Sunday, October 18, 2009

Manohara & TT bertemu sudah?


Manohara sedia kembali taat?



untuk makluman pembaca dan penyokong TT.
TT tidak pernah memaafkan Manohara dan Dasiy Fajarina diatas perbuatannya menghina dan menfitnah TT walaupun nampaknya ada usaha dipihak Manohara untuk berbaik-baik dan melupakan peristiwa lalu dan bukan TT yang bermimpi tapi Manohara dilamun mimpi. harap faham.

Sejak tidak lagi berlakun dalan senitron, Manohara kelihatan sejuk dan ayu, lebih ceria dan nampak kebersihan sebagai seorang puteri raja. Wajahnya mula berseri-seri walaupun kadang-kadang terkedut juga didahi, kabarnya Manohara mulai mencurah rindu dah dibayangkan kepada teman rapatnya dengan menceritakan kisah mimpi mandi.

Antara percaya dan tidak. Tapi dunia ini serba mungkin kerana Allah maha Besar dan Agong, Allah yang menentukan, hidup mati, haus dan dahaga, siang dan malam, kahwin dan ceria dan kahwin semula. Semuanya tidak dapat dinafikan, walaupun hari ini berkelahi esoknya menjadi akrab dan setia, seperti juga orang politik tidak ada musuh yang kekal dan tidak ada kawan yang kekal semuanya ikut keadaan dan masa, begitulah juga Manohara.


Dulu semua cakap Dasiy Fajarina diikutnya membabi buta, disuruh berbohong, maka berkata bohonglah disuruh menfitnah dan merekayasakan cerita maka dibuatnya dan akibatnya berkesudahan dengan kecewa dan merana serta terseksa.


Sekarang Manohara benar-benar terseksa, terseksa batin sehinggakan sudah 'bermimpi mandi' bersama TT. sudah hilang lenguh dan sakit kepala yang mana membuat dirinya tidak selesa dan sekarang Manohara setelah 'bermimpi mandi' sudah lega dan ceria, fikirannya kembali normal dan apa yang dirasanya tidak baik maka tidak diiukut cakap Dasiy Fajarina.


Hubungan dalam antara Manohara dan Dasiy Fajarina sudah mula tercalar, Manohara sudah banyak kali tidak bersama Dasiy Fajarina untuk ketempat-tempat yang tidak disukainya kecualilah Dasiy Fajarina marah dan terus memaksa maka Manohara ikutnya walaupun terseksa dan jiwanya memberontak.

Kisahnya itu ada benarnya kalau diteliti ucapan dalam 'Kad Selamat Hari Raya' yang dihantar oleh Manohara kepada TT, walaupun pendek ayatnya tapi sangat berguna dan bermakna kerana dihujung terowong masih ada cahaya. Apakah setelah mendapat hidayat dari Allah swt. Manohara tidak mahu berlakun lagi walaupun Dasiy Fajarina mendesaknya. Manohara sudah tahu dirinya diperalatkan oleh Dasiy Fajarina kerana 'wang' dan Manohara tahu kerana wanglah nanti tubuhnya akan tergadai dan dinodai. Mujur kesedaran telah berpihak kepada Manohara.

Yang menjadi tandatanya, akan betemukah mereka berdua dialam realiti kerana pertemuan dalam mimpi tidak akan menghasilkan apa-apa erti.

26 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. If it was up to me, payah nak terima balik Manohara ni. Tambahan pulak kedudukan dan tanggungjawab TT pada masyarakat. Kalau TT boleh lupakan apa yang Manohara dan DF lakukan, mungkin TT ni 'terlalu' baik.
    Boleh ke rakyat Kelantan terima Manohara balik?

    ReplyDelete
  3. Ini dah jadi kes gila talak ni..atau pun helah untuk mengelak tuntutan ratusan juta RM (bukan rupiah!!). Kita berharap TT tidak akan mudah terpedaya kerana kita percaya ini hanyalah tipu helah sahaja. Kita percaya TT tidak akan tergoda dan tidak akan mahu terjadi “saperti takkan pisang berbuah dua kali”.

