Sunday, August 30, 2009

Derita Manohara 3 !!!

Inikah wajah kesayangan rakyat Indonesia?

Bagaimana hati Manohara tidak hancur setelah rahsia kehidupan sebenar masa lampau Dasiy Fajarina terbongkar. Satu demi satu keaiban Dasiy Fajarina terkeluar. Inilah perbuatan manusia yang telah mendapat pembalasan dari Tuhan kerana KEJAHATAN yang dilakukan diatas dunia ini. Ada lagi Foto yang seksi akan menyusul nanti. Apa pendapat anda?.

24 comments:

  1. Aku rasa la love sense...

    Foto di atas bukan DF....

    ReplyDelete
  2. Ehem2..
    Slamat malam kepada mber2 kt cni..
    Aku nak OOT sket sbb kes Manohara ni dah lembap sket bila masuk puasa..
    Sebenarnya aku sedikit tekilan dgn keadaan hubungan Malay-Indo..
    80% rakyat Indo sgt membenci Malaysia.. tidak hairanlah jika masalah kecil adalah sensitif bagi Indo..
    Aku bukan nak buat Provokasi tapi cuma nak ketengahkan apa yang sedang berlaku..
    Jika kamu pergi ke mana2 Forum,web/blog atau Youtube..korang akan dpt rasa bahang panas Malay-Indo.. masing2 saling memaki hamun..
    Tersemat di hati Indo..Malaysia harus di Ganyang!.. Malaysia hamba British! Malaysia harus di hapuskan! Malaysia Maling! Byk lg kata2 kotor yang di hamburkan.. Suasana tegang bermula setelah penubuhan Malaysia.. pasang surut yg tak kunjung habis..
    Media masa Indonesia sgt memainkan peranan dalam mengeruhkan lagi hubungan Malay-Indo..
    Yang terbaru berita TV Indo menyiarkan tentang penulisan comment forum yg menghina lagu Indonesia..seperti biasa media Indo ternampak jelas berada di belakang tabir kekacauan.. (comment tersebut sgt di ragukan kerna ada perkatan indo yg x di fahami)
    Walhal caci mencaci antara satu sama lain sudah lama berlaku.. Mengapa media tidak ketengahkan comment rakyat Indo yang mencaci lagu kebangsaan Malaysia? comment2 yang menghina rakyat Malaysia? kata2 kesat yang sgt menyakitkan? gambar bendera Malay yg di bakar.. di injak2.. Apakah rakyat Indo di beri lesen untuk menginjak rakyat Malaysia? Apakah rakyat Indo sgt Mulia di sisi tuhan? Apakah rakyat Malaysia sgt hina dan jahat2 belaka? comment negatif yg terpancing emosi pasti akan keluar bila di caci-maki.. dan ia amat di tunggu oleh Media Indo sbg bahan keuntungan.. Kadang2 manusia sanggup melihat mayat bertimbun demi keuntungan dunia sementara..
    Hal ini bukan terjadi di sekitar saja.. malah kpd pelajar Indo-Malay yg berada di luar negara..Malah mereka memandang hina pelajar Malaysia..dulu lecturer n mber kuliah aku ada dr Indo (Harap2 mereka tidak benci aku tanpa sebab)
    Esok adalah Hari Kemerdekaan Malaysia..Tapi bilakah pembentukan Malaysia?(hal ni patut di bincangkan rakyat Malaysia shj) Malaysia dikatakn merdeka tanpa pertumpahan darah rakyat. Adakah benar? Apakah contoh pahlawan yg di tembak British dan mayat di pamerkan itu bukan pertumpahan darah.Malah banyak lagi mereka yg shahid tp tidak di dedahkan dlm sejarah kerna kepentingan keji orang2 tertentu.. Malah di era yg di katakan Merdekanya Malaysia.. 3 kuasa besar bertembung Di Malaysia.. BRITISH,JEPUN,KOMUNIS.. Bumi bertuahku Malaysia.. Ada yg shahid menentang British, shahid menentang Jepun, shahid menentang Komunis.. Komunis adalah paling bahaya dan pembunuh yang amat kejam.. Ideology Ini bukan hanya di Malaysia..bahkan sangt berkembang di ASEAN..
    Dah banyak aku membebel.. nak sahur lak..
    Untuk mereka yg rasa kita merdeka esok..
    aku ucapkan selamat menyambut hari
    KEMERDEKAAN...

