Wednesday, September 2, 2009

TK atas teguran anda !

Bercuti sempena Hari Merdeka. Terima kasih kepada pengunjung Blog ini yang telah memberi teguran dalam tajuk Derita Manohara 3. Penulis blog ini sengaja mempamirkan foto Dasiy Fajarina masa muda itu kerana ada hamba Allah telah email kepada penulis dan minta dipublishkan supaya katanya Hotman Paris dan Farhad Abbas membuat penafian, kerana katanya Foto yang menampakkan buah dada Manohara yang diselit-selit yang di hebahkan oleh mereka itu lebih teruk dari Foto Dasiy tersebut.

Penulis ada menerima Foto buah dada Manohara yang dikatakan di Selit-selit itu yang mana puting susunya di tudung dengan jari-jari halus yang memakai jam tangan bertali warna merah, terang dan jelas tanda merah dan calar-calar diatas buah dada tersebut adalah lakaran yang dibuat secara make-up sekiranynya dibanding dengan lurah-lurah buah dada foto Manohara yang lain.

Penulis juga sengaja membiarkan komen-komen anda disini dipublish tanpa ditapis untuk memberi peluang kepada pengunjung berbicara dengan jujur dan ikhlas, hanya penulis kurang suka sedikit kerana kadang-kadang cara anda memberi komen lari dari tujuan asal untuk memberi perhatian kepada isu-isu yang masih lagi menjadi samar berhubung tuduhan Dasiy Fajarina dan Manohara terhadap TT.

Apa yang patut kita luahkan disini iaitu mendesak Pemerintah Indonesia segerakan tindakan berhubung tuduhan yang dibuat oleh Dasiy Fajarina dan Manohara terhadap TT, adakah tuduhan itu berasas ataupun fitnah, keputusan oleh pemerintah Indonesia itu akan meredakan tuduhan dan tomohan terhadap TT. Begitu juga tuduhan yang telah dibuat oleh Sooni dan Salihah terhadap Dasiy Fajarina, penjelasan dan keputusan hendaklah dibuat oleh Pemerintah Indonesia sama ada tuduhan itu betul atau pun Fitnah dan tindakan susulan hendaklah diambil.

Begitu juga kita hendaklah mendesak kepada polis Malaysia yang telah menerima lapuran yang telah dibuat oleh TT terhadap Dasiy Fajarina dan Manohara kerana secara tebuka telah membohongi orangramai dan menfitnah TT, apakah kes itu dalam penyiasatan atau terus diam, kenapa begitu lama sekali penyiasatan dijalankan?, dan apakah tindakan susulan akan dibuat oleh pihak berkuasa terhadap lapuran itu.

Inilah diantara yang patut menjadi perhatian kita selain menunggu perjalanan perbicaraan berhubung dengan kes saman yang telah dibuat oleh TT terhadap Isterinya Manohara di Mahkamah Syariah dan Mahkamah Sivil. Melalui blog anda dan saluran yang anda ada, cetuskanlah tajuk supaya Pemerintah Indonesia dan Malaysia dapat bertindak bagi menyelasaikan isu ini daripada terus membiarkan isu-isu yang tidak memberi kebaikan kepada hubungan dua hala iaitu seperti isu tarian pendek, kebudayaan, tki dll.

26 comments:

  1. hi semua apa kabar?selamat berpuasa semoga amal ibada kita di terima allah swt amin.

    aku da tebak kalu lovesens becuti:)

    ReplyDelete
  2. akum lovesense,nak komen sikit.saya tak suka gambar seksi daisy ditayangkan.sebabnya- tak sesuwei ,not nice lagi2 bulan yg mulia ini

    kepada yang percaya ini bukan gambar daisy...aku nak cakap sikit..

    kat background gambar tu ada bersepah perfume,bukan perfume cikai plak tu,salah satu perfume mahal yang aku spot ialah versace red jeans,yang dalam tin warna merah tu,nampak?korang rasa,orang kebanyakan cam kita mampu ke beli perfume berdozen2 camtu?versace plak tu.kalau jenama paris hilton tu murahlah sebab standard cap ayam.ni paling koman versace kalau 100 ml dalam Rm 300 lebih.ampun.aku ni nak beli perfume body shop pun tunggu sale baru beli sebab aku orang biasa yang berhemat dalam berbelanja.

    fakta aku yang kedua ialah....
    dalam salah satu gambar nenek lampir ni,ada gambar dia posing dengan bantal anna sui.Korang rasa,orang miskin/orang kebanyakan tau ke apa benda ke haramjadah jenama, branded dan merek ni? aku tak taulah anna sui ada home deco collection or not,tapi kalau versace tu memang ada,contohnya kak nita kita tu sofa sampai sarung bantal 4 segi sofa dia jenama versace.....haaaa....ko mampu?

    moralnya.....korang pikir la sendiri.daisy ke bukan? kan ke daisy suka barangan berjenama? bag nak hermes wah dia ingat dia victoria beckham?

    oklah salam ramadhan untuk semua semua semua kawan kawan tersayang....

