Tuesday, August 25, 2009

Manohara jahat? atau kerana kejahatan Dasiy Fajarina.

Beribadatkah Manohara dibulan mulia ini, berapa masjid dah Manohara pergi bertarawih, majlis berbuka puasa dengan anak-anak yatim piatu dah berapa kali dianjurkan, dah jumpakah tapak untuk mendirikan masjid, apa betulkah Manohara hendak membina masjid dengan wang lakunannya sedangkan masjid rumahtangga Manohara runtuhkan dengan sengaja.

Kisah-kisah menarik Manohara akan dapat kita ikuti setelah Dasiy Fajarina berjaya menipu publik dengan rekayasanya yang Manohara di seksa dan dianaiya oleh Tengku Temenggong Kelantan. Berjayanya Hotman Paris dan Farhad Abbas mencipta foto-foto buah dada Manohara di Selit-Selit sedangkan sampai ke saat ini tidak ada satu pun secara hukumnya Tengku Temenggong didakwa secara sah atau tindakan mahkamah.

Dalam bulan Ramadhan yang mulia ini, Manohara kehulu ke hilir menjaja kecantikan diraung TV dan majalah bagi mencari wang untuk menampung keperluan hidup ibunya Dasiy Fajarina dan ayah tirinya Pinot. Manohara bahkan kurang tidur malam untuk mengatur langkah bagi mengumpul wang untuk Dasiy Fajarina membayar kumpulan Laskar Merah Puteh dan orang-orang yang memburunya untuk menagih hutang.

Kini sudah ramai kenalan Dasiy Fajarina dipanggil polisi untuk mendapat keterangan berhubung dengan tindakan Dasiy Fajarina memalsukan Pasport Salihah dan untuk pengesahan beberapa lapuran polis terhadap Dasiy Fajarina yang menipu rakan kongsi perniagaannya.

Kasihan kepada Manohara kerana masa mudanya dirobek oleh ibunya sendiri dengan membayar kejahatan sambil memperalatkan Manohara siang dan malam. Keagungan Manohara yang selalu dipayung dan dihormati oleh semua lapisan masyarakat Kelantan dimusnahkan oleh ibu kandungnya sendiri. Itulah kejahatan Dasiy Fajarina yang tidak patut diampunkan oleh semua rakyat Indonesia. Sudah sampai masanya rakyat Indonesia memaksa pemerintahan Indonesia mengambil tindakan yang sewajarnya dengan kesalahan Dasiy Fajarina.

58 comments:

  1. Daisy Fajarina tidak sayangkan Manohara. Daisy Fajarina cuma sayangkan dirinya sendiri. Anak yang masih muda dan penuh harapan tidak bersekolah. Kecantikkan Manohara tidak akan kekal lama. Lepas tu macam mana? Apa perjalanan hidupnya?

    ReplyDelete
  2. Di harap rakyat Malaysia beramai2 'flag' blog berikut ::

    http://rasasayange-malaysia.blogspot.com

    sgt jahat org indon ni

    please ramai2 sila flag blog itu ye

    ReplyDelete
  3. Hehehe... aku yg first lagi...

    well... sepatutnya seorang ibu melindungi anak dari kejahatan dunia, membimbing anak menjadi seorang wanita solehan memandangkan mereka org islam,mengajar selok belok untuk menjadi isteri yang soleh pada suami, bukan mengajar dan mendidik anak sebagai mana apa yang dikakukan daisy sekarang, akhirnya apa yang dia lakukan ibarat menjerat diri sendiri, dia lupa pada janji Allah, jika kita membuka aib seseorang 1, maka Allah akan buka aib kita lebih pada itu... dan janji Allah itu pasti... tengok saja apa yang mereka harus lalui sekarang, sy yakin diwajah manohara sekarang memang terukir senyuman yang palsu tapi pada hakikatnya jauh disudut hati nya tidak aman dan tenteram, gelisah dan bercelaru itu lah balasan Tuhan pada isteri yang durhaka,pemfitnah(dosa menfitnah lebih teruk dari membunuh-Hadis Rasul) Kekawan jadikan pengajaran disebalik Kisah ini kerana mungkin ini Takdir TT dan nasib malang manohara... bagaimana kah pula kita??? Nauzubillah... Yakinlah TT Allah tak akan menguji hambanya jika ia tahu hambanya itu seorang yang tidak kuat dab tabah untuk melaluinya, dan tiap kesusahan yang TT lalui Pasti ada ganjarannya
    Ku TT:
    "In times of difficulties don't ever say "Oh God I have a big problem", but instead,"Hey Problem I have a big God!" and everything will be alright...Trust Allah.

