa;
    '... dicari polis malaysia berhubung kes rompakan n rogol dirumahnya dan juga kes penipuan..A twist was added to his absence from the country yesterday - his bungalow is about to be sealed by a court order following a bad loan case.Malay Mail understands a KL legal firm is about to execute a writ of seizure on the property. Kadar Shah had been ordered by the court to settle close to RM500,000 of a RM1 million loan he had taken from an individual. His appeal had been rejected and a stay refused..'

    Suka aku nak copy paste what u wrote : '... itu baru sikap kesatria!!!'
    Your knight is shinning alright!

    Kata pepatah melayu : tepuk dada tanya selera

    ReplyDelete
  43. @dollydian
    Betul cakap narwastu tu...kita harus banyak sabar.jangan cepat terpancing oleh provokasi semua koment yang ada.

    @narwastu
    cobalah cari kelanjutan cerita link tersebut
    apa sudah selesai ataukah masih berlanjut?
    ini bisa menjadi salah satu saksi untuk menyelasaikan kes ini nanti di mahkamah.


    @aurora
    kalaulah datuk itu salah ya segeralah tangkap adili dan beri hukuman setimpal.
    tidak perlu menghubung hubungkan dengan seseorang apalagi mencaci maki datuk itu.

    Tidak ada yang melarang sesiapapun untuk copas ke komentnya.
    soal kesatria
    siapa yang tidak setuju bahwa seorang kesatria itu adalah orang yang berani berbuat dan berani bertanggungjawab atas tindakannya.Dan berani mengakui kesalahannya apabila telah terlanjur berbuat salah.
    Bukankah lebih baik menjadi mantan orang jahat daripada mantan orang baik?

    ReplyDelete
  44. Assalamu'alaikum Ukhti Fillah....

    Wahai Saudaraku yang hatinya semoga teriisi dengan dzikir kepada Allah SWT dan selalu bershalawat atas Rasulullah.......

    Wahai Orang-orang yang beriman dan bertaqwa dan meyakini hari Pembalasan......
    Aku menyerumu kepada jalan Kebaikan......
    Hentikan Hasud, Ghibah...Iri dengki...dan Penyakit Hati lainnya.....

    Janganlah kalian berbuat kesia-siaan....
    Tak puaskah kalian saling menggungjing atas Saudara satu Aqidah......
    Janganlah merasa paling benar.......Hanya Allah SWT Yang Maha Mengetahui Kebenaran Sejati.....

    Wahai Saudaraku......
    Tidak cukup kah saling Ghibah......

    Wahai Orang Yang Berfikir.....
    Hati-hatilah dalam bercakap, menyindir....saling hinaa......
    Berfikirlah sebelum Bercakap......apalagi menghinakan INDON atau MALON...

    Setiap Perbuatan akan menanggung akibatnya di hari pembalasan.....

    Sesungguhnya bercakap hina dan ejek tidak dibenarkan oleh Allah SWT dan Rasulullah SAW...

    Tidakkah Engkau menyadari bahwa apabila seseorang yang engkau hina kan menuntut balas dihadapan Allah SWT dan Rasulullah SAW atas aniaya dan kedzhaliman yang engkau buat ....

    Balasannya Neraka Jahanam tempat yang engkau berumah didalamnya.

    Naudzubillah.....

    Wahai Saudaraku yang di rahmati oleh Allah...

    Marilah kita berfikir, berdzikir dalam setiap perkataan/ucapan...tindakan.....sebelum melangkah.......

    Waktu kita tidaklah banyak...
    Manusia tiada yang abadi....
    setiap ada kehidupan pasti ada kematian.....
    berfikirlah.....
    kemana arah yang Engkau langkah....
    Syurga....atau....Neraka.......

    Sang Faqir hanya menyerumu dan mengajakmu semua untuk fastabiqul khairat...
    Marilah kita berkhidmat....Tareqat....Hakekat dan Ma'rifat kepada Allah SWT.

    Amin Ya Rabb

    Dari :

    Miskin Ilmu

    ReplyDelete
  45. welcome back ustaz strikefreedom!

