Saturday, September 5, 2009

Palsukan Pasport. Dasiy Fajarina masih bebas !

Kabar dari Indonesia, mengatakan bahawa pihak berkuasa Indonesia (polis) telah memanggil Pinot untuk disoal siasat berhubung Kasus Salihah semalam, tapi Pinot tidak hadir. Orang asing mempersendakan pihak berwajib pemerintah Indonesia. Itulah gambaran sebenar wajah dan perangai bekas suami Dasiy Fajarina yang juga ayah tiri Manohara.

Polis mungkin panggil Pinot untuk mendapat penjelasan dan memudahkan penyiasatan berhubung lapuran polis yang telah dibuat oleh Salihah terhadap kekejaman dan Kejahatan Dasiy Fajarina terhadapnya. Kenapa Pinot degil tidak mahu memberi kerjasama?.

Sekiranya Pinot tidak melakukan subahat dengan Dasiy Fajarina, kenapa beliau tidak mahu berkerjasama dengan polis, kenapa engkar arahan pihak polis, ini menunjukkan ada perkara yang hendak disembunyikan, kalau Pinot yakin dia dan Dasiy Fajarina tidak melakukan kesalahan dan pihak yang benar kenapa tidak tampil untuk memberi kerjasama.

Orang yang merasa dirinya bersalah akan mencari alasan untuk tidak berdepan dengan pihak berkuasa. Atau Pinot tahu sekiranya beliau pergi ke Mobes Polri beliau terpaksa bercakap benar dan sekiranya beliau menceritakan perkara benar maka nasib Dasiy Fajarina akan merengkok dipenjara sebelum hari lambaran. Itulah barangkali yang menyebabkan Pinot tidak tampil di Mobes Polri apabila dipanggil kelmarin.

Atau Dasiy Fajarina sengaja melarang Pinot supaya jangan hadir di Mobes Polri supaya KEJAHATANnya tidak terbongkar dengan bersaksikan Pinot dan dia akan selamat sekurang-kurangnya untuk beberapa hari lagi.

Sehingga kini sudah beberapa orang telah memberi kerjasama kepada pihak berkuasa dan tentunya mereka itu tel;ah menceritaka perkara yang benar yang telah dilakukan oleh Dasiy Fajarina terutamanya dalam kes penyeksaan terhadap Salihah dan memalsukan pasport antarabangsa dan memalsukan sijil kelahiran Salihah. Ini adalah kes berat yang boleh menjejaskan imej negara Indonesia dimata dunia kerana orang seperti Dasiy Fajarina berjaya memalsukan pasport dan sijil kelahiran.

Boleh jadi bukan pasport dan sijil kelahiran Salihah saja yang dipalsukan oleh Dasiy Fajarina, mungkin juga Manohara dan Dewi Seri Asih dipalsukan dan banyak lagi perbuatan seperti itu dilakukan oleh Dasiy Fajarina. Apakah Pemerintah Indonesia akan melepaskan orang yang sudah jelas melakukan jenayah dan memalsukan pasport dan sijil kelahiran yang boleh menjejaskan nama baik sesebuah negara.

Itulah diantara KEJAHATAN yang dilakukan oleh ibu kepada Manohara iaitu Dasiy Fajarina ataupun Rina yang satu masa dulu menjadi pelayan disebuah kelab bagi orang asing (bule) di Bandung.