    ReplyDelete
  4. Morning semua..!!

    hmm.. sampai kapan kasus DF selesai kita gak tau, memang bisa dibenarkan protes dari teman2 diseberang menanyakan kok lamban sekali proses penyelesaian kasus ini, kita di Indo juga kadang merasa ada apa si sebenarnya kok ampe sekarang stuck disitu-situ aja..

    kadang nak cakap lebih takut pulak kena padahnya, yang pasti saya rasa mestilah ada sesuatu disebalik ini semua, disamping memang bukti2 agaknya masih banyak yang diperlukan oleh pihak polis untuk menyiasati kes ni. belum lagi perbedaan hukum antara kedua negara yang - saya pun xtau pasti - nampaknya menjadi jurang yang susah untuk disatukan demi memudahkan lagi menghukum pesalah sesegera mungkin.

    tapi peliklah, mangsa dera dan penipuan dah memberikan kesaksian, nak tunggu ape lagi?????
    hmmm.... agaknyer Shaliha xader saksi-saksi yang boleh mengukuhkan kesaksiannya di balai polis gaknyer..

    eh.. nanti dulu andrew.. tak cukupkah keputusan dari mahkamah Perancis menjatuhkan hukuman 18 bulan penjara, maknanya betullah dia bersalah.. lapuran rasmi dari Polis Perancis bro andrew..!!! xyah nak diragukan..

    yelah.. tapi nape masih bebas merayap juga? dah jelas rakyat indo melakukan penganiayaan di Perancis dan mangsa dah bersaksi, mahkamah dah putuskan bersalah, pastu lari ke Indo, pastu leh bebas merayau pegi mana2 suka, kalau saya fikir boleh tu Indonesia ambik alih masukkan dia ke penjara..

    Pening!!

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Menyampah aku tengok daisy pura2 pakai tudung walhal kaki teguk arak di kelab malam..

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Honey - mana pegi? i miss u so muuuachhh pipi kanan pipi kiri... ups .. cam tu xbatal kan Ram? tak over kan Permata? kikikik....

    Adiq, Tembam, Junus, cik Aina, Yoda, Street dan semuanya selamat berhari selasa. kejap lagi saya nak outstation tapi dalam kota saja, bukan macam bro Ram kita luar negara.. seronoknyer!!!

    Inang sayang - nape andrew nak masuk blog inang kedua kali xboleh? inang kick andrew ker? sampai hati inang.. cdey tau andrew.. huuuuuu...huuuuu...
    padahal ari pertama kena undang dah pon semakkan blog inang ngan komen andrew tapi arini xleh masuk.

    ReplyDelete
  10. Apa kabor semua? Sabar Honey, jangan lah geram2. Ini semua asam garam dunia polisi disana, kalau tak ada side orders, tentu case nya jalan lambat sangat. Mungkin kalau dilain2 negeri, sudah tentu case begini di utamakan. Aku, sunggoh2 berharap case ini di percepatkan lagi. Lama2 tunggu nanti jadi basi dan busok pulak! Aku perhatikan gambar diatas itu macham baru pergi sun tan - ada sun burn macham topeng batman! Esh!esh! bulan puasa pun nak pergi berjemur di pantai!

    Andrew, nak pergi mana? Djojakarta? Surabaya? Solo? Semarang? atau Bali? Wah enak ya! tapi naik pesawat ke? Cakap takut naik persawat? Aku harap bertugas dengan lanchar ya Bro!
    Ya! lah Andrew, aku pun kena tendang tadi bila ketuk pintu Inang. Kenapa ye!

    Miss Tembam, Che Wan Amoymelayu, selamat pagi! Harap berceria di pagi ini ya!

    Wasalaam semua.

    ReplyDelete
  11. Hi Tembam, Amoy, Andrew, Master Yoda, Honey.. selamat siang semua. Permata, Adiq, Junus MrStreet dll ...

    Manohara kan masih muda, masih mentah. Bergantung kepada cara didikan ibunya. Kalau diasuh jadi jahat, jahat laa jadinya.

    Amoy,
    Wa manyak suka laa dengan lu punya ayat;
    "In times of difficulties don't ever say "Oh God I have a big problem", but instead,"Hey Problem I have a big God!" and everything will be alright...Trust Allah...

    Saya juga terfkir sama seperti Andrew ... Sepertinya kes ini akan berlarutan. Tapi sekurang-kurangnya sebelah TT dah buat langkah pertama. Sebelah Mano, masih belum dengar berita (atau saya yg ketinggalan, update me please)... Tak kan hanya bercakap di media. Adakah media boleh menjadi hakim?