    ReplyDelete
  46. @Strikefreedom or miskin ilmu:
    Komen Mr.tu bagus nian bagai penyejuk di kegersangan.
    But, boleh tak yang singkat sahaje biar langsung kena di hati para pembaca.
    Tapi x pa lah, panjang juga, mungkin maksudnya biar dorang pada break dulu maki-maki kerana lagi baca tulisan panjang tu. Great words !!!

    @Junus:
    I'll try to find that. Anybody can help?

    ReplyDelete
  47. Strikefreedom buat cara berfikir saya berubah menjadi lebih baik dan lebih rasional.

    ReplyDelete
  48. Breaking News nih

    http://www.rmblitz.com/index.php?q=infotaint&id=4520&page=1

    ReplyDelete
  49. Dollydian is officialy ignored by the real DIAN.

    ReplyDelete
  50. Wahai Saudaraku.....
    Sesungguhnya pujian itu hanyalah milik Allah SWT....

    Sesungguhnya saling ingat memperingatkan diantara saudara mukmin maupun muslimat adalah suatu kewajiban bagi kita semua sesuai tuntunan Al Qur'an....Sunnah Nabi Muhammad SAW dan Ijtima Ulama....

    Bila Saudaraku ingin menambah ilmu dan wawasan.....
    sila buka :

    http://rabithah.net/in/index.php....

    http://majelisrasulullah.org/

    Wasallam.

    ReplyDelete
  51. Junus, that is not a breaking news. Itu kan udah dibahas dari a few days a go kalo gak salah. Gue juga ada baca di koran sini beberapa hari lalu. Cuman penyampaiannya aja yg berbeda. Setau gue, dimana2 juga gitu. Di mahkamah pun nantinya akan disarankan oleh hakim pada sidang pertama, supaya mereka pulang dulu utk berpikir masak2 apa mau rujuk atau teruskan cerai.

    ReplyDelete
  52. komen si Junus pada paragraph terakhir itu emang bagus. gue setuju ama lo!! suatu pernyataan yang "TAK TERBANTAHKAN" dan kalaupun ada yang menyangkal sangat terlihat maksain banget n tidak menerima kebenaran - terlepas dari semua topik diatas. Junus.. what is the matter of u beb?? gue taruhan, pasti ada yang menyangkal dan sekarang lagi nyiapin script untuk serangan rudal balik ke lo.
    Junus.. siapin armada lo ok.

    ReplyDelete
  53. Heeei...Andrew is coming !!!
    Tadi Aurora looked for you...hehehe...
    Just kidding, please Aurora don't attack me...
    Peace...

    ReplyDelete
  54. eiii.. Narwastu ni.. jadi malu pulak aku nak join. tapi x pe ar. tapi pulak2 ni yer kalau x de Narwastu n friends maknanya susah nak lembutkan dinda aurora. kikikiki..
    @Aurora..
    hi.. pe kabar, lg wat pe tu kat sane? hmm (aih aku harap x buat silap dengan taip aku ni..)

    ReplyDelete
  55. perfect, now i have become an attacker!!

    ok, i can take the joke :)

    ReplyDelete
  56. x de ker comment 4me dinda aurora?? mhh.. masak kat narwastu jer.. lama aku duduk depan laptop ni sampai nak terpacul mata.