30 comments:

  1. memang pinot ni dah terminum air kencing dengan air basuhan kaki daisy.tu pasal la tunduk kat daisy.eh wartawan2 korup yang dapat award dari daisy tu ,berbuka puasa dengan manohara ngan daisy tak takut ke termakan lauk2 jampi daisy tu?eeiiii yek nak muntah aku

    cepatlah polis indonesia tangkap perogol shaliha ini.bayangkanlah kalau kita ditempat shaliha,kalau kita dirogol mestilah kita berdendam dan mahukan pembalasan,ya tak?tapi sayang shaliha miskin dan tak secantik manohara siapalah yang peduli nasibnya.

    pasal daisy jadi gro tu,dulu ada gak baca kat forum JSB tak silap,ada komentar tu cakap ni zaman dulu 15 tahun lepas kot,dia selalu dugem sama daisy di satu kelab malam,habis daisy pinjam wang daripadanya dan tak mahu pulangkan balik.adalah 2-3 orang di JSB yang mengaku pernah ditipu daisy

    aku teringin nak gi kelantan,last pegi tahun 2003 kot,tapi tulah takde sape bawak.....nak makan nasik kerabu waktu pagi,nasik kerabu yang authentic ngan kopok lekor

    ReplyDelete
  2. Selamat Pagi Saturday! Hi All!
    Aku ada baca jugak, article di kapanlagi… yang si pinot, jantan tak baik si DF tu kena panggil oleh Polis tapi tak hardir, kesian reporter2 media infortainment kepoh (padan muka mereka!) kena tunggu hampir 3 jam tapi tak mampir jugak.
    Bila mereka cuba talipon DF, > Quote dari Kapanlagi.com “Saat dihubungi melalui telepon, Daisy menerangkan bahwa mantan suaminya itu tak datang ke Mabes Polri karena memang tak ada pemanggilan dari pihak kepolisian. "Gak ada pemanggilan dari pihak kepolisian hari ini. Kita belum tahu kapan, nanti kita kabarin," ujar Daisy saat dihubungi wartawan melalui ponselnya, Jumat (4/9)”
    Aku rasa kan! DF ni sekarang kalau bicara semua bedek!, lidah dia boleh left turn, right turn, reverse turn dan boleh juga flip n double twist turn!! Dia juga ada kata di article lain, sekarang mereka masih ingin mendekatkan diri pada Tuhan. Ala!!!!....action aje…. Depan media action baik konon! Banyak coments maklum balas di kapanlagi dah tak caya dengan DF lagi malah kebanyakan dah bosan dengan DF. Aku salute betul dengan Ratna Sarumpaet memperjuangkan kasus Saliha > padan dengan muka DF, dia kena sumpet dengan Ratna bertubing2 sampai bengkak2 …wakakakak!kaka!
    Aku agreed dengan “ManuHuruHara”, si jantan tak baik tu dah kena juice kenching n lemon twist special! Tu pasal dia macham orang gong2 aje!!! wa!kaka!ka!!!

    Hss!!hh!! mintak2 puasa aku tak batal hari ini, Astafirullah! Ya Allah! Hamba minta ma’af kira ada terlanjuran. Amin! Selamat Berpuasa Semua! Wasalaam!

    ReplyDelete
  3. Hey guyz! Very good Saturday morning……

    Pinot tak hadir bila dipanggil Mabes Polri untuk disoalsiasat. Terang terang pinot yang bukan warga indo menghina, mencabar kewibawaan polis indo. apa polis indo memang wajar di perlakukan macam tu? apa media dan polis indo akan berdiam diri dan menerima penghinaan tu dengan hati terbuka kerana merasa memang wajar diperlaku macam tu? atau polis indo akan segera bertindak tegas, segera menyelesaikan kes ni untuk membuktikan kewibawaan mereka? let's wait and see...

    Menurut laporan di Kapan lagi, DF menafikan pinot telah dipanggil Mabes Polri, jadi Mabes Polri sengaja mengada adakan cerita atau berbohong. Siapa sebenanya yang bohong? Mabes Polri atau DF? kalau DF bohong, sekali lagi kewibawaan Mabes Polri dilecehkan oleh DF. apakah tindakan Mabes Polri dan media indo? apakah Mabes Polri akan segera bertindak dan tunjuk kepada semua who's in charged dan memulihkan maruah mereka yang dilecehkan pinot dan DF? apakah media indo akan tetap berdiam diri dengan pelecehan terhadap polis indo (secara tak langsung melecehkan bangsa indo) dan terus terusan membela keluarga trio bebek ini? Again, let's wait and see...