    ReplyDelete
  3. Halo, untuk semua kengkawan kat Malaysia.. walau terlambat saya mau ucapkan "Dirgahayu Kemerdekaan Malaysia ke-52" semoga negara dan rakyatnya bertambah maju di masa hadapan sehingga wawasan 2020 seperti yang dicanangkan akan segera diraih..

    Saya setuju betul dengan komen LS kat atas tu. memang sepatutnya begitulah kita menggesa supaya pemerintah kedua2 negara menyelesaikan kes ni secepatnya.

    kalaulah dad aku kepala polisi, hmmm.. dah lama dah benda ni setel.. lambat dia bergerak, aku dulu yang heret DF. kikikik...

    Ram - dah datang ker nenek keropok kat umah kamu? dah selak ker kain tu? wakakaka.. apa agaknya respon dier? menerkam ker? who is on top? kikikik... alamak.. batal puasa aku kot..
    kamu keturunan darah biru kan Ram?

    Honey, Adiq, Permata, Amoy, inang - dah packing ker? bape banyak baggage? hmm kena sewa kapal terbang sendiri inang, banyak sangat baggage tu..

    ReplyDelete
  4. Bukan tarian pendek lovesense...yangbenar tarian pendet yang berasal dari pulau dewata bali.

    ReplyDelete
  5. blog bodoh ini, nanti aku hack, tunggu ajerlah lovesense.....
    ni mesti aurora palsu

    ReplyDelete
  6. hi kawan2..byk nye copycat..si adiq (smalam nye comment) pastu aurora pagi tadi..hishhh tak tau la...bulan puasa ni pun nk wat dajal...

    betul tu lovesence sepatutnye kita menggesa kedua2 negara tuk cari jalan penyelesaian..tapi apala daya suara2 kita ni lovesence... kalau pemerintah baca apa yg tertulis di blog ni..nak gak saya menggesa supaya kes ni cepat berakhir..sedangkan di indonesia rakyat bebas bersuara pun.... blh buat demo sana sini pun.. kes saliha masih tertangguh...si DF masih berkeliaran... tapi yang sepatutnye adalah kita berserah pada Allah..kita anggap suma nye ada hikmah...TT dh usaha untuk dptkan keadilan dri mahkamah..Allah la hakim yang maha adil...lambat atau cepat pasti ada ganjaran..kita kna sabar...tambah lagi bulan puasa....

    sbagi rakyat dn warga yang berhemah kita sepatutnye tunjukkan kematangan kita dri mereka..bukan tunjuk sama level dengan mereka..

    saya cadangkan lovesence paparkan aktiviti TT, supaya mereka di seberang boleh salute pada TT..walau di timpa musibah sekalipun TT tetap ceria..TT penuhi aktiviti TT dengan aktiviti yang berguna..tambah lagi bulan puasa kan...

    kita tgk la MANO...lepas dia hamburkan segalanya (fitnah dll) dia teruskan hidup dia dgn jalan yg dia pilih... we should do like that...paparkan segala keriangan TT..penuhkan dengan aktiviti keagamaan, biar la pihak sana tau..TT seorang yang tabah...lambat laun mereka akan rasa bersalah...

    dri kita asyik menampilkan sesuatu yang tk mendatangkan faedah (mcm gmbar ibu mano- betul atau tidak)..tidakkah ia meyebabkan fitnah... baik kita paparkan segala yg berfaedah...kalau kita buka aib orang Allah akan buka aib kita...

    biarla ibu mano dan mano nk buka aib TT, tapi kita kt sini jgn buat perkara sama... nnti sama la kita dengan mereka...jadi org yang tk berpelajaran mcm mereka... kita kan orang melayu..penuh adab dn sopan....jgn la terlalu emosional..sayanggg

    maaf kalau apa yang saya tulis..menyakitkan...saya tak suka blog ni jadi seperti blog tuk menghina mereka di sana.. kebenaran akan terserlah juga nnti..masa akan menentukan..cuma kita kna la penuhi masa tu dngn aktiviti yg berfaedah...

