Thursday, September 3, 2009

TT anjur berbuka puasa untuk anak yatim.

Seperti yang dijanjikan, YAM Tengku Temenggong Kelantan melalui Yayasan Tengku Temenggong (YTTK) akan mengadakan Majlis berbuka puasa bersama anda dan anak-anak yatim pada 15hb. September, 2009 bertempat di Hotel Renaissance, Kota Bharu, Kelantan. Maka kepada sesiapa yang ingin beramah mesra dengan TT bolehlah hadir. Terutamanya kepada mereka yang sempati dengan TT yang selalu difitnah oleh Dasiy Fajarina dan Manohara.

Majlis berbuka puasa anjuran TT ini hanya akan diadakan di Kota Bharu sahaja kerana TT tidak mempunyai waktu untuk mengadakan di Kuala Lumpur, kepada anda yang tidak berkesempatan ber buka bersama TT harap dimaafkan, semuga ada majlis yang lain untuk anda dikamudian hari.

Terikat dengan tanggonjawab, TT lebih banyak berada di Singapore dalam bulan puasa ini disamping menghadiri majlis-majlis anjuran Kerajaan Negeri dan NGO-NGO disamping bertemu rakyat diluar bandar sambil bertanya kabar dan menghulur bantuan.

Disepanjang program yang dihadiri oleh TT, beliau kelihatan biasa dan ceria. Tanpa Manohara TT dapat meneruskan program dengan jayanya walau pun tidak ada penyeri disebelahnya.

33 comments:

  1. xde gmbar TT punya aktiviti ker? ada tgk gmbr mano dulu2 dalam forum cari bahagian gosip VIP... gmbr masa dia masih baik n sopan... sejuk je mata memandang... rakyat pun mcm happy jer tgk dia...

    ReplyDelete
  2. huhuhuhu......cedihnye tak dpt pergi... anyway selamat for TT..... jgn lupa update2 gmbar nye di sini ye....

    ReplyDelete
  3. Post seperti ini lebih baik lagi dalam bulan penuh berkah ini.daripada mencaci maki lebih baik tt lagi buat macam ni.
    semua orang akan berpihak kepada tt kalau buat macam ni terus.
    betul tak kawan kawan?

    ReplyDelete
  4. jauh nyer tak dapat nak mengenali TT dgn lebihdekat..
    apa-apa pun ucap Selamat untuk TT, semoga mendapat kekuatan dan keberkatan dari Allah SWT...

    semoga TT terus tabah :)...take care

    ReplyDelete
  5. hi teman2semua apa kabar selamat berpuasa semoga amal ibada di terima allah amin.

    aku setuju dengan comment
    dear junus ini la yang seharus nya topic yang bagus di bulan penu berkah ini.
    semoga tt selalu di beri kan kesehatan dan kebahagiaan walau tampa sang istri tercinta.
    aku ada terbaca semalam di tabloid nova.com
    comment manohara tentang case nya dengan tt.hari ini juga terbaca kalu mano mau kirim cards lebaran untuk tt katanya,wah jangan2baik kan lagi ni si tt amah mano nanti ya hehehe
    kita doa kan aja yang terbaik untuk mereka ya teman2
    aku yakin de si mano masi memendam cinta sama si tt hehehehe

    ReplyDelete
  6. Salam... nih rasa nk ketawa tahap cipan ni... insyaAllah klu kat kota bharu klu tak ada arak melintang memang sy akan attend sebagai sokongan diatas kesedihan yang TT alami (ayahanda Al-sultan kelantan gering dan isteri pula berpaling tadah)harap TT tabah dan dibulan yang mulai ini diberkkan kekuatan dalam menghadapi segala cubaan hidup... Dibulan ramadhan ini jg Allah janjikan doa hanbanya tidak akan ditolak,doa orang teraniaya jg akan Dimakbulkan Allah maka marilah kita sama2 mendoakan agar kes TT ini cepat menemui jalan penyelesaian, biar kemenangan berpihak kepada TT dan rakyat malaysia am nya dan rakyat kelantan khususnya diatas fitnah dan caci maki sesetengah warga dan media indonesia, amin...

    So TT macam mana nak join majlis tu??? Adakah trus g atau kna ada surat jemuputan seperti yang telah diminta particularnya???
    Ahaks... amoy tengah excited... muhehehe (gelak ala2 mafia)

    ReplyDelete
  7. biar betul honey...wahhhh mash belum terlambat la...cepat mano..hantarkan kad salam kemaafan tuk suamimu..insyaAllah berkat dunia akhirat...

    mudah-mudahan dibuka pintu hati ye...

    mana adrew..update la cerita gegaran smalam...