    ReplyDelete
  12. Bagi sesiapa yg ingin flag blog ini:http://rasasayange-malaysia.blogspot.com
    yg sering mencerca negara malaysia, sila ke:

    http://www.google.com/support/blogger/bin/request.py?&contact_type=hate_speech&blog_ID=&blog_URL

    TQ

    ReplyDelete
  13. hikhikhihk..oohhh andrew...over la tu..ingt apa nk cium pipi kiri kanan muah muah

    ye la inang tk leh masuk pun blog inang

    eh adrew..kamu kan di jakarta..tak ada ke cerita apa2 pasal trio bebek ni..pasal amal jariah di bulan pose ni..

    oooh yaaa...hampir terlupa...how about manohara sinetron...?

    lovesence please komen sikit pasal sinetron manohara...

    ReplyDelete
  14. Tadi bila aku post first comment, tak nampak Master Yoda, sekarang dah munchul!

    Hi Bro Master Yoda, Bonjour! Comment vas-tu? Tak outstation lagi ke France?

    Sa harus nya dah lama DF (bukan duty free) tu kena rotan!! Kerana havoc di club malam.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. hi teman2 apa kabar?
    bagus kalu blog2macam tu da di hapus kan blog pengacau heheh

    dear lovesense
    honey kat atas tu palsu
    kenapa dia di approv lagi?
    nak buat buruk nama aku aje si copy nama aku ni
    sape la nak tolong aku hapus kan si copycat tu.

    andrew
    jangan perasan yer hahaha
    aku tak cakap macam tu
    copycat nama aku cakap macam tu
    cakap basah pulak tu ish ish kurang asam betul.
    copy cat kau memang tak gune punya orang.
    asik pakai name aku je buat2commet yang tak betul:(gerammmmmmmmmm

    ReplyDelete
  18. Lagi satu jam dah boleh buka puasa. Hari ni saya masak babat rebus cicah dengan sambal belacan. Makan dengan nasi panas panas. Aduh sedapnya...

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. tolong kabar, yang mana lagi yang palsu akan dihapuskan dari berada dalam kesucian blog ini. tk.

    ReplyDelete
  21. @andrew
    success bro andrew...puasa juga ke?

    @Tembam
    ckckckck...sedapnya menu tembam ni...

    @*honey*
    hmm...dodoi si dodoi honey ni la...he..he...

    Semoga ibadah puasa rakan rakan semua diterima oleh Allah SWT dan selalu dilimpahkan berkah dan hidayahnya...amin

    ReplyDelete
  22. Dan sukacitanya juga ingin saya memaklumkan semua bahawa:

    http://www.blogger.com/profile/14301754629715601921

    master yoda FAKE- yg berpulun2 posting sampai banjir

    http://www.blogger.com/profile/06476242116040610961

    master yoda ASLI adalah saya.


    Dan sesiapa yg ingin FLAG blog yg mencerca negara malaysia:http://rasasayange-malaysia.blogspot.com

    atau seperti blog www.sjsandteam.wordpress.com yg sudah ditutup kerana mencerca ISLAM, KEDAULATAN Raja2 sila ke http://www.google.com/support/blogger/bin/request.py?&contact_type=hate_speech&blog_ID=&blog_URL

    atau laporkan/email blog address tersebut ke Chief Secretary Govt of Malaysia JPM (Jabatan Perdana Menteri) di website:http://www.pmo.gov.my/ksn/?frontpage/news/detail/2023

    cari email add derang kat sana.

    he he he he he

    Syabas kepada blog owner ini kerana blog ini masih bertahan (tak perlu tutup macam sesetengah blog pengecut ...)

    Detective Master Yoda, in and out.

    ReplyDelete
  23. Aku bulan poser ni x nak cakap banyak...manohara penipu...daisy ratu penipu...dua2 jahat...daisy kaki ilmu hitam tu yg sampai sekarang susah nak penjarakan dia...tapi ingatlah kuasa ALLAH maha besar dan daisy tidak boleh lari dari kejahatannya selamanya.

    ReplyDelete
  24. Aman betul sejak takde copycat ni...thanks lovesense for blocking the nonsense comments. Keep it up!