    ReplyDelete
  4. harap mereka berdua bersatu kembali. moga Allah kabulkan doa dan semoga Allah sejukkan hati keduanya untuk mentaati Allah dan kekal sebagai suami isteri yang diredhai Allah....

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah...semoga TT berasa tenang dan dilimpahi rahmat...

    jika benar mano sudah insaf dan ingin bertaubat, takde salah kalau di beri peluang.. mulakan hidup baru masing2.. dan buang yang keruh.... belajar dari kesilapan...manusia tak penah lekang dari membuat kesilapan...

    insyaAllah dengan memaafkan, TT akan rasa lebih tenang...

    ReplyDelete
  6. Aku rasa Mano patah hati sebab Ardhi Bakri siGold store bekas pakwenya sudah resmi meminang Nia Ramadhani 16 okt lalu

    ReplyDelete
  7. eee... apa citer mimpi mandi-mandi ni ... tak sesuwai!

    Yerlah, aku pun nak tahu gak kata-kata keramat tu!

    ReplyDelete
  8. Kengkawan,

    ada org menyampah baca komen kita kat blog ni... dia suarakan 'kenyampahannya' kat blog rakyatkelantan! yg suroh tutup blog ni pun ader ... nyampah!

    ReplyDelete
  9. ditakdirkan manohara ni mengaku memang dia fitnah TT, memang ibunya yang memaksa dia berbuat demikian dan TT pula dengan rasa penuh taqwa memaafkan slah silap Manohara, maka kita yakin orang akan pandang TT dengan penuh hormat kerana hati anak raja ini amat besar jiwanya. Jika kita telusuri sejarah Rabiatul Adawiyah, seorang perempuan yang pada awal lehidupannya penuh jahil, lepas tu dikurniakan Allah rahmat dan hidayah - lepas tu dia jadi antara wanita ternama yang mulia hatinya - maka masakan tidak Mano juga boleh jadi baik seandainya TT boleh mendidik remaja ini agar belajar dari kesilapan beliau yang lalu. Yang betul2 jahat ialah ibunya DF dan biarlah Allah hukum perbuatan si DF yang telah hampir berjaya meruntuh sebuah masjid (perkahwinan) yang dibina secara sah begitu ...

    ReplyDelete
  10. Tapi pada pendapat saya maybe ku Tt bisa memaafkan tetapi untuk terima manohara kembali harus difikirkan berjuta kali kerana apa yang telah dia lakukan terlalu keras dan kejam, dari situ kita leh nilai ketulusan dan sejauh mana keikhlasan dia pada ku TT... bukan pertama kali dia buat begitu pada ku TT... meh kita imbas apa yang manohara dah buat pada ku Tt and kita fikir haruskan ku TT menerima dia semula, saya rasa utk memaafkan & just sebagai kawan may be boleh, tapi untuk menjadi teman hidup yang sanggup berkongsi susah senang bersama, better cari yang lebih solehah...

    akhir 2008 - pernah lari ikut mak dia, tapi ku TT bagi peluang & kembali ke kelantan.

    april 2009 - Daisy mula fitnah ku Tt sebab apa yang dia nak x dapat - indonesia mula membenci malaysia

    may 2009 - Mano akhirnya lari mengikut ibunya sekali lagi, malah memfitnah dengan dasyat ku TT disaat ku TT memerlukan org yang dia sayang (semasa Alsultan Kelantan tengah gering) Ketegangan semakin ketara bila manohara mula rapat dgn lelaki lain sdgkan masih isteri Ku TT.Tidak menjaga maruah suami.(bukan kah tempat isteri disisi suami?)Hari demi hari sidang media juga berlangsung dengan terus menerus menfitnah ku TT dan diraja kelantan tanpa rasa bersalah dan angkuh sekali.

    Oct 2009 - Kes ini masih berlarutan dan setelah mendapat balasan Allah diatas apa yang berlaku(hidup semakin susah dan x terurus), akhirnya ura-ura mengatakan manohara mula ingin kembali mengdampingi ku TT

    Adilkah bagi pihak ku TT jika menerima mano kembali?
    Apakah pandangan org yang menyaksikan kes ini terhadap ku TT?

    Saya rasa KU TT juga sebenarnya jauh disudut hati sudah tawar hati...

    CAN FORGIVE BUT CANNOT FORGET!

    Maaf jika pendapat saya salah.

    ReplyDelete
  11. Cian mano, time dia nak balik ngan tt (kalau sungguh bagai dikata), tt pulak 'sudah ada' pengganti... kan rugi - yg dikejar tak dpt, yg dikendong berciciran.

    Ditambah kena saman lagi ...aduh! sudah jatuh ditimpa tangga ...

    ReplyDelete
  12. Apa lar korang ni hati mudah cair..Jika TT sanggup terima dia kembali, aku tak taular nk kata apa. Aku percaya TT sudah tentu belajar dari kesilapannya yg lalu. TT telah diberi malu begitu teruk sekali. Takkanlah semudah itu TT nk terima kembali. Ini jadi pengajaran kepada kita semua dan berhati2 dgn pepatah Melayu yg ada mengatakan "pepat diluar, rencung didalam". Dalam memilih jodoh, kita jgn abaikan untuk mengambil kira "kecantikan dalaman" individu yg kita tergoda kerana sebenarnya faktor inilah yg lebih utama untuk mencapai kebahagian rumahtangga kita. Kecantikan luaran akan menyusut dari masa kemasa sesuai dgn peredaran masa, manakala kecantikan dalaman akan sentiasa bertambah dan bertambah nilainya.

    ReplyDelete
  13. apa bukan sebaliknya yang mimpi basah?
    sudah tak suai lagi cerita ni...makin tak elok bahan bahan yang di kemukakan..

    ReplyDelete
  14. @aurira apa yg ko dha tulis sampai ada yg menyampah kat ko aurora?? atau nyampah kat blog ni?

    geli aku tengok gambar diatas. i agree with tembam, payah nak terima tino murahan ni.

    please do not tell me that TT will accept back this bitch?

    ReplyDelete
  15. permata hati said...
    alhamdulillah...semoga TT berasa tenang dan dilimpahi rahmat...

    jika benar mano sudah insaf dan ingin bertaubat, takde salah kalau di beri peluang.. mulakan hidup baru masing2.. dan buang yang keruh.... belajar dari kesilapan...manusia tak penah lekang dari membuat kesilapan...

    insyaAllah dengan memaafkan, TT akan rasa lebih tenang...

    October 19, 2009 1:06 PM

    permata, benda macma ni saya rasa TT boleh maafkan sedangkan Nabi pun maafkan seseorang. tapi lupakan, I DON'T THINK SO LAH..

    ReplyDelete
  16. slamberger said...
    harap mereka berdua bersatu kembali. moga Allah kabulkan doa dan semoga Allah sejukkan hati keduanya untuk mentaati Allah dan kekal sebagai suami isteri yang diredhai Allah....

    October 18, 2009 11:36 PM


    Aku dan kengkawan aku kalau boleh janganlah TT menerima si penipu & murahan ni kembali. Buat perabih berah ajer..

    ReplyDelete
  17. keris panjang said...
    Ini dah jadi kes gila talak ni..atau pun helah untuk mengelak tuntutan ratusan juta RM (bukan rupiah!!). Kita berharap TT tidak akan mudah terpedaya kerana kita percaya ini hanyalah tipu helah sahaja. Kita percaya TT tidak akan tergoda dan tidak akan mahu terjadi “saperti takkan pisang berbuah dua kali”.