    ReplyDelete
  57. Saya orang Indonesia bukan Islam dan tinggal di Jepang. Saya sering baca para comentator, adang kadang lucu, perkataanya ngawur, juga SARA. Dari sekian banyak komentator kok nggak ada yang cakap memberi nasihat kehidupan perkawinan TT dan Mano. Kalian sesama Muslim juga bahasa hampir sama, wajahpun mirip, tapi tidak ada yang berdoa untuk kelanggengan perkawinan keduanya juga penyelesaian masalah keduanya. Yang ada hanya saling ejek antar Indo dan Malay.
    Saya pikir seorang istri kalau sudah menikah ya harus ikut/nurut pada suami. Jadi Mano harusnya kembali ke Kelantan dan kalau Mano ingin bercerai atau rujuk silahkan dibicarakan berdua. Ibu Desy harusnya tak ikut campur masalah Mano dan TT karena dia suami istri. Seorang perempuan kalau sudah menikah ya ikut suami bukan ikut ibunya, tanpa memutus silaturahmi dengan ibunya. Seperti saya setelah nikah ikut suami yang WN Jepang.
    Lebih baik TT mengajukan surat ke DEPLU dengan meunjukkan bukti bahwa Mano sudah jadi WN Malaysia setelah nikah. Pasti Mano akan dipulangkan ke Kelantan, karena overstay. Lagian Mano masih belum 100 % WNI. Untuk Tengku salam hormat dan saya berdoa agar kasusnya cepat terselesaikan dan kalian hidup rukun bahagia. Semoga Allah meberikan jalan yang terbaik untuk Tengku dan Mano. Amin.

    ReplyDelete
  58. Sakura, bagus sekali komentar anda, saya setuju.

    u wrote : 'Dari sekian banyak komentator kok nggak ada yang cakap memberi nasihat kehidupan perkawinan TT dan Mano.'

    Mengenai nasihat, anda pasti mano dan tt akan membaca blog ini? Tambahan mahu dengar/ikut?
    Tipu kalau saya tulis tak ada yg tak bagi nasihat disini, ada...cuma tak sampai kpd mereka. Mereka ada 'Qualified Professional Adviser' dear!

    ReplyDelete
  59. aji gile,,,, makin ga ngerti deh ama duduk perkaranya rumit banget,,,, sekarang bawa'2 si dato'

    ReplyDelete
  60. JUz a Gurl,
    Jangan bingung ler.
    Kita ikutin saje this flow.
    Mungkin Dato lagi hot news.

    But, today komen-komennya lebih enak dibaca.
    x da yang terlalu pedas bikin kuping merah. Apalagi ada saja seloroh yang buat happy jadinya aku betah berposting sambil doing my duty.

    ReplyDelete
  61. Kuperhatikan dari tadi pagi komentar2 yang masuk lebih tenang dan pada ngocok perut..geli banget bacanya. Beda ama kemarin, banyak yang sukanya marah2 tak karuan, trus ada yang pendendam lagi. Ok lah buat hiburan juga...lupakan sejenak maki2nya yach

    ReplyDelete
  62. fes - look who's talking? Cheersmate!

    ReplyDelete
  63. Festananda, kemana jer?
    Baru ni lah awak baca your komen.
    Busy ker?

    Have nice day, yach.

    ReplyDelete
  64. narwastu
    ga juga kok...cuma mau dibelakang layar sebentar. Suka aku baca komen2 kamu, andrew, ama dollydian. Ampun deh...masih pengen ketawa terus

    ReplyDelete
  65. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  66. lovesense, i just came back from rakyatkelantan blog. Guano demo, orghe hok samo ko?

    Nevermind that ...

    ReplyDelete
  67. @andrew
    Thx for remind me bro...
    Kalau kita tidak berbuat salah tidak ada alasan untuk takut.apalagi di dunia maya begini
    takut cuma sama yang di Atas.cuma kepada NYA.
    Saya juga tidak mau dan tidak akan menyerang koment siapapun disini.
    Hanya saja saya lebih menyarankan untuk memberikan koment yang sedikit membangun dan tidak mencaci maki.just simple isn,t it?

    @fes,narwastu n juZ a Gurl
    welcome back...pasti banyak kerjaan yang pending gara gara isi blog ini yah?

    ReplyDelete
  68. 2Fes - thanks fes.. kata orang saya ni memang lucu.. hehehhe.. adakalanya menanggapi sesuatu tidak harus terlalu serius. saya nggak pernah baca komentar jelek dari kamu. kamu sehebat karya2mu yang barusan kulihat.

    oya saya kurang faham kalau ikut undang2 keimigrasian RI status pasangan beda WN yang menikah, apa keduanya dapat dua kewarganegaraan ato tetap warga negara masing2 ato gimana? terus kalau undang2 keimigrasian Malaysia bagaimana pula, barangkali teman2 dari sana bisa menjelaskan. kalo baca pendapat Miss Sakura tadi kayaknya sang istri otomatis beralih WN menjadi WN suami, sehingga kemungkinan terjadinya deportasi sangat besar.

