Tuesday, September 8, 2009

Lihatlah dilurah dada Manohara itu.


Setelah O.C dan Ratna tidak percaya kepada cerita pembohongan Dasiy Fajarina, kini muncul pula orang yang mula-mula bersama Dasiy Fajarina yang mengatur press cont mendakwa bahawa semua cerita yang mengatakan Manohara di Selit-Selit dan dianaiya oleh TT adalah satu fitnah yang dicipta oleh Dasiy Fajarina kerana mahu simpati dari rakyat Indonesia supaya Manohara benci kepada TT.


Pak Rudy telah pun membuat kenyataan akhbar bahawa selama ini dia telah ditipu oleh Dasiy Fajarina dan Rudy juga tahu Dasiy Fajarina telah membuat fitnah kepada TT, maka beliau yang tidak mahu rakyat Indonesia dibohongi terus oleh Dasiy Fajarina terpanggil untuk menceritakan perkara sebenar apa yang dirancang oleh Dasiy Fajarina.


Rudy tidak mahu Dasiy Fajarina memperalatkan publik Indonesia supaya membenci TT kerana ingin membalas dendam terhadap TT kerana tidak memberi wang yang diminta. Rudy rasa bertanggongjawab bagi memperbetulkan tanggapan rakyat Indonesia terhadap TT dan Rudy juga mahu Dasiy Fajarina dipenjarakan diatas perbuatan FITNAH yang dilakukan oleh Dasiy Fajarina terhadap TT.


Rudy juga bersimpati terhadap nasib Salihah, sebagai warganegara Indonesia yang telah diseksa oleh Dasiy Fajarina dan Pinot sehingga Dasiy Fajarina bertindak diluar batas kemanusiaan dengan memaksa Salihah melakukan hubungan sex secara live dengan Pinot dihadapan Dasiy Fajarina dan memberi minum air kencing serta dipaksa jilat jari yang telah dimasukkan kedalam faraj Dasiy Fajarina terlebih dahulu sedangkan faraj Dasiy Fajarina mengalami sakit barah.


Cuba bayangkan KEJAHATAN Dasiy Fajarina itu, apa tindakan anda sekiranya Dasiy Fajarina lakukan perkara yang sama terhadap anda, itulah kelohan Rudy dan kerana sedar bahawa sudah ramai rakyat Indonesia terpedaya dengan Dasiy Fajarina maka atas kesedaran supaya tidak bertambah rakyat Indonesia menjadi tidak bertanggongjawab, Rudy bangkit untuk membela TT yang sudah terang difitnah oleh Dasiy Fajarina.


Belum terlambat kepada rakyat Indonesia untuk menjadi bangsa yang adil, kenyataan Rudy itu semata-mata untuk membetulkan keadaan yang sebenar, siapa dia Dasiy Fajarina dengan harapan rakyat Indonesia menerima hakikat bahawa bukan TT yang menyeksa Manohara tapi Dasiy Fajarina sendiri yang memperalatkan Manohara sehingga Manohara akan hidup terseksa zahir dan batin nanti. Manohara terseksa kerana akur dengan FITNAH dan KEJAHATAN ibunya Dasiy Fajarina.


Dibulan yang mulia ini, marilah kita berdoa semuga Manohara akan dapat petunjuk yang baik, sebagai isteri yang tidak derhaka kepada suami walaupun penceraian sedang menanti dihadapan, kita berharap Manohara akan menjadi seorang janda yang tidak dipenohi oleh dosa, sebagai seorang janda yang tidak dibakar oleh api neraka. Manohara insaflah!

66 comments:

  1. Posko Ganyang Malaysia, Pendaftar Diisi Ilmu Kebal

    Jakarta - Pendaftaran untuk para relawan 'Ganyang Malaysia' terus dibuka Relawan Benteng Demokrasi Untuk Rakyat (Bendera) yang bermarkas di Jalan Diponegoro 58, Jakarta Pusat. Selain didata, para relawan yang ingin pergi ke Malaysia juga diisi ilmu kebal.

    "Saat ini yang sudah mendaftar sebanyak 360 orang. Mereka semua telah dilatih ilmu kebal oleh seorang pendekar asal Banten," jelas Aji Kusuma, Sekjen Repdem kepada detikcom, Senin (7/9/2009).

    Dikatakan Aji, ilmu kebal yang diberikan para relawan yang akan dikirim ke
    Malaysia bukan sekadar tempelan alias diberi jimat saja. Para relawan diisi ilmu kebal secara permanen.

    Selain para relawan yang mendaftar, kata Aji, para aktivis posko Bendera juga diisi ilmu kebal tersebut. Salah satunya adalah Adian Napitupulu, tokoh Forum Kota (Forkot).

    "Adian Napitupulu dan teman-teman di Posko Bendera diisi ilmu kebal semua.
    Mereka dalam kondisi siap tempur jika diberangkatkan ke Malaysia," tandasnya.

    Posko ganyang Malaysia tersebut mulai dibuka 1 September 2009, lalu. Selain
    membuka pendaftaran relawan, Posko Bendera juga menerima berbagai sumbangan,
    seperti pedang, kemenyan, dan ilmu kebal.

    http://www.detiknews.com/read/2009/09/08/004012/1198686/10/posko-ganyang-malaysia-pendaftar-diisi-ilmu-kebal

    ReplyDelete
  2. 30 pelajar perubatan Malaysia bantu mangsa gempa Indonesia
    05/09/2009 11:32am


    KUALA LUMPUR 5 Sept. — Sekumpulan 30sukarelawan terdiri daripada pelajar perubatan Malaysia yang menuntut di beberapa universiti di Indonesia telah digerakkan bagi membantu mangsa gempa bumi di pulau Jawa, Rabu lepas yang setakat ini mengorbankan lebih 60 orang dan mencederakan 400 yang lain.

    Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek berkata, penubuhan pasukan sukarelawan itu atas inisiatif Kelab UMNO Luar Negara dengan kerjasama Jabatan Penuntut Malaysia di Indonesia dan Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta.

    Beliau berkata, pasukan itu diketuai oleh Pengarah Jabatan Penuntut Malaysia di Indonesia, Dr. Junaidi Abu Bakar telah membuat persiapan kelengkapan serta barangan dan telah mula bergerak ke kawasan bencana itu di Pengalengan Jawa barat hari ini.

    Mangsa akan diberikan bantuan makanan dan pakaian serta disediakan juadah berbuka puasa di kawasan terbabit selain membuat tinjauan dan penelitian bagi menentukan bantuan selanjutnya yang boleh dihulurkan kepada mangsa, kata Ahmad Shabery yang juga Pengerusi Kelab UMNO Luar Negara.

    Menurut pihak berkuasa Indonesia gempa bumi sekuat 7.3 pada skala Richter itu memusnahkan lebih 87,000 buah rumah.-Bernama

    TENGOK RAKYAT MALAYSIA MURAH N BAIK HATI.INDON BUAT MACAM2 KAT KITA TP KITA STILL LG TOLONG DIA ORANG TAU..TAK RETI NAK BERSYUKUR LAGI KER DAPAT JIRAN YANG PRIHATIN MACAM KITA ORANG NI????????
    INSAF LAH

    amik dari blog rakyat kelantan... article sblm tu pasal indonesia nak serang mesia, article ni lak pasal rakyat mesia nak tolong indonesia.. masih xsedar lagikah rakyat indonesia? knp tak habis2 nak gaduh? mcm mana negara nak maju? sedih tul tengok..

    ReplyDelete
  3. Setelah O.C dan Ratna tidak percaya kepada cerita pembohongan Dasiy Fajarina, kini muncul pula orang yang mula-mula bersama Dasiy Fajarina yang mengatur press cont mendakwa bahawa semua cerita yang mengatakan Manohara di Selit-Selit dan dianaiya oleh TT adalah satu fitnah yang dicipta oleh Dasiy Fajarina kerana mahu simpati dari rakyat Indonesia supaya Manohara benci kepada TT.