    Dalam laporan di Kapan Lagi juga ada memetik-
    "Sementara itu wartawan yang mencoba mengkonfirmasi berita pemanggilan Reiner kepada Rudy, mantan asisten Manohara, mendapat keterangan bahwa kemungkinan Reiner tidak datang karena takut untuk diperiksa.
    "Kalau tebakan saya dia itu takut, kalau nggak takut ngapain nggak datang. Ini kan delik aduan, kalau sampai 3 kali nggak datang bisa dijemput paksa"

    Let’s wait and see... siapa yang lebih berkuasa...

    ReplyDelete
  4. Hi bro ram, andrew, sis honey, manohuruhara, aina, permata hati, amoymelayu, junus, inang, mrstreet dll yg tak tersebut.
    Welcome back Festananda, salam kenal to kat & julian.

    LS aku guarantee DF mesti dah palsukan mano punya identity. mano guarantee punya bukan 17 thn, paling muda pun 20 thn. takda cara ke nak check and confirm her real age? betul kerja menipu diri sendiri!

    Bro ram, sis honey, cepat plan kita serang jkt lepas raya. kita dera andrew sampai nangis merayu kita pergi balik malay/sing cepat. hehehe... Andrew apa rasa es campur manohara? tentu ada campur kit kat, milo, banyak susu dan berbiji biji, lepas minum tentu rasa poyo macam mano. manok (ayam dlm bhs sarawak) goreng memang ada dari dulukan?
    Bro ram tau pasar geylang dah buat baru, i was there in may diorg tgh buat lagi sekarang tentu dah buka? Raya light up dah on ke? kat geylang ajer atau kat kampung glam juga?

    Sis honey, thanks for the email pasal nenek keropok, mudah mudahan bila aku dtg sing nanti boleh dpt jumpa NK boleh aku pakukan tengkuk pontianak tu biar jadi maya karin... hehehe...
    Mummy aku tgh buat tart nenas recipe special johore, paling cantik, paling lemak bermentega, paling rapuh, paling gebu dan caramelized pineapple jamnya paling sedap berbagai rasa sedap-description dari mummy aku bila aku tanya apa beza tart johore dengan negeri lain... sounds yummy!

    ReplyDelete
  5. iniler cara-cara orang kita buat strategy bodoh..
    yang komen dengan yang buat blog ini adalah ORANG YANG SAMA..
    malu ler ngan orang indon!!
    meluat aku!!

    ReplyDelete
  6. Hi Semua.. selamat hari minggu.. sebab jumaat n sabtu off so minggu aku kena office hour la.. xpe minggu ni rilex..

    masa masuk blog ni tengok komen bro Adiq mengakak aku baca nasi KK mak lampir. wkakakakak.. memang betul2 kena joke kamu tu bro.. banyak nyer selera bro adiq.. hmm xpe suma saya belanja bro memandangkan bro masih kuliah so makanlah puas2 bila lawat kat sini.

    dah bape macam kuih muih yang ibu Adiq dah buat?.. hmm tentu sedap nyer. sebab semasa saya tinggal kat riau dulu kitorang semer dapat tau orang M'sia expert dalam membuat kuih.. dan adalah cuba beli kuih raya buatan M'sia yang dijual kat sini.. memang ada taste sendiri x bohong. Tart Nenas adalah kuih kesukaan saya. rasa nak beraya kat umah adiq la. sampai skang ni bila beraya saya sedia tissue, bila nak balek orang besalam2 saya seluklah segenggam tart sorok dalam tissue, xder sesaper nampak. kikikik...