    ReplyDelete
  8. Sumbangan TT untok mengadakan Majlis berbuka puasa bersama Anak2 Yatim pada 15hb. September, 2009 bertempat di Hotel Renaissance, Kota Bahru, Kelantan sangat di banggakan. Saya harapkan majlis berjalan dengan baik nya. Walau pun ada yang jauh dan kemungkinan kami tidak dapat hadir untok beramah mesra dengan TT dan Anak2 Yatim, harap di maaf ya! Let the past sails with a blessing in disguise and Truth always come with lots of Cheer. Amin!

    ReplyDelete
  9. salam buat TT, semuga terus ceria walaupun tanpa isteri tersayang...jauh lah kota bharu, semuga dapat bertemu di kota singa :)

    ReplyDelete
  10. Semoga semua kawan2 yang tinggal di Kelantan bisa menghadiri undangan berbuka bersama dan jangan lupa nanti diposting foto2. nak gak tengok kemeriahan kat sana.

    Adiq - macam dah saya cakapkan dulu memang agak susah. Princess cakap didera kat M'sia tetapi dia buat ripot kat Indo. DF fitnah Diraja tetapi dilakukan di Indo. Princess nak saman istrinya terhadap tuduhan fitnah tetapi dia ripot di M,sia.

    pening polis nak setelkan kes ni. cuba Princess buat ripot ke Malaysia, Prince buat ripot polis ke Jakarta lagi best nyer..

    ReplyDelete
  11. alow Kat salam kenal!! kat sini ker kat sana? kikikikik... kat umah ke kat ofis?

    ReplyDelete
  12. Andrew! ni! ada2 aje, tak habis2 kasi aku gelak!! Tu! kat sana 711, cocolat kit kat...Sorry ya! Gurau senda aje!!! Ops! ada member baru dari kota Singa! Hi! selamat datang!

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. hai andrew..salam kenalan untuk warga indo..
    "kat" kat ofis lagi yang berada kat situ huekekekeke....

    nota kaki kiri kat:- tadi beli kad raya utk hantar ke TT to support him..tapi love sense mana harus ku tujukan ahaks!...
    andrew tgu kat hantar kad time krismas aja deh ;)

    ReplyDelete
  15. Hantar Kad Raya>

    YAM Tengku Muhammad Fakhry Petra,
    Istana Mahkota,
    Kubang Kerian,
    Kota Bharu, Kelantan.

    ReplyDelete
  16. aha... ada product makanan terbaru, dah baca belom LS? Es Campur Mahohara.. wow. habis buka ni aku nak cari kat sekitar pasaraya tu. nanti aku bagitau korang camana rasanya. tengok gambar mesti sedap nyer rasa.

    tapi xde info gerai mana yang jual. ambik masa cket nak cari. bro Ram dalam pada gelak dia sempat juga usik kawan baru kita tu si Kat. pandai kau bro..
    mana Adiq tak nampak?

    ReplyDelete
  17. Hello, saya dah lama ikuti perkembangan kes ni. Tapi belum pernah beri komen, saya respect dengan semua di sini yg nampaknya saling hormati, berhemah dan berbudi bahasa. Kita semua harapkan pihak berkuasa segera bertindak menjalankan tugas mereka seperti diamanahkan supaya segera kes ni selesai dan yang bersalah dihukum sewajarnya.

    Selamat berbuka puasa.

    ReplyDelete
  18. hi semua selamat malam.
    lovesense
    aku siang tadi ke tabloid nova terbaca kalu si manohara mau kirim kan cards ucapan kepada tt lebaran nanti.ya itu cards lebaran kan nama nya betul ka sala wakakakaaaa
    semoga la ya mereka bersatu kembali walau banyak yang tidak setuju.

    @kat salam kenal selamat bergabung di blog ini:)
    kat kau jangan ambil hati ya si andrew ni memang suka nusik aku la yang selalu jadi korban usik nya hahaa
    untuk singa juga salam kenal
    orang sing ker??
    bro ram
    yang kau cakap minah thai long tu.buat aku gelak tau kau ni macam andrew juga selalu buat aku gelak hahahaa

    kau orang kat kelantan best la bisa jumpa tt buka bersama pulak tu.aku doa kan yang terbaik la untuk korang yang nak besama tt.jangan lupa ambik photo dan tampil kan di blog masing2ya nak tengok juga la waja2korang hehehe

    andrew
    kau sebut lagi pasal sate padang.
    aku da nak lupa da sekarang teringat lagi
    andrew aku rindu giler dengan sate padang tu jangan la kau sebut2 nanti air liur aku menitis hahahaa
    mane aku nak cari sate padang kat sini.tak pa la aku mesti sabar ini kan bulan puasa hahaha

    bro ram jangan lupa dengar mj 12 malam jumaat best tau,sape tau ada yang kungsi kisa NK hahaha
    untuk semuanya selamat berpuasa besok jangan lupa bangun sahur ya:)

    good night semuanya
    moga mimpi inda :)

    ReplyDelete
  19. wah love sense...kalau anta kad raya kat TT, TT nk reply x?