    Pak Rudy telah pun membuat kenyataan akhbar bahawa selama ini dia telah ditipu oleh Dasiy Fajarina dan Rudy juga tahu Dasiy Fajarina telah membuat fitnah kepada TT, maka beliau yang tidak mahu rakyat Indonesia dibohongi terus oleh Dasiy Fajarina terpanggil untuk menceritakan perkara sebenar apa yang dirancang oleh Dasiy Fajarina.



    Rudy tidak mahu Dasiy Fajarina memperalatkan publik Indonesia supaya membenci TT kerana ingin membalas dendam terhadap TT kerana tidak memberi wang yang diminta. Rudy rasa bertanggongjawab bagi memperbetulkan tanggapan rakyat Indonesia terhadap TT dan Rudy juga mahu Dasiy Fajarina dipenjarakan diatas perbuatan FITNAH yang dilakukan oleh Dasiy Fajarina terhadap TT

    ReplyDelete
  4. nak serang malaysia?? masuk ikot mana tu? bawa ilmu kebal je nak lawan perang aduhaiii kenapa masih jauh pemikiran nya dari dunia hakiki..

    sepatut nya diajar ilmu kebal ini pada pesakit H1N1 di indo supaya mereka selamat dari maut kan..

    kenapa mereka terlalu beremosi dan menjurus kepada permusuhan dan perbalahan.. tidak kah 360 peserta ini beremosi untuk menyelamatkan mangsa gempa di jawa..yakni bangsa mereka sendri...ya allah berikan lah mereka petunjuk dan hidayah mu..buka lah kebenaran di hati mereka..tapi aku yakin ramai yang berpelajaran lebih terbuka minda nya...harap nya begitu..salam ukhwah untuk negara tetangga!

    ReplyDelete
  5. Suka aku nak berkongsi pengalaman masa seminar di luar kuala lumpur, pengalaman yg bukan pertama kali ya! Delegasi dari Indonesia akan dtg mendekati org malaysia dulu! mungkin kerana serumpun dan seagama jadi mudah ngobrol! bila ditanya mengenai kes ganyang malaysia, beliau lantas tersenyum dan menjawab 'hanya segelintir aja, bukan semua! saya tidak kok!'

    ditanya lagi pasal manohara, jawabnya 'oooh! dia udah kaya sekarang! tapi saya ngak nonton sinetron, maaf ngak suka' menjawab samaada rakyat indonesia menyukai manohara, jawabnya lagi 'tidak semua yg suka ya! ada yg benci dan ada yg mengasihani!'

    Tidak semua rakyat Indonesia yg berfikiran sempit dan mudah diprovokasi, dan ada yg bercita-cita tinggi mau ganyang malaysia, tapi ada juga yg intelektual dan masih boleh berfikiran secara waras! Kepada rakyat Indonesia yg majoritinya jawa, suka aku nak tanya 'Kabare wak?' dan sudah tentu kau akan jawab 'Waras!' Makanya, berfikiranlah secara waras:)

    Ganyang Malaysia? dah lama aku dengar nak ganyang... Hmm...Boleh aku cadangkan korang tukar kepada MELALAK MALAYSIA, kerana itu yg korang sedang dan pandai buat!! Tolong jgn bikin malu sama sebahagian rakyat kamu yang normal...

    ReplyDelete
  6. Hi Mamachia.. i rasa you copas statements LS kat atas tu, tak nampak ker, penat n tak larat i nak baca tau..

    oya satu lagi, i rasa you mengigau pepagi buta ni, gi you cuci muka n mandi dulu wangi2 lepas tu you refresh laptop you n tengok celikkan mata lebar2...

    dah ker belom??? dah??? dah???? dah???

    nampak ker? WHAT THE TOPIC IS REALLY ALL ABOUT????!!!!!!
    Mama sayang topic ni tentang kekisruhan keluarga Prince Kelantan TAU!!!!!!!!!!.. kamu sama b***hnya dengan sebagian rakyat indo yang masih nak membebel meroyan upfront kan bende2 yang xder kena mengena tu..

    kalau nak postkan benda tu gilah ke blog berkenaan, faham tak??????

    dah berbuih nak cakap plis do not generalisirkan semua rakyat indo cam tu sebab tingkah polah sebagian yang berotak udang tu. i myself rasa bersyukur dengan bantuan yang datang dari mana2 pihak termasuk dari mahasiswa Msia di Indo.

    Banyak masyarakat kami yang juga berpikir secara proporsional dan bijaksana menanggapi kasus2 dua hala ni, termasuklah bagaimana cara kita menyikapi satu permasalahan tanpa mencampuradukkan masalah tersebut dengan masalah yang lain.

    i rasalah rakyat Malaysia memang murah hati, tapi bukan kamu, sebab kalau orang yang murah hati tak tergamak nak menunjukkan kemurahan hatinya dengan memberitahukan perbuatan amal yang telah diberikannya kepada dunia, sehingga membuat orang akan memuji2 dirinya sebagai orang yang murah hati.... itu namanya Riya' faham?? berbuat baik hanya untuk mendapatkan pujian dari orang2, bukan karena mengharapkan keridhaan Allah SWT..

    maaf ya kawan2 OOT cket sebab masih ada orang dari kededua negara ni masih berdegil saje je nak buat2 tersasar pulak salah masuk bilik..

    ReplyDelete
  7. upss.. sebijik lagi boleh ke OOT LS?

    kepada sesiapa yang nak ganyang Malaysia, plis ngaca dulu ya!! udah era millenium bo'. orang perang udah pake senjata modern, kalo masi pake ilmu kebal ke laut aja mendingan!!

    daripada jadi sukarelawan gak jelas karena suatu permasalahan yang gak jelas mendingan pergi tu ke Palestina, disitu kalo lo mati bisa masuk surga karena membela saudara seagama, lagi jelas juntrungannya...

    ReplyDelete
  8. tak mau komen..doca..doca..tgk mano..huhuhuhu.... tutup cepat dada itu..jgn smpai ram, adrew, bang junus, master yoda, adiq, mrstreet and yang seangkatan dengannye melihat...
    hahahahahahahahahaha

    aku tgk mata andrew dh pucing-pucing...... hahahahahahaha

    ReplyDelete
  9. padan dengan muka bangsa yang tidak sedar diri ini.

    ReplyDelete
  10. Hi Aurora - baru tiba from Bangkok? hmmm citerlah kat saya camana n seminar apa yang kamu ikut? xdapat gi Bangkok xpela yang penting dengar citer kamu.

    Permata, ram, adiq, honey, susah tanak tengok, masa ni kenalah taip tapi tak tengok layar.. nasib baik dapat taip 10 jari..

    ReplyDelete
  11. Berkah bulan suci ni, mudah2an lebih ramai orang akan terbuka hati untuk menyumbang pada kebaikan. membela yang hak dari yang bathil, perjuangkan kebenaran bukan fitnah dan kebohongan. perbuatan pak rudy yang tidak mau terus terlibat dengan fitnah jahat trio bebek adalah sangat terpuji. pak rudy mungkin sedar perbuatannya menuruti fitnah trio bebek tidak membawa apa2 kebaikan dalam hubungannya dengan Allah khasnya dan kepada bangsa indonesia amnya. Kudos to pak rudy!

    andrew, bro cool down... puasa... control amarah bro! walaupun apa yang kau bilang memang betul...
    aurora, aku rasa percentage orang indo yang suka buat kacau tu sikit jer tapi sebab namanya pun suka buat kacau jadi kekecohannya nampak macam banyak.
    permata hati, takde apa perasaan pun aku tengok gambar tu. sorry, but she's not my taste. i have better taste u know.... hehehe.... kalau dulu sebelum kes ni mungkin juga. kat kl pun banyak sale sekarang ni. semalam aku kena hukum. jadi escort madam pegi shopping, DUH! macam jadi tukang banci/survey dari satu mall ke satu mall! memang tak dpt banyak pahala puasa semalam sebab banyak merungut... heheheh..

    ReplyDelete
  12. Che Wan Siti Kembang MamaMicha, kenapa lah nak bawa sarang tembuan kat sini? Dah chukop lah banyak sarang2 tembuan kena jolok di luar sana. Padahal kasus itu mulai reda untok kebaikan orang2 semua. Tapi kenapa mesti di unkit2kan lagi. Kenapa Nie?
    Udah2 lah tu. Listen to Andrew & Aurora dan my new friend Kat! Hmmm!! Bukan semua jiran Indonesia have the same opinion, its only the minority! Go to the roots first, to find the actual mistakes and then evaluate before making any undesirable comments. Primary issues here is about TT/DF/Manohara with some other secondary topics.