    Honey tengok tu Permata, bukan main lebih lagi dia usik Kat tu.. kikikik.. kau buat aku gelak la..wakakak.. nampaknya usik mengusik dah menjangkit kat kengkawan sumer. hehehe.. adiq pon kena. tapi yer si Kat ni aku rasa nama dia Katherine, sure 100% tau. hi.. Kat, ni abang Andrew.. apa Kat wat kat sana?

    alow Fes.. kemana aja Jeng? muachh.. pipi kiri pipi kanan. upss.. mana agaknya Permata kalau dia nampak habis aku.. kikik.. Fes kok baru muncul? komputer rosak kot? outstation luar negara?

    salam mesra untuk Kak Aina - camana progress anak-anak didik, semoga menggembirakan ya kak, walau tingin sangat nak dengar cite pasal budak2 tu yang lucu. saya blom ader ternampak berita pasal Princess ziarah mangsa gempa bumi.

    Ram n Adiq saya blom dapat lagi gerai yang jual es campur tu. enta kat mana la tak tau. cdey arr xpat kasi update. hmmm.. honey i rasa u termimpi2 pasal sate padang.. kena datang sini ya.

    Ram n Honey saya rasa korang berdua ni suka yang seram2.. aku rasa permata pon sama. nak tak aku kirim kan rekaman CCTV di Gedung Menara Mulia Jkt yang menangkap kuntilanak sedang melintas keluar dari tembok yang heboh beberapa waktu yang lalu?
    honey i am sure 100% after u see that u cannot sleep at all.. nak tak honey? betul2 jelas nyer sosok kuntilanak rambut panjang tu. esok masa chat saya kirim kat kamu. tapi camana nak kirim kat ram n permata ya??

    Inang Junus, Aurora, Tembam apa kabar?

    Walau bagaimanapun, terseok-seok, tersendat-sendat, kasus penipuan ini tetap berjalan, karena memang seperti itulah yang kita semua harapkan. semoga saja penipuan yang dilakukan oleh DF - dan bahkan penipuan-penipuan lainnya yang belum terbongkar - akan segera terungkap.

    ReplyDelete
  7. Encik Izam,
    Kita orang kat sini happay je dengan cara blog ni dijalankan. Kalau meluat, tak payah lah datang kesini. Ramai orang Indonesia datang ke blog ni. Tak siapa yang melarang.

    ReplyDelete
  8. izam bin zamri...
    komen provokasi apa lak ni???

    ReplyDelete
  9. oi mak... tengoklah gambar Xandria.. wow.. ala ala Deanna Yussof waktu muda cket ada tu.. Hi Xandria - lama dah tau kamu tapi baru skang ni tengok gambar you.. hiks.. apa wat kat sana? dah makan ker blom? kikikk...

    (bro Ram, Adiq, Honey - x over tau, bukannya nak mengurat lak, saje jer nak beramah mesra, sapa tau terjumpa tengah jalan kan..hohoho..)

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. kawan kawan semua,aku rasa izam bin zamri ni orang seberang.kalau tgk archieve bulan 6/7 pun ada nama datuk lampir ni.komen2 dia yang dulu tu semua komen cam hampeh.nak kutuk2 TT lah.aku rasa dia ni geng2 copycat

    eh kawan2 saya nak dedicate lagu raya untuk semua orang http://www.youtube.com/watch?v=EeT04Cu1ksA

    ReplyDelete
  12. @Andrew
    Kamu tuh..aku perhatikan makin lama makin playboy yach??? hahahaaa....
    Enggak kok aku ga menghilang cuma dibelakang layar hihi...(lagaknya kaya' artis aja). Dikantor aku lumayan sibuk kemarin. Andrew tinggal di Jkt mana??

    ReplyDelete
  13. bosan baca DF masih lagi bebas. Bila pulak nak ada berita dia kena tangkap? sampai commenter kat sini semua dah cerita pasal prata,makanan dan cerita lain bulan puasa ni semua lapar ker??

    ReplyDelete
  14. Tak angin! Tak ribut! Tiba2 pokok bergoyang! Dah kenapa ni dengan "izam bin zamri" nee!! entah2 ini copycat yang populer tu kot!
    Hello brother! dah datang Haid ke!
    Kalau boring jangan datang sini!