    ReplyDelete
  25. Untuk makluman pembaca setia Toughlane, adalah dimaklumkan bahawa blog PEMFITNAH TT, PRO-MANO dan BLOG PEMFITNAH AGAMA ISLAM, KEDAULATAN RAJA-RAJA telah SHUTDOWN for fear of safety & team atas arahan PM (blog pengecut ini pernah juga mengutuk TT 'balls', tapi siapa yg takde balls sekarang, tau takut..) pada 8hb ogos. (senang penulis blog dan rakan2nya ni sumbat masuk ISA ajer)..ada hati menagung2kan juga bangsa asing...

    http://www.sjsandteam.wordpress.com
    The authors have deleted this blog. The content is no longer available.
    You can create your own free blog on WordPress.com.

    dan sila baca ini. Blog Mighty PEN ini akhirnya ditutp atas arahan PM kita.

    http://abangtuah.blogspot.com/2009/08/mati-of-pen.html

    juga kes DAP si Jeff Ooi dan Loke Siew Fuck (oopss Fook) didalam siasatan menghina Islam dan Kesultanan negeri Perak..

    http://pusakaayahnda.blogspot.com/2009/08/dapsy-tak-mengaku-hina-islam-dan-raja2.html

    detective master yoda, in and out..

    ReplyDelete
  26. hmm tu la payah nye...skrg kena tgk blog id...
    dulu tk silap saya ada yang pnh wat list blog id...

    kesian honey...sampai profile dia tiru tau...

    ReplyDelete
  27. Memasuki bulan puasa kok Mano dan mak lampir tak ada beritanya.
    Sebetulnya Mano kelihatan anak yang baik walaupun sedikit sombong, tapi ibunya tipe ibu yang jahat dan mata duitan. Karena ibunya mendidik dengan cara yang tidak benar/jahat, apakah nantinya Mano menjadi jahat atau tidak itu tergantung lingkungan kehudupannya. Saya yakin apabila Mano kembali kepada TT dan hidup dilingkungan keluarga TT pasti akan jadi anak yang sholehah.
    Saya salut kepada TT walaupun difitnah dan dirusak nama baiknya, tetapi masih mencitai Mano dan menginginkan Mano kembali kepangkuannya walaupun itu sulit. Saya berpendapat TT adalah orang yang baik, sabar berwibawa, ramah, humoris,friendly. Benarkah ??
    Selamat berjuang TT.

    ReplyDelete
  28. Wow! Yummy nya bila dengar Tembam menhidangkan Babat rebus dengan sambal belachan untok family nya,

    Aku favourite Babat tapi tak pernah try Babat rebus dengan sambal. Mouth watering di buat nya…. Kalau Sate Babat tu ada lah di sini. Buat aku teringat pulak nak makan Sate Babat hari ini, aku mesti singgah di pasar Geylang nanti, nak cari Sate Babat untok buka. Kita disini ada dalam sekitar 2 setengah jam lagi untok berbuka.

    Selamat berbuka Puasa Semua! Wasalaam.

    ReplyDelete
  29. Hai Ram... saya outstation tak kemana2 bro.. cuma sekitaran Jakarta saja. hmm.. lagipon takot naik kapal terbang (kecuali terpaksa), sejak tragedi buruk dialami. Thanks bro Ram.

    @honey - sayapon tau itu bukan kamu, lain macam jer copycat tu. jangan2 die ni 'jeruk minum jeruk' tak honey, wakakakaka....

    Master Yoda - saya dah anggap semua teman2 disini adalah akrab xkisah samaada dari sing or malay. saya harap pesan madam/monsieur Indognetsial tu xusah diperdulikan ya karena sayapon xpernah terniat nak buka dan baca apa isinya...
    xda sangkut pautnya dengan tajuk kat blog ni. hanya meruncingkan masalah kedua negara.
    lebih baik kita mencari keridhaan dari Allah SWT ketimbang mencari permusuhan apalagi dibulan suci ini.. betul tak sahabat semua??..

    @aina - cik aina setuju betul dengan kamu tu, rotan dari muda senang nak dibentuk..

    Junus hi bro.. masih jerebu ker kat sana?

    master yoda pernah gi perancis ker? wow out station luar negara sedapnyer... kau dengan ram buat aku irila bro.. boleh aku nak cakap perancis cket tapi tak banyak.. kikikik

    comment ca va monsieur? itu jer yang aku dapat . hehe.jangan kau balas panjang2 bro.. aku kagum dengan orang yang dapat cakap perancis. sebab agak sengau2 cket gitu.. seksi sedap kat telinga..

    Permata - skang ni hampir xda yang nonton sinetron Manohara (untuk dijakarta ya kalo daerah lain gak tau).. menurut perisik saya lah.
    kat TV pula dah xdengar kisah mereka. tenggelam dengan selebriti yang lain. apa pasal? nah sudah jelas semua sudah tau kisah sebenar dan naik malas nak liput tentang mereka, kecuali kalo ada berita yang berkaitan dengan Prince, barulah mereka minta klarifikasi Princess..