    Pergi aje kat Raayat Kelantan blog – free for all punya ground! Rentap lah habis2an kat sana…boleh signoff as anonymous lagi…

    ReplyDelete
  13. Setuju dengan Andrew. Kita marah kalau orang Indonesia generalise all Malaysians. Indonesians pun macam tu jugak. Kalau nak bantai, kita bantai Daisy Fajarina je.

    Yang nak ganyang Malaysia dengan ilmu kebalnya, saya cadangkan dia orang tu minum milo, anda jadi sehat dan kuat. Hentikan merokok dan banyakkan bersenam. Badan sehat otak pun cerdas. Baru boleh berpikir dengan pintar. Tak payah pakai ilmu kebal.

    ReplyDelete
  14. yang aku pelik kan...visum si mano ni, xwujud2 pon...ader ke xder?

    ReplyDelete
  15. hi semua apa kabar?selamat malam semunya,selamat berehat.
    aurora kau kembali ahirnya kita rindu sangat dengan kau hehehe
    aurora aku da lihat photo kau.kau ni rupanya cantik molek orangnya hehehe
    kalu andrew tengok kau menitis la air liur dia
    wakakakaa
    andrew honey gurau jer

    cerita yang di bawa si mamamicha
    panas juga rupanya heheh
    andrew dingin kan hati dan perasaan ya??
    Arif Omar bangsa mana yang kau cakap yang tak tau diri tu??.bangsa kau ker?nak tau juga kan :)

    guys aku nak bahas sikit la tentang indonesia yang asik nak gayung malaysia tu.
    aku tau la sikit sipat orang indonesia ni kan.aku ni dara indonesia juga.aku cinta sangat la dengan malaysia indonesia ni,sedi aku bila dengar cerita2 macam ni..

    indonesia negara yang sangat besar dan luas,
    bermacam2la cara pemikiran dorang,ada yang muda terhasut emosi rasa mara.ada juga yang berpikiran secara professional menanggapi case2 yang terjadi antara malaysia dan indonesia.orang yang asik nak gayung malaysia mereka ada la orang2yang kurang memahami peristiwa sebenar,dan sebagian dari mereka mungkin orang2kampung yang muda terbakar emosi.bila mendengar2berita2 tentang warga indonesia yang kerja di malaysia,yang di kasari di siksa oleh warga malaysia.dan banyak lagi berita2miring tentang kebudayaan la dan segala macam,berita2itu la yang membuat mereka terhasut dendam dan nak gayung malaysia.padahal berita yang mereka dengar belum tentu kebenarannya!!
    tapi kemungkinan ada beberapa pihak yang nak memecabelahkan 2 negara serumpun ini??
    saya akan selalu doakan semoga malaysia dan indonesia.bisa atasi masalah ini dengan bijak.

    kalu cakap pasal ilmu kebal tu aku gelak sorang2kat sini wakakakakakaaa
    ingat aku zaman atok aku. zaman perang dulu orang banyak pakai ilmu kebal,zaman kini masi ada lagi rupanya yang pakai ilmu kebal tu takut mati kot? wakakakaka

    alhamdulilah semakin hari semakin terbuka mata warga indonesia.tentang sosok daisy fajarina yang sebenar.mungkin masi ada la sebagian kecil orang indonesia yang masi di buta kan matanya oleh sosok wanita yang berkerudung itu,yang sebenarnya hanyala topeng semata.semoga allah memberikan kesadaran dan membuka kan pintu hati nya untuk bertoubat amin..

    guys selamat berehat ya.selamat berpuasa besok.jangan lupa bangun sahur ya,dan yang tak puasa tu guys hormati orang yang berpuasa!!

    terlupa sikit ni.mana la dear junus aku tak perna bercomment lagi??semoga junus sehat2ya dan selalu dalam lindungan nya amin..

    good night semua moga mimpi inda:)

    ReplyDelete
  16. hi kawan kawan aku nak tulis ganyang di comment aku yang di atas tu.tertulis pulak gayung Oop sorry...maksut aku orang indonesia yang asik nak ganyang malaysia gitu.tertulis gayung pulak wakakakaaa
    ala nampak la si andrew tertawakan aku wakakakaaaa

    ReplyDelete
  17. waduh waduh waduh...ngapai ribut - ribut........ sabarrrrr

    hi mama micha... dalam setandan pisang tak semestinya suma ok.... mcm tu la jugak negara dlm ramai2 warganya mestila ada yang baik (berpikiran positive) dan sebaliknya.... sebnrnya dua2 negara pun sama..apa kurang nya kita.... kes kat satu negeri ni...apa mama micha tak sedar ke...sbvenarnya kita sama je dengan mereka..... bukan suma warga kita berpikiran waras..kalau tak takdela jadi mcm kt negeri satu tu...

    kalau kita dok sibuk nk jadi batu api...smpai sudah kita tk leh hidup aman damai...cuba pikir positif...

    sila hormat blog ni...kami2 ni suma hidup rukun dan damai tau..takde beza singapore, indo. malaysia, dll..... kami blh bercomment dgn hati terbuka...biarla lalat2 dan langau2 terbang asal kita tak ikut terbang...... sorry apapun mama micha salah forum la sayang...

    hehehehe adiq kna dera dgn madam...alahai...so cute... teringt time permata dera hubby time bercintan cintun dulu...hahahaha laki ni memang fail bab shopping...smpai skrg hubby tk suka ikut permata g shopping sbb dia kata setiap kedai permata akan masuk, belek2, pastu keluar..hahahahah bukan belipun...

    Lovesence ada tak link berita atau apa2 pasal pak rudy ni...wahhhh nampaknya kasus ni dh dekat end nye..hehehehe

    adrew...sabar ye bro.....

    honey jom kita gayung............ masuk silat seni gayung....atau ko nk bli gayung...hahahaha

    tembam cepat turun kan resipi masak measak kat blog permata..heheh leh kongsi resipi ni...alahai sbnrnya kan tuan-tuan dan puan-puan sekalian......serta adik dan kakak serta abang dn kawan2ku..... ada satu persoalan yang bermaian di minda ni.naka tanya.....ari tu koranga syik cerita pasal sate BABAT...babat tu la babat ni la.....

    naka tanya ni....BABAT tu apakebenda nya..................? :p

    ReplyDelete
  18. DIPETIK DARI MALAYSIAKINI Sep 8, 09 7:58pm
    "Jabatan Penuntut Malaysia di Jakarta hari ini menasihati semua pelajar Malaysia di seluruh Indonesia supaya sentiasa berhati-hati memandangkan kebencian segelintir rakyat negara itu yang semakin memuncak berikutan penyebaran pelbagai fitnah oleh media massanya kebelakangan ini...."

    PELIK LAR CARA INDON NI BERPIKE. MCM ORG JAMAN BATU LG. TGUK MALAYSIAN, COOL JER. BELUM TENTU UJUNG PANGKAL, DH BUAT ONAR. BUKANKAH MALU SENDIRI APABILA PERKARA SEBENAR DIKETAHUI. EIII, MALUNYA. LAI KALI SIASAT DULU LETAK PERKARA. JGN JD DUNGU IKUT SENTIMEN DAN EMOSI. HERANLAH INDON NI, ASYIK NK GADO JER. KUAT SGT KE, BELUM SAMPAI SINI, FERI DH KARAM ATAU PESAWATNYA JATUH LAUT!! KALAU DH KUAT SGT, IKUT NASIHAT SI ENDREW TU,PEGI PALESTINE, ;AWAN DGN YAHUD KAT SANA, KALO KOJOL, DPT GAK SYAHID, BUKAN BEGITU? TOLONG KOMEN SIKIT.

