Monday, May 18, 2009

DASIY

muhasabahlah diri mu

Syukur Alhamdulillah, kerana nampaknya bilangan besar rakyat Indonesia telah dapat memahami bahawa kenyataan Dasiy Fajarina, Ibu kepada Cik Puan Temenggong Kelantan telah bercakap BOHONG dengan menuduh bahawa YAM Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammed Fakhry Petra menganaiyai dan Silet-Silet atau mencederakan dada isteri kesayangannya Manohara tanpa belas kasihan.

Ini dapat dibuktikan setelah blog ini dapat mewujudkan kebenaran dengan mempamirkan foto-foto terbaru dan yang asli. Foto-Foto tersebut dapat berbicara kebenarannya, walaupun Dasiy Fajarina terus dengan perangainya yang degil tidak mahu mengaku bahawa anaknya CPT Manohara hidup bahagia didalam Istana Kelantan.

CPT Manohara tidak saja beraksi dengan Still Foto tapi telah menzahirkan diri di depan TV dengan memberi komen-komen tentang aktivitinya sehari-hari dan juga telah menunjukkan kepimpinannya sebagai Penaung kepada satu pertunjukkan amal dengan mempengerusikan mesyuarat.

Dalam masa terdekat ini pihak TV3 akan memberi kerjasama bagi menjayakan program amal yang akan disertai oleh YAM Cik Puan temenggong bersama rakyat Kelantan dan tentunya program ini akan ditayang untuk tontonan umum. Dengan terlaksanakan program tersebut nanti maka terang dan jelaslah bahawa CPT Manohara berada dalam keadaan yang sangat terbela hidupnya bersama suami yang tercinta.

Dato' Farid Redzuan orang kuat Media Prima telah pun berkunjung ke Kelantan dan dah pun berjumpa dengan YAM Tengku Temenggong Kelantan dan Cik Puan Temenggong Manohara dan secara tidak rasmi telah bersetuju bagi menjayakan program amal tersebut.

Sudah terang lagi bersuluh bahawa CPT Manohara berada dalam keadaan baik, aman dan tenteram di Kelantan, tidak seperti yang dituduh oleh Dasiy Fajarina dengan hasutan dan fitnah itu. Maka kata-kata Pak Ichsan, Mama Luren dan lain lain orang tentang kebaikan YAM Tengku Temenggong Kelantan adalah BENAR.

Tentunya Dasiy Fajarina akan menerima balasan diatas perbuatan dan kata-kata yang tidak benar kepada menantunya. Oleh itu Dasiy hendaklah terlebih dahulu membuat pernyataan secara terbuka bahawa beliau merasa SESAL dan KESAL diatas tindakannya yang memalu dan mengaibkan anak menantunya melalui media.

Tidak ada gunanya Dasiy berkejar kesana kemari untuk mencari simpati, sekiranya beliau sendiri tidak mahu menolong dirinya sendiri. Tentunya ramai orang terpegun apabila melihat foto-foto CPT Manohara dalam blog ini sehingga tidak dapat komenkan lagi perkara-perkara yang tidak benar.

14 comments:

  1. new trick....
    nice trick ...
    smart prince to make a fake..!!

    ReplyDelete
  2. I still unbelieve that she's fine . selama dia belum bicara dengan ibunya, belum bertemu, bicara secara langsung atau hanya sekedar menelepon kepada keluarganya and say
    " I'm fine mom, dont worry about me..."

    ReplyDelete
  3. @junus, how on earth would the prince will make a fake on this video http://www.youtube.com/watch?v=rMeJJUcgMJo

    @asih winantu, i think the mistake lies on the royal family, they should make a clarification on this sooner or later

    ReplyDelete
  4. selama mano nggak bicara langsung katakan dia baik2 saja, semua poto yg anda pampang di sini nggak ada guna'y..!
    anda fikir photo2 itu bisa nyelesaikan masalah?? anda mungkin bisa di bujuk demikian, dasar idiot....!

    ReplyDelete
  5. pelik, orang yang menceritakan kebenaran diancam bermacam-macam, dicurah dengan bahasa yang kasar dan hina.

    Sedangkan orang yang mambuat fitnah dipuja dan disanjung, tambahan lagi penjenayah pula.

    Masaalah tak akan dapat diselesaikan selagi TT tidak menceraikan Manohara. Perkahwinannya 'SAH' disisi ISLAM.

    Manohara sayang semuanya. Dasiy dan TT sayangkan Manohara. Dasiy terlebih dahulu mesti berkata benar, jangan fitnah pada menantunya, selagi hati TT disakiti, pertemuan Dasiy dan Mano masih jauh. Itu ramalan gue.

    ReplyDelete
  6. jadikan patung aja mano sekalian...
    pantas saja tidak ada perempuan malay yang mau jadi istri pengecut itu...takut diperlakukan seperti ini...semua orang sudah tau siapa sebenarnya pangeran pengecut anda itu.
    mau foto diatas ranjangpun anda pasang disini tidak akan mengubah hati orang untuk mengutuk kelantan chicken phedopil prince anda itu..

    ReplyDelete
  7. junus,
    kalau pengeran pengecut takkan dia berani kahwin dengan orang Indonesia. kerana pengeran juga tahu Dasiy itu suka dibantu oleh PARANORMAL (Ilmu Hitam).

    Orang yang tidak mahu menerima hakikat dan kenyataan seperti kamu sebenarnya PENGECUT dan TOLOL.

    ReplyDelete
  8. kalau soal kawin jangankan pangeran...anak sekolah saja berani kawin sebelum nikah bro...
    apalagi kalau nafsu setan diotak fakhri itu sudah menggunung...
    pernyataan anda benar benar tidak didukung fakta yang nyata...semakin menguatkan bahwa berita diperkosa dan isi surat mano itu benar adanya...
    katakanlah yang benar itu benar walaupun berat..
    masalah berani kok dihubungkan "kawin dengan orang indonesia" berarti yang tidak kawin dengan orang indonesia pengecut..begitu???
    ..ckckckck....jaka sembung bawa golok juga si lovesense...

    ReplyDelete
  9. bahahah....lovesense u r so poor....

    u even dont have a sense

    bahahaha

    love sense is fakri bahahaha

    ReplyDelete
  10. @junus : jaka sembung bawa golok juga si lovesense...
    @lovesense : itu artinya kalau orang indonesia mengatai orang yang kebangetan tololnya...

    waduh....jangan berantem ya...be cool..

    ReplyDelete
  11. Sekarang terbukti bahwa Raja raja di Malaysia benar benar biadab

    ReplyDelete
  12. Mudah2an Alloh Swt., Mengazab orang yang bersalah., karena HARAPAN ITU MASIH ADA.,.,

    ReplyDelete