    ReplyDelete
  30. Junus - betul ker Pekanbaru skang mati lampu? giliran kot? masa 2007 dulu aku taulah Medan dapat giliran mati lampu, tapi Pekanbaru skang ni kene juga ker?

    Honey - saya komen balas honey punya kat sebelah tu kat sini je la yer.. hmm... puas agaknya kau kejekan aku ya honey masa sembang semalam?.. hmmm.. geramnyer, aku lagi cari akal nak balas!! siap kau darling!!! kikikikik..

    tapi masa baca komen kau tentang aku kat dapor geli hati sendiri. macam lah aku ni buang tebiat lak... hmmm.. dah pandai honey daripada saya nak kejekan orang ya..

    Keluarga Prince semoga amal ibadah yang ditujukan buat anak2 yatim di Malay akan dibalas oleh Allah SWT, keberkahan bagi keluarga, kesehatan selalu bagi Sultan Kelantan Petra, dan murah rejeki amin..

    honey sedih ye sayapon xpat pegi puasa ni xleh cuti, sebab awal ogos dah gi KL tuhari. Permata bila jumpa Aurora sampaikan salam hangat saya untuknya oke.. i miss her comments.

    ReplyDelete
  31. ram aku nak kelakar cket boleh yer.. wakakakaka... belum tulis dah ketawa.. agaknya inang tengah bermesraan dengan copycat kot sebab tulah kamu kena tendang bila ketuk pintu dia.. kikikikik....

    ram ni mengganggu sajalah... orang lagi seronok2 kikikik...

    inang sayang andrew ni kalau tak usik orang rasa hidupni xbermaya pulak.. kikikik.. inang maafkan andrw ya cuma kelakar saja. asik fikir nak balaskan honey eh ram pulak munculkan komen langsung lah saya terfikir nak usik inang..

    inang saya lagi buka ni.. makan kolak.. nak tak?agaknyer kat Dubai inang makan kebab turki tiap2 ari yer.. seronoknye..

    ReplyDelete
  32. dear junus apa dodoi si dodoi tu?honey tak tau artinya bole jelas kan sikit:)
    sukur la kalu da sering hujan di tempat anda.masala lampu mati tak ape la kan bisa pakai lilin atau lampu kaleng:)
    kalu asap tebal bisa buat orang sakit mata dan lain2:)

    master yoda kau benar dua2nya penipu dan jahat.nak cakap ape kan anak dan mak rebung tak jau dari rumpun nya tau:)

    dear tembam
    siang tadi kau asik cerite lauk sedap2pulak
    bangkit la selera makan bro ram kite ni:)
    bro ram ramai sangat kat geylang saya rasa orang nak beli untuk buka:)bro beli ape tadi?yang sedap2tentunya di belikan tak cendol yang honey titip semalam hahahahaa
    gurau jer:)
    permata hati
    entala ada apa dengan nya semua mau tiru aku
    melampau betul tau :)tapi tak ape la semoga dia cepat sadar di bulan penu berkah ni kan:)

    you all perasan tak da berape hari kawan kite tak muncul.si dear aurora kemana dia pergi rindu dengan nya.semoga la aurora sehat2selalu.aurora kite semua rindukan awak tau:)
    adiq juga kemana dia sibuk sangat ker?sampai tak perna comment lagi rindu la dengan adiq.

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  34. Permintaan *honey* telah ditunaikan. Gang Penjahat telah dihapuskan dari bersuara diblog ini dengan tidak gentl.

    ReplyDelete
  35. Hello kawan kawan,
    Ni saya bangun sahur. Cuma makan buah buahan aje. Tengah plan nak masak apa untuk berbuka nanti.
    Semalam ada berita dari Malay Mail pasal Daisy Fajarina.

    http://www.mmail.com//content//11537-interpol-wants-daisy-be-extradited-diplomatic-channels

    Cuba baca.

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  37. Hi semua.. saya selalu baca blog n komen kat sini.. boleh tak nak request ngan Luv Senses.. mintakla TT bagi gmbar aktiviti mano ngan TT waktu bulan puasa tahun lepas.. gmbr sambut raya ker.. nak tgkla.. mana tahu, mano ada buka blog ni, n tgk gmbr2 tu leh mengingatkan dia kenangan manis waktu jadi puteri raja.. xdelah mcm skrg, kehulu-kehilir carik duit.. susahkan badan jer.. tapi xtaula, klu dia lagi suka hidup skrg yg tak menentu berbanding dilayan baik dan di hormati masa jadi puteri dulu... hmmm... boleh tak luv sense? boleh la eikkk....

    kirim salam ngan TT eik.. ckp ngan TT, cari je pompuan lain yg jauh lebih cantik n sempurna dari segi agama dan famili background... biar mano tu menyesal xberlagu...