    SAMA MCM KES SIMANO TU - ASYIK MAIN EMOSI SEGALA. LASTLY TAK MARAH KE PD SIMANO TU BILA SKG DH SEDAR YG KAMU SEMUA "DIMAINKAN" SIMANO TU. MALU SENDIRI KAN? TGUK MALAYSIAN, COOL JER. KITA MALAS NK LAYAN ORG SUKA EMOSIONAL CAM KALIAN (BUKAN SEMUA, ADA GAK YG OPEN MINDED).

    ReplyDelete
  19. Xandria a.k.a Deana Yussof masa muda.. DF bilang visum dah dibuat, dan hasilnya sudah disimpan, jika memang demikian seharusnya pihak kepolisian tentu sudah bertindak dengan hasil visum tersebut, tak terhegeh-egeh jer kat sini x wat pape.. itu maknanya tipulah.. betul x? sayapon ader sempat terfikir benda yang sama yang darling Deanna Yussof cakap tu ..

    bila saya tengok hasil visum silet2 di dada tu xder rasa haru or kasihan, tapi rasa lain adelah.. kikikik... something gemetar cket ada, membuat nafas memburu.. wkakakak.. ups..

    Adiq n Ram - thanks for your advise, nyirap cket semalam tengok tebuam melintas atas kepala aku. harap2kan madu eh.. bisa yang jatuh, kikikik...

    oya adiQ, kalau xsilap saya Rudi tu budak muda lagi, kawan lama Princess xsilap saya yang masa Princess sampai kat Jakarta dier cium pipi kiri n pipi kanan Princess. apesal kamu kena hukum mak? tat nanas hangus kat oven kot? heeheheh.. bro siapa agaknya "your taste" tu? kitorang nak tau gak..

    Honey - macam tau jer kau aku ketawakan kat sini.. aku rasa tombol huruf dilaptop dia tertanggal so xleh taip ganyang.. terpaksalah taip gayung.. kikikik.. emang mo mandi pake pake gayung?? wakakaka..
    hmm puasnya hati dapat kejekan honey.. jangan marah, nanti kene jual tau..

    Selamat berpuasa untuk Tembam yang jauh di perantauan, jaga diri baik2 di negeri orang ya, balik kampong ker raya ni? tak rindu kamu dengan Malaysian cuisine.

    ReplyDelete
  20. Honey, aku pun rindu ... lantaran sibuk tak sempat nak singgah. Byk presentation nak kena buat! Warghh! Pasal gambar...sysshh!

    Andrew, di BKK kebiasaannya saya ditempatkan di kawasan Sukhumvit, terasa macam little Mekah lak rasanya! ramai org arab & org pattani. Sembahyang di surau kecil dan berbuka puasa di Soi Nana (sorang2!) adalah satu pengalaman baru. Berbuka nasi berianinya sgt sedap mcm kat Mekah (big portion tu!) boleh mkn 2 @ 3 org, ala middle east! Kebabnya sedap sekali, tak jumpa lagi kat kl. Kekadang rasa mcm nak menangis pun ader coz teringat tanahairku, huk! huk! Lagi satu, aku sorang jer yg pakai facial mask dlm train(nak ke MBK)! dorang tak berapa minitik beratkan pakai facial mask unlike di malaysia! Sukhumvit area memang ada byk bar & pub dan perempuan tak baik yg boleh dilanggan ... amacam teringin nak ke sana?

    Sorry guys, out of topic skit, gara-gara andrew yg tanya (dan nak balas 'dendam' dah lama tak tulis kat sini! he! he!)

    ReplyDelete
  21. Satu lagi nak komen pasal baju mano tu - mana pergi butang atas kemeja tu?? dah tercabut agaknya... baju butang atas tercabut!!
    cian dier!! tak ada org nak tolong jahitkan. kalau duduk kat istana kelantan dah org tolong jahitkan....

    kalau kat negeri kelantan tak ada canlah kau nak pakai gitu... haram! nampak aurat dan urat! tok guru pun cabut lari woi!!
    mcm kata permata - doca... doca.. bukan setakat mata jer boleh pucing, kepala pun boleh pucing 360°!!

    ReplyDelete
  22. Permata Hati,
    Haaa ni nak bagi tau babat tu apa. Ada setengah tempat kat Malaysia panggil tuala tapi sebelah selatan Malaysia dan Singapura juga rasanya, panggil babat. Tuala aka Babat ni perut lembu. Babat ni sedap kalau dibuat satay atau masak lemak cili padi. Paling senang rebus aje dengan asam keping dan garam secukupnya sampai empok. Lepas tu makan dengan sambal belacan atau busu pun sedap and nasik panas panas. Aduh...meleleh air liur ku!!!

    Andrew, tahun ni saya tak balik raya. Sebenarnya raya kat Auckland ni meriah jugak. Tapi iyalah, tak sama macam raya dinegeri sendiri. Andrew beraya dimana tahun ni?

    ReplyDelete
  23. aduh2 andrew...bila mase aku tukar name neh...

    aurora...bukan xder org jaitkan..
    dier kan skrg tgh bekeje keras nak tanggung mak n family dier...bli bju yng murah2 jerla..yg kain ckit2 jer...jimat...kain byk2 kn mhl...hahahaha...aduh, kurang phala puasa aku...kah3

    ReplyDelete
  24. kecian mamamicha kena hentam, aku tahu sebenarnya niat dia copaskan article tu for our information only! sabar k? tegur-tegur manja ajer tu...

    Please guys, 'don't jump the gun' (I quote this from someone!)We all have read the worst!Cheersmate!

    ReplyDelete
  25. hahahahaha terpikir kalau keapala berpusing tu dh mcm citer hantu yang suzanna belakon....hihihihihihih

    aiseh aurora sonoknye jalan ke negara orang kan...kebab apa..wahh ko minta resipi n buatla kt sini..ada untung buka meniaga hahahahha
    aku la org pertama serbu sbb ko kna bg discouny 90percent

    ReplyDelete
  26. Permata - babat tu bagian dalam dari hewan sapi atau kambing, istilah Indo "Jeroan". tapi bukan daging lho. beda. ada bagian dalam sapi yang berbulu2 tebal dan warnanya agak2 bening, dilihat sepintas kayak potongan carpet.. hih.. tapi jangan sering makan, sebab Jeroan mengandung kolestrol yang tinggi dan kolestrol itu musuh jantung bo', hehehe...

    Aurora - best betulla cerita kamu kat Bkk. wow sedapnye makan nasi berian, big portion tu memang saya sangat tu aurora.. ala ..la baru kejap dah rindu kampong. camana kalau dapat hubby orang luar negara nanti?

    kebab? hmmm aku pernah makan kebab. Tapi yang di Jakarta ni kebab Turki jer, kebab lain xder.. sama ker dengan kebab Turki rasanya?

    apasal yang kamu merayau-rayau naik train pakai mask facial tu? lupa basuh muka kot? itu yang budak pompuan suka pakai bila nak tidokan? muka putih macam hantu jadinya.. kamu kelakar ker aurora?
    adalah rasa tingin nak gi Thai, cuma kawan recomend gi Phi Phi Island, Phuket dan Krabi.

    Butang kemeja dicuri Hotman, sebab suwa dalam Hotman dicuri DF, so nak balikkan butang kemeja kena balik dulu suwa dalam.. wkaakakakakak.....

    ReplyDelete
  27. alamak baru sedar yang aurora cakap facial mask tu adalah masker penutup hidung.. hehehe.. kau cakaplah masker biar aku tau darling.. bila sebut facial asik ingat akak aku bila nak tido pakai masker facial..

    ReplyDelete
  28. aduhai terlepas pulak melihat andrew yang tengah panas hati tuh...meh andrew kesini kamu..."biar kat sapu2 kan dada andrew dengan minyak angin kasi sejuk hati nya sesejuk salju gitu" muehehehehe...
    err..bro ram tengok je yeh huhu..alls gurls jom share minyak angin ni ahaks!!

    hehehehe...tumpang lalu sekejap je yeah friends....