    HARAP HARI NI LEBIH BAIK DR SEMALAM SUPAYA ESOK LEBIH CEMERLANG..

    PEACE

    ReplyDelete
  3. allea85 said...
    SEMUA JANGAN GEER DONG MATA DUNIA TIDAK TERTARIK DENGAN KES MANOHARA,DEASY OR WHAT EVER,TAPI MEREKA SEDANG MEMPERHATIKAN APA TINDAKAN HUKUM INDONESIA ATAS MALAYSIA ATAS PENCURIAN JAK DAN BUDAYA TARI PENDET,TARI KUDA LUMPING DLL.

    Dah berpuluh kali dijawab.. tp kamu masih tanya soalan yang sama..

    Kalau cam tu sila lah sue Discovery Channel atau Menteri kebudayaan Malaysia.. Masalah tak kan selesai jika kamu hanya tahu memaki tp tidak tahu bertindak.. siapa harus di persalahkan jika diri sendiri statik di tempat yg sama tiada tindakan..

    PEACE

    ReplyDelete
  4. LS... sy dah tengok pic ni sebulan lepas dalam blog oh artis... harao LS tidak menjadikan blog yang bersih dr gsoip ini dgn info yg salah... ini memang bukan DF... ini pic org lain yg seiras DF... kat blog oh artis jg mendapat kritikan hebat dari rakyat malaysia meminta blog tersebut menukat statement yang mengatakankan pic diatas adalah DF, kerana jika kita jg memaparkan berita yang kuran tepat, apakah bezanya kita dengan media indo yang selama ini melakukan provokasi dengan maklumat yang tidak tepat tetapi akhirnya memakan diri sendiri... ini adalah ikhlas dari saya yang benar kita berikan semangat utk membuktikan kebenaran, yang salah tetap salah dan harus ditegur... sekian walsalam...

    ReplyDelete
  5. Amboi! Kue Biskut Raya Baru nampak nya! > Kue Bangkit C Cup Double Snap!

    Kesempatan di hari ini, Aku nak uchapkan “Selamat Menjambut Hari Kemerdekaan” pada semua kawan2 Malaysia disana termasuk Inang di Dubai dan Tembam di Auckland. Semoga ini akan meningkat kan semangat kamu untok perjuangan di masa yang akan datang. Aku juga nak ucapkan yang sama untok semua kaum kerabat ku di Perak dan Johore. Aku harap Depa semua riang dan gembira di hari ini! Have a wonderful day! Y’All

    Ni, Tentang curi budaya, aku heran dengan daya pemikiran orang2 – Sepatutnya, mesti dibanggakan kalau budaya kita menyelarak di seluruh dunia kerana budaya ini representing us, as an ambassador of a country to other countries. It is good feeling to share and our religion remind us to be generous among others. Instead sikap kebudak2aan dan self centered yang selalu di tonjolkan. Tapi kalau semua berkeras masih tak mahu kalah… Senang aje… buat copyright patent dan catat dalam buku sejarah masing2 ….habis bicara!! Period!

    Inang sayang! Aku sunggoh terpegun dengan tulisan Inang! Very comprehensive and clear like a bell! Very shiok bila membaca comments Inang Sayang!
    Lil’Bro Adiq, kenapa posting dicabut? Betul2 nak baca what you have written. By the way how r’you? Hope this Tueday, papers nya, banyak ber confidence ya!
    Andrew Bro! Ala…Bro jealous ke..aci..aci..buka pintu..mama..balek pukul satu! he!he!he! Tu gambar Datuk Siti Nur.. sebenar dari ID Sis ManuHuruHara (Malaysian Hijab Blog) Tak pasti pula, entah2 ManuHuruHara, Datuk Siti kot?
    Sis Honey, Ada uninvited guest kat Blog Honey ke? Jangan2 Nenek Keropok? Thanks for the NK story, Seram dengan Cik Pon!!! Nanti kalau lah NK datang rumah aku, aku nak standby pakai kain, taulah dia bila aku selak nanti! Hehehehe!!! Ni, nak bilang – sekarang NK dah popular kat TV ads Sing… Nenek Keropok vs Raja Kueh …sunggoh geli hati bila aku tengok advertisement itu!