    ReplyDelete
  20. Innalillahi wa inna ilaihi raji'un. Gempa bumi berkekuatan 7,3 scala richter,rabu,2 september 2009 di Tasikmalaya, Cianjur,Sukabumi (Jawa Barat, Indonesia) telah menimbulkan korban tewas 57 orang, 500 orang lebih terluka, 48 orang masih hilang dan 12 ribu rumah/bangunan hancur.semoga kematian mereka diterima sebagai "syahid" oleh Allah Swt dan keluarga yang ditinggalkan dapat menerima dengan ikhlas musibah tersebut.

    ReplyDelete
  21. hahahaha aku nk gelak la..adrew ko ni buat lawak tk abisss...sian kat kat...ehhh aku pun dh konfius...kat kat mana...ofis kat kl, ke kat singapore..huhuhu kat suka kit kat tak? rammm bantu aku..dh [ening..hehehehehe

    jgn marah kat saya ye kat....gurau je kat kat..
    salam kenal kat.....

    TT tak mau hanta kad raya kat kitorang ke? huhuhuh

    ReplyDelete
  22. Salam semua kawan2...Andrew, Ram, MRStreet, Permata, Honey, Adiq, Amoy..banyak lagi laa, tak larat nak tulis. Posaa penat.

    Lama tak masuk sini, bz sikit...budak tengah trial exam. Campur penat puasa..*opps alasan jer.

    Kepada semua warga Indonesia, takziah diatas kejadian gempabumi yg menimpa. Adakah Manohara pergi ziarah mangsa gempa seperti mana dia ziarah Hotel mewah dulu?

    TT buat majlis kat KB? Bila tu? Kalau dekat2 nak raya, leh laa... saya raya kat Kelantan tahun ni.

    ReplyDelete
  23. assalamualaikum dan selamat pagi kawan2 semua.eh banyak yang tak nampak batang hidung kat sini.inang,xandria,sakura,ali,mohammad...jomlah semua meramaikan jemaah TA.....lol

    walaupun aku rasa cam tak baik berburuk sangka,tapi aku tetap rasa cam ada udang disebalik mee goreng mamak bila tau mano nak hantar kad raya kat TT.amboi dulu bukan main membenci TT katanya TT itu tidak takut tuhan,berani menganiya isteri.ntah ntah mano ni ada agenda kot,mana tau DF tgh buat plan C .....

    hhhhmmmmm ntahlah harap pisang tak berbuah 8 kali

    oklah kawan2 kawan semua....selamat berpuasa

    ReplyDelete
  24. Salam... alamak... tak ada ke kekawan yang nak join majlis tu...

    ReplyDelete
  25. Hei..teman2 semua...lama ga jumpa...met menjalankan ibadah puasa yach.....

    ReplyDelete
  26. Junus & Andrew pa kabar.......

    ReplyDelete
  27. Apo Kabor Semua!
    Ramai nampak nya disini sembang2. Semua nampak sehat2 and happy2. Nampak kat sini ada Festananda dan Xandria dah datang lagi! Salam Mesra! Heh! ada juga tamu baru Julian, Salam kenal ya! Jangan segan2 beri komen.

    Ni Permata Sayang! Andrew ni memang suka lawak sampai aku pun kena jangkitaan dia!! Wakaka! Tapi best lah bercanda2 begini… sampai nak terkenc….g2 di buat nya Andrew ni!!! Aku dengar Kat tu masih kat office tadi…dah beli kad hariraya..tapi tak tahu cam mana nak poskan kat TT. Tapi dia mungkin tak tahu yang Andrew tu Islam dan Kat nak belikan kad kristmas pulak! Aku pun pusing jugak, banyak sangat k Heheeh!! Kat, jangan marah ya! kita kat sini semua suka bercanda aje! and very harmless, Hari2 kita mesti happy2 kalau tidak boring!

    Andrew! Apo Kabor Bro! Ni betul ke? dah ada Es Campur Manohara? Dulu aku dengar ada Ayam Goreng Manohara! kat Bandung ker Bogor? Es Kencing Daisy? Tak ada ker? Kalau ada, ,mesti laris manis! Siapa kena mesti terhayal2 stim momok!! Hee!he!!hehe! Kita pon nak kepoh tau ni rasa Es Campur Manohara macham mana! Mesti banyak susu! mmm! enak banget!! dap!!