    peace... just my 1 cent

    ReplyDelete
  7. Love Sense,
    Anon: Adiq - August 30, 2009 8:16 AM
    Anon: aurora - September 2, 2009 9:42 AM
    Thanks

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Good Morning Semua!
    Apa khabor? Dua tiga hari pintu di tutup, hai berseri pulak hari ini!
    Aku macam tak percaya itu photo DF?? Macam Minah Kampong aje! Betis aku lagi gebu!
    Memang, aku dah rasa2kan yang perhatiaan sekarang di kuca kacir supaya kasus DF tengelam begitu saja. Media2 di sana kebanyakan yang tidak bertanggung jawap hinggakan sanggup merosak kan harmoni Asean semua. Satu yang aku perhatikan, reporters, editors ini berlagak ala “National Enquirer” punya style of writing. Itu pasal sekarang dah kuca kacir! Kerajaan masing2 harus perihatin dan bergabung untok menredakan masaalah ini. They should do something to draw a line somehow instead of buat tak der! aje!! Aku tak nak tengok nanti MAS dan Garuda bergaduh, SIA di panggil jadi refree dan yang lain2 bersorak2!!

    Andrew.. Andrew.. Andrew..! Kau ni betul2 ka..ka..kar! lah! Aku baca tadi dah tergelak2 hampir nak pee.. pagi tadi! Kalau lah NK jadi DF, seluar dalam aku sorok kan! Takut di curi!!
    Tentang yang itu betul tapi banyak yang rahsia. Kau ini betul2 very sharp. Ni aku nak kasi riddle boleh teka tak: XX – Korma+Tom Yam+Buah Pala, XY – Gudeg+Cheese+Laksa. Untuk pergetauan kau aje dan djangan di omong2kan lagi ya!.

    Honey..Jom kita pergi makan, nanti kalau Andrew singgah kat SIN, aku traktir semua! Tapi kena check time table ya!

    Tadi aku check2 ada copycat lagi! 2 dapat lepas pulak – si Adiq Copycat dan aurora Copycat, macham lah kita tak ada ID lists yang ada tu. Macham lain aje! posting mereka, semua comments mereka berchangah tak seperti Original kita. Please lah.. Copycat, orang kampong semua dah tahu, tactic dah basi!

    Okay lah.. Kawan2 :<) Adiq, Andrew, Honey, Manohuruhara, Junus, Permata Hati, Amoymelayu, Lyn, Master Yoda, MRstreet, Anko, JaneQ, Aina, Aurora, Tembam, dan yang lain2 mungkin terlupa dan tak ketinggalan Copycat! Selamat semua! dan harap semua tabah kan hati di saat yang mulia ini dan selamat berpuasa dan berbuka!! Wasalaam!

    ReplyDelete
  10. Salam semuanya, dah lama tak singgah, ada setan yg mengambil kesempatan copycat aku nyer id! Betul-betul tuuuuuut....!

    aku tulis comment ni from Bangkok (ada seminarlah pulak... dah 2 minggu! tak sabar nak balik KL) balik next week akan sambung lagi... so in the meantime kalau ada aurora setan comment confirm bukan aku, k?

    Jumpa lagi, insyaallah!

    ReplyDelete
  11. Hello semua,
    Dah tiga empat hari tak masuk blog ni, nampak gayanya macam dah kentinggalan. Hari ni kat detikhot ada Manohara berkomen pasal kes Malaysia claim tarian pendet. Tak abar jugak nak tunggu 5th Oct ni. Kita tengok apa kesudahan cerita TT and Manohara ni.

    Kat sini dah berbuka puasa. Kejap lagi nak mula buat kueh raya. Malam ni buat biskut tat nenas. Ohh..bau inti tat nenas tu..mengancam.

    ReplyDelete
  12. @honey
    syukurlah kalau honey sukakan mp3 tu...
    senang bisa sharing kat honey..he..he...
    semoga puasanya lancar lancar sampai 1 syawal nanti...amin

    ReplyDelete
  13. eh.. baru nak tulis komen ada gempa bumi!!!.. aku turun kebawah yer..

    ReplyDelete
  14. ishhh andrew ni gempa bumi apa plak ni...mana plak dtg gempa bumi ha.....