    Letih juga dah banyak popek2 ni. Salam ya! semua! Kalau silap, jangan ambil hati ya! Selamat berpuasa dan berbuka dan Merdeka! Wasalaam!

    ReplyDelete
  6. tak kisah ni daisy atau tidak. saya unhappy tengok gambar macam ni keluar dalam net. ini gambar personal, buat apa nak heboh2 kan. tak kisah apa masalah kau dengan daisy, saya mengkutuk cara menrendah2kan maruah seseorang wanita dengan cara menghebahkan kehidupan personal.

    ReplyDelete
  7. hi semuanya apa kabar semoga sehat ya?selamat berpuasa semuanya.

    ini honey asli ya aku da buang bintang kiri kanan nama aku tu :)karna kini da aman sikit copycat tu da sadar :)

    photo kat atas tu daisy ker?
    lain macanm jer puase2gini tampil kan photo macam ni,puasa mata pun kene puasa juga:)
    betul kata permata kata mom aku juga hehehe

    ReplyDelete
  8. ehem lovesense..
    gambar tu bukan gambar daisy..
    lagi satu,di bulan puasa ni,usahlah tayang gambar2 begini di blog ye..lebih baik diisi dgn aktiviti berfaedah..contohnya gambar2 TT di Kelantan bersama anak2 yatim...itu jauh lebih bermanfaat..
    sori..just teguran ikhlas...semoga ramadan kita diberkati..amin.

    ReplyDelete
  9. Love Sense, gambar tu sama tapi tak serupa, she's too young to be DF.

    Soal hubungan dua negara, aku fikir sebenar benarnya ini semua ada agenda tertentu oleh pihak tertentu, aku jamin. sebab kalau kita fikir betul2 siapa yang akan rugi, siapa yang akan untung dengan persengketaan ni?

    Malaysia sebenarnya jadi 'punching bag' atau 'scape goat' oleh pemerintah dan orang2 yang berkepentingan di indo. Pemerintah Indo menggunakan Malaysia untuk mengalih pemasaalahan, untuk membangkitkan nasionalisme warga Indo, untuk membuat sibuk warga indo agar mereka tak sempat berfikir tentang kelemahan dan keburukan pemerintah indo. agar media sibuk buat liputan mengenai isu2 dua hala sampai tak meliput kelemahan dan kekurangan dlm pemerintahan.

    Para aktivis2 budaya dan yg berkepentingan dengan budaya etc, menggunakan Malaysia untuk dimomo momokan pada rakyat indo biar diorg cinta, dan hargai budaya bangsa sendiri. warga muda indo banyak yang dah tak minat melestarikan budaya diorg. jadi apa lagi jalan terbaik untuk memaksa diorg kembali menghargai budaya kalau tak dengan memomo momokan Malaysia pada diorg?

    Mungkin pada diorang itulah jalan terbaik untuk mengatasi masalah dalam negeri diorg, dengan menuding semuanya pada Malaysia. Diorang tak fikir yang berapa banyak keuntungan dan kebaikan bagi dua2 negara kalau kedua2 negara bekerjasama. susah nak faham jalan fikiran orang yang suka ambik kesempatan dari kekacauan.

    ReplyDelete
  10. MRStreet, kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengetahui tentang kebencian rakyat Indo terhadap Malaysia kerana tidak pernah didedahkan oleh media Malaysia. Kita hanya mengetahuinya melalui internet terutama youtube. Media Malaysia bertindak bijak dengan tidak menyiarkan isu2 sensitif yang boleh menjejaskan keharmonian kedua2 buah negara. Namun demikian, sampai bilakah kita terus berdiam diri tanpa mempertahankan maruah negara yang sedang diinjak2? Kenapa tiada pihak yang tampil membuat penjelasan bagi menangkis dakyah mereka seterusnya membetulkan salah tanggapan ini? Kalau dulu, Datuk Rais Yatim segera menjawab tohmahan yang dilontarkan terhadap Malaysia, namun sekarang isu ini dipandang sepi. Memang benar mengalah bukan bererti kalah, namun berdiam diri hanya akan mengiakan segala tohmahan itu. Sekalung tahniah diucapkan kepada blogger Malaysia yang bertungkus lumus memberi penjelasan dan menangkis tohmahan yang dilemparkan. Bukan semua Indo itu buta hatinya. Semoga mereka dapat menilai sesuatu tohmahan itu dengan fikiran yang rasional.

