Thursday, October 1, 2009

Manohara Selingkuh?

Ada cerita terbaru dari Jakarta berhubung dengan skandal Manohara dan Dasiy Fajarina yang menyebut ceritanya sangat bagus buat TT senang yang mana ada bukti-bukti Mano selingkuh dan Dasiy Fajarina sudah satu kamar dengan edi.H. Ada saksi-saksi, sms dan sekarang dia mahu usaha fotonya.. Itulah serba ringkas bunyi sms dar Jakarta yang dihantar kepada sahabat karib TT di Kuala Lumpur oleh orang yang rapat dengan Dasiy Fajarina suatu masa dulu.

29 comments:

  1. Kepada rakyat Indonesia, kami mengucapkan takziah diatas kejadian gempabumi yg berlaku pada 18 Syawal. Kami di Malaysia sangat merasa kepahitan dan kesengsaraan yg saudara kami di Padang alami, semoga tabah dan sabar menghadapi dugaan.

    p/s : tanpa aku sedari airmata berlinang tengok bulletin utama semalam - ratapan kanak-kanak masih tergiang-ngiang kat telinga aku. subhanallah ... tidak dpt aku nak ceritakan. Berita diakhbar juga menyayat hati ... tak sempat baca habis coz mata dah kabur dek airmata...

    ReplyDelete
  2. Emak borek, anak rintik

    Emak kencing berdiri, anak kencing berlari

    Ibarat sekilas ikan di laut, sudah ku tahu jantan betinanya...

    Dah boleh agak ... kira oklah tu...

    ReplyDelete
  3. Correction - ralat.

    Gempabumi berlaku pada 30.10.09 bersamaan 11 Syawal, bukan 18 Syawal. Salah type dah ...

    ReplyDelete
  4. Muak...bored...mak borek anak rintik..kemana tumpah kuah kalau tidak ke nasi??? mano will end up like her mother..kesian..

    ReplyDelete
  5. Tembam said...
    Selingkuh tu apa?

    October 1, 2009 10:05 AM

    selingkuh tu affair..hubungan sulit...adultery...hah tunggu apa TT? ceraikan aja betina murahan ni..

    ReplyDelete
  6. Pada Tengku Fakhri ,saya rasa hikmah dari semua ini adalah Tengku dan keturunan telah terselamat dari keturunan tak jelas akidah karena akhirnya terkuak semua asal-usul dan pribadinya dan satu yang lebih mengejutkan,pihak Mano yg selalu menangkis komen diinternet[krosceknews.com 2 september 20009]menjawab tidak tahu apa itu samak,karena buta ajaran Islam dia sampai mengatakan Samak itu bahasa aneh dari Malaysia[waktu itu saya komen suruh dia samak kalo pegang anjing],saya sampai mengucap dan merasa malu karena istilah samak dimengerti oleh semua umat Islam dinegara kami.karena sangat kesal saya tulis komen tak tahulah agama mereka apa

    ReplyDelete
  7. Selingkuh tu lebih kurang macam curanglah, kalau tak silaplah hehehe...

    ReplyDelete
  8. kita jgn emosional sgt dgan kejadian menimpa mereka. aku percaya ini balasan cash Allah. ini balasan kerana busuk hati mereka terhadap kita. balasan kerna memaki hamun kita, menuduh sembarangan, membakar dan memijak2 bendera kita - langsung tidak menunjukkan semangat seagama dan sebagai jiran tetangga. mereka iri hati kerana kita aman disini. mereka lupa 2 juta bangsa mereka mencari rezeki disini dgn pelbagai cara untuk membahagiakan keluarga mereka di indon. mmg mereka lupa diri. lihat saja komen ketua polis mereka yg nampak bongkak dan kelihatan cuba memperendahkan negara kita berikutan kejayaan mereka membunuh nordin mat top dlm satu temuramah tv mereka tidak lama dulu. kita percaya tidak ada siapa pun di malaysia yg merestui aktiviti allahyarham nordin ini. kali ini aku tidak akan tunjukkan simpati dan tidak akan sekali2 menderma spt yg sudah2 walau pun aku tahu disana ramai kaum keluarga aku. tidak ada guna kita terhegeh2 menunjukkan baik hati dan keikhlasan kita sedangkan mereka tidak tahu makna berterima kasih. tidak tahu menghargai keikhlasan kita. mungkin kita tidak perlu susah hati sangat, kerana kita tahu ramai dari mereka tidak berpendidikan yg sudah tentu ini memudahkan mereka terhasut oleh mainan media mereka yg juga dungu dan tidak profesional. syukur kerana kita disini berfikiran rasional dan media kita tidak memainkan peranan sebagai penghasut kerana media kita tahu, rakyat negara ini cukup berpendidikan. namun bukan semua indon yg berfikiran negatif, ramai yg rasional dan tahu pentingnya malaysia kpd mereka.