    ReplyDelete
  15. dah aman cket.. tak goyang lagi. hmm.. bro aku nak jawab cket jer k. pakai istilah biologi ke bro? nasib baik masih ingat. hmm banyak gacukan from mom n dad.. upss.. ala xde yang perasan dengan yang aku tulis ni ram. ada arab, ada melayu ada europe gak ker, ader Yogya, cina pon ada ram. XY means dad kot? so what is your tittle? RM kan? ehehehe.. bukan ringgit malaysia bro..

    Honey - betul sapa yang ajak die yang bayar. tapikan honey dier tu banyak duit so apa kata kita makan puas2 nanti. aku nak melantak prata.

    ReplyDelete
  16. Love Sense lama sangat komen muncul. belilah Blackberry so update kemana pegi. boleh kita share pin.. ish.. xsabar nak tunggu komen lama sangat muncul.

    ReplyDelete
  17. Andrew..kuat tak gempa bumi.. aku terima sms dr member aku kt cilacap tadi..ada gempa bumi dy ckp..
    harap2 dia selamat...

    ReplyDelete
  18. Wah! Aku pun baru dengar tentang gempa bumi itu. Andrew!! Are you okay there? Kita kat sini harap Mas dan kawan2 kat sana tak apa2 ya! Bro! Beri khabar kat sini tau! Salam!

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah bro street n Ram, kami kat jakarta walau terasa kuat getar tapi xder cidera. episentrum di Tasikmalaya. katanya terasa sampai ke Jawa Timur. aku tengok kat tv ada yang tewas tertimbun di Sukabumi, n ada mangsa di Garut West Java. aneh lah terasa hampir di merata Pulau Jawa. 7,3SR kot? kata TV ler..

    Sesapa kengkawan kat seberang ada kerabat di Jakarta gerenti Insyaallah selamat. tapi kalau kerabat kat Jawa Barat lebih baik contact je langsung.. semoga dorang selamat..

    ReplyDelete
  20. Hey guyz! smlm ada copycat aku? Aku cari takda, LS dah delete ya? Thanks.

    Guyz camana kita nak bagi pressure kat authorities in indo & m'sia supaya cepat selesaikan kes ni? aku rasa polis m'sia tak dpt buat banyak sebab fitnah2 tu dibuat kat indo bukan kat m'sia, jadi polis m'sia takde authority. TT kena buat report kat jkt, tempat fitnah2 jahat DF & mono dibuat dan disebarkan. ada sesiapa yg lebih tau, boleh jelaskan?

    ada baca yang DF buat 'appreciation dinner' dgn media semalam kat jakarta. andrew kenapa kau tak gate crash function tu? bolehlah kau report kat sini. DF ni memang banyak akal akalan, aku mesti puji dia bab tu sayang dia gunakan untuk benda yg tak baik.

    Bro ram, aku dah tengok gambar tu very clever! Sis honey, apa kisah NK tu? e-mail cerita tu kat aku? Bro andrew, gempa teruk ke?

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. Nasib baik tak berat sangat gempa kat tempat sana. Tapi aku dengar Bandung dan TasikMalaya ada teruk sikit, itu dekat dengan Cilacap tempat MRstreet punya member, harap member MRstreet tak apa2 ya!

    Aurora, Sa wat dee krap! rupa2 nya di Bangkok! Semoga selamat menjalankan tugas dengan baik. Don’t worry, be happy kat sana, kita akan tengok2kan ID kau kat sini.

    Aduh! Temban ni kasi kita gian dengan masakan dia.. kawan2 nanti kita gate crash kat rumah Temban, hari raya ni nak? Last year aku ada pergi NZ tapi terus pergi kat Tauranga, down south – tempat best tapi sangat lay back, banyak avocado trees kat rumah member aku. Tak sempat nak singgah lama ka Auckland bila nak balek. Orang2 NZ, especially the Maori nampak garang2, even perempuan mereka macham warrior fighter!! but somehow they are quite friendly!

    Andrew! Kamu ni pintar ya genetic sign pun tahu! Tapi ada salah satu lah bro! Tak ada Prawn Noodle lah! tapi Tom Yam! Sa wat dee krap! dan tak ada title apa2 pun RM ke..atau TM ke.. tak perlu itu semua! Okay lah! aku tak mahu bicara pasal itu lagi. Ni aku tengok berita di TV tadi – ramai orang di Jakarta keluar dari kantor2 di downtown bila kejadiaan gempa. Tak ada bangunan runtoh di sana?
    Aku ni dah tak tahu apa nak chakap pasal DF dan kasus keluarga dia. Macham tak ada news lagi dari sana… nampak2 kes ini macham dalam hibernation aje!! Rasa2 macham dah tak kemana2 lagi! Tak tahu lah mungkin semua kena restraint sebab bulan puasa ini.