    ReplyDelete
  11. aku pun dah naik nak muntah tengok gelagat orang2 indonesia yang berperangai seperti tidak bersekolah yang sebenarnya bersekolah dan tahu guna komputer tetapi berfikir ala2 takde otak!aku bukan maksud semua ya,tapi terlalu ramai sangat!hampir majoriti menghambur kata2 kebencian dari fitnah2 yang didengar.tahu tak orang indonesia yang kami tak pernah dengar pun apa itu tarian pendet,apatah lagi nak klaim milik kami.sekarang ni kita kena berjuang,untuk menuntut media indonesia supaya "bertanggggungjawab" diatas semua KEKACAUAN yang telah mereka lakukan.

    wahai rakyat indonesia,tahukah anda tak pernah sekali pun aku ni baca surat khabar yang muka hadapan ada berita2 tentang Indonesia?apatah lagi hal hal yang sensitif tentang masyarakat dan negara anda.Setiap hari dimuka hadapan surat khabar kami hanyalah berkaitan tentang hal negara kami atau pun ahli pemimpin kami.tapi aku percaya hal yang sebaliknya terjadi di indonesia.Belum habis satu isu,medianya sibuk "menjual satu isu fitnah pula".Hal yang kecil diperbesar-besarkan.Tak malukah anda?Anda anda mahu suatu hari nanti negara kita berperang kerana hal hal yang kecil seperti merebut seketul batu,atau hal yang remeh seperti berebut hak milik belacan atau durian.

    Aku mintak la sangat2,kalau boleh ulamak atau pak presidennya dapatlah kawal masyrakat,kalau tidak anda akan menjadi orang yang rugi.hidup penuh kekacauan,tidak pernah aman sentiasa ada sahaja yang mahu digaduhkan

    ReplyDelete
  12. Astafirullah alazim...
    tak de bahan lagi ke lovesense?

    ReplyDelete
  13. hi teman2 semua selamat berpuasa semoga amal ibada kita di terima allah swt amin.

    untuk teman2dari malaysia
    adiq
    permata hati
    *manuhuruhara*
    inang manja
    MRstreet
    aurora
    ali
    heng
    lovesens
    masteryoda
    anakwakruni
    dan semuanya la yang tidak di sebutkan namanya
    honey mengucap kan selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 52.semoga di tahu2 yang akan datang malaysia akan lebi baik lagi insyaallah.

    SELAMAT ULANG TAHUN YANG KE 52 MALAYSIA.
    ALL THE BEST AND GOOD LUCK

    ReplyDelete
  14. Saya orang malaysia, sudah bertahun dengar Indonesia mahu ganyang Malaysia, tapi tak ganyang-ganyang juga. Agaknya kapan ya ? Apa orang Indon cuman pandai teriak-teriak nyakitin kerongkong aje...

    ReplyDelete
  15. hishhh tension la..tak abis2 isu budaya nk diketengahkan..amoy aku setuju ko 1000%...hmmm apala diorang ni tk habis2 nk jejaskan hubungan antara 2 negara...nasib baik ada juga warga indo yang jerneh pikiran seperti andrew, bang junus....

    adreww ko g belasah waratwan yang suka kasi hot sama isu2 ni..hehehehe apa la kan..kita suma baik2 je..ada plak makhluk asing yang tersesat salah terbang ..hehehe

    hee hi honey, kak aina,tembam, inang, amoy, ram (canteknye gmbr..smpat plak ye buat tu..), mrstreet....dll (soli tk sebut nama ek)..tgh wat apa?

    hi lovesence..saya rasa ni bukan gmbr daisy..mungkin pelanduk dua rupa..tapi tk elokla bulan2 puasa ni..kita camkan itu gmbr daisy takut jadi fitnah..sia2sia kita berpuasa..betul tak...

    lovesence apa kata update aktiviti TT..mcm aktiviti luar yg ekstrem yg TT suka..hehehe nk gak tgk..TT suka buat apa... climbing ke kayaking ke apa2 je la..atau main paintball ke...dri kita terus bercerita pasak trio bebek ni...ada gunanye kita tgk aktiviti TT...

    bulan2 puasa ni betul jugak takut terpancing emosi yg negatif dan tidak sepatutnye...

    hmm lovesence letakla gmbr aktiviti TT di bulan ramadhan tahun lepas bersama CPT-KMAT Manohara......