    ReplyDelete
  9. HONEY!! kemana kau! aku dah lama tak baca komen dari honey! Rindu! ada sesaper tahu how is she??

    ReplyDelete
  10. tembam...selingkuh tu sama la macm...............hmmm ntahlah...takda jawapan yang pasti..hehehe
    andrew apa itu selingkuh...adakah menipu atau curang?
    kurang pasti la...paham ala2 cenggitu jerk...

    p/s; honey ko masih demam lagi ke..take care darling

    ReplyDelete
  11. Dear Lovesense, where have you been? Its since Fridya and today is monday my comments have not come up.

    ReplyDelete
  12. mak borek anak rintik..manohara has become this terrible, why not just divorce her. we are ebored and tired of thie never ending scheme from DF. Muak. adakah sesiapa pernah terpikir DF pakai ilmu hitam oleh itu smapai sekarang kebal dari muka pengadilan.
    and i have another Q, why is TT suing istana kelantan? for non-support?..please do not let it be that TT still wants manohara.

    TT, mu nikoh sore lagi cari hok lagi molek..

    ReplyDelete
  13. Lovesense,

    aku setuju ngan masteryoda, kalau kau lambat update your blog, bloggers akan hilang minat... mcm kes ini - dah mcm nak suam-suam kuku! kena fast-forward, bukan slow-motion, k? Jgn ambik hati ... tegur2 manja:).

    ReplyDelete
  14. Honey sayang, kau deman yer? cian! cedeh dengar, get well soon dear! forum ni dah mcm hilang satu kaki coz kau tak der!

    ReplyDelete
  15. alamia spa said...
    Pada Tengku Fakhri ,saya rasa hikmah dari semua ini adalah Tengku dan keturunan telah terselamat dari keturunan tak jelas akidah karena akhirnya terkuak semua asal-usul dan pribadinya dan satu yang lebih mengejutkan,pihak Mano yg selalu menangkis komen diinternet[krosceknews.com 2 september 20009]menjawab tidak tahu apa itu samak,karena buta ajaran Islam dia sampai mengatakan Samak itu bahasa aneh dari Malaysia[waktu itu saya komen suruh dia samak kalo pegang anjing],saya sampai mengucap dan merasa malu karena istilah samak dimengerti oleh semua umat Islam dinegara kami.karena sangat kesal saya tulis komen tak tahulah agama mereka apa

    October 2, 2009 5:08 PM


    @alamia alamia, pergi beritahu DF & manohara kepala otak mereka berjambul..

    kepada manohara & DF yg buta agama,

    SAMAK ITU ADALAH DALAM JARAN ISLAM MENYUCIKAN DIRI DARI TANAH JIKA TERKENA NAJIA BERAT ATAU TERPEGANG ANJING....

    Jangan main taram aja perkataan samak tu...bukan perkataan aneh melaysia..mentang2 kau nak kenakan TT janganlah semua dari Malaysia kau katakan aneh

    @keris panjang saya setuju...orang indon ramia yg tidak sadar diri...tetapi ada yg rasional dan tau berterima kasih kpd malaysia dnatau pentingnya malaysia kepada mereka.

    ReplyDelete
  16. and lovesense, tq for publishing the comments.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. @ keris panjang
    Koreksilah kata2mu !!!!!!!!!!! Apa yang kamu tahu tentang Indonesia!! Kau pikir kata2mu benar?? Koreksilah!! Tak usah aku sebutkan satu2!

    ReplyDelete
  19. salam pada u all :
    apa kabar semua..? lama dah ena tak sembang kat sini....kalau dalam bahasa sabah "samak" tu semak...tapi kalau ikut dalam agama kita samak tu menyucikan :D ...emmm apa dah perkembangan cerita manohara ni :D makin lama makin sepi lak

    ReplyDelete
  20. festananda said...
    @ keris panjang
    Koreksilah kata2mu !!!!!!!!!!! Apa yang kamu tahu tentang Indonesia!! Kau pikir kata2mu benar?? Koreksilah!! Tak usah aku sebutkan satu2!

    October 6, 2009 12:55 PM

    @Fes, relax..kata2 keris panjang kalau diteliti memang ada benarnya...Itu kelakuan bangsa Indonesia kepada kami. Disebabkan setitik nila, rosak sebelanga. Tetapi negara kamu Fesa tidak habis2 dilanda bencana. Itu adalah petanda drai Allah yg barangkali bangsa indonesia juga banyak dosa. Lgai satu memang sedih tetapi benar ramai bangsa2 anda yg tidak tahu erti berterima kasih. Bukan sahaja malaysia yg menolong negara kamu, bahkan negara lain di asia juga tetapi sedikit pun tidak bangsa indonesia menunjukkan GRATITUDE kepada negara kami. Malah kami dipanggil MALAINGSIA bodoh, GANYANG MALAYSIA.

    Jadi, kalau saya pun...dah FRUST dengan bangsa kamu ni, buat apa kami nak emosi dna belas kasihan lebih kepada bangsa kamu. Ambil contoh perkerja2 TKI kamu kalau yg kerja kontraktor kaki orgol atau rampuk rumah, kalau yg perempuan pembantu rumah-kerja rumahtangga basic yg senang pun tolol. Kami beri makan, duit dan segalanya menolong bangsa anda tapi disebaliknya apa pembantu rumah TKI ini buat? Lari dengan supir bangla, dan macam2 lagi sedangkan pembantu rumah itu mungkin sudah bersuami.

    Accept the fact that indonesians(MOST) have low values and not many of you are educated. Itu kami boleh tangkap dari segi percakapan kalian. Usually its to the extremes.

    @honey saya rasa keris panjang tidak bersyukur pun indonesia ditimpa bala...siapa mau bersyukur perkara sebegini...ini musibah. barangkali its just a frank opinion from keris panjang to the indonesians---> SENDIRI MAU INGAT

    ReplyDelete
  21. Honey dear, welcome back! Syukur alhamdullillah kau dah sihat! aku suka gambar kau:)

    ReplyDelete
  22. @honey yg kau tulis aku ulaskan ok..keris panjang hi
    ada yang aku setuju dan ada yang tidak aku setuju dengan comment yang kau tulis..
    macam kau bersyukur dengan musiba yang melanda indonesia??hammm entala.musiba bencana maut itu semua kita tak tau kenapa dan kapan dan bila,semua itu rahasia allah hanya dia yang tau.kau macam tau apa tuhan yang bercakap dengan kau kalu musibah yang melanda indonesia karna kelakuan buruk orang indonesia kepada malaysia??hey tell me??

    kalu kau nak banding kan indonesia dengan malaysia tentula salah,karna negara indonesia berapa x lipat besar dan luas nya dari negara malaysia.bukan muda nak pimpin negara yang begitu besar untuk menjadi makmur macam negara yang lebi kecil.
    orang yang berpendidikan tingi belum tentu memiliki pola pikir yang luas baik dan rasional,jangan melihat perwatakan seseorang dari pendidikan nya.

    bila menolong orang jangan ingat keburukan nya,tapi ingat la keinsanan keiklasan hati.janagn menolang orang untuk semata2ingin mendapat kan balasan dan terimakasi,sebanyak apa pun kamu menolong orang tapi cuma ingin mendapat kan balasan pujian terimakasi,maka pertolongan kamu itu bukan akan mendapat pahala dan redhaa allah tapi akan mendapat kan dosah.anyway aku setuju dengan cakap kau tak semua warga indonesia yang berpikiran negatif ramai juga yang rasional.

    jgn marah ye honey tapi aku tak sebelahkan keris panjang, cuma aku faham kenapa dia tulis begitu

    1. memang sebilangan besar rakyat malaysia kini FRUST dgn bangsa indonesia because sad to say that is the standard behaviour of indonesians. mostly. bukan kamu, tapi disebabkan mereka ini kamu dgn fes pun mungkin dianggap negatif

    2. yes, negara indonesia memang besar, but that is not an excuse.. pemimpin lain pun ada yg memimpin negara lebih besar drai indonesia. you know what is biggest problem in indonesia- CORRUPTION. That is why your country is as such, Malaysia pun ada corruption. Singapore pun ada tapi lihat negara2 ni berbanding indonesia, beda kan?

    3. memang tidak sepatutnya lihat perwatakan manusia dari segi pendidikan tetapi kadangkala pendidikan itu MENCERMINKAN perwatakan. yes, its true.

    4. saya rasa bukan malaysia meminta balasan terima kasih atas pertolongan ke indonesia selama ini tetapi at least some GRATITUDE shown from indonesians. that would be nice instead of GANYANG MALAYSIA, MALINGSIA or whatever you people call us. It is natural for us to get frustrated and say things like 'why bother helping indonesia because they are ungrateful'...can you blame us?

    5. Bala bencana yg menimpa indonesia hanya allah saja yg tahu, tetapi saya rasa bukan kelakuan buruk indonesia kepada malaysia...saya rasa ini perangai bangsa indonesia itu sendiri. tepuk dada, tanya selera ye tak?

    ReplyDelete
  23. Honey,
    Jgn salah faham..takkanlah musibah sebegitu aku bersyukur..marah2 aku pun tidaklah sampai begitu sekali..Cuma aku anggap itu “biasa biasa saja” dan tak perlu ambil pusing sangat..Siapa yg tidak sakit hati jika segala susah payah kita tidak dihargai sama sekali, malahan ditohmah yg bukan2..Apa yg kita tidak bantu – kebakaran, tsunami, beberapa gempabumi dan entah apa lagi. Jgn lupa 2juta rakyat mereka juga menumpang hidup dinegara ini bagi memakmurkan keluarga mereka di sana. Bukan hanya yg datang itu jujur bekerja, malah ada yg jadi perompak, pembunuh, perogol, penipu dan entah apa lagi jenayah yg ada. Kedatangan mereka meningkatkan jenayah!

    Cuba anda bayangkan, adakah patut kapalterbang kita yg membawa bantuan kpd mereka dibaling batu, dilapangan terbang barang2 bantuan itu mau dikenakan pula cukai!! Adakah mereka ini orang yg insaf? Atau pun tahu apa maknanya bersyukur? Selidikilah dulu setiap perkara, jgn hanya terima bulat2 cerita media mereka - baik cetak mau pun elektronik, dua2nya sama saja dungunya. Malahan mungkin juga mereka ini ada agenda sendiri. Malangnya kelakuan mereka ini dibiarkan saja oleh pemerintah Indon atas lessen demokrasi!! Cuba kamu berjalan bertelanjang bulat dipasar atau pasaraya contohnya, apa itu demokrasi? Ya, kita faham mereka ini sebenarnya “buta demokrasi” kerana sedang asyik mahsyuk mabuk dgn demokrasinya yg mereka tidak pernah kecapi sekian lama. Maka pemerintah mereka membiarkan sahaja mereka, sampai ada yg nak berperang dgn Msia!! Kalo di Msia mereka2 ni dh dipenjarakan!! Hal kecil saperti ini pun kerajaan mereka tidak terkendalikan, maka bagaimana nak urusin hal2 besar!!

    Berbalik kpd dakwaan makanan bantuan yg dh tamat tempuh – hal itu tidak benar. Hanya kotak untuk barangan itu sahaja yg digunakan kotak lama yg dh tamat tempuh, takkan mereka nak makan kotak!! Cuba lihat expired date pd tin2 atau kotak2 makanan itu!! Yg Msia pun satu juga, gunalah kotak baru, bukan seberapa pun harganya. Takkan tak tau, perangai mereka ni - setiap perkara akan dijadikan sebagai isu!!

    ReplyDelete
  24. Honey,
    Soal luas kecil negara itu tidak timbul jika kerajaannya efektif. Cuba lihat USA, Russia, China, Perancis – semua itu bukankah negara besar? Tetapi mereka jauh lebih maju..

    Kita bukan mahukan balasan bila membantu mereka. Kita hanya mahukan sumbangan kita dihargai. Cubalah Honey fikirkan, adakah susu yg diberi patut dibalas dgn tuba? Kita hanya mahu mereka tahu makna syukur dan berterima kasih. Mereka beranggapan mereka “abang” – status yg kita tidak akan sekali2 terima. Mereka harus faham, kita hanya serumpun tetapi kita punya identiti masing2. Malahan Msia sendiri kalau mahu boleh beranggapan kami “abang” kerana logiknya sebagai abang, abanglah yg banyak membantu. Dalam soal ini, bukankah kami yg banyak mambantu? Apa mereka fakir kami tidak boleh mendapatkan tenaga kerja dari negara lain? Tetapi demi serumpun, kami terima mereka. Yg masuk secara haram saja entah berapa juta. Mereka hanya berani ke Msia, cuba ke Spura jika berani. Yg pasti kaki belum jejak kepantai, mereka sudah jadi mayat oleh tentera Spura. Adakah media mereka memikirkan hal ini? Tidak, sebab mereka punya agenda tersembunyi – mahukan kedua negara bergaduh dan berperang sesama sendiri. Tidak mustahil ada pihak2 tertentu yg mengupah mereka, spt yg pernah juga didakwa oleh seorang ahli parlimen mereka beberapa lama dulu. Media ini tidak akan memikirkan kebahagian rakyat, yg mereka fikirkan adalah tembolok mereka sendiri. Bukankah rasuah sudah jadi ulam hidup mereka, sedangkan rasuah itu amat di banci Allah hinggakan setiap titik darah yg mengalir dalam diri dari hasil rasuah, hanya api nerakalah tempat mereka. Itu adalah janji Allah!!!

    Tarian pendet yg dihibuh2kan – Msia tidak teringin sama sekali tarian yg tidak menutup aurat dan mempamirkan bentuk tubuh badan itu. Kami juga punya budaya sendiri yg jauh lebih sopan, malahan mungkin jauh lebih baik dari budaya nereka sendiri. Budaya kami bertunjangkan Islam!

    festa,
    Apa yg perlu aku koreksi. Apa kamu malu. Cubalah berlaku jujur, kalau tidak kpd tuhan atau orang lain, sekurang2nya kepada diri kamu sendiri!!

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. @ Keris panjang & master yoda
    Sudah berapa kali member di blog ini bilang jangan keluar dari pokok tema ini yaitu TT dan Mano...tapi coba apa yang karis panjang bilang?????? hal yang bisa menyakitkan hati orang Indo. Berhati hatilah...beberapa kali klo banyak member saling membuka aib yang ada sakit hati masing2.

    Benar aku bilang tak ada manusia dan negara yang sempurna...maka jangan lah mencari kejelekan masing2....Bisa saja aku cari kejelekan dari negara kalian salah satunya ini,apa kalian lupa dengan Noordin M. Top?? Coba aku tanya dia dari negara mana???dan apa yang sudah dia lakukan pada kami bangsa Indo???tentunya sangat melukai hati kami...merusak, membunuh orang yang tidak berdosa..bagaimana perasaan keluarga dan sanak sodaranya yang meninggal gara2 tetoris itu???
    Coba aku tanya apakah aku pernah menyinggung soal ini sebelumnya???? Nggak kan???Karena kupikir disini bukan tempatnya. Dan hal itu akan menyinggung orang lain juga...meski kami bangsa Indo sangat membenci dia.
    Coba bayangkan seandainya ada gembong teroris dari Indo yang suka mengebom negara kamu Malay dan suka merusak dan membunuh Orang Malay.....apa hati kalian tidak akan marah...sakit... pada bangsa Indo???
    Soal Noordin itu cuma untuk bahan contoh/misal bagaimana kelakuan salah satu orang dari negara kamu juga...jadi bukan cuma negara Indo saja yang buruk perangainya...tapi pun ada bangsa kamu yang suka merusak negara kami.....Dan meski begitupun aku tidak benci dengan orang malay semuanya atau aku menghujah bangsa kamu...enggak kan.....
    Karena aku masih menghargai perasaan orang Malay makanya aku tidak menghujah soal Noordin yang dari Malay...meskipun dia bagaimanapun telah menorehkan/mencoreng keburukan untuk negara Malay....karena aku tahu juga bahwa orang malay sendiri tidak setuju dengan sepak terjang Noordin.

    Aku sendiri punya teman dari Malay dan kita klo ngorol asyik...karena aku pikir tidak semua orang malay brengsek.... jadi...fokuslah pada tema blog ini!!
    Dan soal sering gempa di Indo karena memang negara Indo berada dikawasan gempa...dan itu cobaan buat kami sebagai negara besar wilayahnya...Yang dapat menentukan keburukan manusia atau negara hanya Alloh yang berhak....bukan keris atau master atau sapa aja.
    Dan cukuplah membahas TKI atau pekerja dr Indo karena sudah dikatakan Honey panjang lebar...Klo ada orang Indo yang anti Malay semua itu pasti ada sebab akibatnya...pastilah sudah tau semuanya...tak usahlah dibahas disini...karena bukan tempatnya
    Trimakasih!!!

    ReplyDelete
  27. honey,festa,master yoda,
    ya, kita tutup saja cerita2 yg tidak enak itu. sebenarnya hatiku cukup terusik,itu saja. saudara-mara ku ramai disumatera. MMg bukan semua org indo begitu!! festa juga tidak begitu!! terima kasih juga kpd master yoda dan honey yg memahami aku.

    ReplyDelete
  28. Salam dan kabare kpd semua,
    Memang semua org ada pendapat masing2…tapi saya gembira melihat kata2 sudah lebih rasional tidak mengikut perasaan spt masa yg lalu oleh pihak sahabat2 dari dua Negara lebih2 lagi dari Indonesia. Walaupun mungkin Fes dan Honey terasa kata2 Keris Panjang tapi saya sebagai rakyat M,sia melihatnya dari sudut berbeda iaitu saudara Keris Panjang mungkin ingin memberi penjelasan..Cuma lebih baik kalau pihak2 di Indonesia yang suka provokasi itu yang mendengarnya dan dpt memahaminya dgn hati terbuka. Tentang Arwah Nordin tu, siapa pulak pak guru dia kan? Jadi bukan salah satu pihak saje.
    Apa2 pun pengajaran utk kita rakyat Msia, demokrasi ni ada had dan batasannya….sedangkan di Barat pun demokrasi telah merosakkan morale. Lebih2 lagi kebebasan media di Indos memang keterlaluan sekali terhadap M,sia. Lagi satu pengajaran…ISA memang perlu untuk mengawal dan member didikan terhadap tindakan rakyat yg keterlaluan dan mengancam keamanan Negara . Kerana ISA mendidik jiwa yang deviated dan bukan sahaja menghukm. Apa2 pun saya ada dengar juga tentang pihak2 yang dibayar dan juga mastermind yang suka melaga2kan 2 negara serumpun ini. Hope Allah akan menolong kita semua yang cintakan keamanan. Amin

    Dari pencinta keamanan.

    ReplyDelete