    Selamat malam guys, don’t forget to sahur! Wasalaam!

    ReplyDelete
  23. Hi Guys!
    Adiq! Wat up! Bro! It’s kind of quiet when you’re away! Aku ada tengok blog2 lain tentang provocasi btw M&I on the “snatching” issue. It’s really ugly out there and no way to reason with each other. Everybody out there just don’t want to loose out with each other and alot of egoistic minds. Tapikan kalo kat sini, this is how we do it. Always ignore things that one don’t want to hear cuz the barking will stop if it’s the wrong tree. Hmmm.. I think, its only my opinion lah.
    Ni, I heard DF ada kan majlis “appreciation dinner” untk media kat sana? Habis lah! reporter2 media itu semua kena guna2. Mesti DF dah sedia kan banyak periok nasi lemak KK! Legoh lah kaki nya kena KK!! ha!ha!wakakakak!

    Honey! Ada ke prata hijau? Tak pernah dengar, sound macham green tea prata ajer? Betul tak pernah rasa yang itu! Let me know where and I will survey nanti. Tentang Tom Yam tu, tak tahu pulak mana yang best kat sini. Tapi bila aku nak makan Tom Yam, selalu gi kat Bedok Corner – boleh tahan juga kat situ. Ni, kalau Andrew tak dapat datang ka sini, kita gi sana aje lah! kita bawa prata packet! Kuah dalca kita tapau! Mesti tak basi kuah dengan 2 jam flight. Cam Bro? Boleh mampir kat Jakarta, kita ajak Adiq sekali kalau dia boleh ambil cuti? he!he! aku ini joking aje lah! Honey, kawan2 minah aku tak ada yang garang2… macam minah tai long! tapi semua garing2… macham minah first lady fashion!..he!he!

    Sorry lah kawan2, aku ni hyper sangat hari ini macham kena pill happy pulak!! Maaf lah kalau ada yang terlanjur.. Selamat berpuasa dan berbuka.. Wasalaam!

    ReplyDelete
  24. Ram - tak nampak aku cari2 appreciation dinner tu.. xder berita.. semoga saja niat memang tulus amal bukan macam2 ya bro..

    ha.. itulah yang aku tunggu tu ram. kebetulan kalau nak datang sila ram. ajak bro adiq dan honey sekali. boleh makan sate padang satu tempayan sampai pengsan.. tu tu... yang nak sangat sate padang.. kikikik... tapi ram belanja sebab your currency punya pasal la.. sapa tinggi dia kena bayar.. aku cukup bayar dengan doa jer, aci tak ram wakakakakak ... gurau jer.

    Tembam bizi giler.. korang ada tercium tak bau tat nanas? hmmm sampai kat sini.. tembam bape loyang u buat? baling satu toples kat i boleh tak?

    ReplyDelete
  25. Bro Ram, Andrew, betul nenek lampir buat apreciation dinner khas untuk media saja, on 1 sept. di hotel Batavia. tentulah ada guna guna dalam majlis tu, kurang2 pun kena air minuman / cocktail dah kena tarok saliva dia, yurk! mungkin juga ada nasi lemak kang kang nenek lampir special, dengan sambal kupang busuk! OMG! absolutely gross!!! habislah media semua lebih lagilah backing dia. Ooopppsss puasalah! tabik nenek, anak cucu tumpang lalu... hahahaahaha!

    Hah? nak pergi jkt? boleh juga, tiap meal time kita makan sate dari sate padang, sate solo, sate madura, sate sunda sampai sate kuda. tapi favorite dish aku tak boleh tinggal, gado gado dan omelet telur bebek angsa ala betawi WOW!!!! bestnyer! tuan rumah kena bayar, boleh bro andrew?

    Sis Honey ada prata hijau kat sing? ahh... nanti pegi singa kena belanja ni, dua2 sis honey ngan bro ram kena belanja makan soto ayam kat geylang dan prata hijau, alright?

    tembam buat tart nanas? bestnyer, mummy aku baru buat jem nanas tadi, aku tolong ambil bau, fuhhhh!!!! aku nak pegi 1utama jap ah cari tart nanas, soto & sate.

    ReplyDelete
  26. tembam..hehehe bagi2 la resipi..hehehe kalau rajin singgahla h blog kitavturnkan resipi yang ada..heeee biasala org baru nk belajar ni...

    ReplyDelete