    ReplyDelete
  69. @andrew
    Wah bisa2 aku jadi besar kepala nih...ga juga kok biasa aja. Dari kecil aku mang suka seni sampai sekarang gitu. Emang sepertinya aku beda sendiri ama yang lain yach...yang lain pada umpetin namanya dan blognya sedang aku jujur apa adanya ha..ha..ha....

    ReplyDelete
  70. @junus
    ga pending kok..cuma untuk blog ini aku sempetin aja

    ReplyDelete
  71. hahhaa iya komennya tumben baik'2 yahh,,, jadi ga terlalu sakit hati bacanya,,, gud'2

    @ narwastu iya nih,,, kasusnya makin rumit kayak drama film spionase ajha wkwkkwkwkwkkk,,,,

    ReplyDelete
  72. Juz a gurl
    sekali-sekali juga ga papa kali...
    Iya tambah rumit. Kayaknya kasus ini bakalan panjang ceritanya

    ReplyDelete
  73. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  74. kamu sendiri bagaimana?????? saya yakin sekali kamu juga tidak logik karena semua yang kamu ungkapkan ini setali tiga uang dengan yang beredar di pers. 100% sama. coba lihat sesuatu masalah secara OBYEKTIF, BUKAN SUBYEKTIF. lihat kembali dan fokuskan kembali pada keteguhan masing2 pasangan tersebut saling menuduh dan membantah, jadi pengadilanlah yang nanti akan memutuskan.. tetap pada garis pasangan Diraja tersebut dan jangan mengomentari soal orang lain.

    ReplyDelete
  75. @kayangan
    Anda bahasa apa?, campur aduk begitu. Apa begitu guru2 malon mengajarkan disekolah sehingga muridnya seperti ini. B

    ahasa malayu ya.. konsisten melayu, kalau inggris ya.. konsisten juga dg inggris. Jangan spt anak SD baru belajar bahasa inggris.. Saya jadi bingung baca bahasa anak SD begini.

    ReplyDelete
  76. @kayangan serius amat,,, santai lahh,, mending buat komen'2 yg lucu'2
    @ dian hahhaha bisa jadi tuhh si dato naksir ama ibu daisy wkkkwkwkwk,,, kalo kayak gitu ceritnya gue ketawa dahhh asli
    @ junus,,, iya nihh baru sempet mampir lagi tapi blog ini harus diakui cocok bgt buat mengisi waktu luang kalo lagi bosen euyy,,, jgn ditutup dehh sayang,,,


    si pembuat blog kemana yah kok tumben belom komen'2 :D

    ReplyDelete
  77. @ festananda bole minta link blog kamu ga?? pengen baca thanks :)

    ReplyDelete
  78. @ festananda eh ga usah deh ud baca,,, bagus'2 banget,,,, good workk!!

    ReplyDelete
  79. Kerajaan malon akan melakukan liberalisasi ekonomi. Ya.. sudah dilegalkan judi, sekalian saja minuman haram dan perzinaan di buat lokalisasi.

    ReplyDelete
  80. @Kayangan
    Ingat,tidak ada yang mau membela sesiapa disini apalagi ibu daisy.anda bisa pastikan itu
    Hanya saja kita melihat berita yang berkembang dari mulut mano sendiri bertepuk sebelah tangan
    anda tau maksudnya kan?
    dan satu lagi tidak ada yang menggangu aurora.
    apakah anda orang yang sama,pacarnya,suaminya atau mungkin sedang menaruh hati padanya?
    itu urusan pribadi anda.
    yang jelas semua bisa bebas mengemukakan pendapatnya disini.

