Sunday, September 13, 2009

Manohara 'Istri Durjana'

Sudah jelas Dasiy Fajarina melakukan KEJAHATAN terhadap Salihah dan menfitnah Tengku Temenggong serta menipu Sooni. Tapi sehingga kini Pemerintah Indonesia masih mengumpul dekumen dan saksi-saksi bagi memperkemaskan tindakan lanjut yang akan diambil terhadap Dasiy Fajarina. Adalah dijangka semua tindakan KEJAHATAN yang dilakukan oleh Dasiy Fajarina itu akan dilaksanakan selepas lambaran nanti.

Berpeluanglah Dasiy Fajarina berhari raya diluar Penjara, alasan sering sakit-sakit yang dibuat-buat oleh Dasiy Fajarina nampaknya dapat sedikit simpati dari Pemerintah Indonesia maka di tunda tindakan untuk membolehkan Dasiy Fajarina menyambut hari raya bersama kuncu-kuncunya Laskar Merah Puteh dan Penglima Bentan serta anak-anak termasuk Manohara dan Dewi Sari Asih.

Yang peliknya walaupun sudah bercerai dengan Pinot Dasiy Fajarina masih tinggal sebumbung dan asyik kesana kemari berdua. Kenapa bercerai kalau masih lagi sayang atau tidak sayang tapi terpaksa tinggal bersama kerana tidak mahu rahsia besarnya didedahkan oleh orang bule itu. Inilah stail kehidupan Dasiy Fajarina yang sembunyi disebalik jelbab itu, kononnya sudah insaf tapi masih mengamalkan kebebasan yang dilarang oleh Islam.

Anaknya pula Manohara asyik mendedahkan dirinya kepada umum walaupun masih mejadi isteri orang, Manohara hari ini sebagai contoh muslim yang menanti mati bergelombang dengan dosa kerana tidak dapat mangamalkan tuntutan hukum Islam yang sebenar. Derhaka kepada suami dan bergaul bebas tanpa keizinan suami adalah neraka tempatnya, itu janji Allah kepada umatnya. Nampaknya Manohara lebih mementingkan kesukaan didunia dari mendapat nikmat diakhirat.

Sayang, rupa cantik dan tubuh yang menawan tidak dimenafaatkan untuk menjadi seorang muslim yang tulin, tidak dijadikan seorang isteri yang mesali tapi memilih dinodai oleh dosa sepanjang masa, sudah jelas Manohara tidak akan dapat keberkatan dalam hidup dan masa depannya akan menjurus kepada kehancuran sebagai seorang islam yang berguna. Sepatutnya dalam bulan yang mulia ini, bulan yang dicipta oleh Allah diadakan satu malam yang dikenali lailatulkadar ini diambil kesempatan oleh Manohara untuk menjadi umat Islam yang patuh dan taat kepada Islam dan suami dengan tidak terus bercakap bohong dan menyokong KEJAHATAN Dasiy Fajaria walaupun dia seorang ibu.

Sudah nampak sedikit balasan Allah kepada manohara, lihat saja untuk meneruskan kehidupannya Manohara terpaksa bekerja sampai pagi dengan menjadi pelakun Senatro dan wajahnya telah nampak cemar, kotor dan comok tidak sebersih semasa bersama TT di Kelantan dulu dan isi tubuhnya sudah kelihatan lembek dalam erti kata valuenya sudah jatuh.

Itulah balasan segera yang dapat kepada Manohara sebagai seorang isteri yang derhaka kepada suami yang boleh digelarkan 'Isteri Durjana'.

3 comments:

  1. Tapi tetap mahukan?
    tak mungkin tak de perasaan rindu tu...
    tak perlu mencaci maki lagi pada ramadhan ini...

    ReplyDelete
  2. Gelaran 'Isteri Durjana', adalah satu gelaran yang amat digeruni oleh para isteri yang tahu hukum hakam... sekiranya di cap sebegini oleh suami, nescaya tak akan merasa syurga wanita tersebut. Lelaki tidak akan mudah melafazkan kata begini, malainkan dia benar2 diaibkan oleh isterinya.

    YaAllah, aku menadah tangan di bulan yang mulia ini, agar kau memelihara ku dan teman-teman ku yang bergelar isteri agar kami mendapat keredaan dari suami-suami kami. Hindari kami, dari melakulan perkara yang mendatangkan murka/marah suami kami kepada kami. Amin ya rabbal aalamin.

    Semoga peristiwa ini menjadi iktibar...

    ReplyDelete
  3. With all this being said, and the title istri durjana..what is TT waiting for? is he still waiting for her? cerai sjalah. jaga martabat kerabat diraja kelantan.

    ReplyDelete