    ReplyDelete
  29. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  30. Peliklah indon ni sampai buat2 roadblock ini aphal. Dh takde kerja lain ke. Emosi tak tentu pasal tul lar. Kalo tak ada kerja kat sana dijemput dtg ke msia. Disini ada byk pekerjaan. Ladang sawit dan bina bangunan perlu pekerja. Tapi pastikan anda dtg secara legal ya, jgn naik tongkang menyabung nyawa, takut nnti karam ditengah laut selat melaka. Kalo malas mau kerja berat, jadi perampok pun boleh saja tp pastikan tubuh anda cukup kuat untuk menerima peluru pak polisi kami. Main emosi segala. Skg ternyata itu semua discovery channel spork tu. Apapasal tak egi cari mereka? Bodoh piang tul lar mamat ni. Tak sekolah ke, sampai hal simple macam itu pun tak boleh pakai otak.

    ReplyDelete
  31. Andrew, silap aku gak, sepatutnya tulis 'surgical mask'. kami di malaysia digalakkan memakainya terutama dlm train atau air-conditioned room! xper, aku dah bagi can kau kutuk aku! aku cedeh masa kat BKK tu pasal kena buka puasa sorang2 kat negeri org lak tu! tahun lepas aku kat Amsterdam dan Switzerland time puasa, lagi cedeh tau!! tak rasa suasana ramadhan langsung... masjid jauh! pak & minah arab pun tak puasa... tak sesuai!!

    Krabi, Phuket & Phi Phi island? hmm... itu tempat peranginan tepi laut... anyway it depends on what u want to see!

    Permata - resepi kebab tu kena ikut air tanganlah sayang... kalau arab yg bikin ada rasa lain skit, kalau dah makan terus boleh cakap arab... ahlan wasahlan, syukran! so far yg sedap kat restoran Tarbush di Ampang Point... cubalah! tapi jgn cuba buat kebab letak babat k? lain jadinya...ha ha ha!

    ReplyDelete
  32. Hai Bakmaipungkok.. salam kenal. nampak2nya kamu ni room mate Mamamicha kot? boleh tolong refresh your laptop seperti yang dilakukan Mamamicha? kalau tak restart boleh gak..

    dah penat laptop kamu tu ON dari pagi hingga 11.50 malam. hang tu.. kecian...

    ReplyDelete
  33. Amboi…Amboi!! Happy nye semua!! Macham kat kampong…malam2 main merchun… bunga api...meriam katak…….macham malam tujoh lekor!.... Suka aku tengok semua kat sini…tapi hati2…tengok2 kat atas pohon tu..takut2 ada Che Pon DF!!! Keeekeeee!!!!!

    Permata Sayang! Hah! Dah tahu sekarang kan babat tu? Kak Tembam dan Bang Andrew dah jelaskan, tepat dengan resipi dan health properties dari mereka. Meliuh2 bila dengar recipi Tembam.
    Tapi kan… ada lagi satu babat mungkin mereka ketinggalan…. Babat Orang! terdapat di celah2 pinggang dan perut kita… macham mangkuk tingkat dikatakan spare tyre! Tu! tak boleh dimakan tapi boleh buat bantal peluk untok pasangan suami isteri saja! Hee!hee!

    Best betul cerita Aurora kat Sukhumvit, banyak ker orang arab dan muslim kat sana? Ni kalau ka sana lelaki mesti tergoda kalau ada red area! Ni aku dengar dari blog Permata.. yang Andrew nak pergi bercuti panjang di Malaysia dan Bangkok akan datang ini. Aurora kasi nasihat sikit kat Andrew tu, aku takut nanti dia shibang..shibang..shibang…kat sana!! Wakaka! Bro! joke..lah!!

    Ya! Lah! aku pun rasa tidak adil pakai meriam katak kat Mamasita! Mungkin betul Aurora cakap tu! Aku kesal sikit di bulan puasa ni.. Take it easy Mama! Aku nak cakap kat sini….

    Maaf.. ku telah menyakitimu….
    Ku telah kecewakan mu….
    Bahkan…ku sia2kan hidupku….
    Dan ku bawakau seperti diri ku….
    Walau… hati ini terus menangis…
    Menahan kesakitan ini…
    Tapi ku la…kukan..semua ini demi cin..ta…
    Alamak!! Ini lagu Demi Cinta! pulak ku tujukan pada Mamasita! tak apa lah Mama… sama jugak dengan maaf!!

    Honey, tak aci lah kalau Andrew dapat Dewi Asih! dan aku dapat DF!! aku dapat yang banyak babat!! Eeekeek!!! Tak mahu lah!!!!!! aku nak Maya Karin! Wakaka!waka!
    Lah!!! Jealous aku!!...Kat nak gosok minyak angin pulak kat Andrew!!! Bro! nampak nya aku kena mandi bunga lagi lah!!!! ni kali kena tambah dengan bunga SM plus bunga tahi ayam!!! Kena pakai gayung Honey!! Wakakak!kaka!

    Selamat berpuasa dan berbuka! Wasalaam!

    ReplyDelete
  34. hi bakmai tuttttttt...(hee takleh cakap... doca doca) ni mesti orang penang kan....

    lo haiii anak mami ni.....biaq pi la kat depa nak buat apa pun..janji kita kat sini tok sah wat lagu depa...yang dok buat harubiru tu pun segelintiq aja..yang lain pikiaq cara rasional... tgk la andrew, bang junus, dan lain2 suma ok aja...orang lagu tu la baguihhh

    hehehehe

    ReplyDelete
  35. bakmai - itu segelintir rakyatnya sajer yg wat camtu ... majoriti yg lain tidak begitu. Kita nampak ramai kerana Jakarta atau senang citer Indonesia penduduknya padat!

    Memang kekadang perkataan dan tindakan mereka menghiris hati, dan sebagai rakyat malaysia berbangsa melayu yg cintakan tanahair, tipu kalau aku cakap kita tidak terasa!! tidak byk sikit mesti ada ... itulah cabaran kita! peace yol! no fighting (mcm lagu shakira tu..)

    ReplyDelete
  36. LS... hari ni boleh borak2 lagi ker? xper la ya.. saya nak cuba lebih mengeratkan lagi silaturahim setelah ketegangan semalam, sweeping sweeping.. blocking blocking.. screaming screaming.. wkakakaka.. apalah nak jadi dengan my english..( jangan ketawa aurora).. tapi Alhmdulillah yang dorang cari xdapat pon..dorang semer tu bagi2kan bendera jer pada pemandu motosikal, ciannye penat..

    betenang semer.. bakmaipungkok, dorang semer dah aku sewa untuk sweeping laman rumah aku yang semak sangat tu, pokok pisang daun layu boleh juga tolong dorang siang kan.. wakakaka... boleh tahan dorang, betul2 'sweeping' kikikik.... berkilat laman umah aku.. lepas tu dorang sweeping lak bilik air aku, kakus.. semer lah.. sampai kandang ayam jiran sebelah dorang sweeping a.k.a sapu sampai berkilat.. kikikik...

    ram gelak tengok kelakar kau tu.. jangan2 perut kau ada babat tak ram? kena ikut kelas exercise tiap hari.. alamak!!! Bro Ram bongkar rahsia la... Ram cubalah babat DF, eh nggak tau ya Ram, 'babat' tante-tante itu lebih enak lho.. kata orang ya bukan kata gue, kikikikik.... kau tanggung puasa aku bila batal bro..

    aku cket geramlah bila tengok Ram, Inang, Tembam, boleh tengok negara orang.. aurora seronoknye gi Swiss n Belanda. ibarat kata TV3 Jauh Perjalanan Luas Pemandangan..
    Tembam saya raya tak kemana2. kat Jkt jer..

    sedapnye kat usap2kan minyak angin kat dada aku. nak lagi... nak lagi.. nak lagi... kat!! belum sembuh ni.

    Permata boleh cakap banyak logat, seronokla..

    Junus mana kau pegi? fes? honey n adiq tido lagi ker?