    ReplyDelete
  81. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  82. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  83. @andrew @junus will u guys stop disturbing aurora + WTF are u guys talking about? menceceh x sudah.
    Semua yg saya katakan adalah logik. Kalau bangsa Indo nak komentar disini silakan but with manners and common decency. Bukan semua wanita malaysia boleh dikacau, bukan semua wanita malaysia pelacur, bukan semua WARGA MALAYSIA bego macam kamu datang sini komentar with no manners.

    @festanada you are still here...hiks...

    @malon cut the crap

    @Dian well said as usual

    I have read many comments that said TT should go back to jakarta kalau dia berani...balik ke jakarta ke Mano? Now how is that logical?
    Ini kata dua saya yer..ini bukan isu berani tidak berani...ini isu hak suami. Walaupun banyak diperkatakan si TT ini botak (botak-botak pun banyak duit dari kau orang), pedofil, binatang etc...dimana cerai fasakh Mano secara dokumen di Malaysia because the so called' dera' happened in Malaysia? Lagi satu jika tiada dokumen sah cerai fasakh, maka TT masih suami dan berhak memerintah selaku royalty, memerintah Mano pulang ke Kelantan...di akhbar menyatakan Mano tidak mau pulang..yah udah...tidak mau pulang..mana bukti didera? hanya sibuk PC sana sini tapi tiada isu legal summons on TT on the evidence..luka yg masih merah SEMINGGU selepas lari dari singapura ke jakarta sedangkan waktu di singapura sempat berbelnja besar shopping ama TT dan dadanya bersih sekali dari siletan.
    PC sana sini hanya mengaibkan suami sendiri..jika TT pulang ke jakarta pasti Mano & Daisy yg kencing terusan sebab mereka tau ini fitnah...dan dimana 'kejantanan' TT jika pulang ke jakarta...bak kata ore melayu..takda 'teloq' lah kalau laki pulak pergi kat isteri..jadi ini bukan isu berani atau tidak berani...ramai yg masih tidak paham undang2 islam tentang suami isteri..
    harus diingat kedua suami isteri berugama islam dan tertakluk kepada undang2 islam..maka jika TT suruh Mano logikanya tiada isu dera...hanya buatan cerita Mano sahaja..sudah terbukti dokumen yg sah kejahatan ibu daisy pantas dipenjarakan di Perancis 18 bulan, datuk kadar shah BUKAN relative kelantan royalty...sekarang menghilang dek rumah dirampok dan pembantu rumah dirogol.

    Kita liat saja kesudahan kasus ini. Yer, ndang2 islam melarang keras sang suami mendera istri, dan Islam juga melarang keras MENIPU seperti dilakukan mano & ibu daisy.

    Ibu Daisy tiada hak mencegah atau mengatakan Mano hanya bisa pulang kalau she is well taken care of. And Daisy, for someone yg telah terbukti dokumen translasi di Kuala Lumpur tentang conviction yg harus dipenjarakan di Perancis mendera pembantu rumah Shalihah Lanti, YOU ARE NOT FIT TO SAY ANYTHING.

    1 Jika Mano didera, Mano harus juga pulang ke Malaysia bagi menyelesaikan masalah ini cara undang2. Face the music. Berani kerana benar.

    2. Jika Mano berbohong, juga dalam undang2 Islam Mano harus pulang ke suami jika tidak dia isteri yg NUSYUZ. Itu undang2 Islam yg lebih ketat dari civil law.

    3. TT tidak perlu ke jakarta berani atau tidak berani kerana tempat isteri di sisi suami, bukan suami yg pulang ke jakarta dimana logikanya? Nanti kang TT kena sembur rakyat Malaysia 'tadaq teloq'..

    ReplyDelete
  84. rwastu said...
    Mr. Dollydian...
    Welcome to this blog !!!
    Memang beginilah isi blog ini.
    Tak hanya membaca postingan si owner kita menghela napas, membaca komen-komennya pun perlulah kita banyak istighfar...

    So, bila hendak visit this blog, kita mestilah slow down.
    Kalo tak, kena stroke lah kita..hehehe...

    But, sekadar iseng-iseng, tak apelah kita bincang-bincang di sini.
    Kasian juga si owner kalau tak de yang baca blognya...hihihi...