    ReplyDelete
  15. Hi Guys!
    Andrew,Honey,Permata, aku okey2 > doc bilang kena gastric! dapat MC! hurray! Ni sekarang nak relex2 aje! Thanks guys!
    See y'all! Wasalaam!
    p/s go to kapanlagi for latest news on Pinot & DF dah kena panggil kat Polis!

    ReplyDelete
  16. Aku enjoy baca komen dari ManoHuruHara dan Ram :) Nak nasihat dari kawan2 master yoda nak letak gambar apa laks??? hihihihi

    ReplyDelete
  17. senang jer bila jumpa honey kat sing nanti. saya dah siapkan pandan berduri. lekatkan saja pandan tu kat badan honey kalau menjerit berati jelmaan cik pon. kikikik..

    sapa tu honey yang bantai bekas istri dia sampai lebam? hmmm... Pasha Ungu kot? ish.. meluat saya honey tengok his ex-wife tu, xder bukti deraan pada fisik dier pon.. pompuan tu gila glemer cket la..

    LS, memandangkan kes Pasangan Diraja ni lambat sangat progress-nya, so skang ni ijinkan lah patik yang hina ini berseloroh pada sesama blogger kat sini sebab dah habeh bahan nak koment.

    ReplyDelete
  18. Kawan kawan apa dah baca berita hari ini tentang Pak Pinot akan di panggil polisi hari rabu dan Bu deasy menyusul. Karena panggilan pertama tidak datang, hari rabu adalah panggilan kedua.
    Berita tentang Manohara dah lenyap tak ada lagi, mungkin dah ketahuan bohongnya alias mulut doang jadi pada nggak percaye.
    Semoga Ramadan dan Idul Fitri yang akan tiba membawa berkah, Manohara akan menyadari kesalahannya dan kembali kepada TT. AMIN

    ReplyDelete
  19. hmm insyaAllah smeoga Manohara sedara akan keterlanjuran nya...

    semoga ibu deasy segera bertaubat.....

    hehehe tu je yang dapat den coretkan ari ni...kekeringan idea la beb...sbb modalnye sama je..nak komen lebih2 pun puasa..hehehehe

    skrg banyak na kes2 yang blh terpancing emosi kalau kita betul2 tak kuat iman..hahahahahah apa yang aku melalut ntah..yela pagi tadi dapat satu email dari officemate..rupanya ada perang besar telah berlaku di office ni..hehehehehe..aku dh ketinggalan citer rupanya.....manusia memang tak blh tgtk orang lain snang ada je yang di cari salahnya

    ReplyDelete
  20. @Andrew...
    terkesima aku...
    hahaha
    aku xmkn lagi...sebab puasa..

    @all...
    selamat berpuasa..
    semoga keberkatan bulan ramadan membongkar kejahatan DF...

    ReplyDelete
  21. hah.. nak cari kat kapanlagi.com tak jumpa lak saya Ram, tapi saya dapat yang satu ni. xyah lah korang semer puasa2 ni klik kanan klik kiri buang energi. aku bagi junkfood k.. nih amik..

    Suami Manohara Gugat 2 Pejabat Kesultanan Kelantan

    Novi Christiastuti Adiputri - detikNews

    Kuala Lumpur - Drama Manohara Odelia Pinot kian melebar. Pejabat Kesultanan Kelantan, Malaysia pun jadi korban. Suami Manohara, Pangeran Kesultanan Kelantan Muhammad Fakhry menggugat 2 petinggi kesultanan itu dengan tudingan mencemarkan nama baik.

    Fakhry menggugat 2 petinggi Kelantan atas tuduhan melakukan fitnah. Gugatan ini dimaksudkan untuk membersihkan nama Fakhry dari skandalnya dengan sang istri, Manohara Odelia.