    ReplyDelete
  38. hi mamamicha...salam kenal........

    heee ok gak ur idea..hmmm mana la atau kalau si mano terlawat this blog...mesti banjir ngan air mata..menyesali hdiup

    ReplyDelete
  39. @honey@lovesense gelihati aku baca geng penjahat dah dibanteras lovesense atas permintaan honey. Aku baru nak bagitau lovesense nanti aku email personally nama aku & address aku untuk jumpa TT.

    And details of blog yg mencerca kedaulatan raja2 juga kesultanan kelantan saya email personally. takyah publish kat sini kang unneccsary commotion. apa pun blog pemfitnah sedang dibanteras kerajaan. Selain menghina kedaultan raja2 perak, sama juga menghina kesultanan negeri kelantan dgn mencerca TT tanpa usul periksa atas kes mano dan juga mengkutuk agama Islam kita dan cara Islamic laws mengendali masalah suami isteri.

    selamat pagi dan selamat berpuasa semuaaaaaaaaaaa!!!! mudah2an sahur anda enak pagi tadi!!!

    ReplyDelete
  40. Tembam said...
    Hello kawan kawan,
    Ni saya bangun sahur. Cuma makan buah buahan aje. Tengah plan nak masak apa untuk berbuka nanti.
    Semalam ada berita dari Malay Mail pasal Daisy Fajarina.

    http://www.mmail.com//content//11537-interpol-wants-daisy-be-extradited-diplomatic-channels

    Cuba baca.

    August 26, 2009 1:17 AM

    AKu tengah baca ni, lembap betul kerajaan indon lah!

    ReplyDelete
  41. @*honey* n andrew
    payah betullah kat pekanbaru ni...,terkena effect el nino katanya kemarau kemaren.ditambah pembangkit listriknya ikut rusak lagi earthquake dekat padang sumatra barat.

    *honey*
    dodoi si dodoi itu sebuah lagu lah...intinya lagu buat seorang anak perempuan melayu yang manis dan disayang banyak orang...
    saya pun tak hapal sangat..tapi tau lagunya.
    he..he...

    Soal tt ,semoga cepat selesai masalahnya segera mendapatkan pengganti yang lebih lagi dari mano...amin

    ReplyDelete
  42. Padan muka, sekarang Perancis nak Daisy dijalani hukum juga...haaaa Hotman & Farhad Abbas you lousy lawyers what have you got to day on daisy & mano???

    http://www.mmail.com.my/content/11537-interpol-wants-daisy-be-extradited-diplomatic-channels

    dan baca juga ini:

    Tau takut kau daisy...we are sick of your bullshitlah..

    http://www.mmail.com.my/content/8052-daisys-pleas-stepdaughter


    and this:
    http://nmjnh.wordpress.com/2009/07/06/ibu-manohara-daisy-guna-susuk-dakwa-george-manz/

    and this:

    http://wfol.tv/index.php?option=com_content&task=view&id=1376&Itemid=40


    and this:
    http://rakyatkelantan.blogspot.com/2009/07/daisy-ada-dalam-wanted-red-list.html


    TQ

    detective master yoda, in and out

    ReplyDelete
  43. Sorry lah..aku deleted posting aku during sahur..tadi, aku rasa ada merepek sikit! Selamat Berpuasa!

    ReplyDelete
  44. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  45. @lovesense aku dah pergi dah yayasantt blogspot. good move tt! insya allah saya akan hadir pada majlis buka puasa itu.:)

    ps: tengah tunggu lovesense approve comment. cepat lovesense dah banyak posting aku post tadi. kui222

    ReplyDelete
  46. entala nak cakap ape tentang case salihah
    sedi aku tengok si salihah ni.da sebulan dia memperjuangkan untuk mintak keadilan di indonesia.terhadap daisy fajarina yang tela menyiksanya dengan kejam.selama 9 thn.
    da sebulan salihah di indonesia dengan segala bukti penyiksaan terhadap dirinya.tapi daisy masi bebas lagi belum lagi di adili.dan sekarang salihah akan pulang ke prancis untuk melanjut kan sekolanya.sedi betul aku melihat cara pemerinta indonesia menangani case ini.penjenaya yang kejam seperti daisy fajarina masi lagi bebas berkeliaran di indonesia.
    apa da terjadi dengan indonesia ku tercinta:(