    July 1, 2009 12:51 PM


    @dollydian @ narwastu

    Macamlah tak ada blog lain yg lagi teruk dari ini. Sebab blog ini mengungkapkan siapa Ibu Daisy dan tiga beranak itu.

    ReplyDelete
  85. Kasian juga si owner kalau tak de yang baca blognya...hihihi..

    @narwastu Satu dunia dah baca blog ni...

    ReplyDelete
  86. @kayangan...

    Serius amat! santai sedikitlah. komentator yg lain juga gak segtu sewotnya deh! sudah adem ayem enak bt dibaca nih!

    ReplyDelete
  87. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  88. sy4r4h said...
    @kayangan...

    Serius amat! santai sedikitlah. komentator yg lain juga gak segtu sewotnya deh! sudah adem ayem enak bt dibaca nih!

    July 2, 2009 11:42 AM

    Please mind your own business.

    ReplyDelete
  89. sy4r4h said...
    @kayangan...

    Serius amat! santai sedikitlah. komentator yg lain juga gak segtu sewotnya deh! sudah adem ayem enak bt dibaca nih!

    July 2, 2009 11:42 AM

    Ada banyak lagi commenter yg komentar panjang, kau ajer yg x perasan.

    ReplyDelete
  90. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  91. Dan juga, tidak perlu bangsa INDO masuk disini mengatakan kami di Malaysia angan2 saja agama rasmi Islam. Granted we have a legalize gambling @Genting. So does your country, legalize prostitution. Indonesia is a republic, Malaysia is a democrat and a country which stilll holds their monarch/kesultanan as key. Saudi dan juga Brunei masih ada kesultanan dan agama rasmi Islam tatpi itu TIDAK BERMAKSUD TIADA MASALAH MORAL. Indonesia has majority penganut agama muslim but still do not have the guts to declare islam as official religion. Manakala Malaysia memberi kebebasan kepada non-muslim practise their own religion. Jadi masing2 negera ada kelebihannya.

    Kasus mano-tt adalah isu individu. Ini bukan isu negara.

    ReplyDelete
  92. And sy4r4h, if you have nothing intellectual to comment here, best you keep your butt busy on another blog.

    ReplyDelete
  93. @kayangan said...
    Dan juga, tidak perlu bangsa INDO masuk disini mengatakan kami di Malaysia angan2 saja agama rasmi Islam. Granted we have a legalize gambling @Genting. So does your country, legalize prostitution. Indonesia is a republic, Malaysia is a democrat and a country which stilll holds their monarch/kesultanan as key. Saudi dan juga Brunei masih ada kesultanan dan agama rasmi Islam tatpi itu TIDAK BERMAKSUD TIADA MASALAH MORAL. Indonesia has majority penganut agama muslim but still do not have the guts to declare islam as official religion. Manakala Malaysia memberi kebebasan kepada non-muslim practise their own religion. Jadi masing2 negeri ada kelebihannya.

    Kasus mano-tt adalah isu individu. Ini bukan isu negara.

    sy4r4h said...
    @kayangan...

    Serius amat! santai sedikitlah. komentator yg lain juga gak segtu sewotnya deh! sudah adem ayem enak bt dibaca nih!

    July 2, 2009 11:42 AM

    Ada banyak lagi commenter yg komentar panjang, kau ajer yg x perasan.

    @Kayangan..

    ck..ck..ck..ck... u're such a GRUMPY Old Man! hahahahaha. Peace man.. Peace.. tidak ingin mencari keributan disini (gak doyan). :-)

    ReplyDelete
  94. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  95. @sy4r4h how do you know i'm an old man?? for all you know i'm a just 16 year old teenage girl. Don't make assumptions.

    Like i said, if you have nothing intellectual to comment here, best you keep your butt busy elsewhere...

    ReplyDelete
  96. @ kayangan said...

    @sy4r4h how do you know i'm an old man?? for all you know i'm a just 16 year old teenage girl. Don't make assumptions.

    Like i said, if you have nothing intellectual to comment here, best you keep your butt busy elsewhere...