    ReplyDelete
  37. asmkm.. hi aurora.. tu la pasal.. thanks sbb leh pikir mcm saya pikir... niat hati cuma nak rakyat mesia n indonesia berfikir dalam blog ni mana yg baik dan buruk.. jgn cepat melatah ngan provokasi media yg belum tentu sahih.. macam kes TT sblm ni.. (ada pengomen kat sini before ni mati2 pertahankan Mano, alih2 bila dah terungkai cerita sebenarnya, baru la diam n sokong TT.. kan dah malu...)

    lagi lak, saya xcakap pun semua rakyat indon ni berfikiran sempit.. komen yg huruf besar tu semua copy paste dari rakyat kelantan nye blog.. xcaye gi la nengok.. emmm.. apa2la... :-(

    isu indon xpuasati ngan mesia dah lama.. tapi start panas balik bila kes DF n mano fitnah TT, berpanjangan lak sampai kes tarian.. semua isu remeh temeh.. DF agaknya sekarang ni gelak sakan la bila ada rakyat indon nak ganyang mesia.. dia la puncanya isu indon-mesia ni panas semula.. malangnya sampai kini, xde tindakan di amik keatas minah lampir tu even salihah n sonni buat report pasal kejahatan DF... dan kini sampai menjejaskan hubungan dua hala negara...

    andrew, saya amat terluka bila anda mengejek dan mengatakan saya bodoh... adakah anda tahu sape saya? xperlu la saya menjelaskan di sini.. tahukah anda, dalam islam sekiranya anda melakukan kesalahan pada seseorg dan org itu tidak memaafkannya,roh anda tidak akan tenteram di alam barzah sehingga org yg anda aniaya itu memaafkan anda.. anda kelihatan terlalu emosional.. tidak seperti yg lain dalam berkomen.. eventhough, baru kini saya start antar komen, tapi saya telah lama menjadi pembaca di blog ini utk melihat kesudahan sinetron TT-mano.. anda pernah mengatakan sebelum ini utk membalas komen Heng, anda tidak pernah memaki, tidak mengutuk mahupun mengejek.. tapi ternyata tulisan2 sebelum ini dan yg terkini (telah di delete oleh LS kot, tapi saya sempat baca.. cuma xsempat nak komen balik coz sibuk..) bercanggah dengan apa yg anda katakan.. lagi satu, utk apa saya copy paste tulisan LS klu LS dah tulis dalam blog ni.. saya bukan bodoh seperti yang anda katakan.. dan saya xpasti samada ianya salah note book saya yg konon2nya lembab... tapi saya amat yakin, sewaktu saya mempostkan komen, kisah rudy tarik diri tdk dinyatakan lagi dlm article ini... oleh itu, saya postkan utk syer bersama pembaca blog ini.. ini la susah klu setiap komen kene approve dulu sebelum di siarkan.. tiada transparency... tapi klu xade approval dari blog owner, byk lak copycat.. komen saya ni pun xpasti samada LS nak approve atau tidak.. (klu x diapprove agak pelik gak sebab saya bukan copycat) dan pastinya klu xapprove, mereka yg marah pada saya terutama si andrew masih melihat saya dari sudut negetif..

    anyway, since ni bulan mulia, saya mengambil kesempatan utk mohon maaf di atas segala kesilapan kpd semua yg dah salahfaham dgn maksud n niat saya.. to andrew, cubalah berkata baik dan menegur secara baik.. kenali hati org yg anda nak hentam sebelum anda menghentam.. kelak anda juga yg malu jika di takdirkan satu hari anda TERPAKSA meminta tolong pada org yg anda hina itu... (saya bukan kata dgn saya, mungkin dgn org lain).. jgn mudah di provok.. be matured... budi bahasa melambangkan bangsa.. ingat tu, jgn sebab nila setitik, rosak susu sebelanga... begitu juga ngan rakyat mesia tercinta... dalam situasi skrg, jgn lak kita juga terikut2 membuat kerja2 xberfaedah.. fikirkan tentang pembangunan negara, agama dan bangsa kita... k, ada meeting.. chow.. wasalam..

    LS, plz approve this comment on ur blog.. this is my last comment.. Tq

    ReplyDelete
  38. Andrew ni kalau dia bantai orang berdesing jugak ya. Tapi tak pe, kalau kena tempat no problem. Kadang kadang kita kena pandai defend diri sendiri. Andrew punya penangan tak boleh lawan. Kapow!!!

    ReplyDelete
  39. @honey ,permata hati all
    bukannya tak nak koment lagi....tapi gambar diatas membuat takut berkurang amalan puasa saye...sekali dulu pertama tak kisahlah..he..he..
    syukurlah kalo permata hati sukakan lagu tuh..lagu melayu lama...

    @all
    sukses lebaran semua semua ye..?

    ReplyDelete
  40. heheheheh waaa dah tau dah babat tu apa...sate babat..first time la dgr..selalunya org panggil sate perut..kt sate haji sahmuri pun tulis sate perut..huhuhuh
    tapi tekak tk masuk la perut2 ni...bahagian dalaman tak makn...babat,hati,ginjal,paru-paru ke heheheh tak terkesan dek anak tekak ni...

    aurora kita dh try dh tarbush tu kat ampang point..time tu ngan hubby...still tk masuk tekak..cmno tu....alih2 hubby yang mkn..diala g offer kat kita...agaknye tekak melayu kampung la aku ni..heheheheh

    sambal belacan, cencalok.... hahahahahahah nk up sikit maggi asam laksa hahahahhaha.....

    ram ko ni memang kna mandi bunga raya la...hahahahaha biar hantu raya jauh sikit ngan ko...hahahaha nnti blhla dpt maya karin.... kalau ko nk nasha aziz pun ok gak...tapi tu la takut ko salah mandi dapat juga Daisy...yang penting ko jgn letak bunga daisy atau makn planta cap daisy....nnti dpt DF...Hhahahahahahha...dh melalut dh aku ni...

    hi mamamicha n bak mai tuuutttt...kita kan kawan2 kat sini.. cian adrew tau... bab2 ni sensitif cikit...lagipun blog ni kan pasal trio bebek vs TT..hehehehheheh...."lupakan yang lainnn......"(mcm dlm iklan ntah lupa plak nama dia):p

    andrew....kna sebut bakmaituttttttt atau bakmaidotdotdot...bulan poce tk leh sebut penuh hahahahahahh jgn mara ye.....aiseh adrew dpt seri aseh..hahahahahha

    honey ko jual paku apa paku gayung smpai tuar jadi trio bebek ni..aduhhhhh

    ReplyDelete
  41. uish andrew...kau neh me sebut bakmaixx bbrapa kali...kau xtaw maksud die ape ker?

    mamamicha...
    jgnla merajuk...
    meriahkanla blog TL neh..

    @permata hati...
    amboi citer pasal mknnan...dahla lapo nehh...betambah2 lapo lg

    ReplyDelete
  42. Mamamicha said:

    "andrew, saya amat terluka bila anda mengejek dan mengatakan saya bodoh... adakah anda tahu sape saya? xperlu la saya menjelaskan di sini.. tahukah anda, dalam islam sekiranya anda melakukan kesalahan pada seseorg dan org itu tidak memaafkannya,roh anda tidak akan tenteram di alam barzah sehingga org yg anda aniaya itu memaafkan anda.. anda kelihatan terlalu emosional.. tidak seperti yg lain dalam berkomen.."

    mamamicha sekarang plis jangan memutar balikkan fakta, saya mau tanya kamu siapa yang duluan memulai postkan sesuatu yang tidak berhubungan dengan topik di blog ini? siapa? apa maksud kamu dengan ini semua? apa? ayo jawb!! sudah jelas ini membuat paling tidak sedikit provokasi..

    apa kamu fikir saya tidak terluka dan sedih dikatakan "bangsa tidak bersyukur", terus kamu suruh "insaf", "bagaimana mau maju" apa kamu fikir itu tidak melukai bangsa saya? sudah beribu kali dikatakan bahwa itu hanya perbuatan segelintir saja, tetapi kamu masih mengungkit hal2 yang telah berlalu. semua manusia tidak terlepas dari kesalahan.
    apa perasaan sya yang terluka oleh kamu dengan perkataanmu akan membuat rohmu juga tentram di alam Barzah nanti? bagaimana mamachia? mengapa setelah diberikan sentilan halus baru nada komen kamu berubah sedangkan awal2 diatas begitu mencerca kami? sya juga bisa melihat koment anda sungguh bercanggah dengan apa yang terakhir ini anda postkan.. makanya mamachia tolong berfikir sebelum berkata2. saya sebagai manusia biasa bisa melakukan kesalahan.
    tetapi saya belum pernah bertemu dengan seorang seperti kamu yang sanggup membuat blog ini berantakan karena setitik nila yang kamu postkan disini.

    sya tidak perduli dengan post komen kamu itu diambil dari mana? yang penting buat saya adalah kamu baik sengaja ataupun tidak telah kembali berusaha untuk mengeruhkan hubungan saya dengan kawan2 malaysia saya disini.

    sya mau tanya pada Aurora, tembam, Adiq, Permata, Kak Aina, dan semua kawan2 malaysia disini.. apakah pantas saya dipersalahkan karena menegur koment Mamacia yang terasa pedas ditelinga terhadap 'indon'? apakah benar saya yang memulai semua ini?
    lagian Aurora dan permata, adiq, tembam dan lain2 yang berhati jernih sudah pernah menyatakan penegasan bahwa itu kerjaan segelintir orang.

    Mamachia saya tau ini blog Malaysia dan hanya segelintir saja orang indonesia yang bertahan disini, apalagi seperti saya yang kapanpun bisa saja ditendang oleh pemilik blog ini, cuma saya rasa tolong tanamkan dibenak kamu bahwa walaupun mayoritas pengunjung teman2 dari Msia, tetapi tidak berarti kamu bisa berbuat seenaknya saja dan setelah kamu merasa bersalah detik berikutnya mengubah nada komentar, teman2 semua disini cukup cerdas untuk menilai ini semua..

    saya yakin sekali anda di sana tertawa lebar sebab posting awal anda telah berhasil membuat hubungan retak persahabatan dua negara. bagaimana menurut anda di mata islam jika seseorang yang merusakkan hubungan silaturahim? apa azab yang akan mereka dapatkan dineraka???

    di saat saya sedang berusaha mati2an membuat hubungan saya dengan Aurora kembali hangat, ternyata masih ada yang merintangi.

    LS, Aurora, Adiq, Tembam, Kak Aina, Permata, Yoda, Kat, Inang dan semua kawan2 disana, minta maaf setulusnya atas semua komen panjang ini, kalau memang saya dianggap selalu bercanggah, dan harus dipersalahkan atas semua yang terjadi walaupun bukan saya penyebabnya, atau Mamachia sendiri beranggapan begitu buruk dan hinanya makhluk INDON dari negara yang tak bersyukur dan tak maju-maju bernama andrew ini, saya tak akan mengganggu ketentraman lagi. kekadang saya ade rasa penat cket pabila selalu disalahkan atas sesuatu yang bukan disebabkan oleh saya..

    Semoga kasus Tengku Temenggong cepat selesai, Amin.. Thanks semer.. nice to know you all.. tak akan pernah lupa masa2 kebersamaan kita di blog ini.

    ReplyDelete
  43. Bila membaca posting Mamamicha > saya rasa betul2 sedey kerana rasa2 nya kita sudah terlanjur atau gone overboard in certain way. Saya rasa apa yang telah belaku mungkin satu misunderstanding of differ opinions.
    Sekali lagi on behalf of members2 (kalau semua mengizinkan) kat sini, kami betul2 terkesan dan kesal, diharap Mamamicha tidak mengambil hati sangat kerana kita tahu terlanjur kata2 sangat menyakitkan.
    Kita kat sini hanya membidas kasus TT/DF/Manohara dan juga penhibur dan kadang2 ada keluar topic sikit. Everybody kat sini semua ada different individual personality dan niat kami bersembang kat sini semua nya bermaksud baik. We are not really bad people here. Nobody here is perfect.
    Please do not withdraw yourself from us. Treat this as a family feud. Ayer di cincang tak akan putus! Let it be that way! I hope let gone be bygone!
    I care about just everbody here, see my new ID photo, I am trying hard to make you smile again and everybody happy. So I hope all will reconcile cuz this is a holy month afterall.
    Thanks much and selamat berpuasa dan berbuka! Wasalaam!
    p/s
    Kalau ada orang nak taruk, lepas hari raya aje ya!!

    ReplyDelete
  44. Andrew! Relax Brother! Jangan lah chakap nak quit kat sini. We do not want to loose you! Nanti semua sedey.. how? We know who Andrew is and we know what to expect from you and what not to expect from you. Please Bro! just let everything cool down and compose yourself and sleep over it and things would be better tomorrow. Take it easy okay Bro? I am saying this as a big Brother to you. Are we good Bro? Wasalaam!

    ReplyDelete
  45. Andrew/Mamamicha,
    For everey action, there is a reaction. Sebelum bercakap, kita kena berfikir dulu apa objektif kita. Nak bagi pendapat atau nak mengutuk? Dua duanya mempunyai cara dan kesan yang berbeza. Kadang kadang it is not what we say but how we said it. Kalau tak tahan dikutuk, jangan mulakan. If you can't stand the heat, don't be in the kitchen. Tak kiralah samada dari Indonesia atau Malaysia, we have our own opinion and we are allowed to disagree but again do it in an intelligent way.

    Andrew, saya tak terpikir pun yang kamu ni dari Indonesia. Dah rasa macam you are one of us and if you are not around, macam one of us is missing. So stay around. This is just a hiccup. Adik beradik mana yang tak pernah berselisih faham?

    Mamamicha, gunakanlah pengalaman ini sebagai pelajaran. Lets avoid generalisation.

    In the mean time, life goes on. Moving along..

    ReplyDelete
  46. Dear Mamamicha,

    Tulisan anda betul-betul menunjukkan keikhlasan hati anda. Tahniah, you have expressed yourself very well. It is just the perception of individual that differs. Please do not take this as a barricade to give your input! We need good comments from good people!

    Saya pernah dihentam, dituduh pelacur di istana kelantan, bodoh, diupah oleh tt dan entah apa lagi di blog ini(andrew pasti ingat semua ni) bila mempertahankan negara kita dan kes ini. Tipu kalau saya katakan saya tidak terhiris! Kalau andrew tahu siapa saya sebenarnya, sudah tentu dia akan malu ... tambah lagi kalau suami dan anak-anak saya yg membaca! seperti anda juga, saya rasa tidak perlu menjelaskan identiti kita, kerana apa yg penting ialah our input. Saya terpanggil dan rasa perlu utk memberi pendapat saya, tak kira halus atau kasar!

    I have to agree with you, budi bahasa melambangkan bangsa! I salute your feedback to his comment, bravo! sememangnya kita bukan begitu ...

    andrew - pls be careful, it's not cool! ramai mata yg membaca & memerhati komentar dari kamu! Once bitten twice shy ...

    PEACE!

    ReplyDelete
  47. Andrew - spt yg mamamicha terangkan dia copas semua tu dari blog lain, ok?

    dan satu lagi kau tulis:
    '... hubungan saya dengan Aurora kembali hangat' suka aku nak perbetulkan - kita tidak pernah ada hubungan hangat! serem dengar, tak sesuai bulan puasa ni!

    Jgn kau melenting lak! Peace!!

    ReplyDelete
  48. Tanpa kita sedari, Trio Bebek dan sekutunya tersenyum puas melihat kita bercakaran di ruangan ini ......

    ReplyDelete
  49. alalalalala jgn la wei mcm ni...sbelum2 ni ok je....mcm la tk penah gaduh2 hahahahaha...sblum ni kan penah lagi teruk...kawan2 ni suma misunderstanding la...

    hi mamamicha..kita bukan marah kat mamamicha(hehe walaupun sbnrnya terkejut beruk sikit...) sbb postingan sblum ni tk pernah menyentuh isu panas hubungan indonesia-malaysia...dulu memang ada dari orang gila..smpai kna virus and copycat datang tau..terpaksala lovesence approve suma comment ni dulu...bila tgk ada komen yang menjurus kepda isu2 panas ni..tu yang wat jadi berantakan sikit..kita kna paham para komentar blog ni dri indonesia... malaysia... singapore.. so kna jaga sensitiviti mereka gak...cuba kalau pihak indonesia postkan pasal isu panas kat sini mesti la kita pun marah kat dia.... sbb kat sini hanya cerita TT vs trio bebek ni..heehe kekadang kitorang ni melalut la gak pasal makann la..pasal gayung la..pasal nenek lampir keropok lekor la..tapi isu2 tu hanya canda ria teman2 je...heheh mamamicha peace ok....

    adrew jgn marah2 ye....buang yang keruh amik yang jerneh ye..maafkan la mamamicha mungkin dia tak sengaja....bulan puasa ni kan baik tuk bermaafan..andrew bestnye umah ko dh berkilat...

    ram..ko dh mandi ke bunga raya..aku setuju ngan komen ko..sama la kita..ehehhehe

    honey ko pujuk la andrew... ko dh bg ke gayung kat ram..dia nk mandi senang sikit nk kaut bunga..hahahahah

    kawan2 perasan tak inang manja sudah hilang heheheh kemana la agaknye..busy kot wat kuih raya hahahah

    heheh papun peace to you all....sapa2 nk dgr cerita hantu terbaru meh lawat blog permata...

    ReplyDelete
  50. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  51. hemmm lurah dada manohara...tak boleh lower lagi ke? dia sedar tak dia masih isteri orang? tapi kata orang nusyuz pada suami maka talak akan auto jatuh, tinggal lagi perbicaraan kes dari mahkamah syariah...semakin complicated sekarang TT sudah saman istana kelantan.

    Harap TT tawakal dan bersabar terhadap ujian Allah swt ini lebih2 lagi pada bulan puasa.

    Am counting days for hari lebaran! kawan2 semua camner???

    @andrew hiks marah betul kamu pada mamamicha siap suruh cuci muka...kui222

    ReplyDelete
  52. Indonesia nak ganyang malaysia? let me see..how does an an ganyang an elephant??

    ReplyDelete
  53. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  54. LS, mana posting aku pagi tadi? tak kan kena cantas kot?? Warghh!

    ReplyDelete
  55. Andrew? ...calling Andrew, coming Andrew! Kau dah merajuk yer! Tak yahlah merajuk, burok...nanti batal puasa! ha! ha!

    Mamamica, you are most welcome anytime! Selalu kalau berselisih faham, akan tambah mesra nanti...

    Honey, kau beli juadah puasa kat mana kat singapore? kat geylang ker atau kota raja (masjid sultan)?

    OK guys, moving on ...

    ReplyDelete
  56. @honey..
    siapa plak yg same cm mamamicha tu?

    ReplyDelete
  57. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  58. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  59. Dear Honey,

    sekuman pun aku tak mengungkit, tapi menceritakan apa yg telah berlaku kpd mamamicha. I suggest u read again my comment, dear! itulah... different people different perception :( itu den tak dapek nak menolong..

    Kau sudah salah faham. Kau tak kenal aku dan tidak adil kau menghukum aku sebegitu!! xperlah... kalau aku tulis byk2 nanti jadi meleret dan peribadi! Aku tak nak Andrew mengulangi perbuatannya lagi itu sj....(kalau kau masih ingat dia pernah bergaduh dgn heng lepas aku, ini bukan mengungkit ya! jgn nak tersalah lagi k? aku kena berhati-hati) ikhlas aku menegur, kalau tak dpt terima, terpulang!

    Aku dah lama memaafkan Andrew, tak perlu dia meminta maaf melalui org ketiga:)

    OK, jgn terlalu emotional sgt tak sesuai.

    Honey I love you too! u are such a darling and unforgetable!

    ReplyDelete
  60. Andrew,

    ginilah, sbg seorang yg tua dari kamu, aku mengalah... kau teruskan ajer komentar kau di blog ini, aku yg berhenti! Bukan merajuk, (sgt tak sesuai utk pompuan mcm aku!) cuma bagi laluan... kita tak ramai participation from Indonesia!

    OK? setuju!Cheers!

    ReplyDelete
  61. Andrew,
    Adik yang sorang ni jangan lah merajuk lama lama. Cukup lah tu. Semua orang tanya Andrew kemana menghilangnya.

    ReplyDelete
  62. hi teman2semua apa kabar?hey kita da nak hari raya ni tak terasa da..kita nak tingal kan bulan mulia ini,semoga amal ibada kita selama ini di terima allah swt amin..

    dear aurora.apa kabar?
    dulu masa baru kenal auroa honey selalu menebak2??awak pasti seorang gadis yang bijak tapi agak tertutup:)karna awak tak perna nak dedah kan siapa diri awak heheh
    baru sekarang la awak citer dengan ktorang kalu awak seorang istri dan ibu hehehe
    pasti awak ni seorang ibu dan istri yang bijak:)..aurora kalu honey ni ter buka sangat orang nya suka berkungsi cerita2tentang diri honey dengan sapa saja.cuma satu jer honey tak nak kungsi nanti bila da kawin.honey tak nak berkungsi suami dengan orang lain wakakakakakakaaaaaaaa
    aurora menurut honey kalu kita memperkatakan satu perkara yang da silam apa lagi membawa nama orang yang terbabit dalam cetar yang kita ungkap kan.itu mengungkit nama nya hehehe
    tapi suda la lupakan pasal tu..mungkin honey yang tersilap menanggapi msg yang nak aurora sampai kan di comment yang aurora post kan tu..honey tak bermaksut untuk menghukum aurora dengan comment yang honey tulis tu.kalu aurora tersingung dan merasa tak sedap hati honey minta maaf sangat2..

    aurora jangan la tingal kan blog ni
    masala andrew tak nak comment lagi.itu tidak kena menggena dengan aurora.honey citer sikit la.si andrew tu dia merasa tertekan bila ada comment yang membahas masala case dua negara,dia kadang merasa tertekan.macam tersingung gitu bila ada sesetenga diantara kita yang mempertikai kan casa 2 negara.dan yang menghina negara indonesia.sedang kan dia cuma sendiri saja warga indonesia yang masi bertahan disini,itu la dia ambil keputusan.dari pada dia bergadu macam dengan si MamaMicha lebi baik dia mundur katanya,tapi dia akan selalu ikuti perkembangan case ini dan selalu memberikan sokongan kepada TT,
    karna dia tau TT adala benar,
    aurora semua yang honey paparkan tentang andrew ni.honey bukan buat2tapi andrew sendiri yang luahkan perasaan nya kepada honey..
    aurora kau kan members lama kau lebi dulu jadi members disini sebelum honey??jangan la masala macam ni nak tingal kan blog ni..plz aurora kita bersembang lagi seperti sedia kala oky:)
    angap tak ada apa2yang perna terjadi oky

    untuk teman2semua selamat berpuasa semoga amal ibada kita di terima allah swt amin ya robal alamin..good night semuanya semoga mimpi inda:)

    ReplyDelete
  63. To andrew..
    aduh...jgnla terasa pasal case 2 negara neh andrew...sebelom ni kite pnh bebahas juga psl hal ni...gado2 lg hangat dan pnas...yg penting kite semua taw yang awk bknla seperti yg lain2, beremosi...begitu juga kami kwn2 lme di blog neh...yg nk bangkitkn isu negara tu biarkanla...yg penting kite semua bersahabat dgn ikhlas tnpa mengira negara...kite kn serumpun...chill bro!

    To aurora...
    Jgn la hal kecik mcmni kau plak nk tarik diri...semua org merajuk, sape lg nk bersembang2 kt cni...jomla sembang...xmeriah sembang tanpamu...chewahhh...

    To all...selamat menyambut hari raya aidilfitri yg tggl beberapahari lg...fuh, dh nk sebulan poser...akhirnyee...tk cre yer sahabat2, yang memandu berhati2...mkn jgn xhengat dunia...

    ReplyDelete
  64. Honey,

    Sebak baca komen honey, ikhlas dan pandai mengambil hati... saperlah yg bertuah dpt honey sayang niiiii!

    OK, kita start balik semula,... Hello Honey, aku aurora dari KL. Aku suka gambar kau dulu, tapi kartun tu pun ok gak! Cute!

    Pasal andrew, aku menghormati apa-apa keputusan dari dia!

    Di kesempatan ini aku menyusun jari sepuluh memohon maaf atas kekasaran bahasa, sesungguhnya kita tidak sempurna...

    ReplyDelete
  65. assalamualaikum....dikesempatan ini saya ..ingin mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin :) buat tt..dan semua rakan rakan toughlane ..:)

    ReplyDelete