    ReplyDelete
  47. hmmm thanks honey....barula tau knapa kes trio bebek ni tk ramai orang gemar lagi melainkan pengacara2 dan laskar putih merah..hmmmm

    kasihan Saliha ye...takde pun liputan mengenai Saliha.... at least salah satu rancangan TV amikla inisiatif buat program mcm kt TV3 tu...mcm cerita BERSAMAMU ke... 999 ke 360 ke...pastu watla liputan pasal Saliha...ini banyak yg mengarut....

    oh ye master yoda ...kalau mcm tu kan..apakata kita sarankan sekali untuk pantau Malaysia Forum - Topix... aku sedih je masuk situ...spatutnye forum tu jadi forum yang sihat..ini tidak suma caci mencaci je..lovesence apakata u suggest kat TT (oleh kerana TT dekat dengan kerajaan) tolong suggest untuk ban forumer yang mencaci maki negara kt forum tu...sakit hati la saya tgk...

    andrew kau kemana? lagi busy ya...heee...

    p/s: lovesence takde ke gmbar adik TT, Tengku Amelin...suka tgk dia...hehehehe

    ReplyDelete
  48. Yes copycat Honey dah di benteras...

    Honey> Saya cadangkan Honey buka blog, sikit pun tak apa..at least macam Andrew. Entah apa Andrew merepek tulis dalam blog tu pun tak faham..(so cute Andrew).

    Jadinya, susah sikit laa copycat nak tiru..dan we all pun senang nak tahu mana honey asli, mana honey tiruan.

    p/s: Pooh suka makan honey...

    ReplyDelete
  49. Ha..kita dah berbuka. Hari ni buat grill salmon dengan grill veges (capsicum, courgette dan kumara) plus steam bak choy. Alhamdulillah kenyang kenyang. Kejap lagi melengkar depan teevee.

    Ram,
    Sate babat perut tu memang kegemaran saya. Lepas tu minum cendol. Alamak, meleleh air liur. Bila macam ni memang miss buka puasa kat Malaysia/Singapore/Indonesia. Makanan senang nak dapat dah tu banyak pilihan pulak tu.

    Honey,
    Tu lah bila waktu berbuka saya makan macam macam jadi masa sahur masih kekenyangan lagi. Makan buah tak berat sangat.

    Okay, kes Mano. Kalau Daisy Fajarina kena hantar ke France, Mano macam mana ya? Nak jadi artis, tak jadi, masih bini orang tapi dah macam janda, sekolah tak habis, kesian dia. Hopefully dia ada plan masa depan dia.

    Junus,
    Lagu dodoi si dodoi ni dulu selalu saya nyanyikan untuk anak anak saya. Agaknya bloggers kat sini belum ada anak lagi jadi lagu lagu macam tu dia orang tak tau. Atau mungkin umur kita banyak berbeza dengan bloggers kat sini?

    ReplyDelete
  50. Junus,
    Guru yang mengajar saya membaca Quran semasa kecil dulu berasal dari Pekanbaru, Riau tapi menetap di Malaysia. Baru baru ni saya dengar dia dah kembali ke Rahmatullah. Semoga segala amalnya diterima Allah.

    * Bulan puasa ni banyak pulak kenangan dulu dulu yang datang kembali.

    ReplyDelete
  51. Ratna Sarumpaet Yakin Segera Penjarakan Ibunda Manohara

    Rachman Haryanto - detikhot

    Jakarta - Masih ingat perseteruan Shaliha dan ibunda manohara, Daisy Fajarina. Shaliha yang dibantu aktivis Ratna Sarumpaet kini merasa diatas angin. Ratna bahkan mengaku yakin akan segera menjebloskan Daisy Fajarina ke penjara.

    Hal itu disampaikan Ratna Sarumpaet yang melakukan Konferensi pers bersama Shaliha dan pengacaranya Frederik di Cemara Galeri, Jl. HOS. Cokroaminoto 11 Jakarta Pusat.

    "Kita minta agar pihak kepolisian, interpol, segera menangkap Daisy Fajarina karena surat permohonan ekstradisi yg dari Prancis sudah datang ke Indonesia," tegar Ratna.

    Ratna membantu Shaliha mengadukan Daisy, ibunda Mano yang dituding melakukan penganiayaan terhadapnya selama di Prancis. Kini perempuan yang diakui Manohara sebagai kakak angkatnya itu ingin memenjarakan kembali Daisy dan suaminya, Pinot.