    Ya eyalahh!! itu kan hanya sebuah ungkapan aje. Lu kaya GRUMPY OLD MAN Gtoh:-)! Makanya dont be too seriouslah:-D! hahahahaha...

    ReplyDelete
  97. kayangan kamu itu masih ABG perlu dijaga emosi kamu lah tak baik marah2 terus

    ReplyDelete
  98. sy4r4h said...
    @ kayangan said...

    @sy4r4h how do you know i'm an old man?? for all you know i'm a just 16 year old teenage girl. Don't make assumptions.

    Like i said, if you have nothing intellectual to comment here, best you keep your butt busy elsewhere...

    Ya eyalahh!! itu kan hanya sebuah ungkapan aje. Lu kaya GRUMPY OLD MAN Gtoh:-)! Makanya dont be too seriouslah:-D! hahahahaha...

    July 2, 2009 12:46 PM

    @sy4r4h Whatever...

    ReplyDelete
  99. @Fes, siapa yg marah. Apakah memberi pendapat panjang lebar boleh dikatakan marah?
    Daripada saya memberi komentar yg pendek tapi mencarut atau kacau commenter lain seperti sy4r4h, bagusan lagik bagi pendapat yg knowledgeable.
    Saya tengah chill lagi. Makan sandwich SUBWAY beef. Kamu mau?

    I am just annoyed with sy4r4h tu tetiba tak bagi salam sibuk nak mengomen. Nak komen bagilah yg bernas sikit.

    ReplyDelete
  100. @kayangan
    Daripada saya memberi komentar yg pendek tapi mencarut atau kacau commenter lain seperti sy4r4h, bagusan lagik bagi pendapat yg knowledgeable.I am just annoyed with sy4r4h tu tetiba tak bagi salam sibuk nak mengomen. Nak komen bagilah yg bernas sikit. ...> Aah masa sih komentar saya mencarut, saya hanya memberi saran sajah kepadamu:-). Kamunya sajah membalas dgn sangat berapi2 bgtu..

    ReplyDelete
  101. hallo syarah and Fes.. sudah kita ketahui bersama bagaimana adab bicara tetangga sebelah. begitulah mereka sampai kapanpun tidak berubah.

    ReplyDelete
  102. Silap comment di atas tu, tidak semuanya ya! jgn menuduh, hati-hati....

    ReplyDelete
  103. @kayangan
    ohh...gituuu. Aduh..aku ga suka makan itu, sukanya yang vegetarian gitu, kamu suka ga...

    ReplyDelete
  104. @ andrew
    kamu itu ada2 ajah....

    ReplyDelete
  105. @andrew mr mencarut of the year...ladidadida....lalalalallalalala

    @aurora yah betul bukan semua orang malaysia gitu...yg paling banyak masuk mencarut kat sini commenter indonesia aku rasalah..

    @fes hello how are you?? salam berkomentar :)

    @sy4r4h aper2lah pak pandir...

    ReplyDelete
  106. lalalallalalalala....

    I have read many comments that said TT should go back to jakarta kalau dia berani...balik ke jakarta ke Mano? Now how is that logical?
    Ini kata dua saya yer..ini bukan isu berani tidak berani...ini isu hak suami. Walaupun banyak diperkatakan si TT ini botak (botak-botak pun banyak duit dari kau orang), pedofil, binatang etc...dimana cerai fasakh Mano secara dokumen di Malaysia because the so called' dera' happened in Malaysia? Lagi satu jika tiada dokumen sah cerai fasakh, maka TT masih suami dan berhak memerintah selaku royalty, memerintah Mano pulang ke Kelantan...di akhbar menyatakan Mano tidak mau pulang..yah udah...tidak mau pulang..mana bukti didera? hanya sibuk PC sana sini tapi tiada isu legal summons on TT on the evidence..luka yg masih merah SEMINGGU selepas lari dari singapura ke jakarta sedangkan waktu di singapura sempat berbelnja besar shopping ama TT dan dadanya bersih sekali dari siletan.
    PC sana sini hanya mengaibkan suami sendiri..jika TT pulang ke jakarta pasti Mano & Daisy yg kencing terusan sebab mereka tau ini fitnah...dan dimana 'kejantanan' TT jika pulang ke jakarta...bak kata ore melayu..takda 'teloq' lah kalau laki pulak pergi kat isteri..jadi ini bukan isu berani atau tidak berani...ramai yg masih tidak paham undang2 islam tentang suami isteri..
    harus diingat kedua suami isteri berugama islam dan tertakluk kepada undang2 islam..maka jika TT suruh Mano logikanya tiada isu dera...hanya buatan cerita Mano sahaja..sudah terbukti dokumen yg sah kejahatan ibu daisy pantas dipenjarakan di Perancis 18 bulan, datuk kadar shah BUKAN relative kelantan royalty...sekarang menghilang dek rumah dirampok dan pembantu rumah dirogol.