    Sis Honey, I think, prata hijau tu! Kalau tak salah herb prata? pernah nampak ka Little India – prata nya taruk banyak fresh daun herbs, tu pasal rupa nya kehijau2an! Tak tahu lah kalo itu yang Honey maksudkan. Nampak2 adik kita Adiq pon suka sate padang!! Ni gara2 Andrew lah! Semua dah gian dengan sate padang!! tak tahu mana nak cari sate ini!!
    Tentang Jumaat 12 malam tu, mintak ampun, aku seram cerita2 kat situ tak berani nak dengar, kalau baca kat web okay tapi kalau dengar, mintak ampun!! Tak boleh tidor! Otak aku ini very imaginative nanti bukan2 pulak difikirkan lepas dengar cerita2 kat situ.
    Ada satu malam tu aku terdengar cerita makcik ni buang tulang2 bekas baki lauk ayam kat tong sampah dia kat dapor dan tengah malam itu dia nak buang air kechil, bila hampir dengan bilek dapor dia dengar macham bunyi kusar kasir. Bila dia buka lampu dia nampak satu lembaga berambut panjang tengah pungah2 tong sampah itu sambil memakan tulang2 itu! Terpekik terlolong makcik tu! hingga lembaga itu terus hilang kat tingkap! Sekarang ni bila aku pergi kat dapor waktu malam pun kadang2 ada cuak2 sikit!

    Hi Bro Adiq! Pagi2 ni aku dah gelak baca comment kau! Nasi lemak KK dengan sambal kerang busok!! Hahahah!! Tu! Mesti ada jugak Es Kencing lemon twist!! Hahaha!! Siapa kena mesti stim momok!!
    Best lah kalau dapat jumpa Andrew kat Jakarta boleh makan sate padang, dengar2 dia nak sediakan satu tempayang sate padang. Sedap ke? omelet telur bebek angsa ala betawi? Tak nak pulak nanti rupa omelet tu macham trio bebek! Wakakaka!!
    Dah pergi kat Geylang ker! Sekarang Pasar Geylang dah chantek! Dah renovated, kalau datang nanti aku dengan honey pelawa makan the best soto, the best prata, the best of everythings kat sini, kalau nasib baik mungkin boleh jumpa dengan Nenek Keropok!! Heeeee!! Heee! …aku ni joke lagi lah!!

    Satu lagi ni, tadi sempat jengok blog raayat kelantan, tentang comment orang utan Kalimantan dah di declared dan patent jadi kera’ayatan! Betul ke ni? Ini joke ke atau betul? Cam mana tu! Nanti mereka kena bikin paspot ker? Wakakaka!!

    Selamat semua! Hope hari ini sunggoh ceria untok semua! Selamat berpuasa dan berbuka! Wasalaam!

    ReplyDelete
  28. Fes,
    Lama tak Fes tak jengok ke blog ni. Kemana menghilang? Saya tengok design kulit buku Fes. Cantik cantik. Tapi yang paling saya nak tau ialah pasal buku sexuality in Islam. Fes dah baca ke buku tu dan macam mana isi nya?

    ReplyDelete
  29. Hi..Temban sebenarnya aku ga menghilang kok..cuma akhir2 ini sibuk dikantor...sering juga aku berkunjung kesini cuma baca aja sih...Iya makasih udah lihat karya Festa...itu cover buku aku yang desain, cuma sampulnya aja klo isinya aku juga belum pernah mbaca hehehee.....

    ReplyDelete
  30. Bosan tengok DF masih lagi bebas. Bila nak ada cerita dia kena tangkap? ntah ntah dia pake ilmu?

    ReplyDelete
  31. Buka puasa TT di kelate gawe x boleh date ler...Gawe ada kejo kat KL...apapun, saya doakan majlis ini berjalan lancar bagi TT. :)

    ReplyDelete
  32. kepada permata hati, honey , bro ram dan andrew..jgn risau kat tidak ambil hati..kalu kat ambil hati kamu bisa tak tidur malam teringat kan si kat ni hahahah peace...

    kat dekat KL,,,sgt mengemari kit kat bro ram..tapi dilimitkan pengambilan nya takut nti tembam seperti mano..dia takper istri raja..bila2 boleh pergi kelas slim muaheheheheh!

    salam kenalan utk semua..pasti singgah lagi kalau tak bz ya!

    ReplyDelete
  33. slm semua,

    nak join lah majlis berbuka tu...jom amoy jom.. nnt tlg hantar shacz balik umah kayh..uhuhu

    ReplyDelete