    "Saya yakin kasus ini akan selesai," tanda Shaliha yakin.

    ...xtaulah korang dah bace atau belum.. semoga ini benar adanya..

    ReplyDelete
  52. Ramadan, Shaliha Ogah Damai Dengan Ibunda Manohara

    Rachman Haryanto - detikhot

    Jakarta - Bulan Ramadan identik dengan silaturahmi dan saling memaafkan. Namun bagi Shaliha, tak ada kata maaf bagi ibunda Manohara, Daisy Fajarina dan suaminya Reiner Pinot.

    "Walau puasa tetap tidak akan damai. Saya akan memaafkan dia kalau dia telah menjalani proses hukum," ujar Shaliha yang ditemui di Cemara Galeri, Jl. HOS. Cokroaminoto 11 Jakarta Pusat, Selasa (25/8/2009).

    Shaliha yang didampingi aktivis Ratna Sarumpaet serta pengacaranya Frederik mengaku sedikit kecewa dengan respon penegak hukum Indonesia. Menurutnya pihak kepolisian bertindak lambat karena tak kunjung menangkap Daisy.

    "Kecewa karena sudah banyak bukti, dan keterangan yang jelas, namun mereka belum juga menangkap Daisy," ujar Shaliha lagi.

    Tanggal 27 Agustus nanti Shaliha akan kembali ke Prancis. Di sana ia akan meminta bantuan pada pemerintahan setempat untuk menyelesaikan kasusnya. Ratna Sarumpaet pun sangat mengamini kepulangan Shaliha ke Prancis. ia bahkan mebuat sebuah syukuran sederhana.

    "Saya ikut berdoa dan potong tumpeng untuk kepulangan Shaliha ke Prancis," ujar Ratna.

    nah.. lagi masa lapang ni bolela nak update kat kawan2 semer..
    aku malas nak copy link dier suruh korang cari, sebab sedap camni tinggal baca saja..

    ReplyDelete
  53. nak lagi semer? nah amik..

    Shaliha Keukeuh Penjarakan Ibunda Manohara di Indonesia

    Pebriansyah Ariefana - detikhot

    Jakarta - Shaliha gagal memenjarakan ibunda Manohara, Daisy Fajarina di Prancis. Kali ini ia keukeuh menghukum tindakan penganiayaan terhadapnya di Indonesia.

    Bersama tim kuasa hukumnya Shaliha telah membuat nota kepada kedutaan Prancis untuk mengekstradisi Daisy. Sidang pun sudah berlangsung. Namun Shaliha menginginkan proses berlangsung lebih cepat.

    "Setelah nota dikirim itu, Daisy bisa langsung ditahan. Itu janji dari interpol Prancis," ujar Christine Purba pengacara Shaliha ditemui di Polda Metro Jaya, Jl. Gatot Subroto, Jakarta Selatan, Rabu (26/8/2009).

    Sebelumnya dalam surat-surat izin kepergian Shaliha ke Prancis, Daisy mengaku sebagai orang tuanya. Kini Shaliha membuktikan bahwa Daisy dan suaminya Thomas Paulman (mantan suami Daisy.red) bukanlah orang tuanya. Shalihara mengajak Lanti, ayahnya sebagai saksi.

    "Pembuatan akta palsu itu dibantu oleh ibu Juliana Meiala soalnya saat itu ibu Daisy sedang berada di Prancis," jelas Christine.

    ReplyDelete
  54. Thanks Andrew,Cut and paste kat sini, senang nak baca.. tenkiew tenkiew..

    ReplyDelete
  55. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  56. @tembam
    fiuhhh...syukur alhamdulilah tembam tau lagu dodoi si dodoi tu..he..he...kalau disini yang menyanyikan lagu itu nia daniati kalau tidak salah.padahal itu lagu melayu lo...hi...hi..
    moga moga *honey* bisa kena lagu ini..nanti aku cari mp3 nya lah..
    e-mail *honey* hantarlah kat blog aku tu...

    ReplyDelete
  57. nilah yg problem nyer bila hujan and sahur berat. for sure bangun lambat. tengah tunggu kesudahan kes ni.

    @Adia ori..hello...

    @Adiq palsu diharapkan anda menukar gambar profile anda yg berseluar dalam tu ok. Jijik. Lagipun ni bulan puasa. Hello andrew, junus, honey dan semua...

    where's aurora? dahlah tadi aku call member kau kat kelantan yg duduk kat wakaf mek zainab dia belom bangun..ni kes sahur berat jugak ni!!kui22

    hello ram & tembam!:)

    ReplyDelete