    Kita liat saja kesudahan kasus ini. Yer, ndang2 islam melarang keras sang suami mendera istri, dan Islam juga melarang keras MENIPU seperti dilakukan mano & ibu daisy.

    Ibu Daisy tiada hak mencegah atau mengatakan Mano hanya bisa pulang kalau she is well taken care of. And Daisy, for someone yg telah terbukti dokumen translasi di Kuala Lumpur tentang conviction yg harus dipenjarakan di Perancis mendera pembantu rumah Shalihah Lanti, YOU ARE NOT FIT TO SAY ANYTHING.

    1 Jika Mano didera, Mano harus juga pulang ke Malaysia bagi menyelesaikan masalah ini cara undang2. Face the music. Berani kerana benar.

    2. Jika Mano berbohong, juga dalam undang2 Islam Mano harus pulang ke suami jika tidak dia isteri yg NUSYUZ. Itu undang2 Islam yg lebih ketat dari civil law.

    3. TT tidak perlu ke jakarta berani atau tidak berani kerana tempat isteri di sisi suami, bukan suami yg pulang ke jakarta dimana logikanya? Nanti kang TT kena sembur rakyat Malaysia 'tadaq teloq'..

    ReplyDelete
  107. @andrew said...

    hallo syarah and Fes.. sudah kita ketahui bersama bagaimana adab bicara tetangga sebelah. begitulah mereka sampai kapanpun tidak berubah.

    Hai andrew salam kenal.. hehehe iya tuh si kayangan marah2 mulu pdhl cuma nyaranin nyantee aja. Fiiuuh penuh api,penuh amarah such a grumpy old man:-)kekekekeke maklumlah baru 16 tahun darah muda;-).

    ReplyDelete
  108. @aurora..

    Hai aurora salam kenal.. thx sudah faham ttg komen aku,senang akhirnya ada yg faham juga^ ^

    ReplyDelete
  109. Aurora said: "Silap comment di atas tu, tidak semuanya ya! jgn menuduh, hati-hati...."

    sori aurora, tak bermaksud cam tulah..

    festananda said...
    "ohh...gituuu. Aduh..aku ga suka makan itu, sukanya yang vegetarian gitu, kamu suka ga..."

    Fes kamu vege ya? wah bagus banget tuh. vegetarian lebih bisa mengontrol emosi ketimbang yang bukan. emosi mereka cenderung lebih stabil.

    ReplyDelete
  110. @andrew
    iya lho..penurut penelitihan bagus buat kontrol emosi hehe...plus buat kulit halusss.... (iklan kali....)

    ReplyDelete
  111. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  112. sy4r4h said...
    @andrew said...

    hallo syarah and Fes.. sudah kita ketahui bersama bagaimana adab bicara tetangga sebelah. begitulah mereka sampai kapanpun tidak berubah.

    Hai andrew salam kenal.. hehehe iya tuh si kayangan marah2 mulu pdhl cuma nyaranin nyantee aja. Fiiuuh penuh api,penuh amarah such a grumpy old man:-)kekekekeke maklumlah baru 16 tahun darah muda;-).

    July 2, 2009 6:03 PM

    korang tu yg kampungan masuk tak bagi salam.:) melulu meleret cerita pasal benda tak berkaitan.

    ReplyDelete