    Seperti dilansir Malay Mail, Kamis (3/9/2009), gugatan diajukan di Pengadilan Tinggi Kuala Lumpur, 10 Agustus. Kedua petinggi yang digugat itu yakni Pengawas Kesultanan Kelantan Datuk Abdul Halim Hamad dan pejabat tata usaha Kerajaan Kelantan Nik Mahmud Nik Jaafar.

    Abdul Halim digugat terkait pernyataannya pada 15 Juni yang menyebut Sultan Kelantan dan Kantor Kesultanan tidak ingin dilibatkan dalam krisis pernikahan antara Tengku Fakhry dan Manohara. Saat itu, Abdul Halim mengatakan Sultan dan seluruh staf kantor Kesultanan tidak terkait dengan pernyataan yang dibuat Fakhry seputar masalah pernikahannya dengan istrinya.

    Padahal menurut Fakhry, dirinya tidak pernah membuat pernyataan apapun terkait masalahnya dengan Manohara. Sehingga apa yang disampaikan Abdul Halim saat itu tidak benar.

    Dikatakan Fakhry, keduanya tidak menjawab somasi pengacara Fakhry, JS Pillay dan Mohd Haaziq Pillay, yang meminta dilakukan permintaan maaf melalui media dalam jangka waktu 48 jam.

    Dengan menyatakan bahwa ayahnya, Sultan Kelantan, dan seluruh staf kesultanan tidak terlibat dengan masalahnya, jelas Fakhry, berarti pihak kerajaan telah menjauhkan diri darinya. Dengan demikian hal itu berarti isu yang berkembang selama ini benar, yaitu dia memang bersalah telah menganiaya dan menyiksa Manohara.

    Pernyataan Abdul Halim itu akan membuat banyak pihak berpikir Fakhry sebagai pangeran telah melakukan tindakan tidak pantas dan mempermalukan seluruh keluarga kesultanan Kelantan.

    ReplyDelete
  22. Aha.. fes.. aku tinggal di Depok, belakang kampus XX. itu..tu.. tau kan? sering ke kamu joging minggu pagi, biasanya kat kampus tu melambak orang joging tiap minggu pagi. aku adalah kat situ fes..

    ofis pula kat Blok M. nak kuat iman sebab turun ofis Pasaraya Grande n Melawai Plaza kat depan mata. sebelah kiri pulak ada Plaza Blok M. cam rasa ada magnetic power tarik gi shopping kat situ.. wow.. bila keluar ofis mesti kepala hadap kanan sebab kalau hadap kiri macam ada rasa yang melambai2 ajak tengok T-Shirt new collection.

    lepas tu fes kena lak lewat bawah kolong antara dua pasaraya tu sebab jalan pintas nak sampai station bas. kat situ xleh buat pape gi sebab tak tengok kiri tak tengok kanan tapi kat tengah lorong tu pon ada great sale wow.. mana nak raya lak ni... mana jalan lagi nak aku pilih..

    kalau ada Permata mesti aku tiap ari kena kawankan dia shoping kot... kikikik..

    ReplyDelete
  23. hi semua selamat malam..
    hi master yoda apa kabar?jarang comment sibuk ker:)

    andrew
    iye ker tak pukul bantai bekas istri?tapi pelik juga tau.kenapa police nak process case dorang kalu tak de bukti?da nak seret ke mahkamah pulak tu!dan macam mane hasil visum yang positive kena dera tu??
    apa macam mano juga hasil visum palsu hehehe
    andrew kau buat aku gelak.kau nak letak pandan berduri kat badan aku wakakakaa
    sape jer kan menjerit tau bukan cuma cik pon hehehe

    manohuruhara
    tak kan la kau tak tau lagi
    izam bin zamri
    si copycat yang dulu yang suka berganti id da bemacam2nama da dia buat,untuk caci maki tt dan kawan2kat sini.aku da hapal da cara dia.dia tu pro mano
    so jangan pedulikan la dia!! guna nama orang melayu konon,yang sebenarnya dia bukan orang melayu,