    ReplyDelete
  16. haloo.. semer... andrew is coming!!!

    semoga sehat semua kawan2: Honey - maaf kemaren gak bisa gila sumpah sibuk banget.. anjrit!! capek bo', Junus, adiq, tembam, Permata, Ram, Yoda n Street n Kak aina etc..

    chewa.. sejak aku xde melencong pulak sume dari tajuk, kikikik... yelah xpelah sekali sekala. tapi jangan berterusan ya.

    Ram - aik? pagi2 buta ni kau wat aku gelak, apa yang nak kau tunjukkan kat nenek keropok tu? benda apa Ram? tell us exactly.. wakakakak.. hati2 bro begitu kau selak kain kau NK berubah jadi DF.. habis ko Ram.. kikikik.. kesut benda tu nanti.. kikikik..

    ish... puasa2 ni ada saja nak melencong..

    Permata - kekadang ader geram cket tengok pemberita yang sedap cakap tu. hmmm walau tak jarang kekadang camera dorang kene rampas pastu dipecahkan oleh artis.. sabar je la permata ok..

    Honey - bukan main kau teriak kat aku semalam sampai terdengar kat seberang ni. wakakaka.. bizi giler..

    LS tahniah dah merendahkan derajat kaum wanita..

    ReplyDelete
  17. @permata hati said :
    bulan2 puasa ni betul jugak takut terpancing emosi yg negatif dan tidak sepatutnye...

    hmm lovesence letakla gmbr aktiviti TT di bulan ramadhan tahun lepas bersama CPT-KMAT Manohara......


    senang baca koment permata hati yang positif ini.bukannya mau memihak sesiape..apalagi di bulan penuh berkah ini.jangan sampai rusak pule puase kita sebelum datang azan magrib.

    ReplyDelete
  18. @Lovesense,
    tajuk seperti :"Inikah wajah kesayangan rakyat Indonesia?" rasanya tak pantas ditayangkan. karena bermakna provokator dan tendensius. dari 235 juta rakyat di Indonesia, hanya sebagian kecil yang mendukung Daysi. itu juga pada awal2 saja. Daysi tak kebal hukum dan laskar Merah putih pembela Daysiitu, cuma belasan preman yang tak dianggap di Jakarta. proses hukum terus berjalan dan sudah beberapa kali Daysi juga dipanggil ke Kepolisian Jakarta. Cuma proses hukum negara kita berbeda. jadi jangan menggeneralisir, mengatakan orang Indonesia itu jahat.ini akan memperuncing dan kebencian di antara kedua rakyat serumpun!!

    ReplyDelete
  19. @zikri
    hal seperti ini sudah berulang kali saya ingatkan pada LS.agar tidak memperkeruh masalah yang ada atau keluar dari masalah mano dan tt jer.apalagi dibulan ramadhan ini.soal daisy benar yang zikri cakap...tak perlu dihina pun sudah banyak yang tau.kalau dihina terus nanti yang terjadi malah sebaliknya.orang malah simpati.tapi...yah...mohon maaf sebelumnya,bukannya mau mengajarin LS,tapi grow up LS...

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  21. Tak kisahlah samada itu gambar DF atau tidak. Yg jelas, tak terangsang pun aku tengok gambar ni. Lagi nak muntah ader la. kui2222

    So fakin ugly...eiiiiiiii

    ReplyDelete
  22. allea85? budak universiti mentah?

    allea, untuk pengetahuan anda, bangsa indonesia dan malaysia adalah SERUMPUN. Maka, budaya kita ada yg sama, justeru itu ada tarian kuda kepang, batik dan sbgnya. Kalau kamu indonesia bising sangat, buat tahun budaya indonesia atau visit indonesia. sapa suh tak buat? kerajaan indonesia yg mungkin masih tak faham ramai rakyatnya nak ganyang malaysia sebab ini (tapi tak ganyang-ganyang jugak)...so, SHUT UP already!

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete