Monday, November 2, 2009

Dasiy masuk hospital, Manohara kemana?

Kasihan TT, sudahlah Ayahnda Tuanku Sultan masih lagi dirawat di hospital kini ibu mertuanya pula dimasukkan ke hospital di Indonesia. Apa sakit masih kurang jelas. Dasiy Fajarina dimasukkan ke Hospital GHARA MEDIKA pada 1hb. November 2009 jam 15.30 petang.

Sakit apa agaknya Dasiy Fajarina dikejarkan ke hospital, kabarnya dia pening kerana tidak dapat melantik peguam di Kuala Lumpur sebelum 5hb. November nanti. Wang simpanan tak ada langsung kerana Manohara dihentikan dari berlakun secara tiba-tiba dan bayarannya tidak diteruskan lagi. Yuran sekolah Dewi di Australia masih tertunggak dan Manohara sudah tidak mampu untuk mencari wang secara halal lagi.

Itulah diantara sebab yang boleh dipercayai mengapa Dasiy Fajarina dimasukkan ke wad Hospital Ghara Medika itu. Beliau masuk hospital untuk mencari sebab kenapa tidak dapat melantik peguam di Malaysia dengan harapan Mahkamah Malaysia tidak akan menghukum dia dan Manohara kerana gagal memfailkan deferm dalam kasus tuntutan TT di Mahkamah sivil.

Dua perkara besar yang mahu disembunyikan oleh Manohara dan ibunya Dasiy Fajarina dalam memalsukan tuduhan terhadap TT, pertamanya Dasiy Fajarina dan Manohara tidak ada bukti untuk ditunjukkan didalam Mahkamah berhubung dengan tuduhan FITNAH yang dilapurkan terhadap TT dan yang keduanya Manohara dan Dasiy Fajarina sudah tidak ada cukup wang untuk membayar lawyer di Malaysia. Peguam atau Pengacara Manohara dan Dasiy Fajarina di Indonesia iaitu HOTMAN PARIS dan FARHAD ABBAS tidak mahu mengeluarkan wang poketnya sendiri untuk membayar lawyer di Malaysia kerana boleh jadi HOTMAN dan FARHAD tahu kes yang dituntut oleh TT itu akan memberi kekalahan kepada Dasiy Fajarina dan Manohara.

Dasiy Fajarina juga masuk hospital kerana tak tahan dengan beban yang akan ditanggong sekiranya pada 5hb. Nov nanti Mahkamah memutuskan bahawa TT adalah benar dan mereka di minta membayar sejumlah wang yang dituntut oleh TT. Itulah sedikt balasan Tuhan kepada Dasiy Fajarina semasa hidup ini, apa lagi akan berlaku selepas daripada ini?

7 comments:

  1. Berani kerana benar dan takut kerana salah. Orang Indon pun dah tak beri tumpuan terhadap kasus ni. Sudah hilang kepercayaan terhadap Desy barangkali. Manohara pun sudah tak cantik lagi. Tak de sape yang berani nak buat bini, takut kena macam TT. Itulah balasannya orang yang memfitnah dan menderhaka.

    ReplyDelete
  2. daisy masuk hospital? wah sungguh licik nenek lampir ni,ada ada je helah dia.tapi TT mesti dah bersedia mental & fizikal dengan drama dan sandiwara nenek lampir ni .

    entah entah esok lusa baca berita daisy dah mampos kansernya menyerang lagi.rupanya- rupanya palsukan kematian.patu lari keluar negara......

    tak sabar rasanya nak tau outcome perbicaraan 5hb ni,dah lama sangat tunggu cerita manoharam ni.....ambek ko balasan tuhan cash kat dunia.tulah buat baik berpada2 buat jahat jgn sekali2.elok2 berbesan dengan sultan terus downgrade jadi banduan.

    ReplyDelete
  3. Sakit dibuat-buat, nak elakkan perintah mahkamah! licik sungguh pompuan ni, harap kita semua tidak tertipu dgn helahnya... aku tak terkejut lepas ni dia buat2 pengsan pulak, main wayang!

    Buat TT- jgn mudah terpedaya, itu cuma mainan ... teruskan jer saman tu! alang-alang celup pekasan biar sampai ke hujung lengan!

    p/s : teknik curi suwa dlm hotman dan farhad tak menjadi dah ...

    ReplyDelete
  4. erm..make sense..xsempat lantik lawyer sebab daisy sakit..pandai tol ank beranak neh..n, manohara berenti belakon?? dah lame xmengikuti perkembangan dier neh...memang berjanggutla tunggu kes ni abes..haha...aku xsaba!

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Careful to TT. I,m afaraid ni saje taktik Mentua TT untyk elakkan pie court.Apa2 pun I pray that this case will be over and nama TT khasnya dan nama M,sia yang dipalitkan kerana case ini akan dipulihkan. Amin

    ReplyDelete
  7. emangnya goblok!! bikin malu indon aje!! masih mau dijunjung junjungin!!

    ReplyDelete