    bro ram bagus la kalu kau da sehat.guna kan waktu tu untuk berehat.moga cepat sembu sepeninya,insyaallah

    andrew commnt aku kat atas jangan kau ambik hati aku memang suka gurau,dan usik! penyakit kau da menular dengan aku,sampai adiq permata dan bro ram pon da kena,tapi best juga tau bisa gelak sorang2kat sini bila baca comment korang:)

    aku harap kan semoga sekali ini si pinot dan daisy tu nak hadir.geram tau!! lihat cara dorang berdua ni,
    semoga daisy cepat masuk penjara amin,aku akan doa kan selalu

    untuk kawan2semua selamat berpuasa besok semoaga amal ibada di terima allah swt amin.yang tak berpuasa tu harap hormati yang berpuasa:)

    good night semua
    moga mimpi inda

    ReplyDelete
  24. kekawan... siapa leh bg link berita pasal mano nk antar kad raya tuk TT?

    ada berita lg ni... Jika beberapa hari lepas, truk terguling di Kalimantan, kini tiba pula giliran pesawat Tentara Nasional Indonesia (TNI) terhempas hari ini, 7 September 2009 ketika sedang melakukan patrol di perbatasan Malaysia.

    Sy sungguh bertsimpati pd yang tidak berdosa yang terpaksa menanggung musibah ini, tapi Lucu pula bila mengingatkan pengunjung blog ini terutama dari Indonesia yang mengajak perang dengan Malaysia hanya kerana isu budaya yang remeh & satu ketika dulu kes manohara kononnya kena dera. Pesawat TNI sendiri pun jatuh di sana-sini, malahan bukan kali pertama. Inikan ada hati mau mengajak perang.

    Pengajarannya kepada Indonesia. Kecelakaan ini berlaku ketika pesawat melakukan patroli di sempadan Malaysia & beberapa hari lps 2 September 2009 gempa bumi yang melanda Indonesia? Musibah ini melanda negara itu selang beberapa hari selepas rakyat negara itu membakar bendera Malaysia dan tidak henti2 menabur fitnah pada Malaysia... Adakah kecelakaan ini juga terkait dengan segala fitnah dan adu domba yang Indonesia lakukan ke atas tanah air kita? Semoga mereka sedar.

    Semoga balasan Allah ini menyedarkan Indonesia tentang kesilapan mereka. Semua yang mereka klaim milik mereka, bukanlah milik mutlak Indonesia. Ia adalah milik Yang Maha Esa. Sesungguhnya, setiap malapetaka, penyakit dan bencana itu adalah peringatan Tuhan ke atas manusia yang lupa daratan dan bodoh sombong serta menyebar fitnah.
    So... DF just wait yr turn...

    ReplyDelete
  25. Selamat Malam Y’All.
    Banyak juga member2 kat sini hari ni. Master Yoda, kita agak miss you kat sini lah! Ni Bro nak taruk photo ID ker kat sini? Taruk lah Bro! Tak kira lah front face shot ke.. side shot ke… mug shot ke… eh!! sorry lah! tersasul pulak! Kita ingat kalo Yoda pergi kat Hotel Renaissance tu untok bebuka puasa dengan TT dan Anak2 Yatim pasti dapat tengok gambar tamu2 member kita yang hadir nanti, termasuk Yoda..…tapi Yoda tak jadi pergi ker?

    Adiq, Kalo kau pakukan NK jadi Maya Karin!! wah!! happy nya aku!!! Dia tu, aku punya favourite!! Tapi kalo tukar jadi DF – seram aku!! kena pakai 44 paku!!! Wa!kakaka!!
    Bro, aku pun dengar dan dah makan, kue tat nenas Johore betul2 yummilicious! kalau di makan. Banyak cakap melt in the mouth and not in the hand! Lemak macham Waheeda, ranggup macham Deja Moss, sedap macham Siti Sarah!! The best kue tat nenas is from Johore!!! I think??