    October 18, 2009 5:38 PM

    @wahai keris panjang kata-katamu memang pedas tetapi bab ini aku setuju kata kau.

    ReplyDelete
  18. http://mahaguru58.blogspot.com/2009/10/majlis-aidilfitri-peguam-tn-hj-zainul.html

    Dari link dikatakan TT sudah ada orang baru..:) betulkah? alhamdulillah jika yer..:)

    ReplyDelete
  19. Anonymous said...
    tolong sound sket blog toughlane tu..asik post entry yg lucah dan merayu mano..seolah2 TT ni masih mengemis si mano ni n dayus..

    aku suka blog ni..much better dr blog toughlane tu yg lucah dan mengarut!
    tak malu ke citer mimpi basah pompuan sume..ishhh,menjatuhkan maruah kerabat diraja kelantan je..

    kalau blog tu dibuat oleh teman TT,suy nasihatkan tutupo sj blog tu,kerana memberi imej yg buruk pd TT..

    October 18, 2009 12:41 PM

    Komen dari http://rakyatkelantan.blogspot.com/2009/10/kapanlagicom-daisy-fajarina-bantah.html

    ReplyDelete
  20. amoymelayu said...
    Hmmm... tak tahu dah nak cakap apa sbb kes ini berlarutan terlalu lama, cuma apa yang saya ingin tahu dan timbuk tanda tanya apakah kata-kata keramat yang tertulis didalam kiriman kad raya manohara kepada Ku TT??? Leh tak LS scan utk dipost ke blog ini. Sekadar ingin tahu... muhehehe... sure kekawan yang lain pun sama seperti saya.

    October 18, 2009 1:25 PM
    Yes LS..scan scan scan :)

    ReplyDelete
  21. Mano dah ada pacar baru...amiel mohede nama dia.. mangsa terbaru..

    ReplyDelete
  22. Baik aja Ku TT cari perempuan lain yg lebih baik dan solehah dari si Mano nih...beruntung dunia akhirat..

    Mano nih dah jelas tak pernah ikhlas dari awal lagi ngan Ku TT..

    ReplyDelete
  23. boleh tak kitorang tau apa isi kad hari raya Mano tu? ehhehe..

    ReplyDelete
  24. hehehe hi master yoda.... lama tak singgah blog ni... hmm bg permata betul kita manusia bisa memaafkan tetapi tidak bisa melupakan...

    memang perit tuk melupakan apa yang mano buat so buat ku TT maafkan saja agar bisa tenang..

    then TT update kami dgn cerita terbaru TT..

    sbb orang sudah muak dgn cerita mano n ibu dia...

    saya mengaku saya sendiri muak dgn cerita dn kes ini....

    tapi saya masih ingin mendengar berita dari TT...saya nak tgk TT menjalani hidup2 ni... saya nak TT paparkan aktiviti2 kegemaran TT yang TT lakukan skrg spt sebelum berpisah dengan mano.. biar pihak disana terbeliak mata, terlopong mulut dia tgk TT bahagia.. tapi kalau TT rasa itu suma terlalu peribadi utuk dikongsi saya tak memaksa..tapi saya jenis suka membaca pengalaman orang2..mcm pengalaman TT mengerjkan umrah...melancong...LS blh cerita sedikit sbanyak pengalamn dengan TT dri kita bercerita pasal mano dsbnya

    ReplyDelete
  25. hye frenz...lame x bg komen...haha

    em, ak rse org yg ckp komen kite ngada2 ni msti jeles tgk commenter2 kt cni sume cm rapat2 siap leh tnye kabar2 lg..haha...lantak r..

    ReplyDelete
  26. Perempuan seperti Monohara tidak layak dijadikan CPT Kelantan. Ia mencemarkan keluarga diraja Kelantan. Lepaskan dia untuk memilih jalannya sendiri. Masih ramai perawan yang lebih cantik dan bertakwa untuk dijadikan suri hati TT.

    ReplyDelete