Monday, September 14, 2009

Liputan TV Indonesia untuk TT

Majlis berbuka puasa bersama TT di Kota Bharu esok 15hb. April 2009 dengarnya akan mendapat liputan berita oleh salah sebuah station TV Indonesia yang datang khas untuk melihat sendiri aktibiti TT dari dekat dan tentunya akan ambil kesempatan untuk temuduga secara langsung. Elok sekiranya ada station TV Indonesia boleh bicara langsung dengan TT untuk menyampaikan ucapan selamat hari raya kepada rakyat Indonesia yang mendokong dan mempercayai TT.

Nampaknya tidak semua station TV Indonesia pro Manohara dan Dasiy Fajarina, ada juga TV yang berlaku adil untuk membuat liputan TT dengan tidak menghukum TT sebelum didapati bersalah oleh pengadilan. Dengan kehadiran krew TV tersebut adalah diharapkan rakyat Indonesia akan dapat melihat perjalanan hidup sebenar TT setelah Manohara mengikuti Dasiy Fajarina ke Jakarta awal Mei 2009 lalu.

Adakah TT semangkin kurus, tidak cerai dan nampak risau setelah berpisah dengan isterinya selama 3bulan atau TT masih perkasa seperti dulu yang mana kita dapat tahu bahawa keadaan Manohara kini telah bertukar wajah, tidak secantik dulu semacam seribu masaalah ada dalam kepala. Rakyat Indonesia dapat menyaksikannya setelah Station TV tersebut menanyangkan liputan TT semasa di Kelantan. Insya Allah nama station TV akan diberitahu besok. (sayangnya penulis blog ini tidak dapat bersama esok kerana ada urusan keluarga di Jakarta).

11 comments:

  1. tv one,tv7 ,antv ,rcti,sctv,transtv,indosiar,tpi,atau globaltv ke?
    metrotv saya yakin tak ambil kisah masalah ni lah.kalau tayangan infotainment banyak orang tak percaya reality...

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..hari yag di tunggu telah tiba..semoga majlis pada hari ini berjalan dengan lancar...semoga TT dalam keadaan baik2 sahaja....

    Lovesence tak dapat ke majlis tu ke? hmm takpala lovesence mesti ada masa nk jumpa TT di lain hari kan.. apapun saya ucapkan selamat semuanya.....

    hi anggun...wahh kita ada kawan baru dri indonesia lagi la..slamat berkenalan...kawan2 suma kemanakah dikau pergi? honey, andrew, ram(dh balik kampung ke?), inang manja, tembam, xandria, bang junus, kak aina dan yang lain2....

    sunyi je suma...ooo tgh packing barang nk balik kampung ke?
    heheheheh

    ok la nak ucap slamat menyambut lebaran pada minggu depan hehehehhe

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...Shacz dan Amoy dah pun ke Majlis Berbuka Puasa bg meraikan anak yatim dan pemberian zakat..

    TT maintain je..tidak susut pun.. mungkin semakin tenang menghadapi hari2 yang mendatang, perkara yang sudah lepas buat apa nak di ingat2kan lagi..

    Shacz doakan TT dapat pengganti yang jauh lebih baik dari Mano, dan semoga berbahagia sehingga ke anak cucu nnt.

    Sempat juga mengikuti press conference berkenaan Yayasan TT selepas majlis berbuka.. Shacz amat kagum dengan keperihatinan TT terhadap golongan yang kurang bernasib baik (anak yatim, golongan miskin, ibu tunggal dll)

    Semoga segala usaha murni TT di rahmati ALLAH SWT... amin..

    ReplyDelete
  4. Eeee bestnyer u all dapat pergi, I baru nak balik KB hari ni..TT, buat laa sekali lagi utk anak kelantan di perantauan *cry.

    Apapun, tolong doa kan saya dan suami selamat dalam perjalanan pulang ke KB hari ni. Rasanya kereta dah mula banyak.

    Kepasa Love Sense, TT dan semua kawan2 di sini, Permata, Andrew, RAM, Honey, MrStreet, Amaoy, Junus , master yoda, Inang dan semua semua, Selamat hari Raya Aidilfitri, maaf andai kata ada salah kata.. yer laa kan, kekadang pendapat masing2 berbeza, tapi bukan bermasud seteru, cuma berbincang secara rasional. Salah silap harap maafkan...muahhh...

    ReplyDelete
  5. Lama-lama sepi banget nih blog..udah pada bosen ya..ya iyalah siapa tuh TT Siapa tuh Manohara,GAZEBO banget sih..lama-lama jenuh baca kisa tak berujung ini..gak tau endingnya gimana?
    mending nonton sinetron sekalian atau nonton upin dan ipin,serial kartun yang sedang menjadi kebangaan malaysia,ya sekali-sekali buat satu kreatifitas sendiri jadi gak nyontek terus atau mengakui budaya org lain...lumayan sih meskipun masih kampungan banget!

    ReplyDelete
  6. Ampun Dan Maaf Pada semua andainya:

    Terkasar bahasa
    Tersilap bicara
    Termarah yang tak kena
    Tertanya tak tentu hala
    tersasul yang tak sengaja

    Terpukul kat mana-mana
    Terpekik ditelinga
    Terhantuk dikepala
    Termoody tak semena-mena
    Terumpat bila-bila
    Terbermacam-macam lagi
    yang tak kena mengena

    SEMOGA DIMAAFKAN HENDAKNYA JUA UNTUK;

    Lisan dan pena yang terlanjur
    Janji yang terabai
    Hati yang berprasangka
    Dan jua semua sikap yang menyakitkan

    ReplyDelete
  7. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
    Ampun Dan Maaf Pada Ku TT, Lovesence & semua andainya:

    Terkasar bahasa
    Tersilap bicara
    Termarah yang tak kena
    Tertanya tak tentu hala
    tersasul yang tak sengaja

    Terpukul kat mana-mana
    Terpekik ditelinga
    Terhantuk dikepala
    Termoody tak semena-mena
    Terumpat bila-bila
    Terbermacam-macam lagi
    yang tak kena mengena

    SEMOGA DIMAAFKAN HENDAKNYA JUA UNTUK;

    Lisan dan pena yang terlanjur
    Janji yang terabai
    Hati yang berprasangka
    Dan jua semua sikap yang menyakitkan

    ReplyDelete
  8. Junus, aku mendapat tahu bahawa Transtv yg membuat liputan! soalan yg diajukan byk mengenai yayasan yg dinaungi oleh tt, tidak mengenai mano! majlisnya meriah lo, sila lawati blog rakyatkelantan, byk informasinya. Bukan sinetron!

    Masih mau mano?? hmmm... rasanya tidak, tt dpt meneruskan hidupnya spt biasa! sudah menjadi lumrah manusia sukar utk melupakan yg pertama, tak kiralah isteri pertama, cinta pertama, janda pertama atau ape ajerlah! bak kata pepatah, 'sedangkan tempat jatuh lagi dikenang, apatah lagi tempat berkasih!' wa kakak! jiwang!

    ReplyDelete
  9. Huhhuhuhu... I baru sampai KB.huhuhu...miss majlis berbuka bersama TT. Tak der ker open house pulak? Nak gi raya dgn TT...

    ReplyDelete
  10. askum buat TT,lovesense dan paling penting semua rakan2 kat toughlane...dikesempatan ini..saya ingin mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin :) sekiranya ada terkasar bahasa

    ReplyDelete