    Andrew, Honey, korang salah lah! yang bekas isteri kena “bantai” ialah - DF!! Dia kena “bantai” sampai lebam2 oleh si Pinot tu lah!! Tu pasal dia kena panggil oleh polis! Ha!Ha!Ha!.. Wakakakak!!!
    Ni Andew nak kasi cerita seram tu! Aku tak mahu lah.. cerita hantu Indonesia lagi double seram! Mintak ampun lah!!

    Thanks ManoHuruHara! Lagu tu best!! Macham dah nak dekat Hari Raya!! Ini aku pun nak tujukan lagu ini pada semua teman2, sila lah menikmati yang ini: http://www.youtube.com/watch?v=cdwoHhp6gIg
    Lagu sedey! Teringat kan kampong ku yang jauh!! Can’t wait to go back!

    Hei Sakura! welcome back dear! Hope you and family there and your adorable pets are fine in Japan.

    Good nite Y’All!! Semoga selamat bersahur and berpuasa! Wasalaam!

    ReplyDelete
  26. heee hi kawan2..aku dh sakit perut nk gelak kat sini...

    andrew betul ke bayk sale..huaaaaa jelesnye..nk gak pegi tgk...heee tau tak permata kalau balik keje husband ckp pandang depan jagn pandang kiri kanan..hehehe takut ada sale..hahahahaah
    tapi yg penting tuk raya dh settle..hehehe baju kurung, tudung, kasut... tuk baby qaisarah pun dh settle..dia lagi banyak...heee dh habis raya pun baju tak habis pakai lagi..heeheheh..kna tukar setiap kali pegi raya rumah orang hahahahahah..mcm artis pulak anak aku tu..

    waaa ram tak mau takut..nk pakukan NK jadi DF...tu kisah yang paling seram aku dgr....hehehehe terbayang2 DF jadi hantu...

    honey ko cuba tgk NK tu betul2 menyerupai sapa..hahahahaha

    ReplyDelete
  27. @Andrew
    Kamu tuh...klo ngomong ma aku pake Bhs Indonesia gitu loh...Aku ada yang ga "dong" ga ngerti.
    Hahahahaaaaa....kamu tuh..cerita gitu...mau shopping ya....kaya' cewek aja mata keranjang klo liat baju bagus!!

    ReplyDelete
  28. Akhirnya, dalam masa kurang 24 jam pinot akan ke polis indo untuk disoal siasat diikuti oleh DF, belum ditentukan harinya. Cuma soal siasat, but still it's a good start. will they be detained soon? once again we will see how capable the indo police force in enforcing law and order.
    Betul ke mano nak hantar kad raya pada TT? LS nanti beritau kalau TT dapat kad dari mano. jangan kad ni salah satu trick trio bebek untuk melunakkan hati TT sudahlah... aku tau tak baik berprasangka tapi bila deal dengan org2 macam trio bebek ni tak rugi kalau lebih berhati2.

    bro andrew, bro ram, sis honey, pontianak tu kalau aku paku jadi maya karin, andrew paku jadi dewi asih, bro ram paku jadi DF, sis honey paku jadi ah ming... sebab dia untuk sis dia nak jadi jantan, terus confuse, hahahaha... kenal ah ming tak? sis story sikit siapa ah ming.
    bro semua, memang best betul tart nanas johore tu mcm bro ram kata melt in your mouth! kalau nak makan tart nanas, silakan ke rumah raya nanti...
    korang terasa tak ramadan kali ni sekejap sangat, hari ni dah hari ke18 kita puasa. cuma tinggal 12 hari jer lagi ramadan akan tinggalkan kita. aku dengar, saat ramadan akan berakhir semua makhluk kat bumi meraung raung menangis meratapi pemergian bulan yang mulia ni, kecuali sebahagian besar manusia yang tak mengetahui. tahun depan belum tentu kita dapat jumpa ramadan lagi...

    ReplyDelete
  29. assalamualaikum..aduihh mana komen aku ni

    ReplyDelete